koupil jsem novou Suzuki DL650, vyrazim na cesty, a protoze jsem s praci zavislej na notebooku, potrebuju ho nabijet. Otazka je, jestli existuje na motorku neco jako zapalovac v aute, ze kteryho se da nabijet hodne veci.
Otazka je tedy snadna :) Jakozto motorkarskej zelenac o tom vim prd. Kdybych si sehnal adapter na notebook, kterej se da zapojit do "cigaretoveho zapalovace" v aute, existuje nejaka cesta, jak zapojit ten adapter do motorky?
Jestli vas k tomu cokoliv napadne, dejte vedet. Prohledal jsem forum, ale na tohle tema jsem nic nenasel a mozna by to uzily i budouci generace :)
Diky a hodne stesti na cestach,
Michal
jestli to teda chapu spravne, tak by melo stacit sehnat ten zapalovac do auta, jak psal Mates. Viz obrazek, to dole
http://www.optimate.cz/soutez/foto/106b.jpg
Pak uz to teda staci napojit na baterku a umistit nekam na masine a mam vlastne "zapalovac" na motorce. Potom uz jen sehnat spravnej kabel/adapter k nabijecce na notes a je to hotovo.
Nezapomnel jsem na nic?
Kolik toho baterka utahne? Fakt jsem uplnej zelenac, takze nevim, co si muzu dovolit, abych ji uplne nevyšťavil a pak nenastartoval apod.
Diky za pomoc!
napájecí adapter
Adaptér používám v autě a pohoda.
Na motorce si uvědom, že její baterka není tak velká a že ti ji notebook snadno vyšťaví. Mým odhadem klidně za 6h. Ale stačí srovnat kapacitu motobaterie a kapacitu baterie v notebooku.
Doporučuji používat při nastartované motorce.
Naposledy editováno 11.11.2008 11:26:08
Ty zásuvky jsou v zásadě dva typy - motorkové (malé) a automobilové (velké). Automobilové se nedělají ve vodotěsném provedení určeném na využití za jízdy. Může to být typ, který má krytku proti stříkající vodě (dešti) ale když do toho zapojíš nějakou nabíječku nebo třeba i vyhřívanou vestu za jízdy v dešti, vlivem přechodových odporů to začne oxidovat a to velmi rychle. Konstrukce cigaretového zapalovače je tak mizerná, že třeba majitelé některých motorek, kde je velká zásuvka součást sériové výbavy, nadávají že se jim za jízdy odpojuje nabíjení PDA nebo GPS vlivem vibrací. Konektor v zásuvce totiž drží jen pružností kovových pásků co tvoří mínus pól. Motorková zásuvka (součást sériové výbavy tuším všech BMW) je mnohem menší, je dělaná jako vodotěsná, obvykle jsou všechny kontakty mosazné a ne pochromovaná ocel a konektory můžou být velmi kvalitní a mají na plusovém pólu drážku, která drží v zásuvce zacvaknutá velmi pevně a vydrží to i vibrace na enduru. Konektory se dělají i univerzální - takové s červeným koncem, které jdou strčit jak do automobilové, tak do motorkové (po sundání té červené čepičky). Třeba na napájení USB takové používáme a ten samý mám i na napájecím adaptéru od mého notebooku a na nabíječce na akumulátory od foťáku. Všude je ten samý konektor, který jde strčit jak do malé, tak do velké zásuvky. Problém bývá s nabíječkami telefonů, který bývají bez vyjímky jen v automobilovém provedení a obvykle naprosto "nevodotěsné". Dá se to vyřešit obalením páskou nebo zatavením do smršťovačky a velký konektor se dá strčit do redukce, což je automobilová zásuvka na kousku kablíku a na druhé straně malý konektor. Takže já bych volil tu malou a na přístroje bych zkusil dát ty univerzální konektory (mám to na kompresoru, prodlužovačce do stanu, LED lampě, nabíječkách všeho co používám...) a na to, co předělat nejde, bych použil tu kabelovou redukci.
Ale ta velká zásuvka se dá koupit i v univerzálním provedení, které se dá namontovat během pár minut na jakoukoliv trubku, třeba pod sedlem a dělá se to i jako průmyslový výrobek v sadě s kabely a pojistkou atd. Pokud se to dodá do servisu, který to odborně namontuje, neměl by být žádný problém se zárukou. Zeptal bych se tam, kam jezdíš na servis (v záruce), jestli takové řešení nabízejí přímo a pokud ne, tak jestli když jim dodáš ten materiál, jestli ti to namontují. Na 99% nebude problém a pokud ano, tak by mě zajímalo, co to je za značku motorky. Připojení adaptérové zásuvky přes pojistku přímo na baterku eventuálně s nedestruktivní montáží zásuvky na trubku (proto se to tak vyrábí - není to trvalý zásah do motorky) nemůže být proti záruce žádného výrobce motorek. Oni můžou akorát argumentovat tím, že když tam připojíš nějaké zařízení a necháš ho zapnuté během třeba oběda, může ti to vybít baterku, což je pravda. V tom případě je snadné řešení - zapojit zásuvku přes relátko ovládané třeba ze světla, takže v zásuvce bude 12V jen tehdy, když běží motor. Tak to má dělané BMW. Tohle by určitě měl dělat ale někdo, kdo to umí, jinak opět můžou argumentovat zásahem do motorky atd. 99.9% autorizovaných servisů a 100% ostatních servisů takovou práci rádo udělá.
Jen pro příklad - průmyslově vyráběná velká zásuvková sada:
A malá zásuvková sada:
Příklad toho univerzálního konektoru s dvojitou redukcí na velké zásuvky:
A příklad toho speciálního kvalitního moto konektoru (tady v provedení s kabelem pro napájení GPS). Všimni si masivních kontaktů a osazení na špičce, které drží v zásuvce pevně:
Tak snad to je vyčerpávající odpověď.
Naposledy editováno 11.11.2008 11:31:47
business.conrad.cz/websale7/Autokonektory-pro-palubn%ed-nap%ect%ed.htm
Naposledy editováno 11.11.2008 16:03:35
Je to řešení do 50 Kč . Tím, že nezasahuješ do elektroinstalace (jen připojíš zástrčku na baterku, tak nepřijdeš o záruku).
//takhle to mám vyřešené v ČZ
Jo jinak jak si dával obrázek z té soutěže z optimate.cz, tak to je moje řešení z SV, tak jestli se líbí – tak mi můžeš dát hlas