dostala se mi do rukou tato nádherná motorka a má číslo motoru (nějaký písmenko, myslím *YN) 000186*, je možné že je to jeden z prvních kousků motoru? Motorka má řezané kotouče, původní červenou barvu, polokapotáž, hranaté světlo.
Ještě bych poprosil majitele nebo co ji dobře znají na co si dát při důkladné "generální" zimní prohlídce pozor a zvlášť se změřit? Moje první problémy spočívají v:
- olejovém čerpadlu (nevím kolik dávkuje a minulý majitel ho odpojil-prý fungovalo,ale jen dočasně že měl už naředěný benzín tak aby to zbytečně nemělo 2x tolik), jak to zjistím kolik dávkuje a jak nastavit?
- kde sehnat plasty (maska)?Dají se koupit nové?
(asi inzerce žejo)
- Je to citlivé na seřízení karburátorů?
- Jak je to s přívěrama? Nemám s něma absolutně žádné zkušenosti.
- Z plynového lanka vede taková šílenost (roztrojka co se roztrojuje na 2 karburátry a ještě na olejové čerpadlo. To mám uplně vy*ebaný a seká se plyn, napadlo mě si to vyrobit na soustruhu nebo sehnat origo Yamaha někde...
Sry že se ptám na všechny tyhle ptákovinyDají se někde sehnat návody k obsluze, servisní kližky, dílenské příručky nebo něco kde by bylo všechno popsaný? hledal jsem i po netu ale ani strejda Google nepomohl
Jinak rád pokecám po skype, icq nebo se mužem sejit kdo má RD, mám se stále na co ptát
Děkuji všem za reakce
1. Model 31K je evropská verze s výkonem 59 koní. pokud je to typ motoru 31K, pak i označení motoru by mělo být 31K na válcích.
2. Původní červenou??? Není červeno-bílá?
3.Polokapotáž a hranaté světlo - tato kombinace původně neexistuje. Typ N má kulaté světlo - naháč, LC má kulaté světlo se štítkem a typ F je plná kapotáž + hranaté světlo.
4.olejové čerpadlo se seřizuje podle vymezovacích podložek, pokud máš manuál, tak není problém udělat v domácích podmínkách, je dobré koupit nové hadičky. U jednoho RD mám čerpadlo zapojené, u druhého přilévám do benzínu. Rozdíl žádný
5. Plasty jsem vždy sehnal na inzerát, každé jdou dovařit, záleží jak moc finančně se to ještě vyplatí. Nové díly na RD jsou, ale převážně mechanika.
6. seřízení karburátorů je velká věda, nejde o to, že je to složité (nevím co WenCa píše o budíkách na podtlaky), ale o tom, že bývají značně opotřebené (jehla, šoupátko, trysky, jehla v plovákové komoře). Pokud je opotřebení značné, tak je seřízení takřka nemožné. Doporučuji koupit karburátorový kit, propustný filtr do airboxu.
6. Jednou jedinkrát jsem viděl nefunkční servo přívěr. Za to mnohokrát jsem viděl přívěru rozlítanou nebo přidřenou Je třeba je rozebrat, dokonale vyčistit a koupit nové těsnící O-kroužky + gufírka. Bohužel vše je silikonové a atypických rozměrů, koupit se dají jen v Yamaze a cena tuším okolo 1500 za sadu Nastavení je snadné, ještě pozor, to že servo vydává zvuk - točí se, neznamen¨á, že funguje správně.
7. To na plynovém lanku je jen roztrojka sežeň někde nějakou použitelnou
8. Dokumentaci mám veškerou - není problém
S tou barvou červený je přední blatník, nádrž a kola. Veškerá kapotáž je sedraná. Sakry Ty se vyznáš plasty jsou trochu polámaný, zkusím je zachránit-podlepit laminátem.
Karburátory jsou vpohodě, žádný vůle v šoupátkách-krásný, akorád je volná levá jehla v karbecu (asi starý díl co byl po ruce) tak koupím rovnou obě nový pokud seženu. K čemu je dobrý ten karburátorový kit?
Přívěry to startuje, ale jestli opravdu fungují jak mají nikdo neví, snad jo Chce to rozebrat podle manuálu a pročistit. Toš budu muset víc vydělávat a přez zimu si pohraju
S tou roztrojkou...Je tam ďábelská kombinace přetrhlýho plynovýho lanka z rukojeti spravený půlkou čokolády a jako bonus pokažená ta roztrojka (učtíplej zobáček) udávající směr lanka od rukojeti. Takže se seká plyn a je to tam celý po*ebaný (jinak to napsat nešlo).Jako prevenci bych vzal asi nový i lanka ke karburátorům a mazání, od rukojeti mě nemine tak aby to bylo všechno.
O tu dokumentaci bych měl velký zájem. Byla by prosím k odkoupení, oskenování? To se bude hafo hodit Díky za reakci
Naposledy editováno 04.09.2008 00:25:17
Plasty rozhodně laminátem nepodlepuj, raději je nechej pořádně svařit
Karburátorový kit je nutností, pokud máš laděné výfuky, jsou tam větší trysky, jiné jehly, je samozřejmě nutné doplnit průchozím filtrem.
Pošli mi zprávu a já ti pošlu 2 druhy microfishů na 31K a 2 typy dílenských manuálů, vše je přímo od Yamahy. Haynes manuál mám také, ale nemám jej oskenovaný.
Jinak si myslím, že původně máš tuhle moto.
Naposledy editováno 16.09.2008 09:58:57
Ty karbecy tam sou tak (blbě) napasovaný že nejde vyndat ani šoupátko bez jeho otočení do boku, tím se samo musí odpojit hadička od sytiče, sytič se mi zdá taky nějaký čudný, jen se pumpuje čudlíkem přez hadičku z jednoho karbecu do druhýho benzín.
Kolik má vlastně objem nádrže? Odhaduju tak 16L. Z venku vypadá hovadská,ale stačí se podívat zespod a ihned mi zklaplo.
Oddělené mazání mě taky trochu vyvedlo z míry že vede samostatná hadička ke každému karburátoru. Seřizuje se vlbec nějak, nebo je to nastavený neměnně z výroby?
V pátek to snad projedu (budou plynový lanka) a pak začnu pomalu s opravami.
A poslední průser že mi nejde povolit víko zapalování
Šoupátko jde vyndat i bez natočení karburátorů, chce to cvik.
To co jsi našel, je šroub, který m měníz doraz šoupátka, takže seřizuješ volnoběh. Nejlépe je oba karburátory vyjmout, nastavit, aby byla šoupátka zcela zavřená a od tohoto bodu pak nastavovat.
Bohatost směsi nastavuje taková ta šikmá jehla pod pružinkou, na pravý karburátor velmi špatný přístup.
Sytič nic nepumpuje :o Prostě ho jen vytáhneš a když se motorka ohřeje tak a) vypne se sám b) vypneš ho ty
Starší nádrž má 20 litrů a 2 litry rezervu, novější 17l a 5l rezervu(platí pouze pro medely na bezolovnatý benzín) nebo 18l a 4.3l rezervu.
To víko snad povolíš ne lol :o Co tam chceš najít???
Naposledy editováno 18.09.2008 18:46:03
qromik> s čerpadýlkem uvidím, vyčistím nádržku,pokud se povede rozdělat tak i komplet čerpadlo vyčistím, dám nový hadičky, naliju čistý olej a zkusím ho oživit. Když se mu nebude chtít nebudu se vnucovat. Pod sedlo se pár kapek oleje vejde
Paťa: hele, Paťa na motorkarich ... motorkář jsem tak jsem na motorkarich, na jwm se lidi koukaj skrz prsty a poradny rady se tam clovek uz nedocka, mozna tak od trapaka hipika na barvu svicek nebo steteckem hledat falesnej luft jinak ohledne Flipa ... chapu prudeni kdyz to ma smysl(dela binec), ale zatim tu Flip neprudi, tak proc by mel bejt buzerovanej ...
Naposledy editováno 19.09.2008 22:35:41
2) Haynes mi přijde snad tento týden. Motorka prakticky v chodu je, akorád nákej čas stála, tak to chce trochu nakopnout, pročistit, zkontrolovat. Co můžu ale říct, posaz oproti Jawě (632-velikostně akorád, ale furt jak koza) nebo ČZ (477-velikostně pro mě menší, ale stejně koza) má RDčko jak v kočáře.
Mr. Freeze>JindraXJ650 (Hruši)> 1) Máš moc pěknou motorku, klasika je klasika...
2) Haynes mi přijde snad tento týden. Motorka prakticky v chodu je, akorád nákej čas stála, tak to chce trochu nakopnout, pročistit, zkontrolovat. Co můžu ale říct, posaz oproti Jawě (632-velikostně akorád, ale furt jak koza) nebo ČZ (477-velikostně pro mě menší, ale stejně koza) má RDčko jak v kočáře.
Jo XJ 650 je krásný stroj, škoda že to není XS a pořádný tříválec Jindro, jak to, že se neznáme, jsem v Táboře pořád a každou chvíli navštívím Soběslav BTW: Petra Sluku s jeho Benelli 350
Naposledy editováno 20.09.2008 21:29:34
Bubáka samozřejmě znám, ale on měl XS dost zvláštně vyhlížející Pavla znám jen od vidění, Aleše znám osobně...vždycky obhlíží mého Monstra a já jeho GPZ...to víš Top Gun a vzpomínky na mládí
Roubič....jo toho znám moc dobře..a ty povádačky o zběsilém tempu nejsou pravdivé, pokud jedeš konstantně 150km/h + tak žádný problém
Na tomhle si umím představit ježdění
Naposledy editováno 22.09.2008 11:13:37
Naposledy editováno 22.09.2008 13:12:42