1 reakcí na tento příspěvek Tefllon do motorovýho oleje???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tefllon do motorovýho oleje???
2 reakcí na tento příspěvek Tefllon do motorovýho oleje???
ALE nikdy bych to nedával do motorky, bo mašiny mají (resp.nevim o žádné která nemá) společnou motorovou i převodou olejovou lázeň....vůbec nemám přestavu, co byto udělalo se spojkou - asi nic dobrýho :cool: :cool:
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tefllon do motorovýho oleje???
Na druhou stranu jsem slyšel že to je skvělý mazadlo, co se týče řetězu :P
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tefllon do motorovýho oleje???
neblbni , ty snad věříš, že nějakej nesmysl pomůže? takovej vzdělanej člověk
jak by se to (ať už je to cokoli) udrželo na dokonale namazaném povrchu, který je vystavovaný takovýmu otěru
já mám auto benzínový co má na tachu 400 000km a furt si vrní , jsou kousky tohoto automobilu co maj i přes 1 000 000km (já bych tomuto kousku taky tipnul 2x tolik , jak je opotřebovanej interiér , vzhledem k autu co jsem dovez z reichu a má na tachu 250 litrů a to mu nefunguje počítadlo na tachu kdoví jak dlouho , a je jak nový) , kamošovi jezdí jeden takovej do servisu , jen na výměny oleje už zatraceně dlouho , takže 600 000 litrů na diesel není nic závratnýho , možná nějaká výměna čerpadla, turba apod.
Punisher píše: Skof ACE> Přesně to jsme potřeboval číst. Žádnej teflon tam dávat nebudu a jestli má někam přijít tak max. do auta :thmubup:
Na druhou stranu jsem slyšel že to je skvělý mazadlo, co se týče řetězu :P
Některé mazadla na řetěz ten teflon obsahují. Ono to pak není tak lepivé vůči písku a tolik to neodstřikuje.Sám to používám a je to fakt o něco lepší.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tefllon do motorovýho oleje???
U Nikasilu byly ze začátku podobný pochyby, a teď se v různých obměnách používá ve spoustě motorů (úplně jiná technologie, ale uvádím to jako příklad odporu k "novinkám").
Otázkou je kolik z toho teflonu zůstane na fitru a kolik se ho opravdu zachytí na funkčních částech.
Opravdu nevidím jinej logickej důvod, proč by to nemohlo fungovat.
Lije se to do zahřátýho, běžícího motoru, takže se to v oleji dostane na důležitý místa a dle mě není problém chemicky zařídit, aby se to navázalo na kovový součásti. Samozřejmě to tam nedrží mechanicky..to by olej bránil. Ale pokud to má větší přilnavost než olej, tak ho to prostě "vytlačí" z povrchu pryč. Taky to dle mě není problém "nastavit" aby se to třeba po ohřátí třeba na 60 stupňů (nebo po kontaktu s nějakým aditivem v oleji) stalo na nějakou dobu reakční a pak - po vyprchání nějakých látek - přestalo.
Jak vidíte, nejsem žádnej kovanej chemik, takže tohle jsou spíš spekulace, ale tohle jsou v chemii běžně používaný postupy.
A jestli to vydrží takový extrémní podmínky??....Teflon je materiál odolávající teplotám do 350 stupnu Celsia-bezvýrazné změny mechanických vlastností...odolný proti otěru...a když tovydrří olej, tak nevidím důvod, proč by to neměl vydržet Teflon:)
Toho Fiata jsem uváděl jen jako příklad, bo 600 000 tis je na starýho Fiata hodně :cool: (navíc když většinu km za sebou tahl návěs s plachťákem - ikdyž tohle je spíšo spojce:) ).
ALE pořád platí, že do motorky bych to nedával..kvůli spojce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tefllon do motorovýho oleje???
a tu je ten zádrhel "nějak to donutit aby to přilnulo k povrchu" a právě i té chemické cestě za chodu motoru a s olejem nevěřím a nevěřím ani že to ty "zázraky" umí i když by to možná bylo reálný
starší auta obecně maj rádi hustší olej , stejnej efekt vytvoří méně kvalitní a hustší olej
ps: nikasil se taky nelije do motoru za chodu :D - pokus o vtip :)
jakmile píst ve válci vyleští stopy po honování tak tam nedrží ani olej , natož nějakej nesmysl
edit:
jo a ještě mě tak napadlo hořící směs ve válci nemá 350°C
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tefllon do motorovýho oleje???
Teplotu ve spalovací komoře to samozřejmě nevydrží....tam mazací funkce zůstává na oleji. Ale co třeba kluzná ložiska na ojnicích (pod pístem a na klikovce), kontaktní plochy na vačkách, atd...
Tím že jsem se tím nějak hluboce nezabýval, tak tě nemůžu ubít přesnými argumenty :cool:
Ale určitě bych neodsuzoval jen proto, že "na mastným povrchu přece nic nedrží"...no až bude víc času, tak zkusim zapátrat na netu, po odborných názorech.
PS: ale z jinýho soudu...ty jsi měl šestkovýho Monstera, že?....jak je na tom s tuhostí spojky??? ....když to srovnáš třeba s Evčiným GSem. Bo je to jedna se setřiných variant....
no tak ta spojka tam šla daleko více ztuha než na SSku co mám teď (i monster má hydrauliku)
Eviččino GS mělo do teď spojku napytel , takže chodilo jako SSko , teď čekám že bude chodit daleko líp - pustil jsem se do rozsáhlejších oprav , napřed jen gufera ve vidlích a srovnat zadní ráfek, teď už je rozebraná celá (napytel páčka , uchycení lanka, lanko jde dost ztuha i po namazání ale to asi nechám tak , třebas se rozhejbe)
však ať si zacvičí , nová 620ka má spojku daleko uživatelsky příjemnější , ale správná motorka musí mít trochu té tvrdosti - spojka, podvozek, hrubá dodávka výkonu , žádnej antihop aby se pěkně blokovalo zadní kolo při prudším podřazení , to je pak zábava řídit , a ne otočit potenciometrem a vono se ten vysávač ňák rozjede
však ubíjej , podle mě je bsolutní nesmysl aby se během provozu nějakej nesmysl usadil a držel a ze starýho motoru to udělá novej
PS: jeden mechoš mě tvrdil že teflon je na pytej že sním má špatný zkušenosti , ale že se mu osvědčila jakási keramika, taky nevěřím , navíc takový ptákoviny produkují nedůvěryhodný firmy, ty velký co se zabývají veškerejma mazivama a kapalinama do aut a motorek to nedělaj , a proč ? myslíš že by nezaměstnali člověka co to vymyslí?
zkrátka lej si to kde chceš , ale raději to moc lidem neraď ať po tobě nechcou zaplatit novej motor , jestli ten pasat ještějezdí tak mě řekni až bude mít dalších 50 litrů jak je na tom. a chtělo by to rozborku motoru a zjistit co to udělá a co ne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tefllon do motorovýho oleje???
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=405
Cituju: "Proč vlastně teflonové přísady v motorech nefungují?
Jejich způsob nanášení na povrch kovů – teflon lze nanášet náročnou technologií na absolutně čistý kovový povrch pouze ve vakuu za vysokých teplot. To znamená, že pouhým přidáním PTFE do oleje nedojde k nanesení na kovový povrch ani omylem. Pokud by se podařilo nějakým způsobem dosáhnout potřebné nanášecí teploty, došlo by ihned k odpaření veškeré olejové náplně a následnému výbuchu. Díky tomu, že PTFE je pevnou látkou, má sklon k usazování a vázání se na nepohyblivé části motoru jako jsou olejové kanály a filtry. Pokud je v reklamě uváděno, že se tlakově váže na stěny válců, pak daleko snadněji a ochotněji se bude vázat na místa s nízkým tlakem a teplotou. Na stěnách válců sice lze najít ostrůvky teflonu, které ale velmi jednoduše ultrazvuková myčka (případně obyčejný kartáč) odstraní. Není tedy pravdou, že vrstva teflonu má takovou přilnavost a tvrdost, že se dá odstranit pouze obroušením.
Stabilita teflonové vrstvy – každý výrobce teflonového nádobí upozorňuje na ten fakt, že je nutné používat dřevěné nebo plastové náčiní, aby nedošlo k poškrábání povrchu. Pokud by tedy došlo k nanesení teflonové vrstvy na stěny válců, pohybem pístních kroužků by tato vrstva byla okamžitě stržena. (Nádobí, které má povolené používání kovových nástrojů, NEMÁ antiadhezní vrstvu vyrobenou z teflonu!)
Součinitel tření – součinitel tření teflonu je vyšší než součinitel tření současných moderních olejů. Nedochází tedy ke snížení tření, ale naopak k jeho zvýšení. Teflon má menší tření než kovové materiály, ovšem ne natolik výrazně, aby se nějak pozitivně projevilo na chodu motoru. Teflonový povrch není dlouhodobě schopen jako ložisko nebo vodící plocha spalovacího motoru pracovat nasucho, olej je nutný stejně jako u motoru neošetřeného. Teflon je měkký materiál a i když by se vyrobily celé válce z teflonu, motor by se po několika otáčkách prakticky rozpadl. Svého času předváděný trik se dvěma kolečky velikosti dvoukoruny, kdy jedna strana byla čistý kov a druhá potažená teflonem, je pouze oblbovák na laiky. Teflonu stačí nepatrné množství oleje, aby velmi dobře klouzal, stejně namazaný broušený kovový povrch je na tom stejně. Pokud ale broušený povrch odmastím, součinitel tření se prudce zvýší. Takže nepatrně namastíme teflonovou stranu (ani to kolikrát není nutné), kovovou necháme suchou a zákazníku, div se! Ještě je otázkou, jestli na zkušebních kolečkách byl skutečný PTFE.
Změna rozměrů – teflonová vrstva mění rozměry kluzných částí, dochází k vytěsňování oleje z mazaných ploch a může dojít k zadření nebo k utržení kompozice z kluzných ložisek. Pokud by došlo k nanesení teflonu na stěny válců, neudržel by se na nich olej a opotřebení v soustavě válců by tak neúměrně vzrostlo.
Ještě malý detail – pokud se používají k utěsnění otáčivých částí motoru teflonová „gufera“, montují se na důkladně odmaštěný povrch, jinak nejsou schopné plnit svoji těsnící funkci. Jakékoliv množství mastnoty způsobí protékání oleje pod teflonovým těsněním ven z motoru. Další doklad toho, že olej neumožní teflonu přilnout na povrch kovových součástí motoru, teflon těsní pouze při suchém dotyku, mastnota způsobí nadzvednutí těsnících břitů, které je potom trvalé."
1100 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tefllon do motorovýho oleje???
díky Virago , já na ten článek zapomněl , beru to jen selským rozumem
Pro mě ponaučení, že lepší je si hlídat interval výměny a lejt tam normální pořadnej olej. A za ušetřený prachy koupit benál a projet se.
To't můj názor - ať se jedná o oto, auto, benzín nebo disel.
1 reakcí na tento příspěvek Tefllon do motorovýho oleje???
Vím, že nejsme v diskusním kroužku zahrádkářů, ale myslím že to sem patří. Vlastním křovinořez zn. Stihl u kterého došlo náhle k naprosté ztrátě komprese. Vzal jsem to do servisu, kde mi sdělili, že je zničený píst i válec a že oprava by stála asi o 1.000,-Kč méně než nový stroj. Ještě mi nabídli, že to odemne vykoupí za 500,-na ND. S díky jsem to odmítl a doma jsem doslova nalíval do toho dvoutaktu za průběžného protáčení motoru ten přípravek. Asi po 20-ti min. snažení, se mi zdálo, že se trochu komprese zvýšila a tak jsem našrouboval svíčku, nalil benzín a ono to po chvíli chytlo. Pak jsem ještě za chodu přidával do sání po kapkách ten Ekolube a motor začal uplně normálně běžet. Od té doby má motor za sebou 3 sezóny tvrdé práce a navíc jde ostřeji do otáček a má mnohem víc síly, než před tou poruchou. Takže já osobně bych se vůbec nebál to dát do nějakého vyběhaného dvoutaktu, do kterého již nejsem ochoten investovat.
Ten člověk, který psal ten výše uvedený článek napsal takových pojednání víc a všechny jsou na jedno brdo - Za vydatné pomoci svého odborného ba přímo vědeckého vyjadřování odsuzuje všechny možné přísady do oleje.
Mimo jiné napsal, že (ve zkratce) přípravek Metaltec-1 nefunguje asi z tisíce důvodů a dokonce způsobuje uplně katastrofální korozi na všech kovových dílech v motorech a jejich neodvratnou zkázu. Když jsem se bavil s našim motokaskadérem Pepou Sršněm (jistě znáte), řekl mi, že všichni kaskadéři, které zná, Metaltec-1 používají. ..asi proto, že to nefunguje a chtějí mít brzo nové motory :/ Dalším úspěšným uživatelem M..-1 je Ivo Kaštan.
Takže já bych všechny přísady do oleje neházel do jednoho pytle. Asi je dobré se zamyslet, kdy a co použít.
1 reakcí na tento příspěvek Tefllon do motorovýho oleje???
Pro mě z toho vyplývají dvě věci:
1. Teflon drží na jko blázen (ta teorie co ji vynalezl ten pan vědec se nepotvrdila)
2. Může uškodit tam, kde se prozatím "nevejde".