a) je na mojí CB500X přecitlivělé ABS a vrčí už když ostatní motorky ještě normálně brzdí?
b) mám šmejdské nepřilnavé gumy? (nějaké Dunlop, origo z továrny Honda, najeto kolem 5.000 km)
c) dělám něco špatně já, špatná technika brzdění?
d) ti lidi prostě ještě nikdy nezkusili za tu brzdu pořádně zabrat?
Edit: abych to uvedl na pravou míru... půlka lidí tady mě pochopila tak, že mi to ABS vrčí málem při každém ubrání plynu, a druhá půlka zase tak, že jezdím pořád naplno a před každým semaforem to stavím na přední. Není to ani tak, ani tak. Jednoduše se chci svoji motorku naučit ovládat co nejlíp, a k tomu je podle mě potřeba vědět, kde mají brzdy svoje limity. Já jsem si ty limity myslím docela spolehlivě našel, vím co udělat, abych se na ně dostal. Zkrátka si umím tím ABSkem zavrčet na jakémkoliv povrchu (to neznamená, že to pořád dělám). Tím že vím, co udělat, taky vím, co nedělat, abych se na ty limity nedostal. Což byl můj cíl. Je mi jasné, že dražší motorky mají lepší techniku. Ale i tak mi nejde do hlavy, že by na sebelepší motorce nešlo nasimulovat takový manévr, při kterém by se ABS ozvalo. Pokud nezasahuje nikdy, tak tam nemusí být, ne? A pokud existuje nějaká situace, při které zasáhne, tak by ta situace měla jít nasimulovat, ne?
Naposledy editováno 04.08.2023 00:43:32
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit až do ABS
dewwil> Neříkám, že mi ABS vrčí furt. Říkám, že si s ním klidně zavrčím při každé jízdě. Když jsem na silnici sám a mám na to náladu, zkouším si občas různé brzdné a úhybné manévry. Mrknu do zrcátek a když tam nic není, řeknu si třeba schválně jestli bych dobrzdil k támhle k tomu patníku.
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit až do ABS
1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit až do ABS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit až do ABS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit až do ABS
Snowball píše: Říkám, že si s ním klidně zavrčím při každé jízdě. Když jsem na silnici sám a mám na to náladu, zkouším si občas různé brzdné a úhybné manévry. Mrknu do zrcátek a když tam nic není, řeknu si třeba schválně jestli bych dobrzdil k támhle k tomu patníku.
Jak psal dewill - tohle na moto bez ABS raději moc nezkoušej : )))
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit až do ABS
Jsem myslel, že se postupně stlačuje páka přední brzdy, jak se postupně přenáší zatížení na přední kolo.
2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit až do ABS
b) je to možné
c) pravděpodobné
d) nepravděpodobné
e) na tuhle motorku jsi těžkej
Kohlstein> z odkazu "In the event that brake fluid does leak, braking distance without ABS activation could increase..." chápu tak, že naopak ABS nesepne
Já si teda teď úplně nedokážu představit jak může být ABS "přecitlivělé" ? To jako že začne fungovat dřív než dojde ke ztrátě trakce?
edit
Naposledy editováno 18.07.2023 08:35:06
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit až do ABS
e: celou dobu žiju v domění, že jednotka pozná změnu v otáčení kola (zjednodušeně řečeno) a v tu chvíli nastoupí ABS tak aby k té blokaci nedošlo. Pokud tomu tak opravdu je, tazatel za to prostě bere tak, že tu trakci ztrácí a pak nechápu tu dámskou vlastnost (přecitlivění) ABS Prostě to utrhne...
Naposledy editováno 17.07.2023 23:57:37
Naposledy editováno 18.07.2023 06:06:45
Osobne bych to tedy videl na kombinaci spatne techniky a nedostatecne prilnave pneu.
2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit až do ABS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit až do ABS
ramlik píše: ...nevěřil bys, kolik "borců, co jezdí 20. a více let", neumí svou motku dostatečně ovládat, natož bezpečně a včas použít brzdy.
Pod to bych se i podepsal, v nějaké části téhle skupiny budu taky
Gahan37 píše: Pod to bych se i podepsal, v nějaké části téhle skupiny budu taky
taky se pod to podepíšu ...
z mejch strojů nemá ABS žádnej... a na Monsteru jsou brzdy fakt jedovatý... když se tohle naučíš dávkovat, ještě v kombinaci s litrovým-nízkozdvihovým V2 ,nemáš problém. Člověk se pak naučí vnímat míru zanoření předku a změny geometrie tak, aby odlehčoval zadní brzdu s odezvou k brzdnýmu účinku motoru a nadlehčení zadku...
Po tom co jsem si půjčil Tuono V4 APCR a po 50km mi ABS drnčelo do každý zatáčky jak jsem s tím hovadsky jel, jsem se rozhodl zůstat raději při mejch starejch bajcích
2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit až do ABS
Prvá situácia nie je vyslovene nesprávna, ale možno by sa to dalo zlepšiť. Máš cestovné enduro, čo je vysoká motorka, navyše sa vďaka veľkým zdvihom dosť prenáša váha, takže nie je také zložité postaviť ju na predné a vtedy môže ABS zasiahnuť (lebo to znižuje využiteľnú brzdnú silu). Neviem teda, či to ten systém na CB 500X dokáže. A vždy je tu možnosť, že máš zlú techniku, za páčku treba zaberať postupne, ako tu píšu viacerí, ale zasa obvykle nie je nutné, aby celý ten proces bol príliš dlhý.
Ak sa jedná o druhú situáciu, tak sorry, ale chýba Ti predvídavosť. Auto, ktoré Ti nedá prednosť, sa nezjaví len tak z lesa, príde na križovatku, čo sa dá predvídať a vopred sa proti tomu poistiť (spomaliť, presunúť sa tak, aby si bol lepšie vidieť a tak). 100% vecí sa predvídať nedá, ale vyše 90% áno a v tom prípade by sa Ti neaktivovalo ABS každú jazdu. Alebo proste potrebuješ toľko adrenalínu, že musíš stále riskovať, to by som asi zvážil, či by nebolo lepšie jazdiť napr. na okruhu alebo kros alebo niečo podobné, kde sa budeš mať vždy čo učiť, budeš mať aj adrenalín aj dobrý pocit, že sa lepšíš.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit až do ABS
2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit až do ABS
Snowball píše: Tu možnost "umí na rozdíl ode mě brzdit" jsem myslel tak, že bez ABS je správná technika brzdění taková, že ani při krizovce nesmím trhnout brzdu najednou naplno, protože pak zablokuju přední kolo a letím na hubu (a v novinách se pak píše "motorkář raději motorku položil, ale přesto střetu nezabránil), ale musím tlačit na brzdu plynule, protože jak se váha postupně přenáší na předek, tak postupně stoupá adheze a guma pak udrží čím dál větší brzdnou sílu, takže nakonec zabrzdí dřív, než když se páčka brzdy zmáčkne rychle. Aspoň to říkají učebnice. S ABS už tahle poučka není tak důležitá, protože už se kolo neblokne a tím pádem už nikdo motorku "raději nepoloží, aby se vyhnul střetu", ale stejně i s ABS přední kolo začne pořádně brzdit teprve až když se na něj přenese váha. Možná by to mohlo být tak, že když s ABS trhnu brzou moc prudce, tak sice neležím, ale váha se na přední kolo nestihne přenést a kolo poskakuje, pořádně nebrzdí a ABS vrčí? Jenže mně ABS při simulované krizovce vrčí vždycky, i když se snažím mačkat páčku plynule, cítím že se předek potopí, takže nějaká váha rozhodně na předek přenesená je, i když neumím říct nakolik.
Víceméně sis odpověděl sám a správně..
Nicméně při té variantě kdy brzdis jen přední a jdeš na ní plynule, tak bych čekal že se na suchém čištěn asfaltu spíš zvedne zadní do vzduchu než aby zasáhlo ABS..
Ale to bude zřejmě dost závislé na motorce, čopra dáš na přední hůř než zmrzlinu..