Tak které cestovní enduro by jste vybrali z níže zmíněných, nebo nějaký jiný, vhodnější tip do 190 tis (nové, nebo použité)
řeším: spolehlivost, výkon, zábava, pohodlí, univerzálnost, údržba, servis, náklady, náhradní díly, možnost to pak také prodat.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2016, 6600 km, central, padáky, nosiče kufrů - 165 tis.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2022, 4045 km, central, padáky, nosiče kufrů - 180 tis.
BMW F 700 GS, r.v. 2013, 31000 km, padáky, 158 tis.
BMW F 800 GS trophy, r.v. 2017, 45705 km, central, padáky, nosiče kufrů, hliníkové kufry - 185 tis.
Kontext:
Na moto jezdím od 10ti let. Nejdříve babeta :D ,pak Gillera 125 cenduro (stará bez papírů, kolem komína na Slovensku, teď bydlím u Prahy),
poslední 3 roky BMW F 650 cs scraver r.v. 2003 - tady je ne úplně komfortní jít i 200 km z Prahy do Brna O

Tedy delší dobu jsem řešil jestli naháč nebo cenduro a právě pokud je komfort naháči blbý že už v rámci ČR je to makačka, tak asi raději to cenduro. I když přemýšlím, jestli mi ten výkon nebude chybět, když už se jdu (za mně) plácnout přes kapsu (v rámci rozpočtu). Tedy pokud bych nebral cenduro, tak v rovnaké cenové kategorii jsem byl už téměr rozhodnut pro cb750 hornet, co má hezkej výkon, ale nevím jak to s tím jde na jednou dva krát ročně jet do zámoří, kdybych sehnal lepší plexi například a víc off road gumy.
Chtěl bych potenciál pro cestování ve dvou, s batůžkem.
Před těma třema lety jsem zvažoval skútr a když jsem zjistil že ve stejné cenové kategorii (40 tis) jsem schopen koupit motorku s výkonem a spolehlivostí někde jinde tak nebylo co řešit O

I když jezdím dlouho, tak mé zkušenosti jsou otázané vzhledem k motorkám které jsem měl a možnostem. Vzhledem k té bez papírové Gilere jsem klopení trénoval na písku a štěrku v lese, takže na asfaltu jsem možná až moc opatrný, kedže vím jak mně to může vynést na stěrkopísku polňačky :D . Takže velký výkon si myslím není problém, respekt k tomu mám

Pro zajímavost, auto mám Dacia Dokker - levné, spolehlivé, spousta úložného prostoru. Tedy tie možnosti mám rád a u auta na kterém najezdím 30 tis ročně ten výkon úplně neřeším. U té motorky to vnímám prostě že je to pro mně víc hobby a zábava a zážitek, ale také praktická věc, že to léto raději odjezdím na motorce, abych pak nemusel kupovat "drahé auto :D" tak brzy.
Tedy nejčastější jízda bude spíš kolem komínu (Praha Benešov), Víkendové výlety po ČR/ SR. Ale chtěl bych na tom jak jsem psal i jednou možná dva krát ročně zajet zahraničí. Letos bych chtěl dát 2500km za týden směr Bosna, pak chorvatské pobřeží a zpátky kolem rakouských alp. A ano má nejdelší cesta byl zatím Praha - Brno :D .
Tak kontext je dostatečný řekl bych a budu rád, když mně obohatíte svými zkušenostmi, abych si byl víc jistý výběrem motorky a nějaké roky jsem s ní pobyl, nebo to nemusel měnit hned po roce O

A taky budu rád když by mně někdo z Vás vzal do party

Spousta šťastných kilometrů přeji

Inak som Slovák, v CŘ som 10 rokov.
KubaLC8 píše: Zase téma, kde ve dvou pod litr nelze jít, protože se to ani nerozjede?
jj to mi pripomina USA 49 status na Honda CT125 ve dvou Asi jim mel nekdo rict, ze jim chybi vykon

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
puffybodie píše:
Naopak treba po ceskych dalnicich bez problemu i skutr s 21,5kW a maximalkou cca 140 , protoze kamiony clovek predjede uplne bez problemu, pomalejsi auta taky a stejne je vecne nekde nejake zuzeni a omezeni na 80..
Těmhle skutristum, co se motají na dálnici, říkám blázni a sebevrazi. Jakmile dojedou někoho, kdo jede 120, tak musí čekat na díru vlevo, pak to tam pošlou a hned mají na zádech auto, co jede 160. Nebo se na to vykašlou a vlečou se 120.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
Naposledy editováno 02.06.2024 14:39:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
přiblížit se pravému poznání tím, že účastníci diskuse si navzájem vyvracejí nesprávná, neobhajitelná mínění.
Tvůj problém je, že fyzika se ti dalekým obloukem vyhnula, takže do té diskuse vnášíš blbosti.
2 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
PetrL3 píše: Těmhle skutristum, co se motají na dálnici, říkám blázni a sebevrazi. Jakmile dojedou někoho, kdo jede 120, tak musí čekat na díru vlevo, pak to tam pošlou a hned mají na zádech auto, co jede 160. Nebo se na to vykašlou a vlečou se 120.
To se da mozna i lecit, pokud ma nekdo pocit, ze 120 na dalnici je vleceni

jandaxx píše: puffybodie> Já ten výkon 150PS reálně využívám třeba při napojování na dálnici. Jsem v napojovacím pruhu kam najíždím z benzínky, vedle auto. Na dvojku otočím plynem, roztáhnu jí na 150 a auto co jelo vedle, tak zmizí. V klidu si v pravém odřadím na 6 a jedu furt těch 150. Komfortně, pohodově s úsměvem. Samozřejmě se dá na dálnici najet bezpečně i s motorkou co má 20 koní. To nerozporuji. Ptal jsi se, kde se ten výkon dá reálně využít. Já ho využívám třeba takhle. Ne k pravidelnému ježdění vysokými rychlostmi, ale pro maximální zrychlení v rychlostech okolo legálních. A taky třeba nemusím podřazovat o dva tři kvalty, když chci předjet na kratším úseku.
To samozrejme. Ja ale tohle nikdy nerozporoval a ani nic proti tomu nerikal. Ale tohle zvladne i HD s 56kW, stejne jako Yamaha s 75kW a 600kg nebo Yamaha s 106kW a 267kg jako to uplne stejne zvlada Suzuki se svym 650 motorem a 53kW. Jasne, ze Kawasaki H2 je to jeste vetsi zabava, ale tazatel hleda neco rozumneho na cestovani na to nepotrebuje neco co pojede 300, protoze pro zmenu kdyz se top nevyuziva, tak je takova motorka nudna. Stejne jako si vetsina lidi nekupuje na bezne jezdeni Porsche.
Beranidlo píše: puffybodie> Evidentně ty knížky, kterých jsi přečetl tuny, byly nanejvýš z oboru dialektiky:
Tvůj problém je, že fyzika se ti dalekým obloukem vyhnula, takže do té diskuse vnášíš blbosti.
Vnasim realitu, jini se snazi prinaset reklamni slogany vyrobcu o tom jak je potreba vysoky vykon a na pomoc si vezmou fyziku.
TruckerSalám píše: Takže abychom se vrátili k tématu tazatele. S těch strojů, které zvažuje, bych doporučil toho V-Stroma. Ale vyzkoušej, každému vyhovuje něco jiného.
Pro ten jsem mu hlasoval taky. Navic je to obrovsky stroj v porovnani s ostatnimi a ve dvou nalozeny uplne v pohode. Stejne jako novy VStrom 800, ale ten uz ma cenove jinde no.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
puffybodie píše: To se da mozna i lecit, pokud ma nekdo pocit, ze 120 na dalnici je vleceni Ja tam samozrejme vjedu jen z nejvyssi nutnosti pokud to nejak vyznamne zkrati cestu od najezdu k nejblizsimu sjezdu, jinak se skutrem ne, je to hrozna nuda. Jezdil jsem tak i s Monkey, to ale byla jeste vetsi nuda a navic na plny plyn a to bylo rado, ze pri zalehnuti vyskrabalo 100.
Jdeš ohromně vtipnej, ale 120 znamená, že tě někdo neustále dojíždí a následně předjíždí. Někdo se nestydí jet za tebou v té rychlosti třeba 5m, než se mu naskytne možnost tě předjet. Na motorce jedna z nejnebezpečnějších situací, pokud je to jedno auto za druhým.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
puffybodie píše: PetrL3> Na to mam zrcatka abych si hlidal co se deje za mnou a mohl reagovat pripadne.
No, to je právě ono. Co s tím asi udělá řidič 20 kW skútru, když se na něj přilepí auto ve 120? Nic. Vlevo plno, odstavnej je o držku vždy... Modlí se, aby nemusel prudce na brzdy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
puffybodie píše: PetrL3> Klidne ubere a posune se v pruhu doprava, auto za nim nebude chtit zustat a predjede ho a je zase pohoda.
Uhne kam? Ke kraji a nechá se predjet, bez nějakýho bezpečnýho odstupu? No to je teda fakt pohoda

Pak stačí, aby tam něco stalo v odstavném pruhu a někdo se tam shybal nad prázdnou pneu. To na dálnici v této rychlosti chceš

To je fuk. Já to vidím jinak. Za mě je potřeba jet tak, aby tyhle situace pokud možno nenastávaly.
Naposledy editováno 02.06.2024 22:02:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
puffybodie píše: Kohlstein> A zase uplne zbytecne zabredavani do fyziky o kterou tady vubec nejde. Pokud neni vykon nesmysl pro bezne jezdeni, tak proc tady neni enduro s motorem z Hayabusy, ZX-12R nebo ZZR1400? Kde ti vyrobci delaji chybu, kdyz ti lidi ten vykon tak chteji do toho cestaku
A co multistrada v4rs a bmw xr1000m ?
Ad jezdeni po dálnicích … sam pises, ze se jim vyhejbas jak jen to jde a pak pises moudra o tom, jak uz se davno nejezdi rychle a ze 130 jsou spis rychlejsi auta? Ja zase jezdím převážně po dalnici, měsíčně urcite vic jak 2tis km a dovolil bych si tvrdit opak.
Ty teorie o krouticim momentu a o 50kW HD co v pripojovacim pruhu v pohode zrychlí na 150 a jede klidne 200 se mi taky moc nezdají. Ale ja jezdil jen na elektre a Vrodu…
Naposledy editováno 02.06.2024 22:21:54
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
Ano, vyhybam, ale taky jak pisu, tak nekdy je treba jet at uz z duvodu zkraceni cesty nebo ze to jinudy rozumne nejde, FatBob s 103inch s tim opravdu problemy nema. Problem je v tom, ze tech 150 jde vydrzet jen kratkodobe z duvodu pozice jezdce a tech 120 je takove maximum. 200 to jede, ale vydrzet se to neda. Na druhou stranu to nabizi zazitky klasickeho stroje a jizdy s rohlikem na papule nonstop a to vcetne jizdy po meste 50. To na necem jako je to Ducati nebo BMW opravdu nehrozi
PetrL3 píše: Uhne kam? Ke kraji a nechá se predjet, bez nějakýho bezpečnýho odstupu? No to je teda fakt pohoda
Pak stačí, aby tam něco stalo v odstavném pruhu a někdo se tam shybal nad prázdnou pneu. To na dálnici v této rychlosti chceš
To je fuk. Já to vidím jinak. Za mě je potřeba jet tak, aby tyhle situace pokud možno nenastávaly.
Naprosto souhlasim s posledni vetou. Cele kouzlo je v tom, ze neni treba mit raketu aby tak slo jet a misto toho je mozne mit neco co fakt clovek vyuzije v plnem rozsahu. Ani na 50ccm skutru pri cestovani jsem nemel nejake problemy s tim jak lidi predjizdi, bylo to vzdy jen vyjimecne, ze se nasel nejaky jantar co predjizdel treba natesno. Rozhodne vetsi riziko je nedani prednosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
puffybodie píše: assassin> Na druhou stranu to nabizi zazitky klasickeho stroje a jizdy s rohlikem na papule nonstop a to vcetne jizdy po meste 50. To na necem jako je to Ducati nebo BMW opravdu nehrozi
Nevím na jaký nejmodernější motorce od techhle dvou si jel,ale už jen takhle pausalizovat ke blbost…
1 reakcí na tento příspěvek Které cestní enduro by jste vybrali
Zadavatel stejně neví, co chce a chce to vyřešit na foru.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
zmulin píše: Nevím na jaký nejmodernější motorce od techhle dvou si jel,ale už jen takhle pausalizovat ke blbost…
Na obou. Ja to myslim obecne, ze na co mi je 150 nebo 200 koni, kdyz pak kazdou chvili jedu po meste 50. Absolutne nudne a nevyuzite a nic to neprinasi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
puffybodie píše: Na obou. Ja to myslim obecne, ze na co mi je 150 nebo 200 koni, kdyz pak kazdou chvili jedu po meste 50. Absolutne nudne a nevyuzite a nic to neprinasi.
Že by na ty ostatní chvíle, kdy se dá jet rychleji?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
PetrL3 píše: Že by na ty ostatní chvíle, kdy se dá jet rychleji?
Já vidím největší výhodu "zbytečnýho" výkonu při předjíždění. Nejezdím rychle, ale předjíždím často. A se +100kW to jde fakt snadno a rychle. Takže se nemusíš táhnout a čekat, až bude nějaká větší mezera nebo rovinka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
puffybodie píše: Na obou. Ja to myslim obecne, ze na co mi je 150 nebo 200 koni, kdyz pak kazdou chvili jedu po meste 50. Absolutne nudne a nevyuzite a nic to neprinasi.
Tak ve městě se nebavíš využíváním max výkonu,ale schopností motorky jako takový.Nikde se moc nezdržuješ ve frontě na semafory a když je to město větší,tak i tam je lepší mít pár Kw navíc,když chceš jen vrknout před auta
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali
puffybodie píše: Na obou. Ja to myslim obecne, ze na co mi je 150 nebo 200 koni, kdyz pak kazdou chvili jedu po meste 50. Absolutne nudne a nevyuzite a nic to neprinasi.
Ale taky to nic nebere, ne?

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Slovensko - Route 66 Suzuki DL 650 V-Strom | Petr-xmax | 7 | Dnes v 06:50 PaloBachan |
Olej do V-stroma 650 Suzuki DL 650 V-Strom | gapen | 17 | 27.4.2025 v 16:59 FOLEY |
Nevíte kdo by dokázal nahrát do BMW... BMW F 800 GS | dapa1 | 18 | 26.4.2025 v 22:53 X-tra-X |
Držák na telefon Honda CB750 Hornet | HondaHornet750 | 9 | 21.4.2025 v 18:53 Slzic |
Chod přední brzdy na V-stromu Suzuki DL 650 V-Strom | Erenaethan | 14 | 13.4.2025 v 10:40 Sifilis |