nemohu nikde najít, jak na to.
Z Číny mám vyhřívaní na rukojeti. Jsou to 2 odporové dráty spojené do série. Každý v obalu. To se izolačkou přichytí ke gripu. Z druhých konců odporových drátů vedou 2 vodiče. Kam je připojit?
Nejprve jsem je dal na baterii(přímo na + a -. To vyhřívání má do série vypínač. Když dojedu do cíle, musím vypínač vypnout, jinak si vybiju baterii. Toto řešení hřeje jak cyp. Skoro to pálí.
Zkusil jsem tedy dát volné vodiče na přední žárovku(potkávačky). Prostě na oba kontakty po jednom vodiči. V tomto případě vyhřívaní hřeje spíše vlažně, ale zato jen když je nakopnuto.
Zkusil jsem i zapojení, kdy jsem dál vyhřívaní do série s přední žárovkou(potkávačkou). Jenže to nesvítí žárovka. Asi je úbytek napětí příliš velký.
Kde tedy zapojit vodiče, aby vyhřívaní šlo jen při chodu motoru a zároveň to hřálo jak má?
děkuji
Já když to řešil na betce, tak jsem si řekl, že buď musím najít drát, kde se mi 12V objeví až po zapnutí klíčku a současně je schopný dodat potřebný výkon, nebo pokud ho nenajdu, tak potom přes relé spřáhnout třeba se světlem.
V každém případě je to mnohem lepší než to dát přímo na baterku, protože je jen otázka času než to zapomeneš zapnuté a baterku tím zničíš.
1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
PetrL3 píše: Ježíšmarjá ser na to, když tomu nerozumíš. Napsal bych ti, zapoj to přes relé a to relé spinej třeba světlem, ale něco mi říká, že stejně nebudeš vědět, která bije.
Máš pravdu, nevím, která bije. Nikdy jsem nad tym takto nepřemýšlel(přes relé). Tak dík za tip :) Promyslím zapojení s relém
1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
nebo komplet tucano urbano
CRF1000 píše: už vidím jak ráno startuješ a baterka je vymlácená potřebuješ ještě powerbanku.....
nebo komplet tucano urbano
pravda je ta, že asi 10let mám tu baterku mrtvou a je tam jen pro uzavření obvodu. Nějaké napětí tam ale z ní furt leze, nechci ji tym zapomenutým zapnutým topením dorazit úplně. Nakopávám při startu. Když je chladné počasí a/nebo stroj déle stojí(tak 2 dny a více), tak to trvá dlouho, než chytne. Nakopnu třeba 30x. Jak už je stroj zahřátý, tak to chytne na první kop. S baterií bych toto nikdy nenastartoval. Bych asi spálil starter.
Měnil jsem sytič za nový(NK200.05 Naraku), ale mělo to s ním spotřebu o 0.5L větší. Místo 3.8L to žralo 4.3L. Skútr 50ka. Peugeot, celý vyrobený ve Francii. Žádná čína. Dal sem tedy nefunkční sytič.
Naposledy editováno 25.08.2022 08:33:09
1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
Dá se tedy využít toto relé? Podle mě ano. Je do 40A. Vyhřívání si vezme 1.7A(20W/12V). Vyhřívaní půjde jen po sepnutí relé(nastartování).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
Ty chceš použít relé, které už spíná obvod napojený přímo na AKU, jenže jaký je tam proud a jaké jsou tam vodiče? To si musíš vyjasnit. Aby ti nehřáhly kabely.
Relé stojí 40-120 Kč. Dej tam extra vodiče, extra relé a to relé spínej třeba vodičema, který vyvedeš papralelně od vodičů, které spínají to původní relé. A to nové relé dej přes pojistku. A budeš mít jistotu, že je to OK.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
Naposledy editováno 25.08.2022 12:43:41
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
číčus píše: Valpen> tahle jsem to udělal já na dvou motorkach. Za dva týdny ani u jedné nenaskoci kontrolky. Relé má staly odběr a ten tu malou baterku vysaje
normalni nesepnuty rele odber nema, ma civku a jazyckovej kontakt, kdyz pustis napeti na civku jazycek se pohne.. nemas to rele nahodou se trema vyvodama na vykonovy strane a zapojeny obracene (tzn. kdyz sepnes napeti na civku, vypne) ?Pazoury to nespálí. Už jsem to měl napřímo a příjemně hoodně pěkně to hřálo aji okolo venkovní 0°. Max.se přepálí odporový drát. Ten drát je v takových poduškách(něco jako respirátor, ale ten tenký) a pak ještě 2 vrstvy izolačky.
edit. Koukám že to Kerut už napsal.
Naposledy editováno 26.08.2022 09:14:26
1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
Z baterie + jde drát na pojistku a na relé 87.
Z pojistky jde na klíček-zapalování. Tam se tento červený drát otočením klíčku přemění na černý(propojí se). A vede někde. Asi to bude napětí pro lcd a starter, blinkry, úroveň paliva a oleje.
Jenže tady logika končí. Multimetrem jsem měřil, kde se mi po startu objeví napětí na relé. Oproti vypnutému stavu žádná změna. Relé funguje. Vytáhnul a proměřil jsem ho(myslím to relé :D ). Připojil na 12V a seplo a propojilo obvod(změřeno). Skútr taky dobíjí, protože jsem měl po zkušebním nastartování větší napětí na baterii, než předtím. Vše mi na něm funguje po el.stránce ok(krom té polomrtvé baterie). Zajímavé je, že relé v zapojení nesepne. To lupnutí je fakt slyšet dobře. Připojím baterii, nesepne. Otočím klíčkem, nesepne. Nastartuju, nesepne. Relé spíná(po lupnutí se uzavřel okruh).
Protože jsem nerozklíčoval ten obvod(musel bych sundat plasty... to se mi zatím nechce), bude lepší, když přidám relé. Jedno jsem doma našel, tak zkusím.
Zjistíš to tak že na nákresu na tom relátku je okruh 87/30 rozpojený tak jako na obrázku co jsem ti poslal.
1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
Při startu a zapnutým světle(12V), je na šedém(světle) proti kostře až asi -1V. Sundal jsem drátek ze světla a je na něm asi -3V. To je divné. Mělo by být taky +12V,ne?
Pokud dám druhé 12V relé na kostru a to zapnuté světlo, cívka uvnitř vrní. Sekundární obvod mi to nesepne. Jako kostru jsem použil tělo klaksonu, jelikož je připevněn k rámu šroubem. Jinde se mi těžko hledala kostra, mám ji čerstvě nastříkanou.
Nevím, kaj jinde vzít 12V. Blinkry jdou jen při blikání, klakson jen když troubí.
Z pojistky jde drát do zapalovací skříňky. Tam je stálých 12V. Po otočení zapalování se propojí červený na černý. Když na něm při vypnutém motoru a vypnutém klíčku měřím napětí, je tam 0.08V. Tam to dát taky nemohu.
Je takový stav běžný, že je tam nějaké napětí? To se mi moc nezdá.
2 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Skútr přestane táhnout Peugeot Vivacity 50 | kolomajzna | 7 | 5.6.2023 v 09:41 kolomajzna |
Jak proměřit CDI Peugeot Vivacity 50 | Jirkayamaha12 | 9 | 27.10.2022 v 19:42 puffybodie |
Peugeot Vivacity 50 2t Peugeot Vivacity 50, Peugeot Vivacity New 50 | Jirkayamaha12 | 5 | 23.10.2022 v 03:54 finekohana45 |
Přední vidlice na Peugeot Vivacity 50 Peugeot Vivacity 50 | kolomajzna | 5 | 26.5.2022 v 20:00 Yaluroo |
Čerpadlo oleje. Peugeot Vivacity 50 | beta53 | 3 | 19.5.2022 v 21:18 kolomajzna |