Řidičák jsem si dělal v r. 98.Ale až nyní mi osud dovoluje koupi motorky.Uvažuji mezi 250 a 500 ccm.Moc rád bych nějakou naked motorku.Ale na které by se cítil dobřa i spolujezdec.Jinak já jsem 187 cm vysoký a něco přes 80 kg.Možná bych bral i choppera,ale něj se krapek bojím náročnosti na úrdžbu chromu atd.
Pacous>Ja zacinal na Yamaze XJ 600 S Diversion. Naprosto bezudrzbova spolehliva motorka, nezaludna, ktera odpusti kdejakou blbost (a ze jich clovek nadela). A navic - za par korun te nebude tolik bolet, kdyz ji nekde polozis.
Tedka se ji chystam po 3,5 letech prodavat a jit do neceho novejsiho, lehce silnejsiho.
Souhlasím s výše napsaným. Jezdím od letošního roku, máme spolu s mášou za sebou prvních 700 km a jsem spokojená. Jinak před tím jsem nejezdila ani na fichtlu, mám zkušenosti jenom 14 roků z plechovky. Ale podle mého názoru je to pro začátečníka strop. Výš bych nedoporučovala.
Franky>Proč vlastně Ti výrobci vymýšlejí obsahy < 500ccm???
výrobci vždy vymýšlejí a prodávají to, co se dobře prodává, takže ptáš se špatně. Zeptej se se lidí, proč si kupují obsahy nad 500ccm a raději nové vlákno
Jinak dodám - to chceš nějakou 250ccm ve dvou lidech a nabalenou na kempování honit ve vysokých otáčkách na dvoutýdenní motodovolené po evropě a to i včetně přesunu třeba po německých dálnicích.....?
silent.cry>Roman2bk> A co patrí mezi běžné pětikilčo ?
nemyslel jsem nic mimořádného, ale to co napsali ostatní, prostě běžné pětikila jsou CB500, CBF500, GS500, ER-5 a třeba i nějaké další
Jinak havarovat můžeš s jakoukoliv mašinou, můžeš si koupit nějakou 125ccm, přehnat nějakou zatáčku a ležíš. To už je spíš o zkušenostech, pneumatikách a co si člověk dovoluje...
Jinak třeba sportovní 125 , která jede třeba přes 170km/h mi přijde mnohem nebezpečnější, než normální 500, a to kvůli své váze. Tady poblíž jeden jel na 125, jel po rychlostní silnici, měl tam beztak prý asi 130 (tedy ještě ne nějak moc extra vysoká rychlost), bylo to po rovince, ale tam na té cestě je takový shup, nerovnost, ho to s tou lehoučkou motorkou "nakoplo", spadl, sklouzl se do protisměru a tam ho rozmasakroval náklaďák. Na místě mrtvý.
Přitom s normální motorkou si tam člověk toho shupu málem ai nevšimne...
Tak jen tak, že lehčí motorka neznamená automaticky bezpečnější.
Kromě toho - já si s touhle motorkou fakt jízdu neužíval. Nechci ji pomlouvat, ale konstrukčně to je staré snad jako Jawa 350. Neseděla mi ergonomie, velikost, tupý nástup výkonu (no - jsem asi trochu rozmazlený z ER-6), úplně nešťastný z posezu a chování motoru jsem byl při couračce po městě ...
Někomu může vyhovovat, ale chlapovi se 187 cm těžko.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem začít ve 30 letech
Che>BIG.M> BIG MOZEK?
Řek bych spíš, že máš v hlavě nasráno - vyjev nám, jaký máš znalosti z tohoto oboru, že rozdáváš takový rady¨
všem doporučuju - podívejte se na todle vlákno - velmi poučné
Motorkáři
pro ty, co neznají souvislost - Juniorka je mrtvá, protože uvěřila radám podobných vymaštěnců, jako je tenhle, kteří mají IQ tykve a hrajou si na mistry světa
Přesně tak. Ať si dá do vyhledávače slovo začátečník a počte si. Kdo má rozum v hlavě, tak radí to co my. Pokud šestku pro úplného začátečníka, tak nějakou moc ,,hodnou".
