Netusite nekdo co mam spatne (utlum, predpeti atd)? Tlak jsem mel 2.1 predek /1.9 zadek. Diky.
kolega co jel se mnou na S4R, tak mel gumy uplne hladke. Jezdili jsme prakticky spolu a stejne, proto me napadlo, ze to muze byt spatnym nastavenim. Navic jsem jel fakt celkem na pohodu (bojim se o sebe i o motorku).
většině dělají na novém povrchu problém pirelli a metzelery spolu s nenastaveným podvozkem...
my jsme tam jeli bridgestony na zx6r a na gsxr750, momentálně u obou spolu se sériovým podvozkem, a bezproblémů, gumy byly hladké a vydrželi nám zhruba devadesát kol při jízdě cca 2:13-2:16
podvozek ladil pan Halbich z Phy
Ale kamarád, který jezdí Pirellky je měl taky v poho, díky dobře nastavenýmu povozku....ale zdá se mi že Bridgestony jsou na to míň háklivý
Naposledy editováno 07.07.2008 16:13:36
pro gsxr: Halbich je kdyžtak s náma na mistrákách, teď třeba až do středy na testování v Brně na Eybisu, na CEC a pod... určitě by se ti na to podíval...hned na poprvé je znát obrovský rozdíl... ale i tak to chce zkoušet a testovat a případně ještě doalďovat...
jako u nastaveni tlumice ti nikdo nerekne otoc timhle takhle a bude to ok... je to o zkouseni...rozhodne netoc obojim najednou, zmen jedno napis si o kolik, kdyz to bude lepsi muzes zkusit zmenit druhe, v pripade ze ne, vratis se podle poznamek na vychozi a zkusis neco jineho...
dalsi moznost je najit nekym kdo tomu rozumi trochu vic ozkousene nastaveni tvoji motorky a zacit tam... ale tomuhle moc neverim, pochybuju ze vyrobni tolerence a sestaveni atd u seriove vidle jsou tak presne ze by se kazdej kousek choval stejne...
assassin: je mi jasne, ze to budu muset zkouset a zkouset, ale problem je trosku v tom , jak prijdu na to, ze je to idealni. Na okruh se dostanu parkrat za rok, takze spis vyjimecne. V beznem provozu toho asi taky moc nepoznam. Jinak ten min. tyden v tom Brne se mi jelo v pohode, neprislo mi, ze by v podvozku byl nejaky problem, krom toho,ze mi porad ujizdelo zadni kolo (ale to jesm prisuzoval spis tomu asfaltu). Na druhe strane, nejsem zavodnik, takze je mozne, ze kdyby mi to nekdo posteloval, tak bych teprve zjistil, jak se mi predtim muselo jet blbe.
ale to (pocitove) ujizdeni zadniho kola by svedcilo o tom moc velkym utlumu pri roztazeni (rebound) protoze kdyz je moc pritazenej utlum pri kompresi tak mas spis pocit ze to odskakuje...
Zadní kolo "Perňy" po jednom treninku/styl pro diváky /ala Mc Coy/
[img] to sem přemístit z jiného fora, kde jsme to už "řešili". Takhle vypadá můj zadek po třech půlhodinách (cca 35 kol).
Takže ten tvůj zadek je divnej a máš to asi fakt špatně nastavený (možná tvrdý - přetlumený a tedy odskákaný).. Přední pneu má takhle skoro každej.
A jak jedeš rychle? Mně se paradoxně víc zahladí z.pneu, když jedu rychlejc
Každopádně máš co "ladit"
Teď když koukám na Tvou gumu, tak je jasné, že je něco špatně.. Tak teda kterým směrem jít? Ubrat předpětí, útlum, kompresi?
Je to problém hlavně u čerstvých Pirelli ve směsi SC2.. Starší jetý přední slicky "z popelnice" na to nebyly tak zle lol
Když ty Bridge vytrestaly v litrech tolik lidí, já nevím, nechci experimentovat :\
Michal_999>Perňa #81> no můj styl byl více než vyhlídkový. Neměřil jsem to, jel jsem se svézt, né honit vteřiny. Regulérně mi dost často ujížděl zadek a to mi na jistotě moc nepřidávalo, takže i z tohoto důvodu jsem za to moc netahal.
Teď když koukám na Tvou gumu, tak je jasné, že je něco špatně.. Tak teda kterým směrem jít? Ubrat předpětí, útlum, kompresi?
To je těžko říct, vyhledej pomoc někoho "odbornějšího", co se tím už nějak zabývá (u nás Halbich nebo na AAcup s free vstupem jezdí z rakouska postarší pán Haslacher, taky to nastavuje za nějaký to euro).
Možná ubrat vše, jestli ti uchcává zadek, máš pravděpodobně příliš nepoddajnej zadní tlumič a než se stlačí a začne přitlačovat gumu k asfaltu, začne guma ujíždět do strany.. Pružiny se dají nastavit "laboratorně" podle váhy jezdce (měří se statický propružení s a bez jezdce, až to dotaneš do nějakých rozumných hodnot - asi 1/3 dráhy tlumiče, když na to sedneš se má stlačit). Rychlosti útlumu pak podle chování na nerovnostech a taky s ohledem na přetáčivost/nedotáčivost. To je velká věda, většina z nás o tom ví hovno a je to jedno velký experimentování
na CBR jsem akorát řekla...je to krám, nejde mi to do zatáček, dělá to nesmysly...hnus...
pak to Honza poladil a ejhle ...měla jsem novou motorku, akorát jsem tam s ní musela pár minut šaškovat lol (nasedni, slez, nasedni, slez, zatlač tam, rozběhni se s ní a zabrzdi...) a problémy byly fuč...
Třeba
- když je jezdec lehký, nastavuje se menší útlum i odskok a naopak
- když jezdec najíždí do zatáčky rychleji, je potřeba větší komprese
- když naopak víc akceleruje je potřeba větší útlum
a podobně.
Hlavně aby to nebral někdo jako radu tyhle moje bláboly, rozumím tomu přesně tak jako koza petrželi...
A jinak to: Suzuki - nastavení (jen nastavení) u J Halbicha pomohlo hodně? Nebylo ještě třeba měnit pružiny nebo tak něco?
A cena ?
Díky
http://www.eagleraci...fo-ymoto-tlumeni.htm
ale stejně je to věda...