tak mám zase další problém s motorkou, posez přítelkyně vs. kufry

Prostě jak je přítelkyně nižší postavy (ale ne zas o tolik), tak má nohy na motorce těsně kolem kufrů a to tak, že by ji ty kufry při celodenní jizdě mohly tlačit (nebo už tlačí). No a protože chceme jet během prázdnin někam na motodovolenou, nejspíš na 2 týdny, tak to potřebuji vyřešit. Navíc se jí taky na tu motorku hůře nastupuje, kolem těch kufrů a pokud bude mít v dešti nepromoky a návleky na boty, bude to ještě horší.
Motorka je BMW F850 GSA a kufry jsou Apduro, prý jsou to kopie BMW kufrů
(pokud ano, tak za tento problém děkuji BMW, pokud ne, tak tomu výrobci kufrů).
Pořád mám i starší motorku, Strom 650 s držáky Bartus a kufry Big Husky prostřední velikost a tam tento problém není. Mimochodem Strom má pro spolujezdkyni také větší (širší) sedlo, kdežto na BMW se to sedlo dozadu nepochopitelně zužuje (jako by zase designér zvítězil nad konstruktérem a nad praktičnosti.... ).
Přemýšlím, jaké mám teď technické možnosti, jak to vyřešit.
Třeba někdo z vás řešil to samé a tak by mi mohl poradit. Díky
Tak zatím mě napadly tyto možnosti:
a) jako první mě napadlo ty kufry předělat, aby byly níže - to ale nejde, neboť pravý má vybrání a to prostě posunout dolů nejde.
b) tyto kufry prodat a pořídit úplně jiné kufry a jiné držáky. Pak by se kufry mohly umístit na držáky dle potřeby (myslím pomoci těch 4 puků), např. tak, že by byly o 2-3 cm níže (pokud to nebude vadit při jízdě v zatáčce) a třeba 2-3 cm dozadu. Bylo by to lepší pro nohy, ale motorka by nejspíš byla širší.
K šířce motorky dodám, že na Stromu jsem byl zvyklý, že byl v místě kufrů široký 108 cm (s prostředními kufry BigHusky), zatímco u tohoto BMW F850 GSA s největšími kufry Apduro je šířka 100 cm, tedy o 8 cm je užší. Ale zřejmě i za cenu, že má spolujezdkyně méně místa na nohy....

c) kufry nechat tak jak jsou a zvýšit jak sedlo, tak i stupačky, třeba o 2-3 cm.
Později nějak pěkně (např. přešití sedla a výrobou držáků, aby byly čepy zadních stupaček výše),
ale narychlo teď nějak provizorně.
Sedlo se dá zvýšit koupením nějakého "sedáku" nebo "polštáře", ať již na nafuknutí a nebo ne, z najakého materiálu, např. viz Google Google: "sedák polštář na sedlo motorky"
Ale to zvýšení stupaček výš, to je horší.
Nemyslím teď nějaké total levné hulvátské řešení.... jako např. na stávající stupačky položit 2 dřevěnné špalky a lepící páskou je přilepit jak ke stupačce dolu, tak i na straně k držáku stupaček. A pak ještě nalepit nějakou gumu na ně.... Tak to je spíš nouzovka na krátkou projížďku, aby se ověřil ten posez. Na motodovolenou by to chtělo vyřešit líp...
Dále mě ještě napadlo:
d) vykašlat se na tohle všechno a jet na dovolenou zase na Stromu 650, na kterém jezdím od r.2011 a na kterám mám všechno (kufry, brašny na kufry, držáky na pet flašky za kufrem, brašny vepředu v padácích, dále oproti F850 dost místa pod sedlem, atd.)
No jo, ale pak si ale člověk řekne, k čemu mám novou motorku, když na ní stejně nemůže vyrazit ve dvou na delší výlet? No, to je ještě předčasné....
Tak co, má někdo nějaký nápad?
díky
-------------------
edit: ještě přihodím fotky, aby bylo vidět jak ty kufry vypadají.
Nejsou posazené moc vysoko? To by chtěl porovnat s někým, kdo má stejnou motorku a origo bmw kufry, jestli to má stejně.
Ještě připíši info, tyto fotky jsou z výletu, jak jsem jel sám.




Naposledy editováno 10.07.2023 22:24:53
- tlačení z boku/zespoda do stehen (tj. přítelkyně se nevejde zadkem mezi kufry) nebo
- tlačení zezadu do lýtek (tj. noha přítelkyně na stupačce musí být moc vepředu)
Každopádně, mi z těch fotek přijde, že to je sice na knop, ale místo na nohy a zadek spolujezdce tam vidím dost POKUD se bavíme JEN o kufrech. Problém podle mě dělá ten stan a karimatka (nebo co to je) co tam máš přidělaný.
Samozřejmě je to jen spekulace, ale IMO pokud se bavíme jen o kufrech, tak tam fakt vidím místa dost a pokud mám pravdu, tak to je jednoduchý a levný vyřešit. Zkus si s ní udělat nějaký sezení a přesně identifikovat, kde je problém.
PS: Nasedání / vysedání z motorky s kuframa je z hlediska spolujezdce vždycky voser. Technicky to moc řešit nejde, ať jsou kufry kdekoliv, tak vždycky zavazej. Je to spíš otázka nějaký koordinace a cviku.
Obojí končí skoro až na úrovni sedla řidiče a když si to představím, jak na tom sedíte, tak já tam prostě nevidím prostor mezi tvými boky


