Mimochodem, Colin Chapman svého času prohlásil, že správně nadimenozované auto se rozpadne těsně za cílovou čárou. Vydrží-li méně, bylo nadimenozované málo, ujede-li víc, bylo zbytečně těžké...
Stráťa>Pochybuju že užší řetěz má o tolik menší odpor aby se o projevilo. Myslím že kdyby si dal někdo tu práci a změřil to tak to dopadne stejně jako ty pověry o O-kroužkových řetězech, o těch taky někteří tvrděj že zežerou až 15% výkonu a v praxi je to neměřitelný i na 4T 125.
a proto se na okruzích honí každá tisícina vteřiny
Dalsim plusem muze byt vetsi vyber dostupnych kombinaci rozet a pastorku v rozmeru 520.
Jinak pevnost v tahu je o nejakou tu desitku procent u 520 mensi nez u 525,530 coz pocitis na zivotnosti.
..jinac novy retez je poznat dost vyrazne, toho si snad kazdej vsimne neee, a ne jen cesky ghostrider bubrak
tomax>Peetr, Palec, v roce 99 kámoš zkoušel na RS 250 (tudíž silniční závodní Hondě, v sérii cca 91 HP při asi 110kg) O kroužkový řetěz. Motorka nešla ovládat, při brzdění odskakovalo zadní kolo, při přidání plynu v zátáčce motorka táhla ven, nedala se zlomit, při překlápění v retardéru měla tendenci spadnout dovnitř zatáčky. Nebezpečné... Jen pro doplnění, v roce 2001 byl vícemistr v MEZ MČR.
já neřek nic o "O" a "X" kroužkových řetězech, jenom sem narážel na poznámku, že takový minimální ušetření váhy je vlastně zbytečnost(podle stráťi)...
Naposledy editováno 30.09.2008 13:55:58
1 reakcí na tento příspěvek Proč se na okruh dává...........
1. usetrit 1 kg na hmotnosti retezu je vzhledem k nakladum velmi vyhodne, zvlast od jiste urovne uprav.
2. nejde jen o hmotnost! Jde predevsim o dynamiku, cili nemas 1kg teleso v translaci, ale 1 kg retezu navic, ktery kona ORP, jehoz celkovy prinos k dynamice je znatelny.
1 reakcí na tento příspěvek Proč se na okruh dává...........
tak napr vyfuk, filtr, retez, chladic, PC, kdyz se to secte tak to smysl `pro nekoho` ma...
co se konkretne retezu tyce tak jde o hybnost tedy
vaha X rychlost / cas ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč se na okruh dává...........
HausO>co se konkretne retezu tyce tak jde o hybnost tedy
vaha X rychlost / cas ...
Nejde o hybnost. Kdyz se budes snazit vyjadrit prispevek te ktere casti k dynamice (a o to tu jde), jevi se jako schudna moznost redukovat pohyb cele soustavy na jednoduchy pohyb. Pak se podivas jak se ti do hmotnostniho parametru v uvazovane pohybove rovnici vypovidajici o dynamice celeho vozidla promita retez...no a nejjednodussi model retezu je na zaklade mnoziny tuhych bodu pohybujicich se po definovane trajektorii...easy. Potom tedy jasne vyjadris ze nejde jen o hmotnost ale i o jejich zrychleni, cili kdyz se propracujes k vyjadrani vektoru zrychleni bodu v te casti retezu, ktera se nepohybuje v danou chvili primocare (ono zadna, protoze je unasen s motocyklem-ale to se redukuje rekneme v jine casti rovnice), ale v ramci lok.sour.systemu motocyklu po kruznici...dopocitas se dostrediveho zrychleni, kde figuruje polomer teto trajektorie...uvidis ze dostavas neco familierne duverneho...moment setrvacnosti.
Dawe02>HausO>co se konkretne retezu tyce tak jde o hybnost tedy
vaha X rychlost / cas ...
Nejde o hybnost. Kdyz se budes snazit vyjadrit prispevek te ktere casti k dynamice (a o to tu jde), jevi se jako schudna moznost redukovat pohyb cele soustavy na jednoduchy pohyb. Pak se podivas jak se ti do hmotnostniho parametru v uvazovane pohybove rovnici vypovidajici o dynamice celeho vozidla promita retez...no a nejjednodussi model retezu je na zaklade mnoziny tuhych bodu pohybujicich se po definovane trajektorii...easy. Potom tedy jasne vyjadris ze nejde jen o hmotnost ale i o jejich zrychleni, cili kdyz se propracujes k vyjadrani vektoru zrychleni bodu v te casti retezu, ktera se nepohybuje v danou chvili primocare (ono zadna, protoze je unasen s motocyklem-ale to se redukuje rekneme v jine casti rovnice), ale v ramci lok.sour.systemu motocyklu po kruznici...dopocitas se dostrediveho zrychleni, kde figuruje polomer teto trajektorie...uvidis ze dostavas neco familierne duverneho...moment setrvacnosti.
je jasne ze pro presne vyjadreni toho co vsechno zmena hmotnosti retezu ovplivnuje by jedna velicina nestacila. Zamerem bylo pouze poukuazat na fakt, ze se nejedna pouze o hmotnost toho retezu ale o spotrebovanu praci. O pusobeni dalsich fyzickych jevu uz zadna ... ;o)
Naposledy editováno 16.10.2008 09:40:47
Dawe02>peetr>
1. usetrit 1 kg na hmotnosti retezu je vzhledem k nakladum velmi vyhodne, zvlast od jiste urovne uprav.
2. nejde jen o hmotnost! Jde predevsim o dynamiku, cili nemas 1kg teleso v translaci, ale 1 kg retezu navic, ktery kona ORP, jehoz celkovy prinos k dynamice je znatelny.
spráááááávně! proto se dávaj magnéziová a karbonová kola, karbonové brzdové disky - akcelerace a decelerace rotujících hmot!
1 reakcí na tento příspěvek Proč se na okruh dává...........
tady by me zajimalo o kolik se zlepsi akcelerace nebo skrati brzdna draha pri pouzit hlinkovych/magneziovych nebo karbonovych kol. ma nekdo skusenost ?