Co vlastne presne znamenaji tyto oznaceni oleju (jedno 10W je tusim viskozita--co presne to znamena? a to cislo zatim znamena co?)
více o tom je na webu oleje.cz
2 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni
Naposledy editováno 10.11.2008 22:41:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oleje oznaceni
Hustota je merna hmotnost. Viskozita je rekneme "tekutost".
PetrVTR_new>czmoto> kua prestante pouzivat slovo hustota
Hustota je merna hmotnost. Viskozita je rekneme "tekutost".
Taktak.Pokud je motor OK,tzn.nebere nějak moc olej,tak podle mé zkušenosti ve všemožných motorech,kompromisní viskozitou 10W-40 se v našich klimatických podmínkách nic nezkazí.Krajní hodnoty jsou spíše pro motory,které mají jakési krajní požadavky .
1 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni
Petr VTR : vsichni snad chapou co myslim -nebud takovej puntickar a radsi porad
Naposledy editováno 11.11.2008 20:30:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oleje oznaceni
czmoto>Ja nerikam ze mi bere olej -- jen potrebuju vymenit--zitra ho jedu koupit a tak vezmu budto 10W30(predepsano)a kdyby nemeli tak asi 10W40 --naposled jsem to tu uz psal jak mi doporucili 15W50 a od te doby se mi zda ze hur vystavuje spojka (tak si rikam jestli to nemuze byt tim) kazdopadne 15W50 uz nekoupim
Petr VTR : vsichni snad chapou co myslim -nebud takovej puntickar a radsi porad
Nic ve zlym, jako technika takovyhle przneni terminu rozdiluje
Jinak 10W-40 je viskozitni specifikace dle normy SAE J 300. Jak bylo uvedeno 10W je zimni viskozitni index a ukazuje do jakych nejnizsich teplot je olej urcen (v tomto pripade -25˚C). Druhy viskozitni index udava viskozitu pri 100˚C. Cim je viskozitni index vyssi tim je olej viskoznejsi, tj. mene tekuty. Vyssi viskozitni index obecne znamena take vyssi strihovou stabilitu olejoveho filmu, takze extremne namahane motory pouzivaji treba i oleje specifikace 10W-60. Pouziti takoveho oleje v motoru kde to neni potreba je nezadouci - vlivem vzssi viskozity narustaji mechanicke ztraty v motoru, tj. klesa vykon, roste spotreba.
PetrVTR_new>czmoto>Ja nerikam ze mi bere olej -- jen potrebuju vymenit--zitra ho jedu koupit a tak vezmu budto 10W30(predepsano)a kdyby nemeli tak asi 10W40 --naposled jsem to tu uz psal jak mi doporucili 15W50 a od te doby se mi zda ze hur vystavuje spojka (tak si rikam jestli to nemuze byt tim) kazdopadne 15W50 uz nekoupim
Petr VTR : vsichni snad chapou co myslim -nebud takovej puntickar a radsi porad
Nic ve zlym, jako technika takovyhle przneni terminu rozdiluje
Jinak 10W-40 je viskozitni specifikace dle normy SAE J 300. Jak bylo uvedeno 10W je zimni viskozitni index a ukazuje do jakych nejnizsich teplot je olej urcen (v tomto pripade -25˚C). Druhy viskozitni index udava viskozitu pri 100˚C. Cim je viskozitni index vyssi tim je olej viskoznejsi, tj. mene tekuty. Vyssi viskozitni index obecne znamena take vyssi strihovou stabilitu olejoveho filmu, takze extremne namahane motory pouzivaji treba i oleje specifikace 10W-60. Pouziti takoveho oleje v motoru kde to neni potreba je nezadouci - vlivem vzssi viskozity narustaji mechanicke ztraty v motoru, tj. klesa vykon, roste spotreba.
Obávám se kolego,že je to zbytečný sem psát..
1 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oleje oznaceni
czmoto>prackarr: proc by to bylo zbytecne? je to dobre popsane a chapu to
možná ty,ale mnozí ne.
Tak proto.
Hod tam 10w40 polosyntu a nelaboruj. Z toho se pak "odrazíš,co bude dál...
1 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni
Naposledy editováno 11.11.2008 23:04:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oleje oznaceni
prackarr>czmoto>prackarr: proc by to bylo zbytecne? je to dobre popsane a chapu to
možná ty,ale mnozí ne.
Tak proto.
Hod tam 10w40 polosyntu a nelaboruj. Z toho se pak "odrazíš,co bude dál...
czmoto:Nenech si radit od "odborníka",který ti poradí,abys koupil to,co má zrovna na krámě.Používej také vlastní hlavu.Jesliže je doporučený 10W-30,což je olej s poměrně nízkou viskozitou,nedám tam 15W-50,což je viskozita poměrně vysoká.To se pak té spojce nedivím,hlavně při studeném motoru.
Skutečně bych dal polosynt. 10W-40,to mají všude (narozdíl od 10W-30) a mělo by to být dobré.
2 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni
1 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni
1 reakcí na tento příspěvek Oleje oznaceni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oleje oznaceni
Itall>prackarr>czmoto>prackarr: proc by to bylo zbytecne? je to dobre popsane a chapu to
možná ty,ale mnozí ne.
Tak proto.
Hod tam 10w40 polosyntu a nelaboruj. Z toho se pak "odrazíš,co bude dál...
czmoto:Nenech si radit od "odborníka",který ti poradí,abys koupil to,co má zrovna na krámě.Používej také vlastní hlavu.Jesliže je doporučený 10W-30,což je olej s poměrně nízkou viskozitou,nedám tam 15W-50,což je viskozita poměrně vysoká.To se pak té spojce nedivím,hlavně při studeném motoru.
Skutečně bych dal polosynt. 10W-40,to mají všude (narozdíl od 10W-30) a mělo by to být dobré.
Já myslel,že má R6. Proto jsem mu radil 15w50.Kdyby si dal do profilu,co má za motorku,tak bychom tyto debaty nemuseli vůbec vest.
Do osminkového 2T 15W50 rozhodně neradím!
Taktéž nedoporučuji to,co mám na krámu,bo jednak nemám krám a jednak mám všechny jmenované viskozní třídy olejů,takže je mi fuck,co si koupí. Navíc nepočítám,že by to kupoval u mě,když je z druhé strany republiky.
A navíc jsem taktéž doporučil 10w40ku,jako ty..