globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak štelovat karburátory?
 
14.10.2008 v 22:24
Cau, problem s jiskrou je odstraněn.ted bych potřeboval poradit (zřejemě nejaký obencý návod) jak správně nastavit bohatost směsi šroubkem.Je to dvouvál a zkrátka nevim jak postupovat aby se ty válce nehádaly nebo tak něco....Jestli má někdo nějake zkusenosti nebo vý o nejakem navodu tak to ocením.Dík

Naposledy editováno 14.10.2008 22:26:35
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jak štelovat karburátory?

14.10.2008 v 22:32 | Nahoru | #1
nastavoval bych na obou to same, zacal bych na vychozim nastaveni podel vyrobce (servisni manual) a pak kdyz tocis sroubkem na jednu stranu tak motor je slyset jak zpomali, kdyz tocis na druhou opet zpomali .. pocitas otacky mezi temito dvema stavy a uprostred to nechas... nebo muzes vrkat plynem a ochuzovat dokud ti prijde ze jde motor rychleji do otacek, jakmile se pridusi nebo vystreli tak trochu obohatis ....

pokud teda nemas nejake sofistikovanejsi zarizeni na sledovani smesi (pruhledna svicka, lambda atd....)

(reakce na) Jak štelovat karburátory?

15.10.2008 v 06:29 | Nahoru | #2
assassin> Ještě si zapoměl na synchronizaci karburátorů

Jak štelovat karburátory?

15.10.2008 v 09:32 | Nahoru | #3
Obecně se bohatost nastavuje 3 a půl otáčky u origo vejfuků, když tam jsou lepší vejfuky tak 4 otáčky. Pak se nastavuje synchronizace, podtlaky, karburátorů, ale na to sou potřeba budíky. Buď si najdeš v tabulkách hodnoty na který se to má naštelovat, nebo jeden je etalon, nedá se štelovat, a druhý a další pak nastavuješ podle něj. Budíky za rozumnou cenu maji třeba v Bikers Crownu. Nevim teď přesně cenu, ale vleze se to do dvojky určitě. Pak se šteluje ještě volnoběh. Buď je na jednom šroubku, nebo má každej válec svůj a je třeba aby byly přesně srovnaný na otáčky, když má náhodou každej svůj. Šteluje se, když je motor teplej a většinou někde mezi 900 - 1000 otáček. Je to podle stroje, ideální volnoběh najdeš zase v manuálu.

Jak štelovat karburátory?

15.10.2008 v 09:43 | Nahoru | #4
Nevim jak u vasich masin, ale u jawy se bohatost smesi serizovala pro jizdu jinak nez pro volnobeh. Karburator mel na to dva oddelene systemy. Volnobezny prestal mit vyznam od urcitych otacek, kdy nabehl system pro jizdu.

Konkretne u jaw sroubek serizoval jen bohatost volnobehu a jehla bohatost za jizdy.

1 reakcí na tento příspěvek Jak štelovat karburátory?

15.10.2008 v 10:51 | Nahoru | #5
tomtnt: jo to je tak u vsech karbecu.... ale vetsinou se serizuje jen ta volnobezna smes, u motoru v zatezi je to vetsinou dost bohate aby to jelo bez nakyho strileni atd... a tam se to pak ladi dynojet kitem atd na max vykon nebo pokud jdou nejake propady ve vykonu... to uz je ale zase o krok dal...

pepa: jo to ze jsou karbce sesynchronizovany beru jako samozrejmost nez zacnu vrtat do smesi....

Gal: 3apul otacek? nebude to u kazdyho karbce jinak?

1 reakcí na tento příspěvek Jak štelovat karburátory?

15.10.2008 v 10:57 | Nahoru | #6
Chlapi pokud nemáte budíky na podtlaky, tak bych se do karburátorů moc nepouštěl, protože to na 90% spíš totálně rozštelujete...

Tohle vám udělají za pár korun v každým servise..

1 reakcí na tento příspěvek Jak štelovat karburátory?

15.10.2008 v 11:01 | Nahoru | #7
ruck: no hele u V2 jde i synchronizace na ucho... sesteloval sem to podle sluchu... pripojil budiky a na chlup stejny... ty dva valce slysis jak se hadaj... teda ale zase se predpoklada ze je u obou plus minu OK smes, aby to jak pali neovlivnovalo to jak sou rozhozeny bohatosti....

ale vono to zas neni takova veda, pul otacky sem pul otacky tam.. podle pocasi, teploty... vzdy to bude vypadat trosku jinak....

(reakce na) Jak štelovat karburátory?

15.10.2008 v 11:14 | Nahoru | #8
assassin> Pokud to u 2V jde, tak jo, já to vždycky dal kámošovi do servisu na budíky ( ale mám 4V-to sluchem snad ani nejde ).

Jak štelovat karburátory?

15.10.2008 v 11:19 | Nahoru | #9
ruck: jj 4valec bych taky na ucho nenastavil... ale tradujou se takovy historky o takovejch tech jeste "pravejch automechanicich" kteri to dokazou :)

u jednovalce sem zase smes nastavoval podle ucha pri vrkani plynem, pak jsem tam dal "pruhlednou" svicku pres kterou je videt barva smesi a bylo to OK...

navic kolik jezdi v cechach motorek u kterejch nikdo uz deset let nic takovyho neserizoval a porad jezdi:)

Jak štelovat karburátory?

15.10.2008 v 11:26 | Nahoru | #10
Těch jezdí podle mě docela dost ( hodně lidí narve všechno do motorky a pak nemá ani na základní údržbu ) - ale myslím, že se to zlepšuje.

Jak štelovat karburátory?

15.10.2008 v 22:10 | Nahoru | #11
dík..zejtra to teda nějak zkusím a jeste dám vedět.

Jak štelovat karburátory?

15.10.2008 v 22:33 | Nahoru | #12
HELP. Kdepa ma VTRko šrouby bohatosti?

Jak štelovat karburátory?

19.10.2008 v 23:23 | Nahoru | #13
nějak se mi to nedaří

(reakce na) Jak štelovat karburátory?

20.10.2008 v 10:39 | Nahoru | #14
assassin> čéče taky sem si to myslel, ale pokud to neni nějak předělávaný, třeba přímý filtry, jiný vejfuky, svody a tak, tak to je snad všude stejný. Teda na hondách a yamahách. Konkrétně sem si to nechával dělat na FJ1200, XJR, X4, VF750Sabbre, CB750 a všude to bylo stejný.

2 reakcí na tento příspěvek Jak štelovat karburátory?

20.10.2008 v 11:03 | Nahoru | #15
gal: ted sem se dival do manualu k VTR a tam je 2 a 3/4 otacky out, u kalifornske verze 3otacky.....

ajinek: jsou to tyhle srouby: [img] zespod, u plovakovek, je na ne nesmyslnej pristup, podle manualu je na to nejakej specialni pripravek/klic:

[img]

(reakce na) Jak štelovat karburátory?

20.10.2008 v 19:19 | Nahoru | #16
assassin> Díky moc,zkusím a uvidím

(reakce na) Jak štelovat karburátory?

20.10.2008 v 20:34 | Nahoru | #17
assassin: On ten nesmyslný přístup není úplně od věci - to aby se v tom nemohl vrtat každý Tonda
Ty šrouby bývají často schované pod zátkama nebo plombama, VTR to má přístupné? Občas musejí před prvním seřizováním karburátory ven, aby se daly plomby odstranit.
Ten přípravek je úhlový šroubovák, "po našemu" Winkelschraubendreher. Dají se koupit třeba tady
Scheuerlein
ale ty ceny... Ty ceny!

1 reakcí na tento příspěvek Jak štelovat karburátory?

20.10.2008 v 20:53 | Nahoru | #18
virago: no k necemu to dobre je... pro me jako pro vrtala je to k vzteku. jestli je to zazatkovane nevim, cerpal jsem info pouze ze servisniho manualu, je fakt ze tam pisou ze pokud se nedava "pilot screw" novej, ze je to nastavene z tovarny a nemas do toho hrabat... ale o zatkach a odstraneni plomb nepisou... takze si myslim ze blba pristupnost je tady tou "plombou"

jj pochopil jsem ze je to nakej uhlovej sroubovak... z obrazku mi prijde ze to nepujde moc nahradit nakym jinym postupem a bude tu asi nutnost zakoupit neco takoveho, kdyz by tim chtel clovek tocit za chodu motoru (treba s tou colortune svickou)

1 reakcí na tento příspěvek Jak štelovat karburátory?

20.10.2008 v 22:04 | Nahoru | #19
Ma nekdo zkusenoti se serizovanim podtlaku na 2-valcich s rozdilnym rozestupem pistu? Treba CB500, GS500, ER5, maji pisty behajici na stridacku, takze mezi zapalem jednoho valce a druhyho je pul otacky motoru a mezi zapalem druhyho a opet prvniho je jeden a pul otacky kliky.
Vzdy jsem zil v domeni ze podtlaky maji byt na vsech valcich stejny, ale kamaradka ma na ER5 na jednom valci dvojnasobny podtlak nez na druhym a protoze to v tom stavu funguje dobre, nejsem si jistej jestli se to mam pokouset seridit na stejny podtlak. Kdyby meli byt stejny tak by to takhle strasne moc rozhaseny snad muselo zlobit? Na tyhle motorce si nemuzu jentak zkouset ruzny nastaveni jako na svoji vlastni.

Jak štelovat karburátory?

