díkes
Pozor, existují v různých velikostech na různé momenty utahování. Vím že na čtyřtaktu se hlava utahuje momentem až 45 N.m (Ňůtnů na metr) což je stejné jako 4,5 kilogramu na metr.
1 reakcí na tento příspěvek Dotahování (moment)
Stačí mi rozsah do těch 100 NM to sou ty zakladn co sem se dival *yes*
M5 5 Nm
M6 12 Nm
M8 30 Nm
M10 60 Nm
M12 100 Nm
to jsou hodnoty pro utahovani 12.9 sroubu do ocele. Pro normalni srouby do ocele je vhodny o cca tretinu moment snizit, pokud je to do hliniku, tak o dve tretiny dolu... takze to pak vychazi zhruba takhle:
M6 4Nm
M8 10Nm
M10 20Nm
i kdyz se to nezda, tak jsou to dost male sily. Konkretne ty 4 Nm znamenaji, ze pokud mas 10 cm dlouhy klic (vetsinou #10 sestihran nebo #5 imbus), na jeho konci tlacis 4 kg ... kdyz si zkusis, kolik uneses na jednom prstu, tak i dotazeni jednim prstem muze byt moc.
1 reakcí na tento příspěvek Dotahování (moment)
Vem metrovou tyčku na začátek picni ořech nebo zasuň celou ráčnu, odměř přesně 1m a provrtej a provleč kroužek drát nebo něco..za co zahákni mincíř ..
je to fakt přesnější než klíč :thmubup: a mincíř někde seženeš...
((Když zatáhneš 4,5 kg máš přesně 45 Nm, což na klíči už máš +- autobus))
1 reakcí na tento příspěvek Dotahování (moment)
No tak na tlumiče a také capiny utahuju citem ale na motor bych to chtěl rychtig ale když nebude tak nebude a nějak se to vykutí podle manualu zdejšího :thmubup:
Matice válce M8×1,25 , 19,6-21,6 NM ,2-2,2 KGM
Matice hlavy válce M8×1,25, 19,6-21,6 NM ,2-2,2 KGM
TAkovy mam udaje v manualu :)
kdyby lidi delali veci tak jak se maj tak by si tady nemusel furt čist strhl sem zavit co mam delat poradte sem beznadejny nove to stoji xy korun a když na to nemam tak to nedelam
nebo si to pujčim
S tím mincířem mě to už napadlo dávno, ale když sem viděl ty ceny :puke: tak sem si radši s bráchou koupil napůl pořádnou věc.
Jo M6 u motorek do hliníku - 10Nm (jsou místa, kde M6 do Al i 12Nm)
M7 do Al = 11-13Nm(někdy i jen 10)
M8 do Al = 23Nm (platí i pro železné matky)
M10 (hlava válce ocelový svorník a matka) = 47Nm(starší model 43)
(všechno to sou údaje z moto XL600V Transalp, na CBX ku to bylo téměř stejný, takže se z toho dají odvodit jisté univerzální hodnoty)
2 reakcí na tento příspěvek Dotahování (moment)
1 reakcí na tento příspěvek Dotahování (moment)
Každý šrou de totiž jinak těžko dotáhnout, takže rukou dotáhnete každej jinak, jak pak chcete chytat ten úhel???