Jezdim 15let(i zavodne okruhy) a pravda vetsinu casu 150-250+ a zazil jsem desitky padu,v lete,v zime a nekdy i v rychlostech 160kmh i bocni primy stret s autem.A chtel jsem vymyslet tema kterym bych si spravil trosku reputaci a treba vam byl i necim dobrej..uvidime?
Nejvic me ovlivnilo ze neustale nekdy i 2X tydne tady ctu.Ze se nejaky motorkar celne srazil s autem a zemrel.Je mi z toho smutno a premyslel jsem jestli by se s tim neco nedalo delat primo pri te jizde(to ze jezdime rychle je fakt ktery necham stranou)
A druha vec ktera to ovlivnila jsou me osobni zkusenosti s dannou situaci...v rychlosti jen 3 posledni co si pamatuju:
Posledni tahla leva na dalnici od Liberce pred Prahou.Rychlost 220kmh-auto v mem rychlem pruhu jelo primo proti me!
Triproudova jednosmerna silnice centrem Prahy 500m pred Vaclavakem.Rychlost asi 70kmh-plne nalozene auto rychlym pruhem proti nam vsem..dal pokracoval asi jeste 500m nez mu doslo co udelal.Ja jel diky bohu pruhem prostrednim!
A vcera obchvat okolo Benesova.Osobak predjizdel cisternu a nemel kam uhnout.Ja 115kmh on asi 120kmh minuli jsme se vsichni 3 na urovni kabiny cisterny!
Nicmene vsechny tyhle situace smrdici celni srazkou s nasledkem smrti meli jednu zvlastnost.Do narazu jsem mel cas zhruba 2-3 sekundy bud brzdit,uhybat,premyslet co udelat, anebo cekat na naraz!
A vcera me pri tom napadlo,protoze vsichni vime ze nejdulezitejsi je se vyhnou celnimu stretu.Jestli by clovek dokazal z te motorky VYSKOCIT???A pripadne vyskocit tak vysoko aby cast tela od bricha vyse a hlava netrefila primo to auto(coz se jinak standartne deje viz YOUTUBE a krash testy-telo pokracuje vetsinou v primce rovne).To ze nam to urazi od panve nohy je jasne,ale prezili bychom.
A aby jste se mohli zapojit do debaty a zkusime to probrat jestli to jde a jak by to slo,chtel bych:
1. aby nam zde popsali vsichni kdo zazili celni stret a zijou jaka byla rychlost nez jste zacali brzdit,jaka byla brzdna draha(podle me by spravne nemela byt zadna,nejrychlejsi brzdeni nazanechava stopu,ale kdo z nas umi brzdit ostre v klidu,natoz kdyz mu jde o zivot ze?)a jak dlouho cela situace podle vas trvala???
2.jestli jsou tady hlavy studovane ktere by spocitali kolik metru ujede motorka pri 100,150 a 200kmh za vterinu(pri nizsich rychlostech bych volil preci jen jako uzitecnejsi se posledni chvile zivota venovat bzdeni)a nasledne i kolik metru je potreba k zastaveni z teto rychlosti obycejnemu motorkari.Ale nedulezitejsi vypocet bych prosil o kolik za vterinu klesne rychlost z techto rychlosti pri "silnem" brzdeni???Jestli to nekdo dokaze spocitat?A jestli je to tak velke zpomaleni,aby stalo za to bud brzdit,nebo se pripravit na vystup.Podle me to bude par desitek kmh a to pri tak velke rychlosti uz nehraje roli....nevim??
3.a pokud by se k tomu dokazali vyjadrit i zde se pohybujici kaskaderi,kteri se bez problemu dokazou vysvihnout v sekunde nohama na nadrz.Jestli by se i obycejny clovek mohl dokazat od stupacek odrazit tak,aby se mu motorka nezvrkla na jednu stranu a nebylo to jeste k horsimu a pripadne jak vysoko se asi da nadskocit(ted jsem se koukal a ikdyz clovek jenom stoji ve stupackach tak ma hlavu i cast tela hodne nad urovni strechy osobaku.
Dale me momentalne nic nenapada.Kdyby neco,tak to jeste editnu v hlavicce a ted je to na vas!!!!!
Jo vsechny na foru prosim temat na zasirani je tady mraky.Chtel bych aby alespon jedno moje vlakno a obzvlast tohle bylo brano naprosto vazne a vsichni se zdrzeli jakychkoliv debilni a zasiracich kometaru a nadavek!!! Dekuji.
A kdyz mi na konci sezony zavola aspon jeden clovek,ze tak jak vetsinu z nas automaticky napadne zmacknout brzdu,kdyz se neco deje,tak ze posledni vec na kterou si vzpomnel bylo tohle vlakno a ze muze skocit z motorky bud stranou nebo aspon hodne nad ni.Tak budu neskutecne stastnej
Asi je to hodně o psychologii každého z nás
Já byl jen domlácenej,samá modřina a na levé holeni vyříznutá podkova do hloubky 3cm od přední masky auta.Tak jsem ten plandající kus masa a kuže přiklopil zpátky a v bruntálský nemocnici to opravili 37 stehy.
Spolujezdec na tom byl a dodnes je hůř...noha co zůstala mezi autem a motorkou se při nárazu vmáčkla do předního světla fáčka a rozbité sklo mu přeřezalo veškeré svalstvo a šlachy nad kolenem.Nebyl hezký pohled vidět takhle naporcovanou tkáň,kde byla vidět kost.8 týdnů byl v nemocnici,3 operace,pak rehabilitace,dodnes kulhá a neudělá dřep,ale chodí.
Když to shrnu...vyskakovat z motorky,na to nebyl čas ani by mě to teda nenapadlo.Navíc se spolujezdcem je nějaký rychlejší manévrování trochu problém.Spíš jsem se snažil snížit rychlost a vyhnout se čelní srážce.Nepovedlo se.
Od té doby jsem na motce neseděl,ale už mi otrnulo a zase jezdím 3tím rokem.Už ale nejezdím stylem jako předtím.Kam nevidím,jedu jak podělanej,když přijíždím ke křižovatkám pouštím plyn a prsty mám na spojce a brzdě,o nějakým předjíždění před a v křižovatce...na to ani nemyslím.
Kdyby už nastala zase situace že by byl jasnej čelní,tak to raději strhnu do příkopu a budu doufat že tam není betonový patník nabo podobný svinstvo.
Je to dneska přesně 3 měsíce co jsem měl vážnou dopravní nehodu, ale štěstí jako prase.
Vyjíždím z obce 50km/h během těch 100 m jsem zrychlil na těch cestovních 100km/h a před zatáčkou v horizontu jsem si lehce najel do středu okrsky a v tu ránu jsem si stihl říct jen "a doprde.." víc nic - nějaké nadskakování či brždění na to fakt nezbývá čas a možná ani síla.
Po nárazu si pamatuju jen takové útržky - v sanitce se mě policisti ptají zda jim dýchnu a pak už zase nic nevim a ve vrtulníku si pamatuju jen 3 vteriny, hluk a strop nademnou. Jak jsem narazil a poté letěl tak to ani netuším. Výsledek nehody zlomená pánev, mnohočetné zlomeniny bederní páteře, zlomené kůstky v dlani na pravé ruce, a zlomenina zápěstí levé ruky. Dnes už chodím bez berlí, pravá ruka je v pohodě a levou musím ještě rozhýbat a bude to OK.
Nehoda je vlastně momentem překvapení, a já byl překvapenej jako blázen.