20.10.2008 v 22:38 | Nahoru | #20
deadmen: cece rozestupy valcu maji vliv na tlak uvnitr skrine - pokud neni nejakym zpusobem otevrena.... ale na podtlak v sani by to mit nemelo, ostatne on by tam mel byt podtlak jen v pripade kdy jde pist dolu a je otevrenej saci ventil..tzn ma cyklickej charakter, to se prave tlumi tim ze je to pripojene do sani "uzkou" hadickou a dokonce v hadicce k budikum byva tryska s malinkou dirkou jako tlumic kmitu, potom bych rekl ze to ukazuje nakou efektivni/=maximalni??? hodnotu..... tzn u obou valcu by tam podle me melo byt stejne.... pokud maji oba stejne karbece...

Jak štelovat karburátory?

20.10.2008 v 22:40 | Nahoru | #21
deadmen: jinak mam doma jeste gsx400 - konstrukcne hodne podobnej motor jako GS500 (ma jinou hlavu) a tam jsem synchro delal prave podle sluchu... aby se nehadaly.... jeste sem nemel budiky... muzu zkusit zmerit podtlaky... ale teoreticky .... me v tuhle nocni hodinu nenapada duvod proc by tomu melo byt jinak....

(reakce na) Jak štelovat karburátory?

20.10.2008 v 23:04 | Nahoru | #22
assassin: Já už nad koupí uvažoval, ale ty ceny jsou fakt střelené. U mojí motorky se to naštěstí dá obejít bitem, strčeným do karburátoru, a klíčem nasazeným na jeho šestihran.

(reakce na) Jak štelovat karburátory?

20.10.2008 v 23:09 | Nahoru | #23
Deadman: Ty podtlaky by měly být stejné bez ohledu na přesazení kliky. Véčkové motory to mají podobné. Ale kvůli částečnému vyrovnání té nepravidelnosti bývají někdy sací hrdla šlusnutá hadičkou. A tady je oříšek - někteří tvrdí, že se má při měření hadička odpojit a spoj zaslepit, někteří to synchronizují i s hadičkou. Co je správně, si nejsem jistý, většinou to nastavuju tak, aby to bylo tak nějak mezi oběma variantami.

Jak štelovat karburátory?

23.10.2008 v 14:45 | Nahoru | #24
tak karbce mužu štelovat jak chci.myslel jsem si že je to karbcema ale ted se mi zdá že asi ne.Při otáčkách cca 8400 mi motor začne cukat (a začne litat i otačkoměr)to bude elektrická chyba co?že by to CDI?

Jak štelovat karburátory?

23.10.2008 v 15:02 | Nahoru | #25
keda: nebude to omezovac?:) rikals ze je to dvouvalec... ty zas tak casto netocej pres 8400......

mozna by bylo dobry napsat co je to za motorku...

Jak štelovat karburátory?

23.10.2008 v 15:03 | Nahoru | #26
keda: a navic v 8tis uz sroub bohatosti nema zadnej vliv... tam se pak ladi pomoci vymeny hlavni trysky a jehly.... ale to si nerek ze zacatku kde je problem....

Jak štelovat karburátory?

23.10.2008 v 17:03 | Nahoru | #27
je to hyosung gt 125 ..v technicaku je psanej maximalni vykon na 10500 otačkach takže omezovač na 100% ne....přijde mě že si to jede podle nalady....vždycky me to začne škubat na 8400 otačkach a někdy po uejtí cca 8km je to najednou OK a jede to super a někdy to nepřestane dělat vubec. ...myslim si že kdyby to byl karbec nebo tak něco tak nezačne najednou litat otačkoměr, kterej je napojenej na indukcku.a kdyby to byl jen někde nakej špatnej kabel tak si myslim že by to vynechavalo podle nahody a ne přesne na 8400 otackach ....ja uz fakt nevim :\

Naposledy editováno 23.10.2008 17:09:04

Jak štelovat karburátory?

23.10.2008 v 20:46 | Nahoru | #28
U Hyošunta zkontroluj vsechny draty tykajici se zapalovani, rozpoj kontakty, prostrikni konkorem, odstran oxidaci. Tyhle levny sunty nemaj kvalitni kabelaz a konektory nemaj gumicky proti vnikani vody. Draty taky nebudou moc kvalitni a dobre uchyceny aby se nemohli o neco prodrit. Klidne to muze zlobit jen pri urcitych vibracich, ktery jsou pri urcitych otackach.
Jestli je otackomer elektronickej, tak meri pocet impulzu na vystupu CDI jednotky.

Jak štelovat karburátory?

23.10.2008 v 21:07 | Nahoru | #29
tohle vsechno sem už udělal.Jo a gumičky na konektorech jsou.otackomer mam ACEWELL 3853 a mam to napojeny na kabel co vede od cdi k zadní indukčce.

(reakce na) Jak štelovat karburátory?

3.11.2008 v 07:17 | Nahoru | #30
Ruck> Ahoj prosim Te cemu rikas par korun ?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist