paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Babetta 207 vyšší výkon
4.7.2022 v 11:51
Hoj. Chtěl bych se zeptat jak zvýšit výkon babetty 207. Má skrácený koleno vejfuku a směs je vyladěna moc hezky (cihla). Zadní tlumič vejfuku mám oddělaný a ten prostřední tlumič mám úplně vzadu kvůli zvuku. Ale vytáhnu z ní jen 45 a to jen když se přikrčím za řídítka a když foukne vítr. Jo a mám tam karbec Jikov 12mm z 210. Jak to upravit? Díkec

Babetta 207 vyšší výkon

4.7.2022 v 11:53 | Nahoru | #1
Napadlo mě tam hodit upravenej válec z 210 a s karbecem z fechtla, ale nrvím jestli by se tam ten karbec vešel. Jo a ješe3 foto mojeho stroje

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 207 vyšší výkon

4.7.2022 v 12:20 | Nahoru | #2
karbec z fechtla bude podle mě pěkná píčovina. to už raději větší dellorto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 207 vyšší výkon

4.7.2022 v 18:45 | Nahoru | #3
Johny_Servis> nojo ale jakou velikost? 14 nebo 16? Jaké sání?

Naposledy editováno 04.07.2022 18:46:00

(reakce na) Babetta 207 vyšší výkon

5.7.2022 v 16:21 | Nahoru | #4
Barkpipik> no nejlepší je se na tento slovenský zázrak vysrat a pořídit si normální stroj

1 reakcí na tento příspěvek Babetta 207 vyšší výkon

5.7.2022 v 19:54 | Nahoru | #5
Valec z 210 je oblibena uprava. Fichtli karbec taky. Idealni je vsak nepouzivat nahrazky karburatoru s nazvem jikov. Osobne jezdim 17,5 DO..
Ale s jednim kvaltem je to boj
Napsal se na toto tema mrak prispevku, hledej tu. Nebo na ksichtovy knize..

Babetta 207 vyšší výkon

5.7.2022 v 22:30 | Nahoru | #6
Buď rád, že ti to vůbec funguje. Dvěstěsedmičky jsem měl dvě.

Babetta 207 vyšší výkon

7.7.2022 v 09:28 | Nahoru | #7
nejlepší je se na tento slovenský zázrak vysrat a pořídit si normální stroj

(reakce na) Babetta 207 vyšší výkon

20.7.2022 v 07:43 | Nahoru | #8

Frantas píše: Valec z 210 je oblibena uprava. Fichtli karbec taky. Idealni je vsak nepouzivat nahrazky karburatoru s nazvem jikov. Osobne jezdim 17,5 DO..
Ale s jednim kvaltem je to boj
Napsal se na toto tema mrak prispevku, hledej tu. Nebo na ksichtovy knize..



To může napsat jen ten, co to neumí nastavit. Naopak na Jikova u babetty nedám dopustit. Má, na rozdíl od DellOrta, poměrně velkou variabilitu nastavení, takže si s ním lze pěkně pohrát a dá se naladit na prakticky jakoukoliv konfiguraci babettího motoru. Ale chce to trochu citu, což u mnoha lidí postrádám. Každý si myslí, že tam jen prdne tu zentálovou kostku a ono to pojede, jak z praku. S 210 jsem si po pořízení opravdu týden hrál (nejen karbec, kompletní udržovačka, lanka, gumy, lanka, olej, atp.) a od té doby na ní nebylo potřeba ani jednou hrábnout. A to je v bratru už pomalu 4. rok. Jede jak z praku, že ostatní nechápou a kopce zvládá s těžkýma paknama na výbornou. A to nejsem žádný střízlík, 2m, 100kg. Starty po zimě na první prošlápnutí pedálů. Ale tady bylo potřeba odrezit a vylít nádrž, přetěsnit kohoutek, dát novou hadičku a ultrazvukem vyčistit karburátor, aby se nezanášel, protože u malých trysek je to vždy boj. Chtěl jsem dát na hadičku i filtr, ale nemaje volný v té době zrovna doma jsem to dal bez něj s tím, že se namontuje později. No a u toho to zůstalo

Ono na to nadávat může každý, ale opravdu to dát do technicky dobré konfigurace, to je věc druhá. Já chápu, že v Kolárovom kvalita hodně kolísala a záleží kus od kusu (a možná jsem jen měl štěstí na dobrý kousek), ale podle mého do značné míry dnešní spolehlivost spíše ovlivňují nekvalitní replikové díly než samotná nespolehlivost, daná konstrukcí motoru.

Ale k tématu...
U 207čky bych šel osvědčenou metodou - válec+hlava 210, karbec 210, zkrácení kolene. Když si hlavu i kanály vyčistíš a přeleštíš, vyčistíš pořádně výfuk a přefoukneš kola na 2,2-2,5, věř, že bude stačit dobře zajetým 210tkám. Víc bych od toho ani nechtěl, protože konfigurace brzd, rámu i teleskopů ve vyšších rychlostech začíná dosti nepříjemně omezovat komfort a bezpečnost provozu. Jo a na jednu podstatnou věc se dost zapomíná... ložiska kol, volné brzdy a řetěz..

Ale samozřejmě, ať tu nejsem za moralistu. Zastávám také názor, že objem nenahradíš a výkon musíš hledat tam, kde rezerva je. U této malorážky lze dojít k velice zajímavým parametrům, ale za cenu, několikonásobně převyšující nákupní cenu silnějšího stroje. V to počítám laděné výfuky, úpravy válců a časování, jiná hlava, karburátor. Své by o tom mohli vyprávěj někteří jedinci z Babetta klubu Brno, kterým jezdí stroje až někde k 90-100 km/h. tam ale z původního nezůstalo vůbec nic a samotné podvozky jsou také přestavěné. Být tebou provedu jen vratné úpravy pomocí dílů 210, co nesníží životnost, komfort a jsou finančně rozumným kompromisem bez prakticky negativních důsledků. Karburátor z pionýra lze na Babettě provozovat, je to také poměrně častá úprava z dob minulých, kteou dnes nahradila výměna za DellOrta, válec však, dle mého názoru, bude nad tvé možnosti. Není to plug and play. Na to je třeba strojní vybavení. Častější úpravou bývá náhrada válce a hlavy a přestavba na 80ccm pomocí dílů z frézy, kterou produkovali Slováci a používali tam právě Babettí motor s převrtaným válcem a jinou hlavou. Mimo jiné tyto motory měly i ruční starter na šňůrku, což se poměrně hojně také přidávalo na motocykly.

Naposledy editováno 20.07.2022 07:54:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Babetta 207 Dellorto lanko Babetta 207 LNed 1 6.10.2024 v 17:35 kokoška.
Ložiska babetta Babetta 207 LNed 8 27.9.2024 v 19:25 Zdenalbenal
Vůle na ojnici a pístu babetta 207 Babetta 207 Rider237 9 23.9.2024 v 11:49 Frantas
Vůle na ojnici a pístu babetta 207 Babetta 207 Rider237 2 22.9.2024 v 10:08 kokoška.
Babetta 207/356 Babetta 207 XpressMusic1122 15 12.8.2024 v 18:37 XpressMusic1122

TOPlist