můj dotaz směřuje na použití pneumatik s hrubším vzorkem na "supermoto" - KTM 990 SM. Mám v plánu nějaké cestování a chci zahrnout i pár šotolinových cest. Má význam na takovou motorku dávat hrubší gumy? Resp moje otázky jsou následující:
a) nebude se pneumatika blbě sjíždět při agresivní jízdě (zuby na vzorku)
b) drží alespoň obdobně jako obyčejné dvousměsky?
Kačena má čistě silniční rozměr pneu (120/70 + 180/55), tak není moc na výběr
Vybírám mezi těmito pneu:
- TKC 70 / rocks
- Scorpion Rally STR
2 reakcí na tento příspěvek Hrubší "supermoto" pneu
1 reakcí na tento příspěvek Hrubší "supermoto" pneu
Nakonec jsem je ale měnil, protože předek se mi zdál při rychlosti přes cca 130 nestabilní a řídítka se vlnily. Toto jsem na ně četl jako kritiku na víc recenzích. Nebude to ale asi jen chyba gum, protože i s jinými ten předek nebyl nic moc, ale to až u rychlostí přes 160.
Co dělají na šotolině nevím, tam se snažím nezajíždět.
Naposledy editováno 29.03.2022 10:49:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrubší "supermoto" pneu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrubší "supermoto" pneu
mi_psi píše: mmks> to jsem také četl. Prý to odstranili právě tou variantou Rocks. Nevím, jestli to riskovat, taky to nejsou zrovna levný pneu. Jezdím tak do těch 170, pak už to moc fučí Dělali se ti vepředu zuby?
Rocks je jen zadni guma a ve 180 neni, ne? Predni ten privlastek nema vubec. Ale byla to pry spatna serie. Ted uz by to melo byt v poradku. Ja je na motorce mam (vpredu TKC70 a vzadu TKC70 Rocks) a cajk. Nic neskace a nekmita.
Naposledy editováno 29.03.2022 11:11:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrubší "supermoto" pneu
1 reakcí na tento příspěvek Hrubší "supermoto" pneu


Naposledy editováno 29.03.2022 14:07:46
Jak jsem psal, jezdím Mitas SportForce, jen výdrž je nižší, než očekávaný nájezd a nebaví mě platit 10 litrů za přezutí někde v prdelákově, kde musím vzít takovou gumu, co tam zrovna maj.
Loni jsem s těma Mitaskama jel SH36 a nic moc teda.. Ano, projet se dá všechno, ale jak rychle? Tohle sem jel na 1RS místy na 2RS, když mě nebylo líto motorky.
Další důvod proč hrubší gumu je, že předpokládám větší odolnost k defektu.
Akrutálně by mě zajímaly ty scropion rally STR..
Scorpion STR jsou dobrý gumy na suchý i mokrý asfalt + suchý terén, dal jsem na nich 7,5k km. Jediný mínus je ze začátku vyšší hlučnost.
S vyšší odolností ale moc nepočítej, konstrukčně to jsou silniční gumy s hrubším vzorkem. Na ostrých šutrech je snadno prorazíš.
Pokud chceš něco odolnějšího, tak v tvým rozměru asi jedině TKC 80...
1 reakcí na tento příspěvek Hrubší "supermoto" pneu
Pirelli angel GT (a ST) jsem jezdil dříve, to je dost nic moc guma. Ve vedru klouže.
To jsi prvni, od koho to ctu. Si ji asi prehral. Uplne bych necekal, ze STR nebo TKC na tom bude v tohle lip. Spis asi skoro urcite naopak a otazkou je o kolik....SportForce je sportovni guma, tam se vyssi vykony ocekavaji.
SH36 jsem jel taky na silnicni motorce se silnicnima gumama za sucha a v horku jak svina. Byla to sice dobra zkusenost, ale trvalo to strasne dlouho, jak jsem se plazil. Gumy by me ale za sucha nezrychlily. To az jina motorka.
TKC80 měl týpek na FZ1 (asi stejný nebo podobný rozměry jako bys měl ty), co jel na Magadan. Pokud si pamatuju správně, tak furt řešil defekty.
Naposledy editováno 30.03.2022 07:35:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrubší "supermoto" pneu
Tak nevim, možná zůstanu u Mitasky a dám Touring Force. Snad nebudu pak nasranej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrubší "supermoto" pneu
mi_psi píše: Koudy01> Rozdíl mezi Pirellkama a Mitasem je o několik tříd. N té Pirelce je znát, že to je už starší výrobek. Sjel jsem tak 5ks zadních. Mezitím jsem měl i jiné pneu a pokud to porovnám, tak z nich byla asi nejlepší (nějaké batalaxi z francie, roadsmart 2, PR2). Nicméně přesun na SportForce změnil celou motorku. U KTM tolik ne, ale u Bandita to byl skok jak hrom.
Tak nevim, možná zůstanu u Mitasky a dám Touring Force. Snad nebudu pak nasranej Asi si hodím korunou.
Angel GT 2 je rozhodně lepší (a taky novější) než Roadsmart2 nebo PR2.
...u toho Bandita jsi náhodou nezměnil rozměr?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrubší "supermoto" pneu
mi_psi píše: ramlik> ne ne, dávám vždy origo rozměry. Nicméně vždyť se mnou souhlasíš, že Pirelli je lepší guma, to píšu také. Ale na Mitas se nechytá
jojo, blbě jsem čet.
...mě z toho pořád vycházejí jen ty Mutanty.
Žádná z těch gum nebude jak SportForce, to pak ber MR7/9, S21, nebo SS3, nebo rovnou Supercorsy.
Na "silnice" typu SH36 je ale stejně tvůj bajk nevhodný, proto asi neseženeš vhodnou gumu v tvém rozměru.
Takže nic nového.
Naposledy editováno 31.03.2022 21:45:49
Obul jsem Mitas TouringForce. Zadni dvousmes, predni jedno.
Zadni najela přesně 4458 km a byla hola po cele sirce. Ke konci opravdu trochu klouzala, ale to dela skoro kazda guma. V porovnání s sport force je zivotnost podobna, za cenu hodne turistickeho profilu. Ta guma je placka a zadek sem mel na hrane furt. Predni je stale na moto, ma o 1500 ( zpulky dalnicnich) km vice a uz by mela byt take vymenena. Nicmene na ni dojedu do cr. Jeste musi dat 1500 km. Myslim, ze bude bez vzorku.
Zaverem.. Asi iim hodne pomohl hruby asfalt jizanskych statu, nicmene i tak je vydrz katastrofalni. Za t penize lepsi sportforce a na dalkovejsi turistiku neco jinyho..
Naposledy editováno 25.05.2022 21:59:21
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 990 Adv. cuka KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | Rambooo | 24 | 27.4.2025 v 10:24 gugo |
Repase tlumiče wp KTM 990 SM | Petrcajk | 8 | 10.3.2025 v 20:25 GÉČKAŘ |
SAS KTM 990 SM | selkie | 7 | 15.6.2024 v 12:10 ZdendaZB |
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... | pagos | 5 | 13.2.2023 v 15:11 Pepa919 |
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM | KubaLC8 | 31 | 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8 |