[url= 16.04.2013 v 10:50 uživatelem Mike70[/b]
Naposledy editováno 29.12.2008 19:33:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kauza ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kauza ventily
pepeveteran>Mike70> Je až s podivem, že lidé, kteří ještě včera nebyli schopni určit sací a výfukový ventil dnes drží přednášku o vlivu vůlí na životnost ventilu. Nevěř všemu co je v knihách.Možná je to těžko pochopitelné, ale s větší teplotou motoru se ventilové vůle zvětšují, zvláště u rozvodů OHV. U OHC se vlivem teploty téměř nemění.
Mike70>pepeveteran>Mike70> Je až s podivem, že lidé, kteří ještě včera nebyli schopni určit sací a výfukový ventil dnes drží přednášku o vlivu vůlí na životnost ventilu. Nevěř všemu co je v knihách.Možná je to těžko pochopitelné, ale s větší teplotou motoru se ventilové vůle zvětšují, zvláště u rozvodů OHV. U OHC se vlivem teploty téměř nemění.
no řekl bych že pepeveteran ma pravdu, hlavně v první větě.....
3 reakcí na tento příspěvek Kauza ventily
Mike70>Tak hele vy cucáci (to neplatí na pepuveterána), když sem se já hrabal v motorce a jezdil na ní, tak vám ještě teklo mlíko po bradě , takže se zase hoďte do klidu...
tak co se ptáš na takovy pííííčoviny??? si nás chtěl jenom nasrat .... beztak víš Hh
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kauza ventily
Mike70>Tak hele vy cucáci (to neplatí na pepuveterána), když sem se já hrabal v motorce a jezdil na ní, tak vám ještě teklo mlíko po bradě , takže se zase hoďte do klidu...
Hehe dobrý, když dojdou argumenty tak se začne vytahovat věk
Tak když jsi takový "zkušený" jak píšeš tak nechápu proč se ptáš kde jsou jaké ventily...
Lada.s>Mike70>Tak hele vy cucáci (to neplatí na pepuveterána), když sem se já hrabal v motorce a jezdil na ní, tak vám ještě teklo mlíko po bradě , takže se zase hoďte do klidu...
Hehe dobrý, když dojdou argumenty tak se začne vytahovat věk
Tak když jsi takový "zkušený" jak píšeš tak nechápu proč se ptáš kde jsou jaké ventily...
Tak vidím, že se potrefená husa ozvala
Lada.s>Mike70>Tak hele vy cucáci (to neplatí na pepuveterána), když sem se já hrabal v motorce a jezdil na ní, tak vám ještě teklo mlíko po bradě , takže se zase hoďte do klidu...
Hehe dobrý, když dojdou argumenty tak se začne vytahovat věk
Tak když jsi takový "zkušený" jak píšeš tak nechápu proč se ptáš kde jsou jaké ventily...
Tak si cucák nebo ne????
2 reakcí na tento příspěvek Kauza ventily
díky
1 reakcí na tento příspěvek Kauza ventily
Naposledy editováno 30.12.2008 22:13:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kauza ventily
Když se to pak dává zpátky (třeba i po výměně rozvod. řetezu), jak se ty vačky nastaví přesně zpátky...? podle nějakých rysek..?
dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kauza ventily
1 reakcí na tento příspěvek Kauza ventily
Přeci jen blok motoru změní teplotu jen o 60-70 st.celsia.
Ventil podle mě mnohem mnohem víc.
Sedí to i z praxí, kdy stunenej motor klepe (nemyslím teď vyběhaný hydroštěly) ale cvakání ventilů a po zahřání stichne..
No ať je to tak nebo tak , má se seřizovat při 20st. a ne jinak
Naposledy editováno 31.12.2008 14:16:49
4 reakcí na tento příspěvek Kauza ventily
... uplně nejvíc jste mne ale dojal hned na začátku - když Vám Orgovany napsal o možnosti podpálení sedla ventilu, a Vy jste mu napsal že je to blbost a opsal něco z knížky - něco co znamená TO STEJNÉ, JEN ÚPLNĚ JINAK FORMULOVANÉ. On nepsal oni o propálení talířku, ani o podpálení ventilového sedla, ale zkrátka o "podpálení ventilu" obecně vzatého a Vy najednou vyjedete úplně s něčím nemístným... zkrátka píšete na začátku, že si ani nejste jist jaký ventil je jaký, že ani neumíte seřídit ventily a chcete je dát do servisu, natož že by jste veděl proč tam ty vůle mají být, a ted jste mooc chtyrý a sečtělý. DODÁM - V dnešní době hrozí více poškození ventilu, sedla ventilů jsou již v dnešní době velice odolná.
... toť názor "Cucákův" na tohohle debila.
Ale abych ale nežral, dodám - KAŽDÝ motor má na ventily nějakou toleranci... Např. moje Varadero - francouzi napíší do příruček 0.20mm a 0.15mm a je vymalováno. Originální údaj od Hondy ale zní 0.22mm až 0.26mm a 0.13mm až 0.17mm. Jak je vidět, u ssacího napsali "zlatej střed", ale u výfukovýho dokonce ubrali ještě 0.02mm ze spodní hranice tolerance, a když pak někdo nastaví mezi vahadlem a ventilem měrku 0.20mm "těžce suvně" (což dá pod 0.20), může časem nastat problém...
** A se stářím na nás nechoďte - to není o věku, ale o zkušenostech. Že se vozíte na motorce půl století, a ted teprve se ptáte který ventil je který, neznamená že víte více než nějaký 18ti letý klučina (dle Vás cucák) který se v motorech hrbe s tátou od dětství a udělal třeba strojárnu nebo motomechanika jako učební obor...
----------------------------------------
Jurawood> Jasně, vůle se sřizují, protože teplem se roztahuje vše - hlava, vačka, ventil... něco zanedbatelně, něco víc.
Dřík výfukovýho ventilu mívá až kolem 500-600°Celsia, protože teplota výfukových plynů při opouštění válce má kolem 900°Celsia.
Pro zajímavost - u leteckých motorů (alespon v minulosti) se ventily chladily sodíkem - byly zkrátka duté, uzavřené, a uvnitř byl práškový sodík, který je schopen pohltit velké množství tepelné energie. A proto - když jej seženete, neřežte jej napůl, vzplane
1 reakcí na tento příspěvek Kauza ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kauza ventily
Pro zajímavost - u leteckých motorů (alespon v minulosti) se ventily chladily sodíkem - byly zkrátka duté, uzavřené, a uvnitř byl práškový sodík, který je schopen pohltit velké množství tepelné energie.
Ten sodik je tam pouze na lepsi odvod tepla z talirku smerem nahoru, zadny pohlcovani. Je to stejny princip jako u heatpipe chladicu pouzivanych v chlazeni u PC.