globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kauza ventily
 
29.12.2008 v 19:32
Zdravím a chci se jen ujistit, že nejsme pitomej. Kontroloval sem vůle ventilů (poprvé) a doufám, že je to tak jako na obrázku? Vpravo dva sací a vlevo výfukové (vpravo je karbec a vlevo vejfuk). Pokud ano, tak mám sací OK, ale výfukové ne. Mají mít 0,15 a jedne má 0,12 a druhej 0,10. Takže mě čeká servis, protože tyhle štelovat neumím. Díky za odezvy

[url= 16.04.2013 v 10:50 uživatelem Mike70[/b]


Naposledy editováno 29.12.2008 19:33:52

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 14:38 | Nahoru | #31
ZX6RR> je to jinak...diky rozdilnym roztaznostem materialu, ze kterych se motor sklada(a taky diky tomu, ze v jine casti motoru byva jina teplota, hlava motoru,blok motoru), se vule ventilu pri zahratem motoru o neco zvetsi (cca 0,O5) a je tak zajistene to, ze ventily budou 100% zavreny. ventily se muzou serizovat i pri teplem motoru, mas-li k dispozici potrebne udaje a v nekterych pripadech i azbestove ruce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 19:40 | Nahoru | #32

pepeveteran>Mike70> Je až s podivem, že lidé, kteří ještě včera nebyli schopni určit sací a výfukový ventil dnes drží přednášku o vlivu vůlí na životnost ventilu. Nevěř všemu co je v knihách.Možná je to těžko pochopitelné, ale s větší teplotou motoru se ventilové vůle zvětšují, zvláště u rozvodů OHV. U OHC se vlivem teploty téměř nemění.



(reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 19:41 | Nahoru | #33

Mike70>pepeveteran>Mike70> Je až s podivem, že lidé, kteří ještě včera nebyli schopni určit sací a výfukový ventil dnes drží přednášku o vlivu vůlí na životnost ventilu. Nevěř všemu co je v knihách.Možná je to těžko pochopitelné, ale s větší teplotou motoru se ventilové vůle zvětšují, zvláště u rozvodů OHV. U OHC se vlivem teploty téměř nemění.



no řekl bych že pepeveteran ma pravdu, hlavně v první větě.....

(reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 19:45 | Nahoru | #34
Eso_Rimmer> Tak,tak chlapci.Ventilová vůle musí být hlavně kvůli motoru studenému.

3 reakcí na tento příspěvek Kauza ventily

30.12.2008 v 19:50 | Nahoru | #35
Tak hele vy cucáci (to neplatí na pepuveterána), když sem se já hrabal v motorce a jezdil na ní, tak vám ještě teklo mlíko po bradě , takže se zase hoďte do klidu...

(reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 19:54 | Nahoru | #36

Mike70>Tak hele vy cucáci (to neplatí na pepuveterána), když sem se já hrabal v motorce a jezdil na ní, tak vám ještě teklo mlíko po bradě , takže se zase hoďte do klidu...



tak co se ptáš na takovy pííííčoviny??? si nás chtěl jenom nasrat .... beztak víš Hh

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 19:57 | Nahoru | #37

Mike70>Tak hele vy cucáci (to neplatí na pepuveterána), když sem se já hrabal v motorce a jezdil na ní, tak vám ještě teklo mlíko po bradě , takže se zase hoďte do klidu...



Hehe dobrý, když dojdou argumenty tak se začne vytahovat věk
Tak když jsi takový "zkušený" jak píšeš tak nechápu proč se ptáš kde jsou jaké ventily...

(reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 20:06 | Nahoru | #38

Lada.s>Mike70>Tak hele vy cucáci (to neplatí na pepuveterána), když sem se já hrabal v motorce a jezdil na ní, tak vám ještě teklo mlíko po bradě , takže se zase hoďte do klidu...

Hehe dobrý, když dojdou argumenty tak se začne vytahovat věk
Tak když jsi takový "zkušený" jak píšeš tak nechápu proč se ptáš kde jsou jaké ventily...



Tak vidím, že se potrefená husa ozvala

(reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 20:07 | Nahoru | #39

Lada.s>Mike70>Tak hele vy cucáci (to neplatí na pepuveterána), když sem se já hrabal v motorce a jezdil na ní, tak vám ještě teklo mlíko po bradě , takže se zase hoďte do klidu...

Hehe dobrý, když dojdou argumenty tak se začne vytahovat věk
Tak když jsi takový "zkušený" jak píšeš tak nechápu proč se ptáš kde jsou jaké ventily...



Tak si cucák nebo ne????

(reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 20:38 | Nahoru | #40
Eso_Rimmer> Zajimavy. Ja znam motory bohuzel jen z knizek. A z tech bych odhadoval spis to ze se bude vic prodluzovat ventil nez hlava valcu. Uz jen proto ze je delsi. Praxe je asi jina. Nebo ma nekdo jeste jiny zkusenosti?..

2 reakcí na tento příspěvek Kauza ventily

30.12.2008 v 20:45 | Nahoru | #41
lidi jak se seřizujou ventily u dvouvalce do V, jaký je vlastně postup,
díky

(reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 22:04 | Nahoru | #42
gromík> na konstrukci motoru (V2, řad.4, 1 val.) nezáleží nebo snad ano...?
mě spíš zajíma jak se seřízují, když tam je hrnčíkové zdvohátko?
tady

1 reakcí na tento příspěvek Kauza ventily

30.12.2008 v 22:11 | Nahoru | #43
uplně normálně mění se síla podložky mezi vačkou a ventilem,, bud se brousí nebo přidává, popř prohazují mezi sebou .. jednoduchy jako facka

Naposledy editováno 30.12.2008 22:13:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 22:24 | Nahoru | #44
Mirek12> to se musí pořád vyndávat vačky....!?
Když se to pak dává zpátky (třeba i po výměně rozvod. řetezu), jak se ty vačky nastaví přesně zpátky...? podle nějakých rysek..?
dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 22:31 | Nahoru | #45
gromík> Pokud Tě zajímá kdy a jak měřit vůli, tak jednoduchá pomůcka. Měřit nad pístm v horní úvrati (při kompresním zdvihu ).

Kauza ventily

30.12.2008 v 22:32 | Nahoru | #46
seřízení ventilů

Naposledy editováno 30.12.2008 22:33:16

(reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 22:39 | Nahoru | #47
oioi01> Ano,ano. Vyndávat vačky a někdy i několikrát. Obzvlášť
pokud nepoužiješ momentový klíč na utažení ložisek.I nepřesné dotažení dokáže vůli rozhodit.S těma ryskama je to samozřejmé.

(reakce na) Kauza ventily

30.12.2008 v 22:43 | Nahoru | #48
Mike70> No, proto. To by si mne skoro nasral.

Kauza ventily

31.12.2008 v 12:14 | Nahoru | #49
no jak na to koukam, tak ty petistovky co dam za serizeni klukum v servisu nelituju ;) tohle nebude nic pro me ...

(reakce na) Kauza ventily

31.12.2008 v 14:07 | Nahoru | #50
pepeveteran>
mám vahadla se štelovacím šroubkem a zajímá mě vůbec kontrola a seřízení obecně
ale už jsem tu našel i odkaz, jinak díky.

1 reakcí na tento příspěvek Kauza ventily

31.12.2008 v 14:14 | Nahoru | #51
Tak do teď jsem měl za to že zahříváním se vůle nepatrně zmenší.

Přeci jen blok motoru změní teplotu jen o 60-70 st.celsia.

Ventil podle mě mnohem mnohem víc.
Sedí to i z praxí, kdy stunenej motor klepe (nemyslím teď vyběhaný hydroštěly) ale cvakání ventilů a po zahřání stichne..

No ať je to tak nebo tak , má se seřizovat při 20st. a ne jinak

Naposledy editováno 31.12.2008 14:16:49

(reakce na) Kauza ventily

31.12.2008 v 18:14 | Nahoru | #52
Jurawood> Ale materiál na hlavě a na ventilu je velmi rozdílný.Dále, každý má představu,že ventil se natáhne. To je sice pravda, jenomže velké množství materiálu na talířku ventilu také zvětší objem a to zase posune ventil směrem dolů.Nehledě na to, že materiál na ventilech na teplotu až tolik nereaguje.

4 reakcí na tento příspěvek Kauza ventily

31.12.2008 v 22:20 | Nahoru | #53
Mike70> Prominte, když jsem začínal číst diskuzi od začátku, chtěl jsem přidat i svá slova, případně poradit nevědomému... ale nakonec se situace obrátila a já koukám, jaký je z Vás všeználek, co neví kde je jaký ventil, a pak je nejchtřejší v diskuzi PROTOŽE TO PROSTĚ VYČETL Z KNÍŽKY. Jasně, taky z nich vím leccos, a upřímně není nad to, prvně se dočíst o principu, a pak něco uvádět v praxi, ale toto co tu předvádíte, to mi trošku vyrazilo dech... třeba jak Vám došly argumenty, a pepeveteranovi jste ta dal jen smailiky...

... uplně nejvíc jste mne ale dojal hned na začátku - když Vám Orgovany napsal o možnosti podpálení sedla ventilu, a Vy jste mu napsal že je to blbost a opsal něco z knížky - něco co znamená TO STEJNÉ, JEN ÚPLNĚ JINAK FORMULOVANÉ. On nepsal oni o propálení talířku, ani o podpálení ventilového sedla, ale zkrátka o "podpálení ventilu" obecně vzatého a Vy najednou vyjedete úplně s něčím nemístným... zkrátka píšete na začátku, že si ani nejste jist jaký ventil je jaký, že ani neumíte seřídit ventily a chcete je dát do servisu, natož že by jste veděl proč tam ty vůle mají být, a ted jste mooc chtyrý a sečtělý. DODÁM - V dnešní době hrozí více poškození ventilu, sedla ventilů jsou již v dnešní době velice odolná.

... toť názor "Cucákův" na tohohle debila.

Ale abych ale nežral, dodám - KAŽDÝ motor má na ventily nějakou toleranci... Např. moje Varadero - francouzi napíší do příruček 0.20mm a 0.15mm a je vymalováno. Originální údaj od Hondy ale zní 0.22mm až 0.26mm a 0.13mm až 0.17mm. Jak je vidět, u ssacího napsali "zlatej střed", ale u výfukovýho dokonce ubrali ještě 0.02mm ze spodní hranice tolerance, a když pak někdo nastaví mezi vahadlem a ventilem měrku 0.20mm "těžce suvně" (což dá pod 0.20), může časem nastat problém...

** A se stářím na nás nechoďte - to není o věku, ale o zkušenostech. Že se vozíte na motorce půl století, a ted teprve se ptáte který ventil je který, neznamená že víte více než nějaký 18ti letý klučina (dle Vás cucák) který se v motorech hrbe s tátou od dětství a udělal třeba strojárnu nebo motomechanika jako učební obor...

----------------------------------------

Jurawood> Jasně, vůle se sřizují, protože teplem se roztahuje vše - hlava, vačka, ventil... něco zanedbatelně, něco víc.

Dřík výfukovýho ventilu mívá až kolem 500-600°Celsia, protože teplota výfukových plynů při opouštění válce má kolem 900°Celsia.

Pro zajímavost - u leteckých motorů (alespon v minulosti) se ventily chladily sodíkem - byly zkrátka duté, uzavřené, a uvnitř byl práškový sodík, který je schopen pohltit velké množství tepelné energie. A proto - když jej seženete, neřežte jej napůl, vzplane

Kauza ventily

31.12.2008 v 22:56 | Nahoru | #54
tak!!

(reakce na) Kauza ventily

1.1.2009 v 11:22 | Nahoru | #55
Raisidlo77> sodík ventile se použivaj dnes aj na autech třeba BMW

(reakce na) Kauza ventily

1.1.2009 v 11:44 | Nahoru | #56
Raisidlo77> Myslel jsem, že ve vašem elaborátu naleznu solidní informace a poučím se, ale zatím sem se jen dozvěděl, že sem debil

(reakce na) Kauza ventily

1.1.2009 v 12:12 | Nahoru | #57
Raisidlo77> souhlas

1 reakcí na tento příspěvek Kauza ventily

1.1.2009 v 12:20 | Nahoru | #58
Opět další téma ,kdy jsem pochopil,že jsem nic nepochopil a celou dobu dělám špatně .Měl jsem za to,že výfukový ventil má větší vůli než sací,protože se víc ohřívá.Dále, proč se tam ta vůle vůbec dělá,když by stačila 0 a pak by se vůle zvětšovala zahřátím(radši jsem volil vyšší hodnotu tolerance).Asi si přestanu takový věci dělat sám a dám do servisu,kde dělaj "odborníci"(mimochodem tací,který vyhazuju od zkoušek).Musím se učit,učit učit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kauza ventily

1.1.2009 v 13:42 | Nahoru | #59
Raisidlo77> Ventily s dutinou vyplněnou sodíkem se používají i v některých škodovkách. Pokud se takový ventil potkal s pístem není vhodné ho již montovat zpátky, i když není ohnutý. Většinou po krátké době provozu dojde k jeho poškození a opětné havárii motoru.

(reakce na) Kauza ventily

1.1.2009 v 13:56 | Nahoru | #60

Pro zajímavost - u leteckých motorů (alespon v minulosti) se ventily chladily sodíkem - byly zkrátka duté, uzavřené, a uvnitř byl práškový sodík, který je schopen pohltit velké množství tepelné energie.



Ten sodik je tam pouze na lepsi odvod tepla z talirku smerem nahoru, zadny pohlcovani. Je to stejny princip jako u heatpipe chladicu pouzivanych v chlazeni u PC.
Téma je zamknuto


TOPlist