- jak je na tom náš tuzemský výrobce motocyklů Jawa, jehož sídlo se nachází v Týnci nad Sázovou
- spolehlivost dnešních strojů, sám jsem byl svědkem, že kus od kusu se liší
- v nejbližší době by měli nové Jawy být osazeny motory o zdvihovém objemu 660ccm
- v podniku nehledejte nejmodernější technologie, tudíž nové výrobky/jednotlivé součásti jsou i značně při vývoji limitovány (můj názor)
- nechci poškodit tuto společnost, budu rád když si časem najde více zákazníku, ale musí se i více snažit
Takže si sem klidně hoďte příspěvky a pokud víte něco o horkých novinkách či dokonce prototypech sem s nimi, klidně staršího data...
Jawa muzeum Netvořice
Jawa muzeum Konopiště
Naposledy editováno 20.12.2008 14:25:13
spoustu zahraničních strojů bylo ve 40-70 letech stejně kvalitní a vzhledově i konstrukčně to bylo vše na jedno brdo.
v jawě se člověk prostě furt hrabal, nebo se snad mýlím?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
gromík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
Cobra357>mýliš!
stejně si myslim že to tak bylo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
Cobra357>gromík> No troufám si tvrdit, že jsem na Jawách najezdil o pár set tisíc kilometrů víc než Ty
to věřim , když jsem jí furt jen dával dohromady
František Hruška řed.firmy:Ne,tyto věci v blízké budoucnosti nemáme v plánu,protože se jedná o finančně velmi nákladné záležitosti.I když nepopírám,že i nám v Jawě by se něco podobného líbilo.
jenom šílenec by se do něčeho takového pustil...připadá mě docela drzé se ptát ředitele jestli by nepodporoval nějaký tým když se v továrně minimalně topí protože plyn je drahý a spoléhají na nestabilní trhy jako je Kuba Rusko pobaltské země.. řed.,,Ano každý den rozdýcháváme Fidela a nosíme za něj svíčku do kostela,aby ještě chvíli vydržel..Bylo by řešení…..udělat skanzen spravit budovy ať jim nespadnou na hlavu,budou se tam moct podívat turisté jak se vyráběly motocykly v 50.letech protože až na těch pár počítačů se tam nic moc nezměnilo....nebo sehnat new investora..zvýšit dotace státu. Dotace na rok 2008 7 125 000kč atd atd.....přeju levný plyn Zdravého Fidela ať vám místo komunistických pomeranču a mandarinek posílá nějaké love$$$taky dobrou statiku budovy a krásné vzpomínky bývalých pracovníků Jawy ,ať je krátká krize a hodně fandu Jawy howk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
Petr Huska>SiSpo> Opravdu,co fotka,to klenot!!! Jen to kolečko z Páva by se mi hodilo-pardon-ze dvou P-H.
hmm to moc nevykoumali beztak je original na kolečka.....rači s nim budu vozit cement než dělat ostudu sobě a zbídačené Jawě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
two-stroke>Petr Huska>SiSpo> Opravdu,co fotka,to klenot!!! Jen to kolečko z Páva by se mi hodilo-pardon-ze dvou P-H.
hmm to moc nevykoumali beztak je original na kolečka.....rači s nim budu vozit cement než dělat ostudu sobě a zbídačené Jawě
No pokud je to tak - není to věc Jawy tento přípojný vozík a ani jiný Jawa nevyrábí jak je mi známo šťouralové.
PS: jinak s tímto kolem (lépe řečeno děleným ráfkem) jsem se setkal u přívěsných vozíků za auto ...
Naposledy editováno 18.12.2008 23:45:17
2 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
two-stroke>omlouvám se........... ale to kolečko kazí celkový dojem motocyklu jaky je váš dojem na članek o Jawě v ČMN???
Dojem? Firma která si nevidělá ani na vlastní provoz nemá nárok na existenci- viz. dotace od státu.
Jaw mám několik, ale Jawa pro mě končí modelem 634 (pokud beru v potaz jen seriovou produkci).
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
Petikule uz mely radu problemu souvisejici s koncepci motoru (dobry napad) versus nekvalitni vyroba / nezvladnute technologie - potize se serizenim, vule v systemu kralovske hridele (byly dokonce pokusy dat zapalovani do hlavy motoru), nevyvazeny chod (ruzna vaha pistu) a dalsi.
