Myslel jsem si ze tim, ze jsem si koupil novou baterku, se muj problem s obcasnou neschopnosti nastartovat vyresi (hlavne kdyz dyl stala), ale vcera jsem opet jezdil s rozsvicenym dalkovym svetlem asi 120 km a pak zastavim a uz jsem to nenatocil (ale behem cesty jsem asi jeste 5x vypinal motor a pokazde jsem nastartoval bez problemu).
Zajimalo by me, zda je to tim ze alternator nestacil dobijet to, co si obe svetla brala, protoze pak se do toho jeste pridal vetrak a nebo tim, ze je proste dobijeni nastaveno na strasne malo nebo funguje spatne. Je fakt ze kdyz jsem novou baterku kupoval. Pri nastartovanem motoru a volnobeznych otackach ukazovala baterka nejakych 12,7V a po zvyseni otacek neco kolem 13,5V. Tak ze to vypada, ze altik dobiji, ale nejspis malo, kdyz po 120 Km jizde byla baterka uplne vyzdimana. Zajimalo by me, kde se u farosa da nastavit to dobijeci napeti/proud ? Urcite tam je na to nejakej regulator, ale ja to jeste moc nemel cas zkoumat nezkoumal.
Poradte prosim .... diky
assassin>cikus: no tomu roztlacovani bych taky moc neveril.... ja roztlacoval motorku pul sezony:)
jo a to si neslysel ze pri roztlacovani muzou preskocit rozvody?
no samozřejmě roztlačení nemůže regulátoru/altíku/baterce ublížit
a rozvodům taky ne, pokud nejsi kus piče, která mašinu na neutrál rozpohybuje z krpálu na 40 km/h a pak tam cvakne za jedna a pustí spojku (nebo eště líp zakvaltuje bez spojky) u studenýho motoru s olejem steklým ve vaně
hen heeeen>Číkus>hen heeeen> rozltačením? jak prosímtě ?
??? to jsou otázky. Nikdy jsi nic neroztlačoval, respektive nepouštěl z kopce? Tak si to jdi vyzkoušet...
jo, roztlačoval jsem všechno možný, ale protože jsem utrpěl inteligencí a technickým vzděláním, nebál jsem se, že bych samotným roztlačením mohl čemukoli ublížit
ja to roztlacil i sam na rovince u pumpy... na dvojaka se motor otocil a jelo to... ale lidi docela nechapali:)jasne ze baterka nesmi bejt uplne mrtva... pripadne vychytas nacasovani a pritom pousteni spojky tomu trosku pomuzes starterem:) po pulsezone mas v tom grif ze to roztlacis uplne v poho... dokonce se se mnou chteli ruzni exoti vsazet ze litrovej dvouvalec neroztlacim:)
Obecně se dá říct, že napětí dobíjecího obvodu nesmí v žádném okamžiku se standardní zátěží (tj. bez vařičů zapojených do 12V zásuvky a podobných blbin) klesnout pod napětí plně nabité baterie, což u tebe není splněno. Nejspíš je to opravdu regulátorem, to se stává dost často, ale nejdříve zkus proměřit vinutí alternátoru. Podobné hodnoty totiž dostaneš, když vypadne jedna fáze, nebo je vinutí zkratované na kostru.
Poradi nekdo jeste nejakej dobrej obchod na takovyhle typy soucastek. Diky moc vsem za prispevky.
Stejne jsem si rikal jak se ta diskuse posunula pomerne uplne jinym smerem, ale od toho je to diskuse....
http://www.vape.cz/e...latory-napeti/A-R90/
Sou to stejny konektory, nebo to chce prebastlit ??