Podle mě je potřeba vymyslet jiný uchcení toho stanu a karimatky. Nejjednoduší hodit to na top-case.
https://www.google.c...amp;dct=1&adurl=
1 reakcí na tento příspěvek nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
milfordoj - mrknu na to, ale myslím, že je to přinýtované a přivařené. Navíc ty "packy", co to drží nebo co to táhnou zepředu, aby ty kufry dobře a pevně seděly na nosičích, tak ty by se musely vyrobit znovu v jiné délce.
1100Virago - aha, takže 3000 Kč... toho jsem si hned nevšiml. Ale zase, vzhledem k ceně motorky a pokud by to byl poslední problém, tak dejme tomu. Celé to muísm ještě promyslet.
Dablicek200Mph - jo, musím ty ostatní kufry více omrknout
tomrich1 - asi to na nějakou zkušební jízdu zkusím
ynzha - díky za fotku. Jen vidím, že máš úplně jiné sedlo. To je originální od BMW (jedno z těch asi pěti)? Nebo jiné?
Bozo - dotákalo se to, nebo tlačilo jí to pod kolenami, takže do rohu kufrů. Jo, musíme to ještě prozkoušet
Tyto fotky neřeš, to jsem jel sám. I když je zase pravda, že pokud jedeme spolu, jsme nabalení ještě více

Nebo se projed do Moravskyho krasu, je tady hezky a muzes porovnat...
1 reakcí na tento příspěvek nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA




EDIT: hele bez urážky, ale není ta tvoje třeba prdelatější na svojí výšku a proto jí to trochu vadí? Ta moje má 50kg a lítá někdy za mnou jak jeden TICTAC v krabičce



Naposledy editováno 11.07.2023 17:01:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
1100Virago píše: Ehm... 1500 stojí jeden mezikus, potřebuješ dva, a...
"K úplné montáži je nutný kloub Vario, adaptér Vario a požadovaná stupačka nohou na každou stranu
Základem systému je stříbrný nebo černý Vario kloub, který je vhodný pro příslušný model vozidla, který je namontován na konzole stupačky na motocyklu.
Na něj je namontován varioadaptér, adaptér je k dispozici také ve stříbrné nebo černé barvě, jeho délka je volitelně a lze jej připojit v osmi různých směrech.
K adaptéru je pak připojena stupačka nebo černá opěrka nohou.
Dále můžete zvolit gumový nášlap pro vyšší komfort a jízdě převážně na silnici."
Zkus si to posčítat a vynásobit dvěma
Je to cena za pár a mají skladem 1ks (myšleno jako jedno balení)


1 reakcí na tento příspěvek nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA

Ale díky za radu, předělat stupačky je jedním z řešení...
MartasUS - po přečtení tvého příspěvku ji podrobím výslechu a zjistím, jak to tedy má....

K tomu, že je to cena za pár, tak díky za info.
1 reakcí na tento příspěvek nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
Navrcc - jo, úspora byla velká, o polovinu. Origo BMW kufry jsem viděl cenu něco nad 40 tisíc Kč. Tyto Apduro.pl cena mírně nad 20 tis. Za 3 kufry včetně brašen a i včetně zámků, které se u BMW (nevím proč) účtují zvlášť.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
Roman2bk píše: MartasUS - po přečtení tvého příspěvku ji podrobím výslechu a zjistím, jak to tedy má....
K tomu, že je to cena za pár, tak díky za info.
Nemyslel jsem to zle, ale co když je problém v postavě a né v umístění kufrů. Nicméně mne se líbí víceprdelaté holky



MartasUS píše: Je to cena za pár a mají skladem 1ks (myšleno jako jedno balení)
Jo, dík za opravu, blbě jsem koukal. Každopádně je ale zapotřebí koupit
- základní klouby za 1250
- adaptéry (dělají se různé délky) za 1500
- stupačky za 4250
- a případně gumy na stupačky za dalších 500
Naposledy editováno 12.07.2023 09:08:03
Snowball píše: Za e) ať si přítulkyně udělá řidičák a může sedět vpředu. Když už máš dvě motorky, můžete jet každý na jedné a nikdo nemusí sedět vzadu na kufrech
Tak


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
1 reakcí na tento příspěvek nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
Kdežto u tebe je ten roh kufrů nejmíň o 5 centimetrů za touhle linií.
EDIT: Jestli je ta vzdálenost dole u stupačky stejná a kufry má Roman víc nakloněný dopředu (jak sám píšeš), tak to znamená, že nahoře u sedla bude ten roh víc vepředu.

Naposledy editováno 12.07.2023 16:30:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