Máme doma mimo fazera ještě GS500 a na začátek je úplně super(ne pro 16-ti leté). Že by na ní nešlo jezdit, když máš 190 cm, není pravda. Syn má 197 a jezdí na ní. Já mám 185 a byl jsem ji taky párkrát projet. (Ovladatelnost a lehkost řízení je proti fazerovi nesrovnatelná.) On ji bere jako dočasnou motorku na naučení, že by nejela se říct nedá a už i sám přiznal, že mu ta lehkost řízení v krizovkách několikrát hodně pomohla. S touto velikostí bude vypadat směšně na jakékoliv motorce. Nedejbože supersport. To by byl fakt na kašpara...- z mého pohledu.
Už se této dobaty pořád dokola nechci účastnit, takže naposledy: Pokud se nechceš zapleštit, tak do sportovní šestky a výš nechoď a na trdla, které ti píšou, že si máš koupit zrovna silnější se vykašli. Ono by se mohlo stát, že za ušetřené peníze za výměnu motorky ti pak můžou příbuzní akorát tak koupit lepší invalidní vozík!
(Doufám, že nedojde na moje slova jak u Juniorky.... )
Naposledy editováno 09.12.2008 10:47:12
Kdybys měl zájem o černou CBF 500 s ABS-kou po holce-tuším 2007 dej vědět na profil. Kamarádka se už rozjela a chtěla by na příští rok Z750.
Mimochodem nebyl jsem nikdy přítelem ABS, ale po té, kdy tahle kámoška jediná dobrzdila a vešla se do zatáčky (dva kluky na moto před ní překvapila zatáčka za Rožmberkem, lekli se a vyjeli ze silnice) ABS-ku doporučuji!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem začít ve 30 letech
PS: Má drahá začinala z ničeho rovnou na Bandita 600 a zvládla to velmi dobře.
Snaredrum>kov> Já to co píšeš beru ale příště bych tě chtěl poprosit bez urážek ( Vymyštenci atd. ) dík a hodně pohodových kilometrů.
PS: Má drahá začinala z ničeho rovnou na Bandita 600 a zvládla to velmi dobře.
1.Ten vymaštěnec není v mé odpovědi.
2.Ženské mají VĚTŠINOU trošku jinde mez strachu.
Já jsem začínal ve 40-ti. Normálně uvažující dospělý člověk. Odježděných 20 let autem. A za to, co jsem dělal z počátku bez zkušeností s motorkou, bych si dnes naliskal. Řval jsem v helmě nadšením jak malé děcko na kolotoči a tahal za plyn kde to šlo. Ještě jednou tímto dík mým strážným andělům za odvedenou práci.
Téměř nikdo se neudrží a proto je rozumné být na nějaký čas omezený výkonem stroje. A řekl bych čím mladší, tím je toto důležitější.
2 reakcí na tento příspěvek Na čem začít ve 30 letech
vy dva se chytte za ruce
to že mám jiný názor mám horší IQ nebo nemá rozum?
vás já urážet nebudu, za to mi nestojíte
co jsem řekl, za tím si stojím
a že máte problémy s řízením motorky je váš problém
mě je u prdele kdo si co koupí - je to jeho věc, já nepotřebuju tu svojí prodat
A po roce....Moto Guzzi Nevada 750. Úžasná motorka,žádné brutální přetáčení a projede toho dost
A jsem ráda,že jsem začala na 250! Občas se zadařilo projet zatáčku rychleji než chtěla...
Já říkám toto: u začátečníka je časté, že se dostane do situace, ve které potřebuje provést nouzový vyhýbací manévr. V tu chvíli je zásadní rozdíl, sedí li na motce se širokejma nebo úzkejma gumama - motku se širokejma gumama musím na stejnej úhyb podstatně víc naklonit, k čemuž potřebuju o hodně víc času, kterej není. To je jen jeden z mnoha aspektů, proč je velmi riskantní začínat na supersportu. Na níže uvedené lajně je několik stran dalších argumentů - vyvrať je a uznám, že máš v hlavě mozek
Motorkáři
těším se na argumenty - zlom vaz
Naposledy editováno 09.12.2008 20:56:36
je to každého věc. je mi jedno co si o mě myslíš
prováděj si své úhybné manévry a piš si svoje litánie
opakuji - co jsem napsal za tím si stojím a nikoho nebudu přemlouvat. každej má svojí hlavu
jedině že by jsi byl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem začít ve 30 letech
BIG.M>CHE + KOV
vy dva se chytte za ruce
to že mám jiný názor mám horší IQ nebo nemá rozum?
vás já urážet nebudu, za to mi nestojíte
co jsem řekl, za tím si stojím
a že máte problémy s řízením motorky je váš problém
mě je u prdele kdo si co koupí - je to jeho věc, já nepotřebuju tu svojí prodat
1. Jiný názor můžeš mít. pokud však radíš někomu věc,která ho může stát život či zdraví, tak jsi ... nemáš rozum.
2.Problém s řízením motorky může mít každý. Záleží na okolnostech. Možná ty jsi ojedinělý případ, který je nemá ani občas. Každý má své hranice strachu vázané zodpovědností za rodinu, firmu, zdraví, atd.
3.Pokud narážka o prodeji byla na mě, tak já taky nepotřebuju, ale chci. Nevím zda jsi schopen to rozlišit. Chci litrové Varadero, které víc bude splňovat mé představy o motorkaření.
Che- někdy se musíme sejít a ,,chytit se za ruce". Máme dost společných názorů, tak si budeme mít o čem pokecat. To taky naštěstí k motorkaření patří.
2 reakcí na tento příspěvek Na čem začít ve 30 letech
svoje problémy tu neřeším a nepíšu litánie
potrefená husa vždy zakejhá
che - odborníkem si mě nazval ty. já se tak necítím
argumenty? viz výše
zatí jste přesvědčovali o své pravdě pouze vy dva, ale podložené to nemáte to že che napíše své výlevy není ani fyzika, ani statistika.
seru na vás jdu dělat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na čem začít ve 30 letech
BIG.M>kov - nechod ani po chodníku, může tě to stát život
svoje problémy tu neřeším a nepíšu litánie
potrefená husa vždy zakejhá
che - odborníkem si mě nazval ty. já se tak necítím
argumenty? viz výše
zatí jste přesvědčovali o své pravdě pouze vy dva, ale podložené to nemáte to že che napíše své výlevy není ani fyzika, ani statistika.
seru na vás jdu dělat
Tý jo! To jsi mě fakt zklamal. Čekal jsem že máš na víc než na takové bláboly bez hlavy a paty. Buď jsi na šrot nebo jsi fakt úplné trdlo. Co to meleš o fyzice? Srovnávat chodník s motorkou...?
No já taky půjdu dělat něco jiného než se tu pořád dokola...
I blbá 500 ccm dá z 0 - 100 km/h za cca 5 až 6 vteřin! 600 ccm zhruba za 4 vteřiny - zdá se vám to fakt málo? Nebo je potřeba lítat ve dvou rychlostí přes 200 km/h?
A když jedete se spolujezdcem, to ty litry drtíte k maximu nebo jedete s ohledem na to, že za sebou máte dalšího člověka?
Já myslím, že na začátek je +- 600 ccm až až.
1 reakcí na tento příspěvek Na čem začít ve 30 letech
"Chceš se zlepšit v jízdě na motorce? Vezmi si ji na zahradu a kličkuj mezi jabloněma bez šlápnutí na zem."
Té nadsázce plně rozumím. Teprve když tohle dokážeš se svojí mášou, tak ji máš trošku v ruce - cit pro rovnováhu s několika metráky, cit pro plyn, spojku, brzdu, ...
Lze samozřejmě začít třeba na GSX 1400. A při troše štěstí a rozumu nemít problém.
Ale bude tam i pocit obrovské radosti z perfektního ovládání, z využití potenciálu motorky, ...?
Hele - včera jsem musel vyjet malinkatý kousek na zmrzlém povrchu se svojí "dětskou" kubaturou 650 ccm. Ne, že bych s tím měl nějaké potíže, ale musel jsem být absolutně ve střehu, odpustit si jakoukoli srandičku.
Kdybych měl pitbike, tak jsem si to mohl užít!
Jasně, že nikomu nevnucuji pitbike. Ale radost z motorky není vůbec vázaná na její výkon či objem. To jen krátkoocasí hledají prodlužovátko (majitelé dálkových cesťáků prominou - to je jediná kategorie, kde jsou velké objemy žádoucí).
Howgh - už se k tomu nechci vracet.