globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opotrebeni vahadel a vacky
 
18.8.2008 v 22:18
Na mym XT250 (dvouventil OHC s atypicky umistenou vackou bez ventildeklu, jen s vickama) jsem delal takovou stredni GO. Menil jsem rozvodak, pist s kruhama vcetne vybrusu a cepu, vacku vcetne lozisek a vahadla - celou sadu. Puvodni vacka uz byla navarovana jakymsi tvrdokovem, kterej sel postupne behem dvou tisic do hajzlu. Vsechno jsem vymenil a ted jsem ujel cca 80 kilometru v zajizdecim tempu. Motor se hodne hreje, ale to bude po vybrusu zrejme normalni. Co uz tak normalni asi neni, ze se mi puvodni vule na ventilech pekne zvetsily (po dojezdu byl z motoru zase sici stroj). Saci z puvodnich 0,07 na 0,2 a vyfukova z puvodnich 0,15 na 0,35. Mazani hlavy probiha dvema kanaly a minimalne jeden z nich maze (ma kontrolni sroubek). Takze dotaz zni: je takovyhle zvetseni vule ventilu normalni nebo se to zase pridira? Overit to nemuzu jinak, nez ze vyndam lozisko a vacku, coz se mi uz sakra nechce.

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 09:20 | Nahoru | #31
Mysak> Diky za nabidku, zkusim udelat nejaky fotky a poslu je. Ubytek materialu na vrcholu vacky me tak netrapi, jako spis ta nerovnost na nabehovy strane

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 09:22 | Nahoru | #32
Slávek-TDM> Jasně že tam je vanička...Ale olej při ohřátí zřídne.Pokud ti bude unikat tlak třeba na ojnici,tak po ohřátí budeš mít nahoře málo oleje.

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 13:46 | Nahoru | #33
Ještě jsem zapomněl přepouštěcí ventilek!!! Ten vyměň rovnou.

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 17:26 | Nahoru | #34
Tak tady jsou slibene obrazky:










Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 18:22 | Nahoru | #35
No tak to je hodně...

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 19:08 | Nahoru | #36
se nedivím že to takhle dopadlo. Co tam leješ za olej?? Nebo jinak. Jak dlouho si ho neměnil?? Nebo ještě jinak. Musíš občes dolít olej. Takhle zasranej motor sem neviděl už dobře půl roku. Prostě to nemaže

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 20:16 | Nahoru | #37
motodoctor> olej tam byl presne 78 kilometru a bylo ho tam akorat A ten tvuj "zasranej motor", to je v podstate barva upeceny hlavy a na funkci nema vliv lol Ty jsi teda doktor k pohledani...
Edit: trochu jsem opravil tu barvu hlavy

Naposledy editováno 21.08.2008 20:25:35

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 20:18 | Nahoru | #38
Mysak> to neni nic proti puvodni vacce. Tam chybelo 3mm materialu! Myslel jsem, ze byly ucpany kanaly, poctive jsem je cistil. Ooo jak jsem se mylil.

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 21:10 | Nahoru | #39
Slávek-TDM> Tak tojsi vůl (s prominutim) že jsi dal novou bez zjišťování důvodu závady.
Podle toho obrázku (jak psal motodoctor)je jasně vidět že je tam řádně napálenej olej.
Takže: projít mazací místa a všechny vůle. Vyměnit přepouštěcí ventil. A na závěr koupit další vačku
každopádně bez proměření vůlí na mazacích místech jinou nedávej!!Dopadla by stejně.

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 21:27 | Nahoru | #40

Slávek-TDM>motodoctor> olej tam byl presne 78 kilometru a bylo ho tam akorat A ten tvuj "zasranej motor", to je v podstate barva upeceny hlavy a na funkci nema vliv lol Ty jsi teda doktor k pohledani...
Edit: trochu jsem opravil tu barvu hlavy

TO JAKO NA FUNKCI ROSTLINÁŘE JO?

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 21:27 | Nahoru | #41
vlastně živočicháře

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 21:30 | Nahoru | #42
jakej olej jezdíš?? ADčko lol lol

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 21:30 | Nahoru | #43
Mysak> no vul sice jsem, ale az tak bez zjistovani to nebylo. Byly ucpany mazaci kanaly, vycistil jsem je a v ramci moznosti jsem overil, ze to maze. Bohuzel na studenym motoru... Novou vacku tam uz rozhodne davat nebudu, bud sezenu jetou na burze v Risi, nebo tam hvizdnu tuhle (samozrejme potom, co si radne overim to mazani). Cena byla jako za drazsiho taxika, ale zkusenost je k nezaplaceni lol

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 21:34 | Nahoru | #44
motodoctor> Castrol GP 20W50, ne teda ze by to nebylo jedno. Abys byl v obraze, ja tu motorku mam asi 3 roky, a najel jsem cca 2 tisice kilaku. Uz jsem ji kupoval s polomrtvym motorem, takze jsem s investici pocital, protoze byla (tehdy) za dobrou cenu. To ze jsem do toho zahucel svou vinou, to je mrzute, ale veset se kvuli tomu nebudu.

