Odjezd tradičně na novou vyhlídku. Předběžně tudy.
Páč léta neúprosně přibývají, tak jen za slušného počasí.
No, jsem na vás zvědav.
Naposledy editováno 25.03.2024 23:12:43
Che>valda.cbr>Carlos406>senior - Přátelé, vlákno o řazení je ještě mnohem lepší, než vlákno o kozách. Lze se tam dočíst úžasný věci - vybírám např toto lol lol lol lol
Vyzkoušej to na svoji a budeš překvapen. Všechny převodovky od r. 1978 jsou stavěny jako ,,poloautomat,, takže se da řadit bez spojki a převodovce vubec neubližuješ.
Já nevím ,že to řešíš Když je to bere čekat až se karter prorazí zubem
Pokud budete mít zájem ,tak pls. nějaký info
Bez spojky dojde ke snížení otáček ve chvíly kdy motor nejde v tahu o přibližně tisíc otáček. Všechny díly počínaje řetězem až převodovkou konče jsou ale stále připravené a napnuté. Nedojde k trhnutí řetězu a tím ani k jeho poškozování.
Pak je dokonce řazení nahoru bez spojky k motorce šetrnější.
Fascinuje mě, jak lidi, kteří se naprosto neobtěžovali pochopit ani základní principy, jak to funguje "zasvěceně" rozdávají rady. Zde uváděné trhnutí řetězu je vyvolané momentem potřebným k protočení rozepnuté spojky, což je zatížení zhruba o dva řády nižší, než zátěž od plného výkonu, což teda ten řetěz přímo devastuje
Naposledy editováno 21.05.2008 15:34:43
senior>valda.cbr> Zaboha teď nemůžu najít článek, kde se krásně popisovalo jak a proč a co to dělá atd. Vyšlo z toho najevo, že pokud to dostaneš do ruky a nebudeš to ládovat když je motor v tahu, nebo naopak brzdí (prostě se to naučit trefit), tak převodovce to nevadí a spojku tím vlastně šetříš. Ono vlastně na podobném principu funguje rychlořazení akoráte ta vhodná pauza přerušení je vytvořena elektronicky
aaaaaaaaa, tady se zacina ladit a pripravovat na sobotu lol
Che>ProsekTM> Já to neřeším, já se tím bavím - chvílema je to lepší než komedie
To máš pravdu hlavně když to píše človiček kterej ještě včera používal kačera
Já nejsem zkušenej biker ,ale mám vzdělání od motorů a celej život si s tím hraju a vám ,že pokud to není speciál kterej není upravenej na možnost řazení bez spojky ,tak to prostě není nic v souladu s návodem.
Navíc u nový motorky dokonce bez spojky neuděláš nic pokud nemáš pojistku už KO
Selskym strojarskym rozumem bych rek, ze kdyz trefis spravne otacky a okamzik kdy pohon ani nebrzdi ani nezrychluje, tak to bez spojky zas takova prasarna neni??
Coz je ale teorie, takze je na miste aby cast rozdilu "spolkla" spojka?
Jinak ja at delam co delam a snazim se sebvic, (a to radim furt se spojkou) tak obcas vyprodukuju takovou ranu, ze bych si nafackoval...
Petr a Petr>Che> hele ale vazne, jak je to s tim razenim??
Selskym strojarskym rozumem bych rek, ze kdyz trefis spravne otacky a okamzik kdy pohon ani nebrzdi ani nezrychluje, tak to bez spojky zas takova prasarna neni??
No pokud vím, tak na zmrzlinách je to v celku normální, protože hlavně na okruhu občas při výjezdu jsem rád, že ty řídítka pevně držím. No a co vím, tak občas takhle řadí skoro všichni. Záleží na situaci.
Jestli tam máš rázy i při řazení se spojkou, tak to může signalizovat problém - máš to ještě v záruce?
Naposledy editováno 21.05.2008 16:54:18
Che>Petr a Petr> Řadit bez spojky lze, že by to prospívalo převodovce, je blbost. Je pravda, že když to umíš, škodí to převodovce nepatrně a dnešní skříně mají dost velkou rezervu. Naopak, když se to dělá blbě, může to mít fatální následky. Dnešní mnohostupňové gearboxy mají kvalty poměrně blízko u sebe, takže při řazení nahoru stačí plyn jen ubrat. Nácvik je dobrý začít při jízdě sólo na vyšších stupních tak, že se lehce opřeš o řadičku, lehce ubereš a hned zase přidáš plyn a budeš překvapen, jak Ti to tam lehce skočí. Řazení dolů bez spojky nedoručuju.
Jestli tam máš rázy i při řazení se spojkou, tak to může signalizovat problém - máš to ještě v záruce?
Vybodni se na to na foru ti poradej ,že řazení je na nic a spojka je nepotřebnej kus kovu.
Hlavní je umět jezdit po zadním a nejlépe pohodovou jízdou po okrskách kolem 200Km/h
Che>Petr a Petr> .... Řazení dolů bez spojky nedoručuju.
Jestli tam máš rázy i při řazení se spojkou, tak to může signalizovat problém - máš to ještě v záruce?
lol jojo, v zaruce to je, a jeste 1,5 roku bude. Realita je takova, ze obcas kdyz chci vypadnout rychle z pole-position na krizovatce, nebo tak neco, tak se mi nedari radit uplne dobre...i se spojkou. Jinak kdyz jedu klidozu, tak zadnej problem na 99%... proste problem bych videl na moji noze a na koordinaci s pazurama
valda.cbr>Tak to vidíš Carlos, žádný ko**zy, kvalty nám to tady pěkně rozpumpovaly. A hned jsme poskočili dál lol
Taky jsem si ffšiml, že paní uč. nějak pauzíruje
To Che: nechceš mi dělat továrního mechanika lol
Koukám ,že jsi si zavařil už mě tu taky někdo chtěl jmenovat dvorním mechanikem
valda.cbr>Brůča> nooo, jestli se do ní budem takhle navážet, tak nevííím, nevííím.... A kdo připraví nový test
Ona už je velká holka. To rozdejchá. Nakonec ví, že to není o ní, ale jen jako metafora k jiným střelcům na stejných strojích. Musím ale uznat, že podle rad zkušenějších jsem břídil. Mám sice za dva roky ježdění na motorkách najeto asi 25000km, ale na některé věci jsem ještě nestačil přijít. Kdysi jsem šest let jezdil automobilové soutěže, měl jsem vyjetou dvojku třídu, ale podle dnešních borců bych asi ani ten olej nevyměnil, a nebo bych tam nalil určitě něco špatného. Dost mě vytáčí, když tam někdo mele bludy, a ještě ke všemu mu to ostatní žerou. Jsem rád, že jsem měl motorku skoro novou, že jí nestačili ještě "pořádně" zajet. Asi bych si ojetou motorku kupoval hodně pečlivě. A spíše než stroj by mě zajímal majitel.