Mám volné kotouče na nýtech (cca 4mm, takže vela moc), protose rozhoduji zda nové kotoče nebo přenýtovat.
Přenýtování u Tenaxu stoji 300/kus (paradni cena)
Vyroba novych kotouču od tenaxu vyjde zhruba na 2600/kus (vyrobi i zubate brakingy za tuto cenu - sirka je 5mm, nerezova ocel opracovana laserem)
Nebo koupit starsi kotouče ... cca 2000/kus.
Chtěl bych to zkombinovat s novými deskami - zn. Vesrah. Bude nejlepší volba fungl nový kotouč od tenaxu ?? Nebo přenýtování ma taky solidni zivotnost ?
Dík za rady a zkušenosti
koupil bych nove... ale pocitej tak 10tis ... sam premyslim jestli nevzit nejake jete "lepsi" z ebay... ale porad nevim....
2 reakcí na tento příspěvek Brzdové kotouče - oprava
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové kotouče - oprava
soptik567>ono výroba kotoučů není až taková sranda. Zaprvé to musí být kvalitní materiál (nerezová ocel je zcela nevyhovující)...
Souhlasim ze technologicky postup neni sranda, ale nerez JE vyhovujici material (kdyz ho pouziva treba BMW na sve kotouce).
Naposledy editováno 14.11.2008 07:59:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové kotouče - oprava
Nejsem zadny materialovy expert, takze nevim jake zuslechtovani pripada u nerezi v uvahu, ale vzhledem k tomu ze jde o nejlevnejsi nerez, tak pochybuju ze s tim neco podstatneho delali.
Kazdopadne nerez se bezne a ve velkem jako material na kotouce pouziva.
ale u toho prenytovani kvuli vuli v nytech... tak co ja vim tak zustane puvodni duralovej unasec, a jestli je vymckanej tak nebude dlouho trvat a bude mit hned vuli znova, leda ze by tenax obrabel ty plochy kam dosednou nyty a daval nyty s vetsim prumerem nez origo, pak by to bylo ok...
pokud to vyjde opravdu levne... tak je to tvoje rozhodnuti jestli to risknes, ale treba pres ebay poridis ze zahranici zubaty Brakingy kolem 10tis oba a to jsou kotouce ozkousene na velkem mnozstvi zavodnich motorek......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové kotouče - oprava
1 reakcí na tento příspěvek Brzdové kotouče - oprava
panteer>Cauky. Docela me zarazi vas nazor. Ja sam brzdove kotouce opravuji a byrabim. To,ze material nerez je nevyhovujici,s tim bych asi nesouhlasil. Z ceho jineho by podle vas mely byt? Svetove firmy jako jsou yreba sunstar nebo braking vyrabi pouze z nerezu!!!!!! Pro vsechnz,kdo budou mit jakekoliv problemz s brydama je tadz muj kontakt 608901850
Hmmm, jestli bude kvalita kotoučů stejná jako Vaše čeština, tak bych si je s dovolením nevzal. Sorry, seriozní nabídka se píše alespoň s diakritikou...........
2 reakcí na tento příspěvek Brzdové kotouče - oprava
Materiál: Je to přesně jak psal DAWE02.Nejlepší materiál na kotouče je nerez.V podstatě je to jedno jaká,ale na sportovních motorkách při festovním používání může dojít k vyžíhání u ocelí stabilizovaných titanem.Kotouč potom začne rezavět.Já osobně používal nerez využívanou na jad.reaktory.Číslo už si nepamatuju,ale byla odolná vůči vysokým teplotám-nad 1000°C.
Dalším často používaným materiálem jsou oceli třídy 12... a 15...
To jsou ty které po umytí a nevysušení nahodí lišku.Materiálově v pohodě,jen ta rez není nic estetického.
Opracování:Často čtu jak někdo opravuje kotoče na magnetce.No vcelku je to správně,až na nehezkou vlastnost magnetů a tou je zachování deformací.Pokud je kotouč zdeformovaný,magnet si jej přitáhne (jako že srovná) a po uvolnění je kotouč sice krásně přebroušený,ale křivý jak zákon káže.Dá se to eliminovat,ale nevím jestli má cenu vysvětlovat laikům jak. .V sériové výrobě se kotouče vyrábějí pálením laserem,vodním paprskem nebo přímo vystřihováním na lisech.Plechy projdou rovnačkou a obvykle se po vyrobení tvaru přesoustruží nebo přebrousí (podle typu)na spec strojích.
Každý kotouč i origo háže.Je to nutné pro snadnější uvolnění destiček a obvykle to bývá kolem 0,05 mm axiálně.
Na závěr bych varoval před podkročováním min.tloušťky.Takový kotouč je absolutně nevyzpytatelný a může to být doslova vstupenka na vozík.Samozřejmě se najde dost chytráků kteří budou tvrdit že oni mají pod limit a funguje to,ale pravda je že to jede dokud nepřijde opravdu velká zátěž a pak to končí nehezky.