Dík za rady.
EDIT: díky všem za reakce, startujeme většinou na hlavním stojanu. Moto teď byla na výměně oleje a při předávání servisákem to právě začalo cvakat, takže motorka zůstala u něho a mě spíš zajímalo, co to mohlo být. Jinak baterka byla samozřejmě plně nabitá. Od servisáka jsem dostala nabídku na výměnu karburátorů, tak nevím :(
Naposledy editováno 26.04.2024 15:45:43

1 reakcí na tento příspěvek studený start na bočáku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku
1100Virago píše: Startování na bočáku ničemu nevadí. Jak píšou ostatní, pravděpodobně to bude baterií a jestli ne, zkus zařadit rychlost, s motorkou popojet tam a zpátky ať se pootočí kola v převodovce a klikvý hřídel a pak zkus start znovu.
Co má pootočení kol v převodovce společného se cvakáním startovacího relé ?
1 reakcí na tento příspěvek studený start na bočáku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku
Borntobewild píše: FJRPEPA> A jak může slabá baterie souviset s bočákem?
Ale souvisí se cvakajícím relátkem. Nikde není napsáno, že když na bočáku není, tak nastartuje normálně.
Jinak pochopitelně slabá baterka souvisí, úplně se vším od elektriky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku
Borntobewild píše: FJRPEPA> Ježišmarjajosefe. Když někdo do dotazu napíše, že mu to dělá na bočním stojanu, tak to neznamená, že když to není na bočním stojanu, dělá to úplně stejně.
No prostě bočák či čidlo neutrálu s tím nemá na 99 % nic společného. Tam se ta závada projeví v naprosté většině tím, že buď spíná a nebo nespíná, či rozepíná a nerozepíná, nic mezi tím.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku
FJRPEPA píše: Co má pootočení kol v převodovce společného se cvakáním startovacího relé ?
Viraga 750 a větší mají takovou zvláštnost - přesouvá se tam do záběru jedno kolo v převodu startéru, podobně jako u auta. Systém bendix. Jenže se občas stane, že to kolo narazí bokem zubů do kola do kterého mají zuby zapadnout a protože to zavlečení obstarává solenoid který funguje zároveň jako silové relé startéru, nesepnou kontakty a startér se neroztočí - cvakne jen řídící relé. Pootočením kliky se zvýší šance, že se kola mezi sebe trefí a startér se rozběhne.
Je to samozřejmě ošetřené tím, že solenoid netahá přímo za tuhé části, ale za drátěnou pružinu která by měla sepnutí dovolit a po pootočení přestavného kola "nastřelit" zuby mezi sebe, ale při slabší baterii nebo zkorodovaných kontaktech se může stát, že na to solenoid nemá potřebný výkon. Pokud pootočení koly pomůže, napoví to kterým směrem se při hledání závady vydat.
Borntobewild píše: FJRPEPA> Ježišmarjajosefe. Když někdo do dotazu napíše, že mu to dělá na bočním stojanu, tak to neznamená, že když to není na bočním stojanu, dělá to úplně stejně.
Nenapsala, že jí to dělá na bočním stojanu. Napsala, že jí to dělá PO startování na bočním stojanu. A já to taky pochopil tak, že to dělá pořád "od té doby".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku
1100Virago píše: Viraga 750 a větší mají takovou zvláštnost - přesouvá se tam do záběru jedno kolo v převodu startéru, podobně jako u auta. Systém bendix. Jenže se občas stane, že to kolo narazí bokem zubů do kola do kterého mají zuby zapadnout a protože to zavlečení obstarává solenoid který funguje zároveň jako silové relé startéru, nesepnou kontakty a startér se neroztočí - cvakne jen řídící relé. Pootočením kliky se zvýší šance, že se kola mezi sebe trefí a startér se rozběhne.
Je to samozřejmě ošetřené tím, že solenoid netahá přímo za tuhé části, ale za drátěnou pružinu která by měla sepnutí dovolit a po pootočení přestavného kola "nastřelit" zuby mezi sebe, ale při slabší baterii nebo zkorodovaných kontaktech se může stát, že na to solenoid nemá potřebný výkon. Pokud pootočení koly pomůže, napoví to kterým směrem se při hledání závady vydat.
Jo díky za informaci já už jsem se dlouho nesetkal s motorkou co má silové relé přímo na starteru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku
1100Virago píše: Viraga 750 a větší mají takovou zvláštnost - přesouvá se tam do záběru jedno kolo v převodu startéru, podobně jako u auta. Systém bendix. Jenže se občas stane, že to kolo narazí bokem zubů do kola do kterého mají zuby zapadnout a protože to zavlečení obstarává solenoid který funguje zároveň jako silové relé startéru, nesepnou kontakty a startér se neroztočí - cvakne jen řídící relé. Pootočením kliky se zvýší šance, že se kola mezi sebe trefí a startér se rozběhne.
Je to samozřejmě ošetřené tím, že solenoid netahá přímo za tuhé části, ale za drátěnou pružinu která by měla sepnutí dovolit a po pootočení přestavného kola "nastřelit" zuby mezi sebe, ale při slabší baterii nebo zkorodovaných kontaktech se může stát, že na to solenoid nemá potřebný výkon. Pokud pootočení koly pomůže, napoví to kterým směrem se při hledání závady vydat.
Bendix (kde se pastorek zasunuje do záběru pomocí vlastní setrvačnosti a tření) to bylo jen na těch prvních modelech a těch už moc nebude.
Naposledy editováno 26.04.2024 21:22:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) studený start na bočáku
Weisner píše: 1100Virago> Hmm, to tak asi bylo aby cívka brala co nejméně proudu motoru startéru za cenu že je dost slabá, lepší řešení jsou dvě vinutí jak to mají tyhle systémy dnes
Ten solenoid má dvě vinutí

Později byl startér nahrazen výkonnějším čtyřuhlíkovým (ty startéry jsou rozeznatelné pouhým okem i zvenčí, u každého je šroub na připojení silového kabelu na jiném místě) a díky tomu pak Yamaha v polovině 90. let upravila spirálu bendixu na strmější průběh. Silnější startér si s kratším rozběhem poradil a prakticky tím přestalo docházet k té situaci, kdy se ozubená kola opřou bokem o sebe a začne se to v motoru omílat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
přepákování XV 1100 Virago Yamaha XV 1100 Virago | xxFANYxx | 6 | Včera v 12:12 Piwosch |
Virago 1100 výfuky Silvertail K02 Yamaha XV 1100 Virago | Dempsey3765 | 4 | 20.3.2025 v 15:45 Dempsey3765 |
Virago VX1100 1995 sada na repasi brzd Yamaha XV 1100 Virago | Fichtik | 6 | 29.1.2025 v 07:04 wáca |
Virago XV1100 studený start na jede... Yamaha XV 1100 Virago | Vašátor1 | 13 | 28.1.2025 v 12:25 Vašátor1 |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10423 | 22.1.2025 v 19:57 badyXV |