Jaké těsnění volit na motory? Já jsem zastánce papírového těsnění (je řeč o víku motoru, mezi kártry, dopínák, vodní pumpu atd.)Když je potřeba použiju silikon jen lehce prstem nanáším slabou vrstvu tak aby se nic nevytlačilo do motoru a z venku případně začistit.(požívám jen když má těsněná část náročné tvary na výrobu papírového těsnění a neohrožuji tím funkci, motoru, čerpadla)
Moje otázka zní, co používate vy a jaké máte postupy? Dost často když jsem dělal nějakou japonskou motorku, byl mezi kártrama nějaký černý "hermetik" nebo co. Zajímalo by mě co to je.
Prostě mi jde o to když dělám pro sebe a nebo pro někoho (zřídka) motor aby to bylo udělané co nejkvalitněji.... "věrné originálu"
Pokud možno hoďtě i nějaký odkaz ať si to můžu prostudovat.
Ps. Stop motorům obaleným červeným silikonem
alesmoto píše: Mám opačný názor podložený vlastní nejednou zkušeností. Hylomarem (modrým)jsem pár motorů těsnil a občas to nebylo úplně dobrý. To se mě s Loctite 518 ještě nestalo.
Ten Hylomar funguje tam, kde jsou širší těsnící plochy, což u motorek je občas problém. I při rozebrání je Loctite pevnější a pružnější.
Tak že na Hylomar mě sedla už velká vrstva prachu...
Kazdy mame nejake zkusenosti Ale tak o tom to je
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
Jakýkoliv tmel určený na motory mi vždy fungoval bezvadně, ať už silokon nebo hylomar m.
Úplně lhostejno jestu Lukoprén, Loctite, Retech, Wurth, Hylomar nebo něco jiného.
Jestli je černej, červenej, hnědej, modrej nebo transparentní je mi u prdele.
1 reakcí na tento příspěvek Doporučení těsnícího materiálu na motory.
"produkt" těsnit, zohledněna přece být musí Na barvě opravdu nezáleží
IvanDvoutakťák píše: No jo, Petře, ale provozní teplota té části motoru na které má daný
"produkt" těsnit, zohledněna přece být musí Na barvě opravdu nezáleží
No jistě, však píšu "tmel určený na motory" . Všechny které jsem kdy použil byly určené do nějakých 250-300 stupňů, bez ohledu na barvu.
aprilia256 píše: náhodou těsnící papír jaký a kde koupit tak 0,3mm
já ho koupil v prodejně s náhradními díly na traktory a v Lídlu sadu modelářských nožů na vyřezávání.Pár těsnění jsem s tím už vyřezal a spokojenost.poněvadž ho každému doporučuju. Samozřejmě na základě mých nejlepších a letitých zku-
šeností.
Zde zmíněný Locite 5922 je sice taky špička, ale podle mého názoru ne absolutní,
s jeho použitelností do max.200°C. Je netvrdnoucí a lze s ním vyplnit i spáru do 0,25mm
a cenově(Kč 257,- / 200ml) o něco výhodnější, NENÍ VŠAK UNIVERZÁLNÍ .
Loctite 5972 lze použít kamkoliv na motoru a já jsem s ním úspěšně těsnil i hlavu na válci,
když nové těsnění nebylo hned poruce. Snáší teploty až do 315°C, neodolá jedině brzdové
kapalině, je určen pro spoje vystavené silným vibracím a tlakům a vyplní stejnou spáru .
Na styčných plochách s dobrým povrchem nanáším prstem minimální vrstvu, neschne rychle,
snadno začišťuji lihem tak jako zaschlý na rukách.
Cena je(taky u ProPrůmysl s.r.o,což je slušná firma - doporučuji!) Kč 360,-/tuba 200 ml.
Jiné/menší balení není dostupné,ale s tímto"vybavením"uděláte tak říkajíc"GO na silnici".
Přetěsníte vše od hlavy válců, méně tepelně namáhané kryty na motoru a vše další na moto-
cyklu ... i bez použití plochého(papírového,či klingeritového)těsnění,jen kov na kov,
samozřejmě pokud konstrukce motoru tloušťku těsnění nevyžaduje, což je ale vyjímečné .
Jen ta cena , kterou jsem *v minulost* zmínil , je bohužel o dost vyšší .......
Více na: https://www.motorka.../?t=154892&pgr=2
Copyright © Motorkari.cz
Zvlášť mezi poloviny *Jawských* karterů je ten Loctite 5972 účinný ,
protože netvrdne(!) a snáší tak vibrace A PŘEDEVŠÍM *pohyby* odlitků
při ohřevu a chladnutí motoru .
Jsou-li styčné plochy v dobrém stavu , opravdu stačí minimální vrstvička
tohoto tmelu nanášená PRSTEM a tam kde není tlak oleje nebo komprese
ve válci , dokáže spolehlivě těsnit i *rýhy* na dosedacích plochách až do hloubky 0,5 mm .
Tento tmel má jedinou nevýhodu, že je poměrně drahý , ALE když člověk pořádně uzavírá
tu tubu a nenechává v ní vzduch, vydrží v tubě nezatuhnout léta .
Mně se osvědčilo před uzavíráním zakápnout uzávěr pár kapkami lihu .
Jak se toho 9.11.2020 #74 zmiňuji o použití 5972 mezi hlavu a válec (v roce 1984) ,
************************************************************************************************
tak šlo o kapalinou chlazený dvoutaktní tříválec (takovej ten Wartburg napříč )
Suzuki GT750/1976 , navíc s laděnými výfuky 3 - 3 a KN filtry :
originální těsnění Al folie - klingerit - Al folie (nové za kupu peněz a búhví za jak dlouho !) , co tam bylo
od výroby(!) , jsem oboustranně *ošetřil* 5972 (pravda o trochu bohatěji, než např. na víkách motoru)
a jezdilo tam řadu let, než šel blok válců na výbrus ...
Zpočátku jsem občas *nakouknul* pod zátku na chladiči , jestli se na hladině chladící kapaliny nezačínají
objevovat nějaká "mastná kola", ale později ani to ne a zajímal jsem se až při výměně té kapaliny ...
Naposledy editováno 07.05.2024 15:12:56