1 reakcí na tento příspěvek Elox nebo komaxit
elox je chemicka reakce - katoda,anoda
komax je nanaseni barvy nastrikem a naslednym "zapecenim" pri urcite teplote
Naposledy editováno 15.07.2008 11:55:30
czmoto>ja myslim ze elox vydrzi dost a vypada lip pokud je dobre udelany (komaxit je porad barva)a vsechny tuningove dily jako radicky ,bryle vidlic ,vicka motoru a nadrze atd atd --to je vsechno eloxovane
presne tak hlavne co se hliniku tyce.. tam si komaxit moc nedovedu vybavit.
Joraell>komaxit ti nevydri o moc vic :) jednak je to sirsi vrstva a je dost tvrda takze pri paceni moneteraiznou o hranu se to to odstipne .. elox se spise skrabe.
vubec nevis co povidas..... komax se montpakou neostipe.mam doma jeste jedno kolo v komaxu a po roce vypada mnohem lip nez kolo jete pul roku v eloxu
Lenny55>Joraell> jezis to nema cenu protoze si vedes porad svou i kdyz nemas pravdu... to je pak tezky.
kdyz je ten komax dobre udelanej drzi to proste mnohem dyl jak elox a vubec na hlinikovy slitine
Ok ok :) tak si priste hodim rafky do komaxitu :) ale jestli to bude hnusny takk uvidis
1 reakcí na tento příspěvek Elox nebo komaxit
Já kdykoliv jsem měl něco eloxovanýho tak na tom byl hned sebemenší škrábanec vidět.
A srovnávat rám a ráfek, no to je mazec, vždyť dole na rámu nevydrží naprosto nic. A ráfek ošoupeš jen po hranách montýrákama, a sem tam ho lízne kamínek. To bys musel jezdit bez gum
Naposledy editováno 17.07.2008 10:06:05
ten komax... asi zalezi co je to za barvu, technologie nanaseni/zapejkani... je dost mozny ze budou druhy ktery vytvrdnou do "skleneneho" povrchu a budou se stipat stejne jako muzou byt druhy ktere budou trochu "gumove" a budou na tyhle typy opotrebeni odolnejsi...
osobne teda co jsem videl nejodolnejsiho byla origo barva na suzucich silnicnich rafcich... byly netknuty a po tom co sem vylestil limce tak na te zrcadlove vrstve je videt kazdej dopadlej kaminek.... a o tom jak ta barva sla dolu pri tom lesteni ani nebudu psat:)
komaxit je praskova barva, na ram se elektrostaickou metodou nastrikaj malinky castecky barvy a nasledne za tepla v peci se to spoji a vytvrdne... neco jako epoxidove barvy ...
na elox musis mit dokonalej povrch aby to nejak vypadalo, jinak to zvyrazni vsechny skrabance, udela mapy... tzn nejlepe zrcadlovej lesk....
komax zase tim ze je to velka vrstva dost chyb "zaleje"
jo a ta barva je vyrazne levnejsi nez elox...
Nejlepší je mít povrch kartáčovaný (jako kovové panely HiFi přístrojů - protože ty se také eloxují) a nebo jemně ošmirglovaný vodním papírem o hrubosti P2000-P3000. Povrch potom vypadá daleko lépe a "draze". Pokud by byl předtím jen vysoce vyleštěn - bude z něj barevné zrcadlo z pouti...
taky přemýšlím kde a jak nechat správně naeloxovat AL díly na moto... po obroušení to chce něco proti korozi a barvu zásadně odmítám., maxim. ještě bezbarvý lak.
edit:pravopis...
Naposledy editováno 12.05.2009 18:30:02
nějaký barvy typu zlatá,měděná a světle modrá v metalíze vypadá v komaxitu blbě (většinou jinak než v papírovém vzorníku , pastelový barvy a stříbrný (kovový ) odstíny vypadají dobře at už v lesku , pololesku nebo matu .