No a o cele rade 350 ccm 2T motoru nema cenu ani psat, jak domrdane motory to byly. Jejich jedina vyhoda byla v tom, ze stredne pokrocily sikula s garazi, si ten motor mohl dodelat doma - vyvazit pisty, slicovat a spasovat kanaly, vymenit loziska, pretesnit a seridit. Pak to jakz-takz slo (az na tu zpicenou 4kvaltovou prevodovku).
Zajimavy pokus v letech 1992-5 byla rada 593 - vodou chlazene 250tky. Motor byl dobry - taky ho nastesti nevyrabela Jawa (sam jsem mel 593-1C Master s ostrym kitem Praga - 35 koniku), ale zbytek stal dost za howno - respektive, hafo hodin v garazi, aby to trochu slusne fungovalo. Bohuzel to relativne rychle zhaslo, protoze cena motorky diky drahemu motoru a dalsim komponentum tehdy vylezla pres 70 tisic kacek (tehdy) a nasi vidlaci si radeji dal kupovali dojebane 3apule, ktere staly polovinu, ale ktere umel kazdy jouda z JZD opravit. Moderniho vykonneho motoru se bali. To, ze se nesral, moc nepomohlo.
Jawa sance na rozumnou fuzi se zahranicnim vyrobcem promrdala (nemyslim vyjebane spekulanty z Italie nebo vyjebane spekulatny u nas) a dneska by mohla pokracovat maximalne jako montovna pro cinany, pac se tam zacinaji objevovat znacky (treba Linhai), ktere s tou kvalitou docela zahybaly a za chvili budou slapat na paty ostatnim.
A timto bych tuto smutnou kapitolu nasich prumyslovych dejin uzavrel.
Naposledy editováno 19.12.2008 10:48:35
Cobra357>[URL= před deseti lety Dneska už tam není ani ta cedule ani ty okna. Jen kopřivy
...mno Jawy jsou mrdky a tahle vrátnice to jen dokresluje...
...nechápu to stádo pošuků co na Jawu nedají dopustit a je to pro ně ten nejlepší stroj na světě:D:D:D:D:D...
...jinak Bubák a PetrHuska: jj, kucí, jj...
FilipT> je to z docela seriozních novin čmn
http://www.cmn.cz/anketa/ PLS vyplňte anketu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
Cobra357>gromík> Jak byla stará a co Ti na tom odcházelo?
odcházelo, to se nedá tak říct, spíš se v tom člověk věčně štoural, předstíh, karbec zlobil, netěsnilo to, olej tekl okolo řetězky a podob. měl jsem kývačku 350 rv asi 1968
Podle informačního portálu ministerstva financí získala společnost Jawa Moto spol.s r.o. ze státního rozpočtu následující dotace:
2003 - 15 187 000
2004 - 9 777 000
2005 - 3 328 000
2007 - 1 580 000
2008 - 7 125 000
čerpáno z ČMN (51-52/2008)
PS: jednotku za dotace neuvedli - amatéři (EUR, USD, KČ, SKK)
Naposledy editováno 19.12.2008 15:28:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
Posledni sportovni uspechy byly za Franty Stastnyho v 60tejch letech a to bylo hlavne tim ze p. Stastny byl Pan Jezdec a megasrdcar - tam kde osatni srali v sini, on gazoval do plnejch. Pak jeste nejaka ta sestidenni v 70tejch, ale to uz koncepce motorek a motoru beznadejne zaostavala za svetem.
V 89tym akorat nekdo zapomel dat Jawe posledni ranu z milosti.
two-stroke> třeba tady:Někteří namítnou že kromě dvoudobé 350 tepe ve všech modelech cizí motor to je rozhodnutí z roku 1963 motory vyráběla Strakonická ČZ v roce 96 se vrátilo z5....proč kupovat zastaralou linku souhlasím z Barsem Jawa byla do r.1989 potom to šlo akorat do prdel*
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa Moto spol. s r. o.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa Moto spol. s r. o.
Cobra357>gromík>Cobra357>gromík> Jak byla stará a co Ti na tom odcházelo?
odcházelo, to se nedá tak říct, spíš se v tom člověk věčně štoural, předstíh, karbec zlobil, netěsnilo to, olej tekl okolo řetězky a podob. měl jsem kývačku 350 rv asi 1968
Když posuzuješ motorku podle 40let starý vrány, tak to je těžký. Ukaž mi jinou spolehlivou motorku která bez údržby bude dneska vesele lítat.
hm, byla komplet po go, vše v motoru nové,ložiska, gufera, po výbruse, elektrika a pod. stará 350, nebo novější, motor byl skoro stejný prostě jak říkám a už to tu někdo taky psal...