globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč se na okruh dává...........
 
29.9.2008 v 07:05
proč se na okruh dává užší řetěz??? Např místo 525, 520??? Jaký to má výhody a nevýhody??? Nějak to nechápu
Předchozí
1 2
Následující

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 07:35 | Nahoru | #1
menší odpor víc koní

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 07:45 | Nahoru | #2
a co životnost a nevýhody???

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 07:48 | Nahoru | #3

intolerant>a co životnost a nevýhody???



tak životnost tě na okruhu asi moc netrápí...

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 07:48 | Nahoru | #4
a to se musí dávat i užší kolečko a rozeta, nebo je to stejný???

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 07:49 | Nahoru | #5

ilMedvědGuzzini>intolerant>a co životnost a nevýhody???

tak životnost tě na okruhu asi moc netrápí...



to je mu jasný ale zajímalo by mě to, kolik tak vydrží atd.

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 07:51 | Nahoru | #6
Nevýhoda: nižší životnost. To se ale na závodech neřeší, závody jsou prostě drahý.

Mimochodem, Colin Chapman svého času prohlásil, že správně nadimenozované auto se rozpadne těsně za cílovou čárou. Vydrží-li méně, bylo nadimenozované málo, ujede-li víc, bylo zbytečně těžké...

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 08:40 | Nahoru | #7
Ricard> myslíš podimenzované a předimenzované.

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 11:03 | Nahoru | #8
Pochybuju že užší řetěz má o tolik menší odpor aby se o projevilo. Myslím že kdyby si dal někdo tu práci a změřil to tak to dopadne stejně jako ty pověry o O-kroužkových řetězech, o těch taky někteří tvrděj že zežerou až 15% výkonu a v praxi je to neměřitelný i na 4T 125.

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 11:22 | Nahoru | #9

Stráťa>Pochybuju že užší řetěz má o tolik menší odpor aby se o projevilo. Myslím že kdyby si dal někdo tu práci a změřil to tak to dopadne stejně jako ty pověry o O-kroužkových řetězech, o těch taky někteří tvrděj že zežerou až 15% výkonu a v praxi je to neměřitelný i na 4T 125.



a proto se na okruzích honí každá tisícina vteřiny

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 11:38 | Nahoru | #10

šmudla>myslíš podimenzované a předimenzované.


myslí NAdimenzované


Jinak tenčí řetěz je hlavně lehčí - menší neodpružený a rotující hmoty

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 11:38 | Nahoru | #11
strata: bubrak tu tvrdil ze na motorce i vymenu retezu starsiho mrtveho za novej poznal...

520 je proti 530 i znatelne lehci, vykonove udajne dela 520ka kolem 2-3koni rozdil... (mereno na brzde)

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 12:23 | Nahoru | #12
Stráťa > všichni jsou debilové a dávají to tam jen z hecu

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 12:30 | Nahoru | #13
palec: tak da se najit spousta veci ktery se delaj protoze to nekde nekdo videl/slysel a pritom nejsou k nicemu....

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 21:08 | Nahoru | #14
Peetr, Palec, v roce 99 kámoš zkoušel na RS 250 (tudíž silniční závodní Hondě, v sérii cca 91 HP při asi 110kg) O kroužkový řetěz. Motorka nešla ovládat, při brzdění odskakovalo zadní kolo, při přidání plynu v zátáčce motorka táhla ven, nedala se zlomit, při překlápění v retardéru měla tendenci spadnout dovnitř zatáčky. Nebezpečné... Jen pro doplnění, v roce 2001 byl vícemistr v MEZ MČR.

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 21:27 | Nahoru | #15
Já jsem zkoušel zajíždět časy na okruhu s namazaným řetězem a ta váha 0,001 kg byla kua znát

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 21:48 | Nahoru | #16
Smysl je v tom, ze 520 je pochopitelne lehci, cimz snizujes moment setrvacnosti celkove soustavy, cili mene hmoty roztacis a mene hmoty brzdis. Je to jasne?

Dalsim plusem muze byt vetsi vyber dostupnych kombinaci rozet a pastorku v rozmeru 520.
Jinak pevnost v tahu je o nejakou tu desitku procent u 520 mensi nez u 525,530 coz pocitis na zivotnosti.

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 21:54 | Nahoru | #17

šmudla>Ricard> myslíš podimenzované a předimenzované.



Jo, ty "ó-čka" se tam nějak vloudily překlepem. Stává se...

Proč se na okruh dává...........

29.9.2008 v 23:12 | Nahoru | #18
hosi a OT, jak jsou ty nadstavce a na to se dava jen ciste ozubeny kolo, zpusobuje to nejakou ztratu vykonu? teda ja nevim jestli je to na jinych moto, ale na S2R/S4R je "rozeta" co se nasadi na silentbloky a ta na ni se nasadi jen ozubeny kolo, je to jakysi adapter pokud clovek chce 520 misto 525.. teda zajima me to jen teoreticky, ne ze bych poznal nejakyho kona plus bo minus

..jinac novy retez je poznat dost vyrazne, toho si snad kazdej vsimne neee, a ne jen cesky ghostrider bubrak

Proč se na okruh dává...........

30.9.2008 v 10:56 | Nahoru | #19

tomax>Peetr, Palec, v roce 99 kámoš zkoušel na RS 250 (tudíž silniční závodní Hondě, v sérii cca 91 HP při asi 110kg) O kroužkový řetěz. Motorka nešla ovládat, při brzdění odskakovalo zadní kolo, při přidání plynu v zátáčce motorka táhla ven, nedala se zlomit, při překlápění v retardéru měla tendenci spadnout dovnitř zatáčky. Nebezpečné... Jen pro doplnění, v roce 2001 byl vícemistr v MEZ MČR.



já neřek nic o "O" a "X" kroužkových řetězech, jenom sem narážel na poznámku, že takový minimální ušetření váhy je vlastně zbytečnost(podle stráťi)...

Naposledy editováno 30.09.2008 13:55:58

Proč se na okruh dává...........

30.9.2008 v 11:00 | Nahoru | #20
peetr: to muzes rict ale o vsech tehle okruhovejch upravach... ono kdyz na kazdym dilu "predimenzovanym" pro beznej provoz usetris kolem kila jako na tom retezu... muzes okruhovku ve finale schodit az o 15-20kg a to uz se pozna... to same ty 3 koe z komplet vyfuku filtru a PC taky asi nestoji u normalnicho smrtelnika za +- 50tis investici... ale kdyz jedes na cilovce vedle stejne moto ktera je o 3kg tezsi a ma o 3kone min..tak to treba potrebnou setinku k praporku hodi....

1 reakcí na tento příspěvek Proč se na okruh dává...........

30.9.2008 v 11:52 | Nahoru | #21
peetr>
1. usetrit 1 kg na hmotnosti retezu je vzhledem k nakladum velmi vyhodne, zvlast od jiste urovne uprav.

2. nejde jen o hmotnost! Jde predevsim o dynamiku, cili nemas 1kg teleso v translaci, ale 1 kg retezu navic, ktery kona ORP, jehoz celkovy prinos k dynamice je znatelny.

Proč se na okruh dává...........

30.9.2008 v 11:59 | Nahoru | #22
tomax : nevim co jsi chtel rict.....nevic se tady bavime o šířce řetězu a ne typu

Proč se na okruh dává...........

30.9.2008 v 13:57 | Nahoru | #23
to assasin, dawe02 : mě je to jasný, asi jsem to špatně napsal...já chápu, že každej gram navíc je špatnej...reagoval jsem na ten příspěvek...

Proč se na okruh dává...........

30.9.2008 v 17:06 | Nahoru | #24
když máš prachy a chceš je do toho vrazit tak to smysl má vždycky a užiješ si každý kilo dolu. Ale když necháš R1 v sérii jen na jiných kapotách a hromadě padáků tak mi věř, že ty setiny potřebovat nebudete kluci )

1 reakcí na tento příspěvek Proč se na okruh dává...........

16.10.2008 v 02:52 | Nahoru | #25
jak uz tady padlo je hafo drobnustek co ti prida 2/3 kone
tak napr vyfuk, filtr, retez, chladic, PC, kdyz se to secte tak to smysl `pro nekoho` ma...
co se konkretne retezu tyce tak jde o hybnost tedy
vaha X rychlost / cas ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se na okruh dává...........

16.10.2008 v 05:57 | Nahoru | #26

HausO>co se konkretne retezu tyce tak jde o hybnost tedy
vaha X rychlost / cas ...



Nejde o hybnost. Kdyz se budes snazit vyjadrit prispevek te ktere casti k dynamice (a o to tu jde), jevi se jako schudna moznost redukovat pohyb cele soustavy na jednoduchy pohyb. Pak se podivas jak se ti do hmotnostniho parametru v uvazovane pohybove rovnici vypovidajici o dynamice celeho vozidla promita retez...no a nejjednodussi model retezu je na zaklade mnoziny tuhych bodu pohybujicich se po definovane trajektorii...easy. Potom tedy jasne vyjadris ze nejde jen o hmotnost ale i o jejich zrychleni, cili kdyz se propracujes k vyjadrani vektoru zrychleni bodu v te casti retezu, ktera se nepohybuje v danou chvili primocare (ono zadna, protoze je unasen s motocyklem-ale to se redukuje rekneme v jine casti rovnice), ale v ramci lok.sour.systemu motocyklu po kruznici...dopocitas se dostrediveho zrychleni, kde figuruje polomer teto trajektorie...uvidis ze dostavas neco familierne duverneho...moment setrvacnosti.

(reakce na) Proč se na okruh dává...........

16.10.2008 v 09:40 | Nahoru | #27

Dawe02>HausO>co se konkretne retezu tyce tak jde o hybnost tedy
vaha X rychlost / cas ...

Nejde o hybnost. Kdyz se budes snazit vyjadrit prispevek te ktere casti k dynamice (a o to tu jde), jevi se jako schudna moznost redukovat pohyb cele soustavy na jednoduchy pohyb. Pak se podivas jak se ti do hmotnostniho parametru v uvazovane pohybove rovnici vypovidajici o dynamice celeho vozidla promita retez...no a nejjednodussi model retezu je na zaklade mnoziny tuhych bodu pohybujicich se po definovane trajektorii...easy. Potom tedy jasne vyjadris ze nejde jen o hmotnost ale i o jejich zrychleni, cili kdyz se propracujes k vyjadrani vektoru zrychleni bodu v te casti retezu, ktera se nepohybuje v danou chvili primocare (ono zadna, protoze je unasen s motocyklem-ale to se redukuje rekneme v jine casti rovnice), ale v ramci lok.sour.systemu motocyklu po kruznici...dopocitas se dostrediveho zrychleni, kde figuruje polomer teto trajektorie...uvidis ze dostavas neco familierne duverneho...moment setrvacnosti.


je jasne ze pro presne vyjadreni toho co vsechno zmena hmotnosti retezu ovplivnuje by jedna velicina nestacila. Zamerem bylo pouze poukuazat na fakt, ze se nejedna pouze o hmotnost toho retezu ale o spotrebovanu praci. O pusobeni dalsich fyzickych jevu uz zadna ... ;o)

Naposledy editováno 16.10.2008 09:40:47

Proč se na okruh dává...........

16.10.2008 v 09:47 | Nahoru | #28
No díky tomu že jsem pouliční směska tak si nemyslím že by tohle na motorky dávali všichni, popravdě to nevím vůbec na rozměry řetězu jsem se neinformoval, o ně nezajímal, snad výhradně proto že jsem sobecký k mý motorce, která je hnaná kardanem

(reakce na) Proč se na okruh dává...........

16.10.2008 v 17:01 | Nahoru | #29

Dawe02>peetr>
1. usetrit 1 kg na hmotnosti retezu je vzhledem k nakladum velmi vyhodne, zvlast od jiste urovne uprav.

2. nejde jen o hmotnost! Jde predevsim o dynamiku, cili nemas 1kg teleso v translaci, ale 1 kg retezu navic, ktery kona ORP, jehoz celkovy prinos k dynamice je znatelny.



spráááááávně! proto se dávaj magnéziová a karbonová kola, karbonové brzdové disky - akcelerace a decelerace rotujících hmot!

1 reakcí na tento příspěvek Proč se na okruh dává...........

16.10.2008 v 18:39 | Nahoru | #30
kdyz uz jsme u tech kol
tady by me zajimalo o kolik se zlepsi akcelerace nebo skrati brzdna draha pri pouzit hlinkovych/magneziovych nebo karbonovych kol. ma nekdo skusenost ?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist