*********************************************** JEZDCI NA ČS STROJÍCH ***********************************************
*******************************************************************************************************************************
Fichtljízda za svatomartinskou husou 12.11.2022
10:00 setkání v Týnci nad Sázavou u fabriky Jawa
přesun do Neveklova do restaurace Heřmanka na husu
https://www.rbhermanka.cz/
Akce i pro nefichtl jezdce, avšak s trpělivosti k cestovnímu tempu malých padesátek
Ověřeno u obsluhy v Neveklově, svatomartinské husí menu tento rok bude. Týden před akci bude zamluveno místo podle počtu zájemců.
*******************************************************************************************************************************
PREAMBULE
Obnovené vlákno původně "Jawaři a čezeťáci z Vlašimi a okolí". Původní vlákno bylo založeno v roce 2012 a po asi dvouletém fungování se komunita přelila do sousedního vlákna Jawablázni. To se však v posledních letech po odchodu moderátora a s novými uživateli vydalo jiným, svérázným směrem …
Cílem tohoto vlákna je diskuze o československých strojích ačkoliv o nich již bylo napsáno a prodiskutováno mnoho.. To vše v mezích slušnosti mezi diskutujícími a s respektem k národním motocyklovým značkám bez urážení jejich zakladatelů, konstruktérů, stávajících majitelů apod.
Diskuze mimo téma omezte na minimum a případné rozjeté off topic dialogy přesuňte do osobních zpráv.
Moderátor si vyhrazuje právo mazat hanlivé, urážlivé nebo off topic příspěvky. A to i bez předchozího upozornění.
Uživatelé nerespektující základní pravidla slušnosti budou zablokování.
Elevator
***********************************************************************************************************************************************************************
Naposledy editováno 12.10.2022 08:25:30
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Já dnes schůzoval v Pardubicích. Asociace klubů historických vozidel. A dověděl jsem se nemilou věc. Od září pro náš stát auta i motorky starší 30 let s normální bílou SPZ - je jedno zda stoletá nebo třicetiletá - NEJSOU veterány. Takže můj Popular nebo pérák jsou uznávány jako běžná vozidla pro denní provoz. Stejně jako půlroční Superb, Mondeo nebo třeba nová Jawa 650.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Stát zná veterány pouze tehdy, mají-li značku "V". Mám Jawu 20 se SPZ, takže to je moto pro denní provoz. A mám tu samou Jawu 20 otestovanou s "véčky " - a to je historické vozidlo ( veterán ).
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
To jen na okraj...abychom věděli, co máme za motocykly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
Nevím jak je to dnes, ale nesměl si s obyčejnou kejvačkou do zahraničí,
jen s povolením národního technického muzea, který ti na její renovaci nedalo ani korunu,
tak pokud to bude běžné vozidlo, o starost míň.
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Čekali jsme, že vozidla starší 30 let otestovaná na historickou původnost / auta i mota / s bílými značkami budou na STK ( to jako příklad ) jezdit po 5 letech, tak jako vozidla s "V" značkami. To se nestalo.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Máme tady Indiana z roku 1931, má bílé SPZ. Také Fiata z roku 1922, auto staré 101 let. Také s normální SPZ.
Máme tady i Renaulta 19, rok 1990, otestovaného, s "V" značkami.
Pro stát je veteránem se všemi úlevami ten Renault 19. Indian ani Fiat jsou běžnými vozidly, jako třeba měsíc stará Fabia.
Testace na historickou původnost už nic neznamená. I průkazy i histor. původnosti ztratily platnost, pro stát jsou kusem papíru.
Stát chce všechna vozidla starší 30 let dotlačit k tomu, aby je majitelé odhlásili a převedli do registru veteránů, anebo sešrotovali. Tím se sníží věkový průměr vozového parku ČR. A o tom to je. Slova pracovníka MD....
Končím s plevelením, dál jen čs. motocykly.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Milan1963 píše: Jen stručně, nechci toto vlákno "plevelit " nečeskoslovenskými motocyklovými tématy.
Čekali jsme, že vozidla starší 30 let otestovaná na historickou původnost / auta i mota / s bílými značkami budou na STK ( to jako příklad ) jezdit po 5 letech, tak jako vozidla s "V" značkami. To se nestalo.
Máme tady Indiana z roku 1931, má bílé SPZ. Také Fiata z roku 1922, auto staré 101 let. Také s normální SPZ.
Máme tady i Renaulta 19, rok 1990, otestovaného, s "V" značkami.
Pro stát je veteránem se všemi úlevami ten Renault 19. Indian ani Fiat jsou běžnými vozidly, jako třeba měsíc stará Fabia.
Testace na historickou původnost už nic neznamená. I průkazy i histor. původnosti ztratily platnost, pro stát jsou kusem papíru.
Stát chce všechna vozidla starší 30 let dotlačit k tomu, aby je majitelé odhlásili a převedli do registru veteránů, anebo sešrotovali. Tím se sníží věkový průměr vozového parku ČR. A o tom to je. Slova pracovníka MD....
Končím s plevelením, dál jen čs. motocykly.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
K motocyklům : tam je to skoro jedno, STK po 4 letech a sami víme, jak kontrola probíhá - kontrola čísel, rozsvit', zabrzdi a hlavně nestartuj, at' to tady nesmrdí.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
S auty je to horší - STK po 2 letech v plném rozsahu místo po 5 letech a omezeně, vyšší pojistné ( i když záleží na pojišt'ovně) ....
Co dodat: ad absurdum - Indian Scout z roku 1929 se SPZ veterán není, Honda z roku 1993 s "V" veterán je....S auty podobně jak jsem uváděl - Tatra 11, SPZ, rok 1924 není historické vozidlo, Favorit z roku 93 s "V" je...
Zrovnoprávnění je možné tehdy, když je vozidlo převedeno do "V" registru. TP se ovšem od 1. ledna bude muset při jakémkoliv úkonu na DI odevzdat, takže o tuto součást historie vozidlo přijde. A provozování vozidel s "V" má navíc svá omezení...
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Naposledy editováno 14.11.2023 20:43:32
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Jako velké + vidím zavedení převoditelnosti V dokladů na nového majitele. To by mohlo oživit trh se stroji na V značkách, na které bylo nyní většinou kupců pohlíženo jako na stroje bez dokladů a odráželo se to i v ceně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
Nebo je jejich provoz méně omezený v té novele?
Sema píše: elevator> Vždyť testace HV u vozidel s bílými značkami pokračují dál. Jen se jim neprodloužila lhůta pro návštěvy STK. Zmiňují to i v tom odkazu, co jsi sem dával.
Ano, testace u std. bílých značek budou, ale již neurčí vozidlu status veterána, ale jen prokáží historickou původnosti. Citace z FKHV: "Vozidlo v registru silničních vozidel na klasických bílých značkách je možné testovat na historickou původnost také, ale legislativně nemůže být nazýváno historickým vozidlem."Naposledy editováno 15.11.2023 10:04:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdci na ČS strojích
A jezdit s HV jako s běžným vozidlem třeba do práce ? To sice zakázáno není, ale vysloveně se to nedoporučuje. Navíc zákonodárce počítá s tím, že když už někdo veterána má a dal si ho otestovat na "V", tak si ho nebude ničit jízdou v běžném denním provozu.
V případě nehody vozidla s bílou značkou a testací na histor. původnost by to pojišt'ovna měla zohlednit a nebrat stroj jen jako staré železo, nýbrž jako HV. Aspoň dosud to tak bylo. Ted' ale Průkaz o histor. původnosti už neplatí, tak snad to platí na základě Žádosti o testaci. Naštěstí havárie těchto aut/motorek jsou výjimkou.
1 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
2 reakcí na tento příspěvek Jezdci na ČS strojích
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)