Téma: nová baterie nevydrží déle než 5 dní stání motorky
12.3.2024 v 13:52
ahoj, prosím o radu...mám mladici ZX10 2008...10 let startuje OK, nyní jsem vyměnil zapečený regulátor napětí , stator (nedobíjel) a pak i koupil novou baterku...motorka dobíjí jak má ale při odstavení motorky je i s nabitou baterií za 3-5 dní vybitá a nenastartuje....když je baterka mimo motorku tak baterka vydrží měsíc dva a drží napětí...nenapadá někoho kde hledat? napadá mě oplet kabeláže prodřený pod sedlem ale to by nevybíjelo, když motorka stojí na místě nebo? a nebo mám rovnou koupit jiný regulátor napětí? nic jiného jsem neměnil...ještě mě napadá, jestli se neuklepala někde kostra na motoru? ale to by vubec nestartovalo ne?
tohle se neda jinak nez merit... pripojis do serie s baterii ampermetr (bude ukazovat odber) a budes odpojovat hlavni vetve (dobre si prohlidnout schema) a az zjistis ktera je ta s odberem, tak pak pujdes postupne po spotrebicich
samo, zacit regulatorem...
samo, zacit regulatorem...
1 reakcí na tento příspěvek nová baterie nevydrží déle než 5 dní stání motorky
Nenechavas něco v zásuvce? Nevím jak to máš ty ,ale když vytáhnu klíček, tak mi spinacka vypne veškerý proud včetně zásuvek . Mně napada jen spinacka ,nebo nějaké sepnute relé
Naposledy editováno 13.03.2024 20:10:20
Naposledy editováno 13.03.2024 20:10:20
1 reakcí na tento příspěvek nová baterie nevydrží déle než 5 dní stání motorky
ahoj, tak jsem třikrát prěměřil ampermetrem proud: měřeno odpojenim negativního polu baterie a na baterii a na odpojeny hlavni kontakt jsem dal sondy ampermentru a postupně vytahoval všehny pojistky...po kazdem vytazeni to ukazovalo stejně, 14,2mA...motor samo vyplý, zadne nabijecky,navigace atd tam nemam...pripadam si hloupě, už nevím, kde hledat a měřit...baterkou to nebude...po nabiti venku udrží klidně 2 měsíce napětí 12,6-12,8V...regulator jsem neměřil...nevim jak ho změřit...po rozpojeni konektoru v konektoru jsou tři piny...a myslim, ze ma dva konektory( jeden vede do statoru altiku a druhý asi k baterii)
2 reakcí na tento příspěvek nová baterie nevydrží déle než 5 dní stání motorky
Tušíš co znamená zapojit do série ampérmetr z baterií?
1. Baterie je zapojená v motorce klíček vytažený ze spínací skříňky, nejlíp v kapse.
2. odpojíš z baterie plusový kontakt (případně kontakty pokud jich tam máš víc)
3. Jeden kontakt ampérmetru připojíš na plusový kontakt baterie , druhý na odpojený vodič (svazek).
4.Pokud se Ti na ampérmetru objeví hodnota, vydělíš ji kapacitou baterie a víš za jak dlouho se baterie vybije.
1. Baterie je zapojená v motorce klíček vytažený ze spínací skříňky, nejlíp v kapse.
2. odpojíš z baterie plusový kontakt (případně kontakty pokud jich tam máš víc)
3. Jeden kontakt ampérmetru připojíš na plusový kontakt baterie , druhý na odpojený vodič (svazek).
4.Pokud se Ti na ampérmetru objeví hodnota, vydělíš ji kapacitou baterie a víš za jak dlouho se baterie vybije.
Frantacz> rekl bych, ze tak jak to popisuje tak to ma zapojene dobre... 14mA je docela velkej odber, ale zdravou baterku by za 5dni vymlatit nemel... kazdopadne mi 14mA prijde OK tak mozna na auto, u motorky je to za me moc... ale stejnou ktm jsem nikdy nezkoumal...
Italy777> odpojil bych asi i podezrele spotrebice... treba ten regler bych odpojil konektorem kterym jde do site - tam kde jsou tri piny, to je smerem k altiku..
budiky, ridici jednotka... pokud to zere treba jednotka, moc toho neudelas... ale prijde mi to hodne. neco malo bere immobiliser ... ale nemelo by to byt vic nez 2mA... a jeste tyhle jednotky po case usinaji... a berou mene...
ono tu baterku staci vybit jednou do smrti a uz nema puvodni kapacitu...
Naposledy editováno 31.03.2024 21:31:38
budiky, ridici jednotka... pokud to zere treba jednotka, moc toho neudelas... ale prijde mi to hodne. neco malo bere immobiliser ... ale nemelo by to byt vic nez 2mA... a jeste tyhle jednotky po case usinaji... a berou mene...
ono tu baterku staci vybit jednou do smrti a uz nema puvodni kapacitu...
Naposledy editováno 31.03.2024 21:31:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nová baterie nevydrží déle než 5 dní stání motorky
Frantacz> ahoj, díky, přesně takto jsem to měřil,bid1,2,3 splněn....bod 4: rozumím správně? baterie předepsana Yuasa 10Ahod, startovací proud 180A (větší baterka se tam nevejde)...naměřil jsem 14mA zapojením v serii...za jak dlouho se tedy má vybít?
assasin> odpojim tedy regler a budu znovu vytahovat pojistky a měřit v serii ampermetrem po rozpojení baterie? ja myslel, že regler se měří při chodu zahřáteho motoru
Ještě dodám, baterku jsem nechal profi přeměřit a tvrdili mi, že kapacita je udajně dobra, bohužel to bylo tam, kde mi ji prodali a kde jsme ji chtěl reklamovat....koupena březen 2023
ODpojovač mě taky napadl, ale na českych silnicich by se uklepal brzy podle mě a taky moc nevim kam bych ho umistil...nemam jednoduše odklapěcí zadní kapotáž
assasin> odpojim tedy regler a budu znovu vytahovat pojistky a měřit v serii ampermetrem po rozpojení baterie? ja myslel, že regler se měří při chodu zahřáteho motoru
Ještě dodám, baterku jsem nechal profi přeměřit a tvrdili mi, že kapacita je udajně dobra, bohužel to bylo tam, kde mi ji prodali a kde jsme ji chtěl reklamovat....koupena březen 2023
ODpojovač mě taky napadl, ale na českych silnicich by se uklepal brzy podle mě a taky moc nevim kam bych ho umistil...nemam jednoduše odklapěcí zadní kapotáž
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nová baterie nevydrží déle než 5 dní stání motorky
Italy777> zapojis ampermetr do serie s baterkou a odpojujes spotrebice - nejsnazsi je to pres pojistky, ale ty taky nejsou na vsem… tzn odpojis regler a vidis jestli ten klidovy odber zmizel nebo ne. Samozrejme pokud te zajima funkcnost nabijeni, meri se to jinak, ale tebe zajima co ti vytvari klidovy odber.
Otazka je kdy tu baterku merili, jestli pred tim cos ji vybil, nebo jsi ji usmrtil az potom…
Ja mam odpojovac na 999 - immo zere malo, ale motorka nejezdi klidne i rok, na baterku se da blbe dostar, musi se rozebrat pul motorky…
Otazka je kdy tu baterku merili, jestli pred tim cos ji vybil, nebo jsi ji usmrtil az potom…
Ja mam odpojovac na 999 - immo zere malo, ale motorka nejezdi klidne i rok, na baterku se da blbe dostar, musi se rozebrat pul motorky…
assassin> děkuji, odpojim tedy večer regler a přeměřím u baterie v serii ampermetrem....jednotku mužu asi taky jednoduše odpojit...k budikum vpředu bybylo horší se dostat...jak dlouho ti už funguje odpojovač na českých uskákaných silnicích a kam jsi ho umístil? pod sedlo nebo pod budíky vpředu?
čau,tak jsem asi upně blbej...měřil jsem celou dobu nevedomky na ampermetry HFE,což jsou nějake transisotory či restory,tam to ukazovalo těch 14...v klasickem rezimu na 10A se to chovalo divně...skočilo 0,04,pak 0,01,0,03 a 0..vždy a na všech pojistkach, proto jsem přepl na HFE....nu a pak jsem vytahoval konektor od regulatoru napětí...a klesla výrazně hodnota na HFE...ale pak jsem zjistil, že se mi rozlomil konektor od regleru napětí...tak ted jsem objednal novy regulator...ale uplně se už děsím co se stane zase...zkoušel jsem odpojit i RJ ale z pěti konektoru šly odpojit jen 3...vzdal jsem odpojeni RJ...baterka po nabiti za dva dny vydrancovana na 12,4....jsem už bezradny docela...ale to proc to při měření proudu odběru skacče tak divně to je teda zahada velika...
jo a pak jsem šel pro komtrolu měřit na auto baterii,a tam to skače taky tak divně ale z 0,08 na nižší hodnoty a pak 0...rozsah 200 mA a i jine zkousene...zkoušeno dva ampermetry, pojistky ampermetru nové...nechapu....čekal bych, že to bude ukazovat jednu hodnotu a ne skakat nahoru a dolu nesmyslně
nasadil jsem nový regulator napětí, 1. den napětí na baterii 12,96V 2. den 12,92-94,....jinak při měření proudoveho klidove ogběru to ukazuje stejně jak starý tedy cca 30 mA....měřeno měřák nastaven na heF tedy druhá zdářka zleva a černá drat do COM, první zdiřka zleva je 10A a tam to nic neukazuje,či 0,01
Mám takovej pocit že máš v měření slušnej hokej.
Sežeň si elektrikáře se slušným měřákem a nech ho změřit jaký proud odebírá motorka.
To že motorka odebírá proud nepravidelně je u novějších moto normální.
Rozsah hfe je na měření zesílení tranzistorů.
Zační samostudiem jak se co měří.
www.youtube.com/results
Sežeň si elektrikáře se slušným měřákem a nech ho změřit jaký proud odebírá motorka.
To že motorka odebírá proud nepravidelně je u novějších moto normální.
Rozsah hfe je na měření zesílení tranzistorů.
Zační samostudiem jak se co měří.
www.youtube.com/results
Já bych spíš začal tím regulátorem, pokud to dělá od jeho výměny. Jaký tam má být a jaký jsi tam namontoval? Může se stát, že pokud koupíš levnou náhradu, tak to bude dělat neplechu, to už jsem taky zažil.
Když regulátor odpojíš, tak se aku vybije?
Naposledy editováno 18.04.2024 19:03:52
Když regulátor odpojíš, tak se aku vybije?
Naposledy editováno 18.04.2024 19:03:52
1 reakcí na tento příspěvek nová baterie nevydrží déle než 5 dní stání motorky
kdyz odpojim staty i novy regler tak to klesne...ale asi tezko ke i ten novy spatny....zahada
1 reakcí na tento příspěvek nová baterie nevydrží déle než 5 dní stání motorky
Proc meris napeti, kdyz te zajima odber proudu?
Italy777 píše: kdyz odpojim staty i novy regler tak to klesne...ale asi tezko ke i ten novy spatny....zahada
Pokud to není originál nebo kvalitní náhrada, i to se klidně může stát.
Naposledy editováno 18.04.2024 21:32:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nová baterie nevydrží déle než 5 dní stání motorky
assassin> zkousim merit vse...ve udirce 10A mi to ukazuje nulovy odber proudu,to je blbost ne?ve deuhe zdirce to ukazuje 28 mA...naperi merim proto ze na 12,5-12,6V uz to nemastraruje presvedcive a musim dobit abych neposkodil baterku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nová baterie nevydrží déle než 5 dní stání motorky
Italy777> a ses si jistej, ze umis merit? Za prve, jestli vidim dobre, tak rozsah mas nastaveny na 20mA a na displeji to ukazuj 0,28 tzn to neni odber 28mA, ale 0,28mA coz je dost podstatny rozdil… takovy proud urcite baterku za 5dni nevybije. Nasledne se nabizi otazka jak to mas vlastne zapojene a uplne nakonec je otazka, jak hodne se da verit multimetru za 260 korun…
Jeste stale ta baterka mimo motorku vydrzi nabita? Protoze kdyz vybijes baterku do smrti, klidne ji muzes znicit a je fuk, ze byla nova…
Proud 0,28mA ji urcite za 5dnu nevybije… tzn bud je KO baterka nebo spatne meris nebo spatne meri ten pristroj.
Jeste stale ta baterka mimo motorku vydrzi nabita? Protoze kdyz vybijes baterku do smrti, klidne ji muzes znicit a je fuk, ze byla nova…
Proud 0,28mA ji urcite za 5dnu nevybije… tzn bud je KO baterka nebo spatne meris nebo spatne meri ten pristroj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nová baterie nevydrží déle než 5 dní stání motorky
assassin: Předněhnul jsi mě Jelikož má ta fotka mizerné rozlišení, vygooglil jsem si typ měřáku abych přečetl nastavený rozsah. A opravdu to ukazuje 0,28 mA, což je běžná hodnota závěrného proudu diod regulátoru a akumulátor by to měl vydržet měsíce, ne dny. Takže buď je ten aku načatý a má značné samovybíjení, nebo je k němu připojeno něco dalšího, co jde mimo ampérmetr. Asi by to chtělo víc fotek a lepší kvalitu, třeba by tam bylo něco vidět.
edit - Italy777: To, že ti to na rozsah 10A ukazuje nulu je v pořádku. Prostě je to při tak velkém rozsahu pod rozlišovací schopnosti čidla.
Naposledy editováno 18.04.2024 22:01:52
edit - Italy777: To, že ti to na rozsah 10A ukazuje nulu je v pořádku. Prostě je to při tak velkém rozsahu pod rozlišovací schopnosti čidla.
Naposledy editováno 18.04.2024 22:01:52
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 7 | 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_ |
Spínání větráku ZX-10R 2014 Kawasaki ZX-10R Ninja | ab | 21 | 13.10.2024 v 10:25 combust |
Nepříjemný zvuk nové řezětové sady... [1, 2] Kawasaki ZX-10R Ninja | ..Roko.. | 58 | 10.10.2024 v 09:58 MMARTINK |
Motor ZX10 Kawasaki ZX-10R Ninja | Edye | 0 | 24.9.2024 v 15:43 Edye |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |