raceczech_listopad





Téma: F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spolehlivost, s...
Zdavím zkušenější motorkáře. Začínám a chci kupovat novou motorku na cestování plus občasné cesty do práce (ty do 50km) a výběr jsem zúžil na BMW F 650 GS (twin, tedy dvouválec s 800cm3) a Hondu Transalpa 700. Suzuki 650 V-strom jsem vyřadil kvůli zanechání možnosti lehčího offroadu.

Jelikož jsem technický antitalent rád bych se zeptal, zda lze říci, který z těchto strojů je spolehlivější, má obecně bezproblémovější údržbu a levnější náklady na servis (je my jasné, že záleží na koho kdo by mi dělal servis narazím, autorizovaný vs neautorizovaný atd.). Jinýma slovama, co mě míň sežere na následných nákladech

Z toho co se ke mně zatím dostalo jsou oba stroje držáky, s tím, že BMW má téměř o 2x menší spotřebu (cca 3,5 vs 6,5).

Pouze si chci douzavřít obrázek, který z těchto strojů nakonec vzít, takže ostatní kritéria výběru už mám vnitřně víceméně hotovy a zde mi jde pouze o ty následný náklady Díky za veškerý podněty.

Naposledy editováno 18.09.2022 16:00:29
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2022 v 18:25 | Nahoru | #1
No úplně nechápu proč 650, když je to stejně jen škrcená 800, ale i tu radši než TA. Ty motory měly problémy, ale tipnul bych si, že ty co doteď jedou už nekleknou. Spotřeba 3.5 nevím nevím. Neříkám, že to není možný (pro mě teda není) ale než se takhle mrdat, jedu radši vlakem. Nicméně do 5 myslím se dá.

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2022 v 19:26 | Nahoru | #2
Nemyslím si,že vyřazení Stromka v tom kontextu výběru má nějaký smysl.
TA 700 má stejně jako V-Strom i BMW (vyjma Dakaru) předky 19" kola.
Ta světlá výška bude víceméně stejná.

Před týdnem jsme se vrátili z Balkánu a kolega na TA 700 měl spotřebu lehce přes 5 litrů.

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2022 v 20:00 | Nahoru | #3
mám to bmw F 650GS z roku 2008, sjíždíme na tom s přítelkyní půl Evropy, už máme najeto 92360km a furt to jezdí za průmer 4.l
a jedeto všude, vyzkoušeno v Rumunsku

Naposledy editováno 18.09.2022 20:01:52

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

18.9.2022 v 20:03 | Nahoru | #4
Jako začátečník bych rozhodně nešel do 21 předního kola ale max 19. Rozhodně jako začátečník nebudeš jezdit takovej off aby jsi tu 21kolo strpel na ukor chování na silnici.
Chybu neuděláš ani jednou. spotřebou budou stejně, šel bych do vstroma 650

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

18.9.2022 v 20:11 | Nahoru | #5
jen ndou to kleklo....alternátor
Ale, jinak to jede vždy a všude

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

18.9.2022 v 20:12 | Nahoru | #6

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2022 v 20:21 | Nahoru | #7
BMW F 650 GS TW, r.v .rozvody 40000, olej 10000 s fitrem, ostatní podle tohoho jak jzdíš

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

18.9.2022 v 20:37 | Nahoru | #8
Všem díky za reakce Jenom co ještě obecně ty ceny dílů a servisu? Tam hádám bude BMW asi zlehka dražší?

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

18.9.2022 v 20:53 | Nahoru | #9
kup BMW a ceny neřeš, budeš jen jezdit ,
NENE, nekupij, kup si Ducati
na BMW jezdí každy nouma

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

18.9.2022 v 20:54 | Nahoru | #10
Transalpa 700 jsme měli doma, jízdně moc příjemná motorka i když nemá bůhví jakej výkon. Odspodu to jede snad od volnoběhu, neprotestuje, nahoře pochopitelně nic neni... Jezdila ho žena, ale nakonec šel pryč kvůli váze. Brali jsme ho se skoro 100tis km a na tý motorce to nebylo nijak poznat. Motor je starý, léty prověřený véčko, vcelku nenáročný na cokoliv. Jestli chceš zkoušet i nějakej terén, koukni po něčem s kolama 21"/18. Na silnici je rozdíl zanedbatelnej a v terénu je to naopak dost markantní. A spotřebu u takový motorky bych vůbec neřešil, jestli to bere 4L nebo 5L je jedno.

Naposledy editováno 18.09.2022 20:55:46

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

18.9.2022 v 20:54 | Nahoru | #11
Asi záleží, co najezdíš, spotřebák bude myslím dost podobnej. Nemyslím, že by někdo chodil pro řetěz nebo destičky do BMW, olej a filtry taky, tohle bych asi neřešil. A 21 na silnici podle mě ničemu nevadí. Na Dakaru jsem byl párkrát i na okruhu a limit byl spíš v brzdách.

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

18.9.2022 v 20:57 | Nahoru | #12
Kubajz36> třeba mě ventily 3500

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

18.9.2022 v 20:57 | Nahoru | #13

milonovo píše: No úplně nechápu proč 650, když je to stejně jen škrcená 800, ale i tu radši než TA. Ty motory měly problémy, ale tipnul bych si, že ty co doteď jedou už nekleknou. Spotřeba 3.5 nevím nevím. Neříkám, že to není možný (pro mě teda není) ale než se takhle mrdat, jedu radši vlakem. Nicméně do 5 myslím se dá.



Můžu vědět jaké problémy měly motory v TransAlpu ?
Kromě regulátoru s altikem mě nic nenapadá...

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

18.9.2022 v 21:02 | Nahoru | #14
kuzmič> Tipuji, že problémy vztahoval k prvním ročníkům motorů od BMW, nikoliv k Transaplům.

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

18.9.2022 v 21:03 | Nahoru | #15
Přidřené klikovky...?

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

18.9.2022 v 21:06 | Nahoru | #16
ixxi> Tak to si to BMW můžu v klidu pořídit

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

19.9.2022 v 07:11 | Nahoru | #17
Jo, mluvil jsem o BMW, než soudruzi v Číně srovnali tolerance, děly se tam nehezký věci... Čínský motory v motorkách za německou cenu není nic, co bych chtěl propagovat, naopak, úplně se mi to nelíbí, ale jak už jsem psal, ty co jezdí doteď už asi nekleknou a spousta z nich má za sebou slušný porce km.

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

19.9.2022 v 07:32 | Nahoru | #18
800GS měly problémy s mazáním a to 2008-2011, pak vyřešeno. Měl by to být stejný motor, takže z těchto let lépe nebrat. Nevím o tom, že by to bylo tolerancema v Číně, ale třeba to hrálo roli.
Každopádně mi přijde škoda vyřadit malýho Stromka, rozhodně bych ho ještě zvážil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

19.9.2022 v 08:09 | Nahoru | #19
milonovo> Nebyly do Číny přesunuty jen G 650 a F 650 dál v Evropě?

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

19.9.2022 v 08:18 | Nahoru | #20
Animals21> O těch 800gs jsem to i četl, jen mě nenapadlo, že to bude úplně stejně motor jak u 650 twin (myslím, že ten má- i když asi zanedbatelně - nižší výkon).

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2022 v 09:28 | Nahoru | #21
Hele už je to nějakej pátek, co jsem se po tom pídil, pro účely týhle diskuse jsem úplně nepovažoval za důležitý to hledat znova, protože obecně myslím platí to co jsem psal výš, ty motory co měly vadu se sešrotovaly sami a ten zbytek funguje v pohodě. Nechytej mě za slovo, můžu se mýlit jak já, tak zdroje co jsem tenkrát četl, ale některý G650 (jednoválec) ještě měli původní rotax, což můžu potvrdit, protože ho mám a zároveň zmršený víko spojky, který mě teď čeká, to už měli ty čínský napravený.
Dvouválce byly myslím od začátku dělaný nejdřív myslím v Kymcu a potom Loncin. Ty vůle byla nadsázka, podle fotek pár motorů by to opravdu spíš odpovídalo problémům s mazáním. Já jsem F800R, který se mi doteď moc líbí vyřadil kvůli posazu, kterej je na můj vkus hrozně skrčenej a nakonec jsem objevil X moto a byť šilhám po něčem silnějším, byla to dobrá volba.

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2022 v 10:17 | Nahoru | #22
... pokud chceš jezdit. mimo cesty, nebral bych 19" na loukotovejch kolech... ale vzal bych plnotucny F800GS

žena měla F800R, teď má na off F800GS, a motorove jsou obě v pohodě... měly svoje problémy, ale kus co přežil doteď, tak je ok, a může být případně unavenej věkem, ale ne výrobní vadou... cena spotrebaku je stejná jako u jiných značek...

Naposledy editováno 19.09.2022 10:17:33

F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

19.9.2022 v 12:08 | Nahoru | #23
Mě příjde, že pokud člověk není ochotnej jezdit na ostrých gumách, je 21čka vlastně zbytečnost...protože gumy společně s umem/odvahou bývají první na co se dojede...
Mezi plnotučným GSem 800 a tím samým GS "pro holky" (650) je docela značnej finanční rozdíl.. Těžko radit, začátečník možná uvítá spíš nížší váhu, težiště i v tom offu, než vlastnosti na vyšší úrovní (větší kolo, vyšší zdvihy), které ale umí využít spíš až pokročilejší jezdec...

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2022 v 16:39 | Nahoru | #24
Jestli budeš pořizovat BMW tak mrkni na výpůšťák oleje, ty první motory 2008-2011 ho měly na plochý klíč. Od konce 2011 a dále pak na imbus a o těch se dá říct, že už mojí odstraněné dětské nemoci.
Osobně bych se nebál ani jedné, TA 700 jsem měl 5 let a GS 800 jako skutečnou 800 s 21 kolem 3 roky.
Kupovat na základě debat na netu je stejně o ničem, na to časem přijdeš. Takže si je všechny vyzkoušej. A vyřadit V-Strom jen díky tomu, že je "břichoplaz" jak se o něm píše je nesmysl, naopak si myslím, že z daného výběru je to asi nejlepší volba.

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

Skvělá odpověď, děkuji! 20.9.2022 v 10:43 | Nahoru | #25
Kubajz36> Řešil jsem před dvěma lety to samé co ty a vybral Twin. Ale co sedí mně, nemusí druhému. Osobně zastávám názor co už tu zazněl. Co jezdí do teď bude mít problémy za sebou, to ostatní se už rozpadlo. Oba jsou to dobré stroje.
Co u mě rozhodlo pro BMW byl nižší posez, nižší těžiště, vyhřívané hefty v základu a s tím spojené ovládání bez další krabice na řídítkách, 6 rychlostních stupňů vs 5 na Hondě (+ukazatel zař. rychlosti), k motorce byly origo vario kufry (skvělá věc zvětšit/zmenšit objem a velikost, dole jsou raz dva), a samozřejmě vzhled. Včetně možnosti zakoupit spoustu doplňků.

Na co jsem přišel časem:
Origo výfuk není vůbec k zahození. Zvuk a nerezové provedení.
Při kochačce to žere 3,2-3,5l a plně naloženej dálniční rychlostí 6-7l.
U origo světla se časem začne vypalovat parabola.
Kolují zvěsti, že alternátor trpí více než na jiných strojích. Údajně tím, že výfukové svody vedou kolem víka. Někomu odešel v 50k někomu ve 100k. Mně v 70k.
Někomu jdou kolem 5000 ot. prý šílené vibrace z motoru (jak F650 tak F800). U mě je to snesitelné. Z části je to dané konstrukcí motoru
Vyhřívání heftů taky není nesmrtelné. Už jsem měnil levý.

Kupoval jsem od kluka, kterého motorky baví a dovozem se živí. Dal mi vcelku symaptický argument proč koupit "Proč bych ti prodával vylítanou vránu ve špatným stavu a pochybnou minulostí, to tě pak budu mít pořád na telefonu a je to špatná reklama". Pak už je to jen otázka důvěry. A že se může něco podělat o čem prodejce neví, to může u každé motorky.
Mám ten "nejhorší" ročník, "nejhorší" dovozovou zemi (IT) a jsem naprosto spokojenej
Nejlépe uděláš, když si obě omrkneš, posadíš, pojezdíš.

Naposledy editováno 20.09.2022 10:45:11

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

20.9.2022 v 10:44 | Nahoru | #26
Toho VStroma by som sa vôbec nebál, terén to zvládne relatívne v pohode. Nemyslím polňačku, ale jazdíme aj celkom výjazdy, šutre, blatko atd. Dynamika je viac ako slušná aj v porovnaní s ATAS 1000, nebojí sa ani dlhších presunov. Za mňa ideálna kombinácia denného bežného jazdenia, dlhých výletov a sem tam aj terén.

(reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

20.9.2022 v 13:46 | Nahoru | #27
TomasNBK> Zatím to taky směřuje tím směrem, ale ještě čekám na to vyzkoušení obou jak říkáš. Jen mě teď ještě napadlo (když tu mašinu máš), jak je to tady s nutností rozvodů?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

20.9.2022 v 13:47 | Nahoru | #28
PaloBachan> tohle je už ta XT verze?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

20.9.2022 v 17:55 | Nahoru | #29

Kubajz36 píše: PaloBachan> tohle je už ta XT verze?



Jo je to XT, mám ji taky a není vůbec špatná, dokonce jsem přešel s BMW 650 GS. Už bych zpátky nešel.

Naposledy editováno 20.09.2022 17:56:49

1 reakcí na tento příspěvek F650 gs (twin) vs Transalp 700 - bezproblémová údržba, spole...

20.9.2022 v 18:21 | Nahoru | #30
Kubajz36> Přiznám se, že interval daný výrobcem neznám. Vycházím z informací od ostatních a většinou se dočítám nebo slyším, že rozvody řeší kolem 100k km (v US to rovnou berou v mílích). Samozřejmě se najde někdo, kdo mění i po 30. Dopínání řetězu je hydraulicky (proto ten zvuk po nastartování), takže bezúdržbové. Jediná slabina můžou být ta plastová vodítka řetězu.
Ale kecal bych, kdyby jsem tvrdil, že po jiné nekoukám. Já furt doufám, že se Honda vytasí s novým Transalpem U Stromka veřím, že bude pohodlnější-zatím jsem nesedlal. To by nám mohl Titus objasnit pro a proti
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kryty na říditka Honda XL 700V Transalp kkralikk 1 11.9.2024 v 04:15 Slam
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp lifik 6 24.8.2024 v 21:05 Jozkak
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 Modra_Vafle 41 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp Svejk1 7 24.7.2024 v 12:38 Hrdibor
Jízdní vlastnosti Honda XL 700V Transalp Driwer 3 11.7.2024 v 09:46 Driwer

TOPlist