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 22:05 | Nahoru | #45
a výrobce předepisuje jakej olej??

Opotrebeni vahadel a vacky

21.8.2008 v 22:10 | Nahoru | #46
10w30 nebo 10w40 určitě ne 20w50. Od toho se odvíjí životnost dílů motoru

Opotrebeni vahadel a vacky

22.8.2008 v 07:23 | Nahoru | #47
Slávek-TDM> Ta zkušenost teprve bude k nezaplacení lol lol

Naposledy editováno 22.08.2008 07:49:22

Opotrebeni vahadel a vacky

22.8.2008 v 08:47 | Nahoru | #48
motodoctor> clovece tvoje analyticky schopnosti jsou uzasny. Budto vubec nectes predchozi prispevky nebo z nich nedokazes udelat zaver. Pro tvou informaci, vyrobce predepisuje rozsah 20W40, ale jsem si jistej, ze ikdybych do toho motoru nalil deset let stary ADcko, tak ze by se nic nestalo, kdyby se v nem vacka byla machala.
Naproti tomu Mysak (ac neni zadnej doktor) odhadl hned v prvnim prispevku spravne, ze motor nemaze do hlavy a urcil pravdepodobnou pricinu i nasledky. Za to mu patri muj dik, protoze hlavne kvuli tomu jsem tu vacku vyndal hned.
Dalsi postup bude, ze vacku zkusim nechat opravit, pokud to pujde, rozeberu cerpadlo a proverim vsechny kanaly. Mimoto zkusim na burze v Nemecku sehnat pouzitelny dily (treba i do zasoby) . Jinak prisel jsem v zivote o vic, nez o ctyri tisice za vacku...

Opotrebeni vahadel a vacky

22.8.2008 v 15:38 | Nahoru | #49
oprava vačky i s vahadlem tě vyjde na 1000. A je přece jasný že když máš vydřenou vačku tak to nemaže ne?? To ti snad nemusel nikdo radit??

Opotrebeni vahadel a vacky

22.8.2008 v 15:59 | Nahoru | #50
motodoctor: ty ses tatar, jak pise slavek, bud nectes nebo delas chybne zavery... hned na zacatku slavek pise ze vycistil ucpane kanalky - napadlo by te hledat dalsi zavadu kdyz bys odstranil tuhle zjevnou? a overil ze to maze.. na studenem motoru bohuzel, kdyby nalil husty vyjety ADcko mozna by na tom byl lip... protoze ten kvalitni olej je evidentne moc ridkej a opotrebeni dilu ma za nasledek ztratu tlaku ..nekde po ceste...
jo a v olejich mas taky slusnej binec, ze by se na zivotnosti vacky podepsal hustejsi olej tzn 20W s sirsim teplotnim rozsahem tzn 20W50 oproti oleji ridsimu s nizsim teplotnim rozsahem (10W40) to mi prijde jako nesmysl... jinak teda ja sem pres leto jezdil s TL na 20W50(nebo 20W40..ted nevim) a predepsanej je 10W40 a jezdi stale... ono liti "hustsiho" oleje do hodne staryho motoru je celkem bezna praxe...

slavek: zamrzi, ale mozna bych tam tu vacku soupnul, nechal bych ji prebrousnout aby nemela naky ty zuby co pises, mozna to bude ale chtit tu povrchovou upravu znova, to ti asi rekne spis nekdo kdo ty vacky opravuje, jestli se cementuji, tak na tech tvejch uz by mohla ta tvrda vrstva bejt pryc.. bude to mit mensi vykon... to bys mohl u tohodle stroje prezit:)

Opotrebeni vahadel a vacky

22.8.2008 v 16:09 | Nahoru | #51
motodoctor> clovece, ty jsi snad necetl ani uvodni prispevek
assassin> jojo, planuju tu vacici nechat opravit, o pul psa nizsi vykon me netrapi. Hlavne musim najit problem toho mazani, ale muj tip je vybehany cerpadlo + nejaky vule po ceste, tak jak psal Mysak.

Opotrebeni vahadel a vacky

22.8.2008 v 16:20 | Nahoru | #52
slavek: jj to ze to nedava pri ohratym oleji tomu nasvedcuje. ja mam zas na krku porad tu zachrclou TDMu:)

(reakce na) Opotrebeni vahadel a vacky

15.10.2008 v 19:44 | Nahoru | #53
Slávek-TDM> Zdar nic si stoho nedělej ja koupil XR 600 najel asi cc 1300km ..lechce sem spadnul a přestalo mně fungovat čerpadlo ..jel sem a až po cinkani mně něco upozornilo že neni něco v pořadku...po telefonatu od mechoše kde moto tedkom je je v pr.deli vačka a vahadla..

Opotrebeni vahadel a vacky

15.10.2008 v 22:29 | Nahoru | #54
Ta vačka má pěknou barvu, muselo to pěkně skřípat .Cementová vrtva na vačkách býva asi 0.3-0.5 mm, nechal bych ji přebrousit

Opotrebeni vahadel a vacky

15.10.2008 v 22:52 | Nahoru | #55
Tvrdokov nejde pomalu ani brousit,zkušenosti s navářením jsou.Dobrej mtr.Spíš odejde něco jinýho.

1 reakcí na tento příspěvek Opotrebeni vahadel a vacky

14.12.2008 v 20:56 | Nahoru | #56
Tak pro zajemce jsem tu s dalsi varkou informaci o mym pekelnym stroji druhe kategorie. Prolezl jsem olejove vedeni od saciho kose az do vacky a testoval jsem pumpickou, kam vsude jde tlak. Zjistil jsem nekolik veci:
1) cerpadlo je v poradku. Sice ma par skrabancu jak tam nekdy neco proslo, ale tlacit by melo, ikdyz na hranici tolerance.
2) olejove vedeni je v poradku az do filtru a i tesneni je ok. Blbe se to zjistuje
3) od vika do kliky je olej veden pres komurku s guferem. Nedokazem posoudit jeho stav, takze ho koupim taky novy (v sade tesneni nebylo)
4) asi zasadni je to, ze do vedeni kanalu kolem sroubu hlavy se dostala necistota - zrejme ze zavitu, protoze jsem mel vse sundany a daval jsem si dobry pozor, abych vsechno vycistil. Trochu se pricpal kanalek, co vede do vacky. Bohuzel je az za kontrolnim sroubem, takze to neslo nijak zjistit bez toho, abych vyndal vacku.

Spojeni vyse vyjmenovanych veci byla asi pricina pridreni vacky. Dratkem sla necistota prostouchnout, takze si myslim, ze by ji tlak oleje dostal ven (pokud by cerpadlo davalo plnej vykon), nicmene pumpickou to neslo. Furt nejsem presvedcenej, ze jsme nasli vsechny priciny, ale nevim, jak za jizdy zjistit, ze cerpadlo tlaci olej do vacky :\ Holt potize se starym veteranem...

(reakce na) Opotrebeni vahadel a vacky

14.12.2008 v 23:39 | Nahoru | #57
Slávek-TDM> ahoj,ja teda nejsem zadny odbornik, ale nejak nechapu proč by melo čerpadlo přestat mazat u tepleho motoru?
me nedavno odešla cela hlava, poté co mi za jizdy vytekl olej a motor se zadřel,valec a pist bez rýhy, kousla se vačka
je to neskutečně cytlivé na olej.Tedka opravuji a taky mam obavu že čerpadlo nedava 100%ni tlak

Opotrebeni vahadel a vacky

15.12.2008 v 09:35 | Nahoru | #58
Andrew x> tahle teorie padla, protoze to ze motor maze jsme samozrejme zkouseli na kontrolnim sroubku na hlave. Jak pisu, kanal byl ucpanej az za nim tesne pred vackou a to uz nezjistis jinak, nez ze to pridres. :\
Cerpadlo neprestane tlacit na teplym motoru, ale olej je ridci a vule jsou vetsi, takze tlak vic unika a na misto urceni se dostane min oleje.

Opotrebeni vahadel a vacky

18.12.2008 v 19:48 | Nahoru | #59
Jsou tam nejaka kluzna loziska mazana tlakem oleje? KlikaXojnice? Pokud by byly opotrebovane bude tama unikat tlak. Jak jsi kontroloval cerpadlo? Opticky OK neznamena ze ma vule v toleranci a ma predepsany tlak za provozni teploty.

Opotrebeni vahadel a vacky

19.12.2008 v 08:55 | Nahoru | #60
Lub@> cerpadlo kontroluju merkama, v manualu jsou napsany tolerance (0.03-0.09 pokud me pamet nesali). A jak pisu, jedno vedeni je i do kliky - tedy tlakove vedeni do ojnicniho loziska. Takze spojeni vice zavad najednou => fatalni nasledky pro vacku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist