1 reakcí na tento příspěvek co za výplet
Oproti z Indie či Turecka, úplně jiná kvalita.
1 reakcí na tento příspěvek co za výplet
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet
1 reakcí na tento příspěvek co za výplet
kokoška. píše: FJRPEPA> a věříš tomu? Povíme si za pár let. Takhle jsem tenkrát kupoval ráfky nějakého italského výrobce na kývačku. Za rok se to v šupinách loupalo a měď nikde
Tady u těch nevím, ale indický či turecký měď rozhodně nemají. Nehledě na to, že jestli je tam měď a nebo není, nemá na sloupávání chromu žádný vliv.
To není ale to, proč indický a turecký ráfky zavrhuji. Hlavní důvod je, že jsou naprd stočené a svařené. V místě sváru jsou ty ráfky klidně o 3 mm. hozené od středu a drátama to nikdy nevycentruješ, tak aby to bylo bezchybné.
Naposledy editováno 10.11.2023 05:56:36
cmiral píše: Na 5 strojích od kývaček, sportek po kalifa máme indické ráfky od r. 2015 do loňska a jsou všechny v pohodě. Špice v nerezu i v chromu. Báchorky o praskání nerezu jsem slyšel taky. Nerezky se dají i pěkně vyleštit. Staré ráfky se nechromují protože se přípravou poškodí otvory na nyple a hrozí jejich vytržení.
Chromují se běžně, akorát je to moc drahé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet
Milos1 píše: kokoška.>Správně tam má být měď, nikl, chrom. Když tam není měď, tak to rezatí, když tam není nikl, tak se to loupe. Když je tam jenom chrom na oceli, tak je to prasárna a bude to oloupaný a posléze rezatý
Měď se dává hlavně proto, že vytvoří jakýsi plnič a vykreje všechny drobné škrábance atd, snadno se leští pod chrom. V dnešní době se měď již téměř nikde nepoužívá o hodně by to zdražilo chromování.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet
Tohle je jejich postup:
Díly jsou chemicky "staženy", odrezeny, odmaštěny a případně otryskány pískem či litinovými kuličkami. Následně díly vybrousíme a vyleštíme před samotnou galvanickou lázní. Nyní dochází k "máčení" Vašeho dílu do van, kde jsou elektrolýzou nanášeny požadované vrstvy kovů. Nejprve mědi, poté niklu a nakonec i samotného chromu. Je důležité, aby vrstvy nanesených kovů byly dostatečné, aby nedocházelo k snadnému poškození takto vzniklé povrchové úpravy. Nakonec celý díl finálně doleštíme a provedeme výstupní kontrolu. V tuto chvíli je Váš díl připraven a probíhá expedice.
Tady je celkem zajímavý popis. Je od jiné chromovny než používám, ale je to hezky popsané.
www.renovuji.cz/menu/chromovani.html
Ona dnes měď není strategická surovina jako za doby "vlády jedné strany", ale běžně používaný technický kov
Naposledy editováno 26.11.2023 09:44:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet
A nejedná se o cenu mědi, ale o cenu další etapy přípravy na chromování a tím spojenou další práci a leštění, proto dražší.
Jo a protože se často zabývám veteránama, tak vím, že málokdy se narazí na poměděný chromovaný předmět.
Naposledy editováno 26.11.2023 15:45:34
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Startování Jawa 50/21 Pionýr | GreenBean | 10 | 10.9.2024 v 19:26 Kohlstein |
Motor Jawa 50/21 Pionýr | ddavča | 3 | 9.9.2024 v 11:58 Frantas |
pionýr se dusí Jawa 50/05 | Honza1625 | 4 | 31.8.2024 v 20:01 Honza1625 |
jawa21 nastertuje perfektne ale vyn... Jawa 50/21 Pionýr | máťa_moto_blázen | 12 | 17.8.2024 v 12:46 pitbikeros |
Štítek jawa 05 Jawa 50/05 | Matess99 | 1 | 21.7.2024 v 14:13 Milan1963 |