Poraďte, doporučte díky.
Naposledy editováno 13.05.2009 07:10:23
DavidHavel>to sim: je to vytržený z kontextu... pro běžný ježdění po asfaltu jsou v jakémkoli počasí úplně v pohodě... mokré panely - to bylo letiště na Mimoni, a takový povrch jsem jinde ještě nenašel... a s tou přední brzdou to bylo tak, že jsem v 60ti km/h zjistil, že je předemnou strouha, tak jsem ji zmáčkl co to šlo a to by podle mě udělala pak sebelepší guma...
Pokud neni na ceste nejakej bordel (pisek, prach), tak normalni (nehodlam tim urazit copraky, ale u introse treba tohle fungovat nebude - nicmene bavime se zde o ER5) motorku s lepivkou postavis na predek. Coz te sice muze taky prekvapit a vytrestat, ale porad je to lepsi, nez kdyz ti predek proste utece a neudelas s tim nic.
Zadni gumu utrhnes s padesatikonovou motorkou, kdyz chces, at je to jakakoliv. Chapu, ze sou proste extremni povrchy - typicky treba zamkova dlazba pod jinovatkou nebo cerstvy mastny asfalt po desti - to je na rozbiti huby i kdyz jdes pesky. Ale i u zadni gumy sou rozdily v prilnavosti a s tim taky souvisi jejich zivotnost. Dneska je z ceho vybirat, takze mi skudleni na gumach neprijde jako setreni na tom spravnem miste. Ale to je vec kazdyho, co si vybere.
Chuma>Sim: davat predni gumu na zadek teda vazne nepovazuju za dobrej napad...
O drzivosti nejvetsich lepidel na mokru bych taky docela pochyboval
Porad je lepsi davat na malorazku na zadek dospelou predni gumu, nez na mamuti motorku (opet bez urazky) se 130kou predni gumou vepredu cpat gumu jinak urcenou na zadek - i s timhle jsem se bohuzel setkal a to primo od pneuservisaka.
Uvedom si, ze na ty malorazce se pohybujes v podobny vahovy a rychlostni kategorii jako na stary 250 jawce nebo 150 MZ. A na tyhle motorky se delaly predni a zadni gumy bud zamenny (v pripade jawky) nebo stejny konstruke, vzorku a smesi jen v jinem rozmeru (MZ). To, ze ted jsou na trhu gumy rozdelene na predni a zadni i pro tuhle tridu motorek je jedine dobre, ale neznamena to, ze bys to nemoh za urcitych podminek nedodrzet.
Samosebou je blby, jestli tohle doporuceni dotycnej dostal primo od pneuservisaka se slovy "nic jinyho na to stejne nesezenes".
Jinak kdyz ses dotknul chovani lepivek na mokru - nerikam, ze to je vylozene lepivka, ve srovnani dnesnich gum je to razeny mezi turistiku, ale kdyz sem mel na predku D220 a na zadku Anakee, krome bilejch car na asfaltu sem nemusel rozlisovat mezi jizdou na suchu a na vode - i na stupacku se mi na mokru povedlo jit - sice sem se pak malem musel jit prevlict, bo sem se toho docela lek, ale to uz je detail
V lete na suchu je dost dobra temer jakakoliv guma. Na mokru a pod 10*C jsou uz rozdily mezi ruznymi gumamy dost propastne.
Ja a Sim jezdime celorocne, ja dokonce nekdy i na snehu, tak vime o cem mluvime. I na "blbou" Jawu jsem daval to nejprilnavejsi co se dalo sehnat (v tech rozmerech Sava MC7). Qualifier 110/70-17 za 2330Kc mi na motorku typu GS500, ER5 neprijde jako neprimerena investice.
Wema>Jezdí někdo na GS 500 s širší gumou než 130/70 ? Dík
jak se zda, nastesti tu moc lidi, ktery tohle napadlo, neni... kvuli cemu se ptas? Zda se ti 130ka na petikilu malo a chces tam dat sirsi? Nebo jsi ji tam uz dal a motorka se nechova jak bys cekal?
Wema>130 je na mě moc úzká a chtěl jsem minimálně 140. Ale obednal jsem 130 Bridgestone. Zustanu u klasiky, i kdyz 150 by se tam vyjímala
V tom pripade sis vybral spatnou motorku
Ne, heled, ber to realne. Sam si musis rict, jestli chces motorku na jezdeni nebo na koukani a podle toho si urcit priority. I malorazka se sirokyma gumama muze vypadat dospele, ale bohuzel tak nepojede - a kvuli fyzice proste pojede hur, nez s gumama, ktery tam patri. Sirsi guma znamena vetsi stycnou plochu, vetsi valivy odpor, vetsi rotacni hmotu a vetsi neodpruzenou hmotu. V kombinaci s uzkym rafkem se pak guma zavre a vlastne je zase o neco uzsi, nez je jmenovita sirka.
Ale rozdily jsou i v ramci daneho rozmeru - treba enduracky Mitasky sou ve skutecnosti podstatne sirsi, nez je deklarovana sirka, konkretne treba E-07 v rozmeru 120/80-18 ma skutecnou sirku 131mm a to uz muze byt u nekterych motorek problem.
prosim o rady - klidně bych bral i cestovnější gumu podotýkm je to continental conti twist SM
a nebo o 500 kč dražší dunlop arrowmax GT 501 ?? jde mi spíš o kilometry
Naposledy editováno 11.05.2009 18:12:54
Ta kratka zivotnost Conti Twist SM neni zavada, je to guma pro lehke motorky, musi mit velkou prilnavost pri malem pritlaku.
GT501 je naproti tomu cestovni guma s dlouhou zivotnosti a pomerne vybornou prilnavosti za vsech teplot a pocasi. Na okruhu s ni ale nezajedes takove casy jako se sportovni gumou.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |