Mám takový problémek ohledně nutného brždění na velmi krátkém úseku.
SITUACE: Jedu si normálně po silnici mimo obec cca 80km/h. Přede mnou asi 10 metrů jede auto.Najednou z nejasného důvodu prudce zabrzdí. Já na to okamžitě reaguji a brzdím ze všech sil. Auto již stojí a já se k němu neustále přibližuji. Mám na tachometru 30, když vidím, jak je mé přední kolo cca 2 metru od auta a už mám jasno, že jsem v průseru.
A CO TEĎ? Mám to položit? Nebo do něj vrazit? Náhlá změna směru tak, abych se mu vyhnul, mi nepřipadá moc účinně, protože při brždění jsem rád, že udržím rovnováhu a ustojím neustálé skákání zadního kola. Velmi silné stlačení brzdy předního kola moc nepreferuji, protože mám strach, že by mi nohlo uskočit a to uřčitě neustojím.
Existuje nějaký účinný manévr v podobných případech? Co byste mi doporučovali udělat?
když to položíš v takový rychlosti- sedřeš rozbiješ plasty, a ještě sebe zastavíš o asfalt( když si správně oblečen téměř nic se ti nestane
když to do něj nápálíš nejspíš ohneš vidle přední plasty stejně rozbiješ a možná budeš mít hnutej rám :\ a ty půjde hlavou napřed do auta což neni zrovna nejlepší
takhle to vidim já
Edit: je to otázka pohledu - osobně upřednoťňuji materiální škody před těmi zdravotními - motorku mi spraví snáz než koleno či kotník - a rád chodím bez pajdání
Naposledy editováno 27.05.2008 19:27:36
m2phy>To, co jsem sem napsal byla pravda. A ted detaily: Pred tim autem byla další auta, takze zabrždění auta přede mnou zavinilo nějaké jiné auto. Ale celá situace se odehrávala v lese, takze sem si vsimal jen auta prede mnou a hlavne sem si vsimal nerovnosti vozovky. Stalo se to asi pred 2 tydny. Je mi 17 let a toto byla moje první ostrá situace. Z mého nezkušeného hlediska jsem uznal za nejvhodnější možnost motorku položit. AUAU ještě teď mě bolí koleno. A tak sem pisu, co mam dělat pristě
je mi taky 17 a stalo se mi v podtatě to samé akorát ve městě a na šterku a taky sem si pěkně narazil koleno a rameno ale ani škrábanec sem neměl
jinak si myslím že když bys do něj naboural tak se motorky neudržíš a poletíš do zadního skla popřípadě střechy hlavou :\
Ne, že jsem ji nepoužíval, jenom jsem na ní opatrnej.
Jednou mi při zaseknutí podklouzla.
Mám dost úzký pneu v poměru s šíří motorky. A mám prostě strach, že by mi mohla sklouznout, nebo bych se moh převážit.
Zadní skákací kolo uřídim, ale přední asi ne.
Prudký brždění v zatáčce v náklonu si s mejma úzkejma kolama neumim ani představit. By se mi podsmekly hned.
Ale to vše bude tím, že sem amatér a musim získávat zkušenosti, musim si na motorku zvyknout...
patrik CB 750= No ve chvíli, kdy mám v kalhotách nejen srdce.. mi nejaký myšlení ohledně škubnutí řídítek nepřipadá nějáký reálný, sem rád, že se udržím na silnici.
Rozhodně ale bude o něčem jiným škubnout řídítkama na nějáký super rychlí sportce, kdy škubnutí se dá ustát, ale když máš Př. babetu, na ktery jedes 50 km/h by škubnutí řídítkama bylo asi osudný.. S kolem se na sportc moc nedá otáčet ani když stojíš, ale např. s babetou ti za jízdy kolo může ustřelit že ležíš během 5 sekund.
edit: i/y
Naposledy editováno 28.05.2008 12:02:25
Neni to moc dlouhý?