Setup je JT přední kolečko s gumou, zadní kalená rozeta (z hlavy teď nevím, ale taky myslím JT) a řetěz ČZ 525 HXkroužek.
Nemyslím si, že bych něco pokazil při instalaci, dělal jsem po Kawě hned VTR, uplně stejně, JT s gumou předek, tady určitě kalená zadní sunstar, jen řetěž 530 HXkroužek a tichoučko.
Na obou moto mám řetěz malinko povolenější stejně, cca 40mm průvěs.(má být 30 - 35mm)
Jedinej rozdíl, kterej jsem našel, je když dám moto na stojan a točím kolem, zatím co na VTR je jen lehce slyšet přední kolečko u Kawy válečky "cvakají" i na zadní rozetě.
Já osobně čuju zradu na zadní rozetě, kolo mám rovně (měřeno na šupleru) a rozeta nehází.
Setkal se někdo s tímto problémem, popřípadě řešení ? Dík za jakýkoli info


PS: oprava, synova reťazovka na Yamahu XSR 700 234 € aj s prácou.
Naposledy editováno 10.07.2024 20:36:52
..Roko.. píše: krokoš> Dobře, děkuji a beru Tvoje postřehy a rady na vědomí
Nemám kyvku teď jak vyzkoušet, ale na šroubu a matici je značka fixem. Min. majitel mi říkal, že podvozek nechal dělat (co všechno jsem se neptal), takže asi minimálně kyvka byla promazána, nebo kontrolována. Budu tedy zatím vycházet z toho, že je OK
Teď jsem popřeházel řetězový kola, jedno po druhým a odzkoušel a rozdíl 0.
Když pominu, že by bylo špatné cokoli jiného, tak jedna z těch komponent sady prostě odpálila řetěz, nebo on sám už byl z výroby zmetek.
Nejjednodušší cesta je pro mě teď koupit novou sadu, tentokrát, ale šáhnu spíš po DID , není to balík peněz a za chvíli je to namontované, navíc cvik dělá mistra
Dám pak vědět, jak to dopadlo, je možný ,že budu mít jednu lehce jetou sadu do foroty, nebo na prodej popřípadě jednu sadu OK a druhou co dala jen 10km
Tak jsem zvedavej na vysledek.
2 reakcí na tento příspěvek Nepříjemný zvuk nové řezětové sady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný zvuk nové řezětové sady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný zvuk nové řezětové sady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný zvuk nové řezětové sady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný zvuk nové řezětové sady


2 reakcí na tento příspěvek Nepříjemný zvuk nové řezětové sady
Nahozeno, jen podotýkám, že jsem už dnes stihnul jen kousek a není to zajeté, ale řetěz 525 ZVMX2 problém vyřešil

Hodím ještě report, až to zajedu a dostane to napít, ale prozatím ticho po pěšině

Děkuji všem zůčastněným


Ovšem kdybychom se podívali, jakou technologií vzniká řetěz, tak je velmi nepravděpodobné, že by po mechanické stránce mohla vzniknout ve výrobě chyba, která by se projevila až u zákazníka. Snad jedině v případě, že by v něm nebylo mazivo. Nezkoušel jsi jeden čep vypreparovat ven, jak moc je namazaný?
Šířkou řetězu by to být nemělo. 525 SDDZ má v katalogu délku čepů 23,5 mm, 525 ZVM-X2 délku čepů 23,2 mm - oba jsou ty nejpevnější typy, proti o-kroužkovému standardu 525 širší o cca 2 mm.
3 reakcí na tento příspěvek Nepříjemný zvuk nové řezětové sady


Určitě to poměřím, třeba z toho něco vypadne, jen mi subjektivně přišlo, že ten DID nechodí tak ztuha mezi články, ale nechci na tom stavět Karlštejn , jakože by byl ČZ víc "přelisovanej" , protože ten původní EXCEL byl zatuhlej fest, jako když se jen maže lepidlem a vůbec nečistí a žádnej rachot nedělal, vlastně důvod výměny byl ten, že jeden článek už zůstaval "viset" a při pokusu jej srovnat už v něm lupalo, to že byla i prasklá zadní rozeta, jsem si všimnul až byla dole (prasklé je to mezi zuby).
Furt tu nějaká šance může být, že až se to rozjezdí, že to třeba zase bordel začne dělat a prostě jen jedno řetězové kolo je zmetek a řetěz dokáže rychle zničit , takže jak něco najedu dám info + poměřím ten ČZ řetez

Edit: jo vlastně, jedna věc je jistá, určitě těch 108článků DID je delších než ČZ. Na šponovácích při průvěsu 40mm, jsem s osou zadního kola dál o cca 2mm.
Naposledy editováno 16.07.2024 08:57:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný zvuk nové řezětové sady
..Roko.. píše: Roznýtoval jsem jen jeden čep na spojce, ta namazaná byla (asi jsem to nezapoměl udělat nebo co
)
Určitě to poměřím, třeba z toho něco vypadne, jen mi subjektivně přišlo, že ten DID nechodí tak ztuha mezi články, ale nechci na tom stavět Karlštejn , jakože by byl ČZ víc "přelisovanej" , protože ten původní EXCEL byl zatuhlej fest, jako když se jen maže lepidlem a vůbec nečistí a žádnej rachot nedělal, vlastně důvod výměny byl ten, že jeden článek už zůstaval "viset" a při pokusu jej srovnat už v něm lupalo, to že byla i prasklá zadní rozeta, jsem si všimnul až byla dole (prasklé je to mezi zuby).
Furt tu nějaká šance může být, že až se to rozjezdí, že to třeba zase bordel začne dělat a prostě jen jedno řetězové kolo je zmetek a řetěz dokáže rychle zničit , takže jak něco najedu dám info + poměřím ten ČZ řetez
Edit: jo vlastně, jedna věc je jistá, určitě těch 108článků DID je delších než ČZ. Na šponovácích při průvěsu 40mm, jsem s osou zadního kola dál o cca 2mm.
pockej ... pri stejny rozteci, je NOVEJ retez o 2 ( realne o 4 protoze je to tam a zpet) cm delsi? To jsou teda MEGA tolerance ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný zvuk nové řezětové sady
E: je to v mm, jsi se spletl
Naposledy editováno 16.07.2024 10:02:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný zvuk nové řezětové sady
Na VTR se mi zase moc nevytáhnul a to jsem mu dal řekněme těch prvních 100km větší kouř.
Myslím, že tomu dost u mě pomohlo , že mám na Kawě origo výfuky, něco mi říká, že kdyby to víc bručelo, asi bych to tak neslyšel.
Každopádně, je to něco jen ,jako quality of life a není třeba se bát, že by se řetěz přetrhnul nebo řekněme selhal.
Jsem strojař, možná jsem jen přecitlivělej


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný zvuk nové řezětové sady
Jako ničím přesnějším než posuvným měřidlem to nezměřím, takže se budem bavit v desetinách tolerance posuvky, takže asi stejně zjistím prd, pokud tam nebude fakt nějakej přestřel. Zkusím


1 reakcí na tento příspěvek Nepříjemný zvuk nové řezětové sady

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný zvuk nové řezětové sady


Mám zajeto a změřeno. Trošku si sypu popel na hlavu s tím ticho po pěšině, ten zvuk to dělá pořád, ale prakticky neslyšitelně, resp. musíš vědět co hledáš, jediný okno kde se to ozve trošku víc, je od 80 - 120 na vyšší kvalt, kdy jsou nižší otačky, ale už se trošičku jede, nicméně už to není ani trochu otravné a netahá to za uši, takže asi takový normální provozní zvuk řetězu, být to tak hned, určitě bych to neřešil.
Jiank proč to tak asi je, tu trefil Kohlstein a jedinej rozdíl jsem naměřil mezi čepem a pouzdrem, zde výsledky :
ČZ : čep = 5,3mm / pouzdro = 5,37mm / váleček 10,17mm
Excel : čep = 5,2mm / pouzdro = 5,36mm / váleček 10,18mm
Asi ta malá tolerance zvyšuje pnutí a je to o dost hlučnější, každopádně asi plně funkční

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný zvuk nové řezětové sady



Kohlstein na to přišel, já to jen aplikoval

Já nemám rád, když se něco děje a nevím co to způsobuje, na druhou stranu mi to přineslo i čas se trochu v motorce hrabat, poslední roky jsem byl zvyklej jen na základní servis, tak jsem se taky konečně umazal a ve finále to byla i příjemná změna

Ale samože se v tom rád hrabu, když můžu, ne, když musím

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ZX10R je masakr nejvetsi! [1 ... 548, 549] Kawasaki ZX-10R Ninja | Bubrak-ZX10R | 16460 | 28.4.2025 v 08:43 SPIJKER |
ZX10R 04 nejde do otáček Kawasaki ZX-10R Ninja | Baciszx9r | 4 | 1.4.2025 v 12:07 Bubrak-ZX10R |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 11 | 27.2.2025 v 18:50 doucha |
Spínání větráku ZX-10R 2014 Kawasaki ZX-10R Ninja | ab | 21 | 13.10.2024 v 10:25 combust |
Motor ZX10 Kawasaki ZX-10R Ninja | Edye | 0 | 24.9.2024 v 15:43 Edye |