Téma: Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988
 
2.9.2008 v 21:55
Dobrý den,
dostala se mi do rukou tato nádherná motorka a má číslo motoru (nějaký písmenko, myslím *YN) 000186*, je možné že je to jeden z prvních kousků motoru? Motorka má řezané kotouče, původní červenou barvu, polokapotáž, hranaté světlo.
Ještě bych poprosil majitele nebo co ji dobře znají na co si dát při důkladné "generální" zimní prohlídce pozor a zvlášť se změřit? Moje první problémy spočívají v:
- olejovém čerpadlu (nevím kolik dávkuje a minulý majitel ho odpojil-prý fungovalo,ale jen dočasně že měl už naředěný benzín tak aby to zbytečně nemělo 2x tolik), jak to zjistím kolik dávkuje a jak nastavit?
- kde sehnat plasty (maska)?Dají se koupit nové?
(asi inzerce žejo)
- Je to citlivé na seřízení karburátorů?
- Jak je to s přívěrama? Nemám s něma absolutně žádné zkušenosti.
- Z plynového lanka vede taková šílenost (roztrojka co se roztrojuje na 2 karburátry a ještě na olejové čerpadlo. To mám uplně vy*ebaný a seká se plyn, napadlo mě si to vyrobit na soustruhu nebo sehnat origo Yamaha někde...

Sry že se ptám na všechny tyhle ptákovinyDají se někde sehnat návody k obsluze, servisní kližky, dílenské příručky nebo něco kde by bylo všechno popsaný? hledal jsem i po netu ale ani strejda Google nepomohl

Jinak rád pokecám po skype, icq nebo se mužem sejit kdo má RD, mám se stále na co ptát

Děkuji všem za reakce
Předchozí
1 2
Následující

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

2.9.2008 v 22:05 | Nahoru | #1
No nekecej, žes pořídil RDčko, tak to gratulace Karburátory bych nechal seřídit u nějakého odborníka, tohle už nebude jako Jawa... Nejlépe někdo, kdo má budíky na seřízení podtlaků. Jo a to olejové čerpadlo, pokud budeš připojovat, tak se myslím musí odvzdušnit

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

2.9.2008 v 22:22 | Nahoru | #2
ČAU MISTŘE GRATULUJU K ERDEČKU JE TO PARADA! MEL JSEM HO TAK 6 LET. ROZEBRANY JSEM HO MĚL MOCKRAT . JESTLI CHCEŠ STŘELIM TI NA NEJ MANUAL, JE TO ORIGINAL HAJNES. OLEJOVI ČERPADLO ŠLAPE BEZ PROBLEMU ALE NESMI TAM NĚJAKY PRASE NALIT M2T TO JE PRO TUHLE MOTORKU SMRT. DOKONCE TO ČERPADLO MYSLIM JEŠTĚ NĚKDE MAM JAK NOVY!KARBURATORY SEŘÍDÍŠ I DOMA, VYPADA SLOŽITĚ ALE JE TO JEDNODUCHA MOTORKA A JEDE JAK PILA, JEZDIL JSEM S NI SPRINTY A V TE KUBATUŘE NEMELA KONKURENCI. AKORAT TO ŽRALO JAK SVINA ALE JINAK ŠAPA.

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

3.9.2008 v 00:10 | Nahoru | #3
ZBYCHO> To by bylo fajne. Co by jsi za něj chtěl? Dej kdyžtak vědět na icq, mail nebo nějak... Díky

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

3.9.2008 v 09:38 | Nahoru | #4
Jen doplním přední plexi asi těžko seženeš zkuš si nějaký upéct (návod byl myslím na starým foru). Přívěru to chce rozebrat vyčistit a prověřit funkčnost (nejlépe se řídit dle manuálu) a zaměřil bych se ještě na tlaky ve válcích a porovnal s manuálem ať to máš v oku

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

3.9.2008 v 14:13 | Nahoru | #5
Konečně někdo pořídil pořádnou motorku

1. Model 31K je evropská verze s výkonem 59 koní. pokud je to typ motoru 31K, pak i označení motoru by mělo být 31K na válcích.
2. Původní červenou??? Není červeno-bílá?
3.Polokapotáž a hranaté světlo - tato kombinace původně neexistuje. Typ N má kulaté světlo - naháč, LC má kulaté světlo se štítkem a typ F je plná kapotáž + hranaté světlo.
4.olejové čerpadlo se seřizuje podle vymezovacích podložek, pokud máš manuál, tak není problém udělat v domácích podmínkách, je dobré koupit nové hadičky. U jednoho RD mám čerpadlo zapojené, u druhého přilévám do benzínu. Rozdíl žádný
5. Plasty jsem vždy sehnal na inzerát, každé jdou dovařit, záleží jak moc finančně se to ještě vyplatí. Nové díly na RD jsou, ale převážně mechanika.
6. seřízení karburátorů je velká věda, nejde o to, že je to složité (nevím co WenCa píše o budíkách na podtlaky), ale o tom, že bývají značně opotřebené (jehla, šoupátko, trysky, jehla v plovákové komoře). Pokud je opotřebení značné, tak je seřízení takřka nemožné. Doporučuji koupit karburátorový kit, propustný filtr do airboxu.
6. Jednou jedinkrát jsem viděl nefunkční servo přívěr. Za to mnohokrát jsem viděl přívěru rozlítanou nebo přidřenou Je třeba je rozebrat, dokonale vyčistit a koupit nové těsnící O-kroužky + gufírka. Bohužel vše je silikonové a atypických rozměrů, koupit se dají jen v Yamaze a cena tuším okolo 1500 za sadu Nastavení je snadné, ještě pozor, to že servo vydává zvuk - točí se, neznamen¨á, že funguje správně.
7. To na plynovém lanku je jen roztrojka sežeň někde nějakou použitelnou
8. Dokumentaci mám veškerou - není problém

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

3.9.2008 v 15:35 | Nahoru | #6
fotku, fotku..

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

4.9.2008 v 00:21 | Nahoru | #7
NickSlaughter> Díval jsem se na ty válce a je tam 31K.
S tou barvou červený je přední blatník, nádrž a kola. Veškerá kapotáž je sedraná. Sakry Ty se vyznáš plasty jsou trochu polámaný, zkusím je zachránit-podlepit laminátem.
Karburátory jsou vpohodě, žádný vůle v šoupátkách-krásný, akorád je volná levá jehla v karbecu (asi starý díl co byl po ruce) tak koupím rovnou obě nový pokud seženu. K čemu je dobrý ten karburátorový kit?
Přívěry to startuje, ale jestli opravdu fungují jak mají nikdo neví, snad jo Chce to rozebrat podle manuálu a pročistit. Toš budu muset víc vydělávat a přez zimu si pohraju
S tou roztrojkou...Je tam ďábelská kombinace přetrhlýho plynovýho lanka z rukojeti spravený půlkou čokolády a jako bonus pokažená ta roztrojka (učtíplej zobáček) udávající směr lanka od rukojeti. Takže se seká plyn a je to tam celý po*ebaný (jinak to napsat nešlo).Jako prevenci bych vzal asi nový i lanka ke karburátorům a mazání, od rukojeti mě nemine tak aby to bylo všechno.
O tu dokumentaci bych měl velký zájem. Byla by prosím k odkoupení, oskenování? To se bude hafo hodit Díky za reakci

Naposledy editováno 04.09.2008 00:25:17

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

4.9.2008 v 08:29 | Nahoru | #8
Žádné RD nemá zcela červenou nádrž, vždy je to kombinace více barev. Zdá se, že již byla moto přelakována
Plasty rozhodně laminátem nepodlepuj, raději je nechej pořádně svařit
Karburátorový kit je nutností, pokud máš laděné výfuky, jsou tam větší trysky, jiné jehly, je samozřejmě nutné doplnit průchozím filtrem.
Pošli mi zprávu a já ti pošlu 2 druhy microfishů na 31K a 2 typy dílenských manuálů, vše je přímo od Yamahy. Haynes manuál mám také, ale nemám jej oskenovaný.
Jinak si myslím, že původně máš tuhle moto.

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

4.9.2008 v 19:57 | Nahoru | #9
NickSlaughter> jo, akorád: nyní má "dvoukomorový výfuky" něco na styl jawy 640 ale dávali se i origo, nádrž má zapuštěné víčko, mám trochu jiný kola, zadní madlo není chromovaný ale černý a má to polokapotáž.

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

4.9.2008 v 20:03 | Nahoru | #10
takhle by měla vypadat akorád s černým rámem a řezanými kotouči.

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

4.9.2008 v 22:39 | Nahoru | #11
Ještě že tady zatím neví, co seš Slipe za ptáka :D

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

4.9.2008 v 22:47 | Nahoru | #12

CErin>Ještě že tady zatím neví, co seš Slipe za ptáka :D


zaplať satan že Slip objevil tento server a na našich poklidných stránkách od něj bude navždy klid

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

4.9.2008 v 22:48 | Nahoru | #13
Mu závidíte že má Yahahu a vy jenom Jawy!!! Styďte se lol lol lol

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

5.9.2008 v 09:20 | Nahoru | #14
pánové z Jawamanie, netahejte to sem...

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

9.9.2008 v 10:26 | Nahoru | #15
Sakra Kubo a Cerine, přejte mu to, třeba s dospělou motorkou dospěje a to myslim vážně, nešijte do něj bezduvodně. Až bude kecat kraviny tak budiž....

Freeze: nadhod prosim nejakou foto RD...

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

16.9.2008 v 09:58 | Nahoru | #16
Ahoj, k těm karburátorům: Mám dojem, že na podtlaky to nejde seřídit. Už jen kvůli tomu,že mezi klapkama a hrdly karbeců je vyrovnávací trubice, která vyrovnává tlaky mezi oběma sacími hrdly. Řekl bych,že jediná možnost je změřit otevření šoupátka měrkami-tak,aby bylo u obou stejné.Bohatost nastavit stejně u obou karbeců.Já to tak mám a chodí mi to dobře.To je moje zkušenost,osobně jsem na karbecech ani nenašel místo kde by se daly podtlakové měřáka nasadit.Romik.

Naposledy editováno 16.09.2008 09:58:57

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

18.9.2008 v 01:26 | Nahoru | #17
qromik> jo trubička tam je, to jsem se díval, ono tam je víc věci např. našel jsem šroubek který nastavuje volnoběh (z boku každého karburátoru), ale ne směs, je tam vůbec, nebo to je jen u Jawy?
Ty karbecy tam sou tak (blbě) napasovaný že nejde vyndat ani šoupátko bez jeho otočení do boku, tím se samo musí odpojit hadička od sytiče, sytič se mi zdá taky nějaký čudný, jen se pumpuje čudlíkem přez hadičku z jednoho karbecu do druhýho benzín.
Kolik má vlastně objem nádrže? Odhaduju tak 16L. Z venku vypadá hovadská,ale stačí se podívat zespod a ihned mi zklaplo.
Oddělené mazání mě taky trochu vyvedlo z míry že vede samostatná hadička ke každému karburátoru. Seřizuje se vlbec nějak, nebo je to nastavený neměnně z výroby?
V pátek to snad projedu (budou plynový lanka) a pak začnu pomalu s opravami.
A poslední průser že mi nejde povolit víko zapalování

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

18.9.2008 v 02:25 | Nahoru | #18
Ty voe Hruska na motorkarich
Ahoooj kuciiii

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

18.9.2008 v 02:36 | Nahoru | #19
Pata_> nevdím přímou souvislost mezi Tvou odpovědí a tímhle dotazem

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

18.9.2008 v 02:42 | Nahoru | #20

Mr. Freeze>Pata_> nevdím přímou souvislost mezi Tvou odpovědí a tímhle dotazem


Chces zopakovat to co jsem rikal hipikovi?

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

18.9.2008 v 09:04 | Nahoru | #21
Mr. Freeze> Podívej se na bod 4. v mém příspěvku, tam jsem psal jak se čerpadlo seřizuje. Doporučuji nechat na servis, pokud nemáš zkušenosti
Šoupátko jde vyndat i bez natočení karburátorů, chce to cvik.
To co jsi našel, je šroub, který m měníz doraz šoupátka, takže seřizuješ volnoběh. Nejlépe je oba karburátory vyjmout, nastavit, aby byla šoupátka zcela zavřená a od tohoto bodu pak nastavovat.
Bohatost směsi nastavuje taková ta šikmá jehla pod pružinkou, na pravý karburátor velmi špatný přístup.
Sytič nic nepumpuje :o Prostě ho jen vytáhneš a když se motorka ohřeje tak a) vypne se sám b) vypneš ho ty
Starší nádrž má 20 litrů a 2 litry rezervu, novější 17l a 5l rezervu(platí pouze pro medely na bezolovnatý benzín) nebo 18l a 4.3l rezervu.
To víko snad povolíš ne lol :o Co tam chceš najít???

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

18.9.2008 v 18:40 | Nahoru | #22
Tak, tak NickSlaughter má pravdu. Přesně jak píše. Jo, já ještě doporučuji to čerpadlo odpojit, protože i když může chodit dobře a je správně seřízené tak vzhledem k tomu, že se jedná o starší stroj tak nikdy nemůžeš vyloučit nějakou starou usazeninu v nádržce nebo v sacích hadičkách a k zadření není daleko. Kdyby to byl nový stroj tak nenamítám. Ale já osobně zadřel jeden válec a vše jsem měl nastavené přesně a správně a zrovna tak před měsícem kvůli čerpadlu zadřel kámoš i na Aprilce 125, která už taky nebyla nejnovější a vše měl v pořádku. Přidáváním oleje do benzínu nic nepokazíš. Normálně bych mazal 1:40 a když pojedeš palbu tak dej 1:30. Kvůli odpojení je však potřeba sundat kryt spojky, vyndat ozubené kolečko, aby se čerpadlo netočilo,zacpat hadičky na čerpadle a samozřejmě, že na karburátorech hlavně a zkontrolovat, aby na karbecu nepřisávalo vzduch. Osobně tak jezdím a není jediný problém

Naposledy editováno 18.09.2008 18:46:03

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

18.9.2008 v 18:51 | Nahoru | #23
Tak na tym bych se nekdy rád svezl teda

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

19.9.2008 v 02:34 | Nahoru | #24
NickSlaughter> oki, díky za informace. V tom případě mám sytič asi nějaký pojebaný protože mi to nedrží v poloze kdy má sytit no stejně budu tankovat přibližně asi jak na svý starý ČZ (jednou za 200km) podle stylu jízdy pod víkem nic najít nechu, jen zapalování a znervozdnuje mě to že to nejde povolit ale to se poddá. Taky rád čistím, tak bych to tam chtěl třeba vyčistit
qromik> s čerpadýlkem uvidím, vyčistím nádržku,pokud se povede rozdělat tak i komplet čerpadlo vyčistím, dám nový hadičky, naliju čistý olej a zkusím ho oživit. Když se mu nebude chtít nebudu se vnucovat. Pod sedlo se pár kapek oleje vejde

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

19.9.2008 v 22:32 | Nahoru | #25
Mr.Freeze: karby jsou jak na jawe, zadny podtlaky. doporucuju najit na netu servisni manual z edice Haynesa tam je perfektne popsany vsechno co poterbujes na oziveni a udrzeni motorky v chodu

Paťa: hele, Paťa na motorkarich ... motorkář jsem tak jsem na motorkarich, na jwm se lidi koukaj skrz prsty a poradny rady se tam clovek uz nedocka, mozna tak od trapaka hipika na barvu svicek nebo steteckem hledat falesnej luft jinak ohledne Flipa ... chapu prudeni kdyz to ma smysl(dela binec), ale zatim tu Flip neprudi, tak proc by mel bejt buzerovanej ...

Naposledy editováno 19.09.2008 22:35:41

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

20.9.2008 v 11:28 | Nahoru | #26
JindraXJ650 (Hruši)> 1) Máš moc pěknou motorku, klasika je klasika...
2) Haynes mi přijde snad tento týden. Motorka prakticky v chodu je, akorád nákej čas stála, tak to chce trochu nakopnout, pročistit, zkontrolovat. Co můžu ale říct, posaz oproti Jawě (632-velikostně akorád, ale furt jak koza) nebo ČZ (477-velikostně pro mě menší, ale stejně koza) má RDčko jak v kočáře.

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

20.9.2008 v 11:39 | Nahoru | #27

Mr. Freeze>JindraXJ650 (Hruši)> 1) Máš moc pěknou motorku, klasika je klasika...
2) Haynes mi přijde snad tento týden. Motorka prakticky v chodu je, akorád nákej čas stála, tak to chce trochu nakopnout, pročistit, zkontrolovat. Co můžu ale říct, posaz oproti Jawě (632-velikostně akorád, ale furt jak koza) nebo ČZ (477-velikostně pro mě menší, ale stejně koza) má RDčko jak v kočáře.



Jo XJ 650 je krásný stroj, škoda že to není XS a pořádný tříválec Jindro, jak to, že se neznáme, jsem v Táboře pořád a každou chvíli navštívím Soběslav BTW: Petra Sluku s jeho Benelli 350

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

20.9.2008 v 21:26 | Nahoru | #28
NickSlaughter> tak ja ji mam teprv od zacatku prazdnin ale Slukáče znam, je to nejlepsi mistni autoskolak na jeho hlasky vzpominam treba kdyz je malem pri motoskole na kefirovi smet nakladak a on dotycnymu rek suse jen "Ted jsme se malem zabili, jooo?" XS ma krasnej zvuk jak Porsche, mel ho Bubák z Planý, ale sehnat pekny kousek je tezky a o cenovou tridu jinde jak pekny XJ. Benellku jsem jeste nevidel(ale vim ze ji ma), az tolik ho neznam, on jezdi s Roubičem a spol., co jsem slysel tak ani moje turisticky tempo by moc k stylu jejich vyjizdek nesedelo. BTW neznas Pavla Novaka s FJ1100 a Aleše Jindru s GPZ900?

Naposledy editováno 20.09.2008 21:29:34

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

22.9.2008 v 11:06 | Nahoru | #29
JindraXJ650> No já XS 750 prodal minulý rok, tak nějak mě přestala bavit její nepřiměřená hmotnost a velmi slabé brzdy. Nemít Ducati, ta by se mi stýskalo i po tom nádherném zvuku, který byl fakt nezaměnitelný. Ale raději koupím Porsche 911 SC
Bubáka samozřejmě znám, ale on měl XS dost zvláštně vyhlížející Pavla znám jen od vidění, Aleše znám osobně...vždycky obhlíží mého Monstra a já jeho GPZ...to víš Top Gun a vzpomínky na mládí
Roubič....jo toho znám moc dobře..a ty povádačky o zběsilém tempu nejsou pravdivé, pokud jedeš konstantně 150km/h + tak žádný problém



Na tomhle si umím představit ježdění





Naposledy editováno 22.09.2008 11:13:37

Yamaha RD 350 ypvs 31K r.v. 1988

22.9.2008 v 12:48 | Nahoru | #30
NickSlaughter> Tak XJ ma ty samy brzdy a vzadu buben, suchou 206kg, mokrou 230kg a jde to, s Pavlem jezdime +/- 100kmh ...ja nejsem asi dostatecne zlej motorkar a nakonec se clovek muze i rozhlizet po krajine a v zatackach je to kilo obcas az moc XS je jeste tezsi tak to asi bida je, ale ja jsem navic musi vaha takze treba proto mi to brzdi solidne Aleš dovez moc krasnou GPZ - jak novou , no jen kdyby po par picovinach ji drobet nepokurvil :\ . no ja teda kdyz uz bych chtel nejakou exotiku tak Kawu Z1300, 6valec, zvuk k nezaplaceni tomu rikam Bigbike!

Naposledy editováno 22.09.2008 13:12:42
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist