![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Tedy ono ani moc nepršelo, zezačátku jsme si nevzali ani nepromoky, ale na cestě prstě bylo mokro. No a přítelkyně měla dost brzo mokrou nohu (pravý bok). Pak si vzala taky nepromok a ten jak pak v garáži uschnul, tak na něm zbyl písek, nebo nějaký binec s cesty (a to jsme jeli jen po silnicích 1. a 2.třídy) a prostě ten prach uschnul přesně na 3 místech, pravý bok (nebo chcete-li pravé stehno), pak pravý bok na bundě a pravý rukáv od lokte. Navíc byl ten binec dost i na tlumiči výfuku.... A ještě jsem to měl i já na nepromoku, na pravém boku.
Takže se ptám, dá se to nějak řešit, např. přikoupením nějaké blatníku ?
(čímž BMW opět potvrdí, že prodává polotovary
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
a nebo 2.otázka - je tato motorka vůbec vhodná na cestování ve dvou?
(v tom případě ale mělo být někde varování, pokud není....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
V obou dvou případech mínus bod pro BMW
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Člověk si říká, že nejdražší motorka v této kategorii (cestovní enduro a objem), bude buď nejlepší a nebo skoro nejlepší a opět facka
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Naposledy editováno 03.06.2023 22:54:47
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo
Tohle je ale něco jiného. Nevidím důvod, proč by na spolujezdkyni a i na mě měla stříkat voda z cesty v takovém množství, která navíc obsahuje i všechen ten binec, co na cestě je (prach, písek, kamínky, olej nebo jiné mastnoty).
Za info o lízátku díky, nejspíš jej zkusím.
Naposledy editováno 04.06.2023 08:46:45
www.bohemiabike.cz/wunderlich-vnitrni-blatnik-zadniho-kola-xtreme/
Mám ale 8 kilo, musíš hledat pro 850.
Blatník
Naposledy editováno 04.06.2023 11:09:35
GSA ještě pořád značí původní: Gelände-Straße-Adventure (Terén-silnice-"dobrodružství"), byť už to dávno není co to bývávalo a dnes by to mělo být označený spíš leda SG"A"..
Pakliže ti na Géesu vadí voda a bláto- zvolils model nejspíš nepříliš dobře vzhledem ke svým záměrům...?
Můžeš se to snažit oplechovat a zatěsnit á-la K1, ale pak už to rozhodně nebude na G...
Sucho a relativní čisto najdeš skutečně jen v autě nebo ve spacim vagóně vlaku...
Jo a co se sedla týče- rantlík nerantlík- lecjaká motorka při brodění nabere vodu i do mnohem divnějších míst než je kastlík pod sedačkou (původně určenej na dobrou sadu vercajku kterýmu voda neva).
Sedačka je vcelku snadno sundavací, (navíc možná i nastavitelná co se výšky jezdce týče?), pročež rozhodně vnikání vody bránit nemůže- a ani nemá, její jedinou funkcí je kontakt s jezdcovým pozadím...
Dirka na odvodnění kdesi v suterénu je tedy logickým důsledkem vývoje řady (nejen) GS...
Nehledej mouchy kde nejsou, užívej si sezónu, původní motorkařina není pro sterilní voňavkáře a metrosexuály (teda vyjma pozérů na Caféracerech jedoucích s drsným výrazem do kavárny o dva bloky dál na Latté nebo do barbershopu...)
Motorkáři (i motorkářky zcela logicky) prostě za pár hodin v sedle smrděj páč se potěj, a jsou zaplácaný mouchama...
Když prší- můžou klidně zmoknout- když přestane pršet tak totiž za chvíli zase uschnou...
1. že pomůže přidat ten blatník na vidlici - takže je přes zadním kolem a dle mého nejvíce chrání tlumič, ale možná i boty a kalhoty obou dvou na motorce
2. že naopak pomůže ten zadní blatník, to lízatko, nebo jak se tomu říká - prostě proto, že přeruší ostřik od zadní části zadního kola směrem nahoru
Takže když si pořídím obojí, tak by to mohlo vyjít, ne?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Lannius - terén moc nevyhledávám, takže ucpání by nemělo nastat.
Tomassino - díky za vysvětlení zkratek. Jen je škoda, že se dnes nějaké podlitrové RT nevyrábí. Starý model 850 nepočítám, ten je hmotnostně prý jako 1100, ze kteérho vzešel a jediný rozdíl je menší objem motoru (asi jiné válce, kliky a možná hlavy válců).
Konkurence ale něco takového udělala, vlastně jak jsem měl tu Hondu NT650V Deauville, tak ta byla taková oplastovaná, jako BMW RT
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Vlastně otázka je, jakou motorku bych si měl vybrat?
Cestovní enduro jako kategorii jsem si oblíbil asi ze 3 důvodů:
1. ne proto, že jezdím do terénu, ale proto, že i když si naplánuji trasu většinou po silnicích 1. a 2.třídy, tak v některých zemích jsou tyto cesty hrozné, hrboly, díry,.... a to je vlastně horší, než jet někde po šotolinové cestě nebo po louce. Takže předpokládám, že podvozek na cestovním enduru by měl mít nejen vyšší zdvihy, ale měl by být i robustnější, aby to vydržel.
2. mám rád hliníkové kufry, protože se dobře balí a něco se dá nabalit i na ně. Prostě jak jsme jeli někam dál ve dvou, tak jsem něco naložil ještě i na všechny 3 kufry. A to s plastovými, nebo plastovými vestavěnými kuframi nejspíš nejde.
3. no a 3. důvod jsem teď zapomněl....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
edit:
ještě k tomu "pocitu sucha", tak to se mnou fakt není, dešťů jsem zažil dost, nejhorší asi bylo jet přes Pobaltské republiky a přes Finsko asi 2 dny v kuse v dešti, to jsme i v dešti stavěli stan, prostě pořád pršelo. Jasně že člověk musel mít nepromoky, protože by ve stanu nic neuschlo. Takže vím, jaké to je, když po x hodinách o přes nepromoky něco proteče.
Ale to není tento případ, tohle je o tom, že od zadního kola stříká hodně vody a rovnou na oblečení.
Naposledy editováno 04.06.2023 22:27:35
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - blatník na zadní kolo
Světlou vejšku určovala v podstatě spíš jen volba rozměru kol a dva druhy záchytnejch vzpěr na zadku a kapota pod motorem.
Tlumiče byly v podstatě stejný taky- minimální rozdíl v dýlce zdvihu, ale velikost tlumičů- taky jedna řada...
U R850/1150 (šestikvalty) to bylo naprosto stejně, jen malinko jinak zmuchlaný oproti pětikvaltový verzi.
Vyjímku tvořil R1100S- ten měl vůči ostatním unikátní zadní kyvku která nešla použít do jinýho modelu...
Takže rozdílná robustnost podvozku nebylo to co udělalo z Rka GSo...
Co se ochrany odstřiku od kol týče- světlá výška blatníku nad pneumatikou je kritická na přednim kole- ucpání bahnem v jílovitejch sračkách není nic neobvyklýho- proto motorky do terénu mají mezeru vyšší- což nese průchod, ale stříkajicí vodu...
Stejný vzadu- 850/1100/1150/1200 GS sice měly lízátka, ale stačila borov? šiška v drapáku a dokázalo se přehrnout o 180°...
Funguje na cestě, v terénu je k ničemu...
Ty věci na kyvce před zadnim kolem jsou spíš záležitostí ochrany tlumiče kterej je přesně tam kam kolo stříká humus...
Zadní blatník (nebo spíš kapotování) u RT a trochu u RS je to, co zapříčiní komfort kterej hledáš- ale na GS to ztrácí smysl vzhledem k tomu G...
Vše je otázkou volby a zkoušky...
PS- můžu mluvit jen o modelech výše zmíněných- dneska je každá motorka jiná od spoda až nahoru, zbyl jen podobnej motor u jednotlivejch řad, už to není ta krásná stavebnice ale sbírka unikátů...
No a BMW prostě ten motor 850 dává jen do cestovního endura.
A i kdyby vyráběli něco jako malé RT s motorem 850 (velikostně asi jako Honda Deauville), tak se na to zase nebudou dát hliníkové kufry a více to naložit.
Takže asi tak
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Ale mimo to, mimo ten můj výběr díky za pěkný popis modelů BMW, z takového pohledu jsem to ještě nečetl. Pokud budu někdy chtít přejít na silnější motor, aspoň budu mít lepší přehled
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)