chtěj aby motorka byla při tvém příjezdu studená ,to napoví něco o studených startech ,projeté kotouče-máš alespoň nějaký odhad na ujeté km . celolak-vrypy ve víkách ,nenech se ukecat
na to že moto sapadlo jenom ze stojánku (když na první pohled to muselo jet po zemi) .je toho dost ale musí na tebe zapůsobit
- kontrola vizualniho stavu a laku
- kontrola vsech casti motocyklu (jestli neco nechybi - blinkry, zrcatka ...)
- jak vypadaji plasty? poskrabane? svarovane? opravovane laminatem?
- v jakem stavu je sedlo? ma originalni potah? je prosezene?
- co pneumatiky? hloubka vzorku? jsou prorezane?
- kontrola dratu v kolech - ohnute? chybi?
- jakou barvu ma brzdovka? neni hneda? je ji dost?
- je dost chladici kapaliny? neni v ni olej?
- kontrola kotoucu - jak jsou sjete? rovnomernost sjeti?
- v jakem stavu je retez a rozety? je namazan? jakou ma vuli?
- kontrola brzdovych desek
- nejsou narazene rafky? pecliva kontrola - moto na hlavni stojan a otacet koly
- netecou predni vidle? stahnout prachovky a podivat se
- sahnout rukou na motor a zjistit, jestli je uplne studeny
- nekape z motoru olej? neni motor od oleje (cely motor prohlidnout)
- na hlavnim stojanu zkusit vuli zadni kyvky
- zkusit vuli v krku rizeni a v prednich tlumicich
- nekolikrat properovat predek i zadek - jak tlumi?
- otocit riditkama do strany az nadoraz - je cely pohyb plynuly?
- sednout na moto a parkrat nohou vyklopit bocni stojan a postavit na nej moto
- nema bocni stojan vuli? neni krivy nebo kratky?
- zkusit zmacknout packu predni i zadni brzdy - neni moc mekka?
- zkusit zmacknout packu spojky
- kontrola svetel (tlumena, dalkova), blinkru (predni, zadni)
- brzdova svetla - predni i zadni brzda, troubeni, svetelna houkacka
- zapnout zapalovani - funguji kontrolky neutralu, mazani a podsviceni budiku?
- nastartovat motor a nechat ho trochu zahrat - jak chyta?
- hned po nastartovani sahnout na svody - jsou stejne teple? nejede motor na 3 valce?
- poslechnout motor z obou stran pri pridavani plynu
- na okamzik zacpat vyfuk a poslechnout se zacpanym
- v pripade pochybnosti si nechat sundat plasty a poslechnout bez plastu
- sednout na moto, zkusit zaradit a vyradit jednicku, jde snadno najit neutral?
- vyjet na tesotvaci jizdu - zpocatku v klidu a po ohrati motoru tomu poradne nalozit
- jde snadno radit? neklouze spojka? co vibrace? nestrili do vyfuku?
- jak se chova v zatackach? netahne na jednu stranu? neklepou se riditka?
- vyzkouset brzdy - brzdi dobre? nevadnou?
- na rovnem useku pri mensi rychlosti pustit riditka - netahne na stranu?
- po prijezdu z projizdky chcipnout a pak nastartovat - jak chyta za tepla?
- zkusit, jak jde do otacek a jak se vraci na volnobeh
- parkrat vytocit motor do cervenyho a pri tom sledovat kour z vyfuku
- neni kour cerny? pak by to siganlizovalo, ze zere olej
- neni kour bily? pak zrala vodu
černý kouř neznamená žere olej ale bohatou směs, modrej smradlavej kouř je olej
taky bych zkusil na všechny kvalty pořádne zatahat za gas jestli nevyskakuje převodovka
taky dobře překontrolovat vinka s tp
Roubi_R1>Já doporučím nechat si finanční rezervu, protože stejně odhalíš kulový a ke kupní ceně si přičti aspoň 10 000 na servis, seřízení, výměny. Já vždy po koupení vyměním olej, brzdovou kapalinu, filtry a vše o čem nevím, jak dlouho to v mašině je (běžné věci, neměním motor ). Keci, že to má nové svíčky, náplně jsou pěkné, ale když ti nedá do ruky papír, kdy to bylo dělaný, nebo servisní knížku, pak je lepší to vyměnit. Pro lepší pocit z jízdy.
ehm tak až na pár věcí většinou jde poznat jesli to fakt měněné bylo nebo ne. No a i kdyby byl někdo tele a fakt nepoznal nové brzdové desky, svíčky, vzducháč apod. Tak 10 klacků je trocha dost na výměnu takových blbostí. Za 10 klacků bych měl generálku motoru. To Vás v těch servisech fakt takhle odrbávaj?
P.S.: Neber to jako osobní útok
Jinak ceny nevím, znám jen ty ceny, co potřebuji. Díly na R1 + práci a není to v autorizovaném servisu.
edit: první pohled = vizuální kontrola
Naposledy editováno 28.07.2008 11:22:12