globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlumiče - jak poznat stav?
 
2.7.2008 v 08:37
Nazdar,

zajímalo by mě, jak zjistit jestli jsou přední tlumiče v pořádku. Ať nenechávám třeba zbytečně měnit olej. Jde o to, že stará přední guma je doskákaná, teď jsem koupil novou tak to musím řešit. Moto mám asi 3 tis. km a v chování nepociťuju, že by bylo něco "špatně". Přes gufera oil neteče, že by byl všechen pryč se mi zdá velice nepravděpodobné.

Možnosti jsou: 1) předchozí majitel tam dal jetou gumu
2) problém vyřešil, ale nechal starou gumu
3) je problém s tlumičema

Tlumiče - jak poznat stav?

2.7.2008 v 08:41 | Nahoru | #1
já bych naopak začal právě tím olejem. Ono v těch tlumičích se toho nemá moc co pokazit, možná tak unavené pružiny, ale to bys spíš poznal na jízdě.

Tlumiče - jak poznat stav?

2.7.2008 v 08:57 | Nahoru | #2
Olej v tlumičích by se měl měnit nejlépe každou sezonu, nebo alespoň každou druhou. Pokud se motorka neviklá v předních tlumičích, což by ukazovalo na opotřebovaná kluzná ložiska uvnitř vidlice, nebo neteče olej po kluzácích, což může mít několik příčin, bude oskákanost gumy jen otázkou špatného nastavení podvozku...

Tlumiče - jak poznat stav?

2.7.2008 v 09:01 | Nahoru | #3
Zeptám se teda ještě jinak, dá se nepoznat na jízdě, že je špatný množství oleje?? Kamošovi na RR chcala vidla přes gufera tak že měl potečený kotouče, brzdy, prostě všechno, ale u mě je všude absolutní sucho. Tak nevím kudy by se dostal pryč.

Tlumiče - jak poznat stav?

2.7.2008 v 09:05 | Nahoru | #4
Tuhost předních tlumičů si nastavovat nemůžu. Ale asi to vyřeším tou výměnou oleje. Je pravda že mi už taky bylo řečený, měnit tak co 2 roky.

No a prý bych to zvládnul sám, prý na tom není žádná věda. Zespodu vypustit a zvrchu nalít novej. Akorát zjistit přesný množství a typ oleje pro moje moto. Je to vážně taková brnkačka???

Tlumiče - jak poznat stav?

2.7.2008 v 15:31 | Nahoru | #5

racek>Tuhost předních tlumičů si nastavovat nemůžu. Ale asi to vyřeším tou výměnou oleje. Je pravda že mi už taky bylo řečený, měnit tak co 2 roky.

No a prý bych to zvládnul sám, prý na tom není žádná věda. Zespodu vypustit a zvrchu nalít novej. Akorát zjistit přesný množství a typ oleje pro moje moto. Je to vážně taková brnkačka???


No v podstatě to taková brnkačka je až na pár detailů. Musíš taky vymyslet na čem motorka bude stát pokud nemá hlavní stojan a taky olej nech vytékat klidně celou noc díky své hustotě mu to z vidlí jde pomalu a pokud by si nevypustil všechen a ty si pak vidle přeplnil nedopadlo by to dobře

Naposledy editováno 02.07.2008 15:32:05

Tlumiče - jak poznat stav?

3.7.2008 v 10:06 | Nahoru | #6
racek> Je to docela brnkačka, pokud se nebojíš povolit pár šroubů... Nejlepší je vidlice úplně z motorky sundat a celou akci dělat na ponku ve svěráku. Opatrně vyšroubovat horní zátku, vyndat pružinu a olej vylít horem. Na povolení spodního šroubu je totiž většinou potřeba přípravek na přidržení protikusu. Ten šroub, pokud to není vyloženě výpušťák, většinou drží tlumicí cartridge a ta se může při snaze o povolování protáčet. Nemusíš nutně čekat celou noc až olej vyteče, stačí vidlicí párkrát zapumpovat a všechcen olej se dostane ven. Potom je dobré vidlici vypláchnout tech. benzínem nebo třeba čističem na řetěz, protože se na dně může usazovat jemný prach vzniklý třením jednotlivých součástí přední vidlice. Například na stránkách www.louis.de si můžeš v záložce Bike-Datenbank najít, kolik a jakého oleje se do vidlic u Tvé motorky dává, olej naliješ, všechno složíš zpět dohromady a můžeš jezdit. Je to práce tak na dvě hodiny...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist