Téma: Zkouška indukční cívky na Beta 300 2T Racing 2021
21.4.2025 v 14:14
Ahoj,
Dokázali by jste poradit jak odzkoušet funkčnost indukční cívky? Beta mně po umytí přestala házet jiskru.
Chcípák jsme uplně odpojil, svíčku mám novou, pojistky jsou OK, motor se točí, baterka nabítá, ale jiskru to nehází.
Na yt jsem viděl návody, že to jde napojit přímo na baterku a při odpojení to hodí jiskru, Jen nevím kam to připojit, abych ji zbytečně neodpálil.
Dokázal by někdo poradit?
Dokázali by jste poradit jak odzkoušet funkčnost indukční cívky? Beta mně po umytí přestala házet jiskru.
Chcípák jsme uplně odpojil, svíčku mám novou, pojistky jsou OK, motor se točí, baterka nabítá, ale jiskru to nehází.
Na yt jsem viděl návody, že to jde napojit přímo na baterku a při odpojení to hodí jiskru, Jen nevím kam to připojit, abych ji zbytečně neodpálil.
Dokázal by někdo poradit?

1 reakcí na tento příspěvek Zkouška indukční cívky na Beta 300 2T Racing 2021
Ahoj, no, ja som to raz tak pripájal, pripájal a potom to jeblo a cievku roztrhlo tak že kusy lietali aj okolo manželky čo fajčila na balkóne. Radšej pozri spoje, či nie je v nich voda, prípadne skontroluj snímač či je suchy. Wapka je sviňa. Možno si vodu natlačil aj do riadiacej, daj dole konektor a vysuš to všetko. Možno je voda aj v štartéri a cez to ti to potom ruší signál zo snímaču, mal som taký prípad , ale v štartéri nebola voda. ale olej. Vyber štartér a skontroluj či je suchý. Indukčná cievka neodíde len tak pátraj po vode v elektrike, keď sa to stalo po umytí. Krabicu s poistkami, všetko elektriku pozri a pozor na chyby, aby si po sebe zas nemusel odstraňovať čo si poškodil. Nabudúce opatrne s tou wapkou.
PS: ten signál ruší tak, že prebíja pri štartovaní + na kostru, trošku , ale štartér pri tom točí, ale nemá to iskru. Bol tam bordel od uhlíkov , prach do toho tam natiekol olej, zákazník menil olej a dal ho tam poriadne viac. Mne do husky majitelia čo ju mali predo mnou tiež natlačili vodu do štartéru, zhrdzavel držiak uhlíka a zaseklo uhlík.
PS: ten signál ruší tak, že prebíja pri štartovaní + na kostru, trošku , ale štartér pri tom točí, ale nemá to iskru. Bol tam bordel od uhlíkov , prach do toho tam natiekol olej, zákazník menil olej a dal ho tam poriadne viac. Mne do husky majitelia čo ju mali predo mnou tiež natlačili vodu do štartéru, zhrdzavel držiak uhlíka a zaseklo uhlík.
1 reakcí na tento příspěvek Zkouška indukční cívky na Beta 300 2T Racing 2021
Ahoj, to čo som písal o tom oleji v štartéri to ber len ako príklad, aké všelijaké blbosti sa stávajú. To s tým olejom v štartéri to bol 4T motor a skúter. U teba by som tipol na vodu na snímači, na snímači stačí voda na kontakte, mal som prípad kovovú šponku na snímači, ten snímač je magnetický , ale voda mu tiež nesvedčí. Olej , alebo mastnota na deklíku to tiež nie je nič strašné, moderné 4T motory s TPI som nerobil, za mojej éry bolo zapalko u 2T suché u 4T bolo v oleji. Ja tipujem to umývanie, vyfúkaj všetky kontakty kompresorom, aj zapalko, odpoj riadiacu, skontroluj poistky, u Ymahy RD 350 YPWS 2T bola sklenená poistka, neviem na čo, ale bola tam aj náhradná tak som to vymenil a motorka fungovala. Poštuduj manuál vyfúkaj čo nájdeš hlavne pozri poistky hlavne nič neprepájaj a nemeraj, lebo niečo vyskratuješ a budeš pekne v riti. Pre nejakú zamoknutú blbovinu posereš motorku. Nemáš tam niekde servis na Bety? Pozor aj s tým chcípakom, to že na starých endurách , ako som jazdil ja , bolo pár drôtikov a chcípák fungoval tak, že skratoval indukčku , to bol za éry dávno minulej. . Keď som robil Hondu CR 250 s elektrickou príverou a montoval novú riadiacu, tak všetky srandy som už vtedy pred 20-timi rokmi riešil u kamoša v servise a na počítači. U tých moderných sračiek už ide chcípak do riadiacej a bohvie ako to funguje. A ty si dovolíš do toho šprtať asi aj s nejakým starým debilom ako som ja a odpájať elektrické komponenty a štartovať motorku z roku 2021 , nechcem ťa uraziť ale hovno tomu rozumiete a do toho babrete. Ja aspoň viem, aký som sprostý , ale vy ani to neviete. Hlavne to neskúšaj s poodpájanými komponentami.
Naposledy editováno 21.04.2025 20:59:29
Naposledy editováno 21.04.2025 20:59:29
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška indukční cívky na Beta 300 2T Racing 2021
krokoš> Tak on ten chcípák funguje tak, že když ho člověk drží tak propojí ty dva jeden kabel s druhým. Startování s odpojeným chcípákem je jako startovat motorku a s vyplým chcípákem.
Jinými slovy, tím se nedá motorce ublížit protože takhle se prostě startuje.
Jinými slovy, tím se nedá motorce ublížit protože takhle se prostě startuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška indukční cívky na Beta 300 2T Racing 2021
ondra-krajon> prepáč, trošku som sa rozohnil, len nechcem aby si niečo dojebal ako ja.
Skoč do servisu, možno je to nejaká blbovina a keď robia také motorky tak na to prídu hneď.
PS: ešte skontroluj ukostrenie , indukčky, motoru, baterky, možno točí, ale je slabo utiahnutý kontakt, pripojenie na kostru.Ukostrenie riadiacej a ukostrenie snímaču, pozri všetky pičovinky, možno je niečo mokré a zaoxidovalo to. Skús ešte či nemá iskru, keď dáš dole fajku a len holý vodič, či to neiskrí, vo fajke je odpor ten sa vie posrať a potom má fajka väčší odpor ako má mať. Začni fajkou, potom skontroluj indukčku, ukostrenie a potom ten vodič, čo ide na indukčku z riadiacej jednotky. Potom skontroluj vodiče čo vstupujú do riadiacej z motoru, vodič generátoru a vodič impulzu, kostru.
Naposledy editováno 22.04.2025 17:41:32

PS: ešte skontroluj ukostrenie , indukčky, motoru, baterky, možno točí, ale je slabo utiahnutý kontakt, pripojenie na kostru.Ukostrenie riadiacej a ukostrenie snímaču, pozri všetky pičovinky, možno je niečo mokré a zaoxidovalo to. Skús ešte či nemá iskru, keď dáš dole fajku a len holý vodič, či to neiskrí, vo fajke je odpor ten sa vie posrať a potom má fajka väčší odpor ako má mať. Začni fajkou, potom skontroluj indukčku, ukostrenie a potom ten vodič, čo ide na indukčku z riadiacej jednotky. Potom skontroluj vodiče čo vstupujú do riadiacej z motoru, vodič generátoru a vodič impulzu, kostru.
Naposledy editováno 22.04.2025 17:41:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška indukční cívky na Beta 300 2T Racing 2021
krokoš>
Já chtěl jen změřit jestli funguje indukční cívka, ale s tím mě asi nikdo neporadí. Tak jsme si aspon dohledal ten snímač v manuálu změřil a odpor je nekonečno. Tím pádem vyměním snímač a uvidím.
Já chtěl jen změřit jestli funguje indukční cívka, ale s tím mě asi nikdo neporadí. Tak jsme si aspon dohledal ten snímač v manuálu změřil a odpor je nekonečno. Tím pádem vyměním snímač a uvidím.
Je to CDI cívka. Pokud není k dispozici tester přímo na testování takových cívek tak jedině vzít kondenzátor, cca 1uF, nabít na 200-300V a připojit. Celkem elegantně zvládnutelný dvěma tlačítky, diodou, odporem (např. 220Ohm) a 230V zásuvkou. Ale chce to znát princip fungování CDI.
ondra-krajon píše: krokoš>
Já chtěl jen změřit jestli funguje indukční cívka, ale s tím mě asi nikdo neporadí. Tak jsme si aspon dohledal ten snímač v manuálu změřil a odpor je nekonečno. Tím pádem vyměním snímač a uvidím.
Ahoj, po kúpe toho nového snímaču ho premeraj a až potom keď to ukáže iné hodnoty ako ten pôvodný to meň. Mne sa ale zdá, že ja som tie snímače meral počas otáčania motoru, ale netvrdím, že to robíš zle, keď to robíš podľa manuálu tak OK.
2 reakcí na tento příspěvek Zkouška indukční cívky na Beta 300 2T Racing 2021
Jak snímače ,tak indukční cívky mají definovaný a měřitelný odpor. U snímače to bývá cca 150-400 ohm, u indučky primár v řádech desetin ohm, sekundár v řádech kohm.. Většina Japonců má tyto údaje v manuálu. Taky se dá zkusit,esli má ta indučka nějaký označení, najít data sheet výrobce nebo aplikaci v jiném stroji který má hodnoty v manuálu uvedené.
Naposledy editováno 23.04.2025 08:51:34
Naposledy editováno 23.04.2025 08:51:34
Anti> no, hej, to všetko je pekné, ale otázka znie, vedia pracovať s merákom? Prečítaj si ten začiatok ( test indukčky) a zistíš , že to je debata o elektrike, blbý sa pýta a blbejší = to som ja odpovedá
.

Anti> 
Odpory na indukční cívce jsem měřil, ale nejsem si jistý jestli to měřím správně a potřeboval bych to potvrdit.
Bod 1 - je spojen s kostrou
Bod 2 - modrobílý kabel z řídící jednotky
Bod 3 - hnědý a černý kabel z řídící jednotky - přes šroubek spojeno s kostrou motorky
Takže logicky bude přívod + pólu Bod 2 - ten modrobílý kabel.
Takže primární okruh změřím mezi Bodem 2 a v podstatě libovolným místem na kostře motorky což může být i bod 2 i bod 3.
Dokázal by mě to někdo potvrdit a napovědět jak ještě změřit ten sekundární okruh?

Odpory na indukční cívce jsem měřil, ale nejsem si jistý jestli to měřím správně a potřeboval bych to potvrdit.
Bod 1 - je spojen s kostrou
Bod 2 - modrobílý kabel z řídící jednotky
Bod 3 - hnědý a černý kabel z řídící jednotky - přes šroubek spojeno s kostrou motorky
Takže logicky bude přívod + pólu Bod 2 - ten modrobílý kabel.
Takže primární okruh změřím mezi Bodem 2 a v podstatě libovolným místem na kostře motorky což může být i bod 2 i bod 3.
Dokázal by mě to někdo potvrdit a napovědět jak ještě změřit ten sekundární okruh?
1 reakcí na tento příspěvek Zkouška indukční cívky na Beta 300 2T Racing 2021
No a celý to měření odporu ti neřekne nic pokud nebude přerušený sekundár nebo primár. A to se stává velmi zřídka.
Prostě změř ty dva vývody proti sobě (0,2-1 Ohm) a pak fajfku proti některýmu z nich (5-15kOhm podle typu cívky a případnýmu odporu ve fajfce).
Nefunkční izolaci nebo mezizávitový zkrat (což je častější závada) nezjistíš.
Funkčnost zapalovací cívky lze ověřit jen za podmínek podobných provozním (200-300V na primáru a schopnost generovat vysoký napětí na sekundáru - měřením velikosti přeskokovýho napětí - tzn. na hrotovým jiskřišti co má aspoň 6mm gap).
Naposledy editováno 24.04.2025 22:33:32
Prostě změř ty dva vývody proti sobě (0,2-1 Ohm) a pak fajfku proti některýmu z nich (5-15kOhm podle typu cívky a případnýmu odporu ve fajfce).
Nefunkční izolaci nebo mezizávitový zkrat (což je častější závada) nezjistíš.
Funkčnost zapalovací cívky lze ověřit jen za podmínek podobných provozním (200-300V na primáru a schopnost generovat vysoký napětí na sekundáru - měřením velikosti přeskokovýho napětí - tzn. na hrotovým jiskřišti co má aspoň 6mm gap).
Naposledy editováno 24.04.2025 22:33:32
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška indukční cívky na Beta 300 2T Racing 2021
combust> Uvažuju,že by to šlo i " z druhýho konce" píchnout multimetr na výstup z cdi do indučky a prošlápnout,esli se tam objeví nějaký impuls. Občas to řeším u čínských skútrů. Nicméně,porucha indučky je tak 1:10 vůči poruše CDI. Ale tam těch pár stovek za nový cdi nebolí 
Respektive,z dvaceti poruch jde deset za statorovou cívkou ,osm za CDI, a po jedný indučka a snímač.
Naposledy editováno 25.04.2025 11:27:15

Respektive,z dvaceti poruch jde deset za statorovou cívkou ,osm za CDI, a po jedný indučka a snímač.
Naposledy editováno 25.04.2025 11:27:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkouška indukční cívky na Beta 300 2T Racing 2021
Anti píše: combust> Uvažuju,že by to šlo i " z druhýho konce" píchnout multimetr na výstup z cdi do indučky a prošlápnout,esli se tam objeví nějaký impuls. Občas to řeším u čínských skútrů. Nicméně,porucha indučky je tak 1:10 vůči poruše CDI. Ale tam těch pár stovek za nový cdi nebolí
Respektive,z dvaceti poruch jde deset za statorovou cívkou ,osm za CDI, a po jedný indučka a snímač.
To při vstupním odporu multimetru ukáže jestli funguje nabíjení kondenzátoru v CDI. V podstatě dochází k měření napětí co jde ze statoru přes usměrňovací diodu na kondenzátor. Co to neukáže je jestli to taky "pálí". Protože, pokud vývod z CDI jen tak plave ve vzduchu (nebo je připojenej na kostru skrz multimetr, kterej má vstupní odpor zpravidla >5-10MOhm a kapacitu asi 100pF) tak se není zaručený že se nabije (teda pokud je to CDI s kontinuální jiskrou tak tam je dioda která to umožní ale to záleží na konkrétním typu CDI).
To by se namísto indučky musel dát kondenzátor (cca 1uF) s paralelní diodou (katoda na kostru pokud se nabíjí kladným pulzem) v sérii s 10 Ohm odporem a měřit na tom kondíku. Mělo by to ukázat cca polovinu napětí na který se nabil kondenzátor v CDI ( pochopitelně to bude záporná hodnota, resp. polarita.). Ten kondík chvíli podrží to napětí aby to multimetr vůbec pobral.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
300 2T Prevod Motard Beta RR Enduro 300 2T | Simon456 | 13 | 22.4.2025 v 06:06 krokoš |
300 2T Prevod Motard Beta RR Enduro 300 2T | Simon456 | 0 | 20.4.2025 v 11:24 Simon456 |
ISDE 2022 a 2023 [1 ... 5, 6] TM Racing EN 300, Beta RR Enduro 300 2T, Husqvarna T... | Ariete | 160 | 15.10.2024 v 19:10 Ariete |
Tlumič KYB - škrábance Beta RR Enduro 300 2T | SasukeBeta | 3 | 4.8.2024 v 20:29 kokoška. |
Beta 300 RR - Po zahřátí prokluzuje... Beta RR Enduro 300 2T | SasukeBeta | 2 | 3.8.2024 v 07:16 Norous123 |