2 reakcí na tento příspěvek snížení oktanové číslo benzinu
Jediné, co musíš řešit, je "bezolovnatost" současných benzínů. Aditiva jsou ale stále běžně k dostání.
Spíš se ptej na vhodné oleje. Dát do konstrukčně starého motoru super hi-fi extra moderní plnou syntetiku nemusí dopadnout dobře. Dají se sehnat i oleje výslovně doporučované do veteránských motorů.
P.S. Představa, že by se předstih řídil oktanovým číslem je dost slušnej "internetovej" úlet
Naposledy editováno 24.10.2021 19:14:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) snížení oktanové číslo benzinu
docent píše: P.S. Představa, že by se předstih řídil oktanovým číslem je dost slušnej "internetovej" úlet
Tak on to zas takovej úlet není, např. Žigul 1500 měl předepsanej Super (98) a na rozdělovači se dalo nastavit kolečkem (změna předstihu) použití 95-ky. Při větším kompresním poměru se stlačovaná směs více zahřívá a může chytit od rozžhavených částic nečistot ve válci ještě před jiskrou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) snížení oktanové číslo benzinu
Naposledy editováno 25.10.2021 08:54:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) snížení oktanové číslo benzinu
Nicméně si za tím - vzhledem k řešenému tématu - stále stojím.
Řešíme zde, zda je nutno u staršího motoru s kompresním poměrem a předstihem zkonstruovaným na benzín 72 oktanů nutno něco měnit při použití oktanového čísla 95.
Jsem toho názoru, že nic měnit není potřeba. Jiná věc by byla v opačném případě - použití nižšího než doporučovaného oktanového čísla (např. ten Žigul) nebo při změně kompresního poměru. O tom však tady není řeč.
Hlavně je nutno dbát na vyřešení "olovnatosti"
Ventilová sedla zazněly, mazat, důsledně aditivovat k tomu určeným aditivem!
Nezaznělo tady jak si poradí starý motor, jeho karburátory a všechno gumové kolem s lihem v dnešním benzínu. Máš tam nějaký na moderní benzín navržený gumový sortiment? Pokud ne, tak paradoxně budeš muset i do tak starého motoru kupovat vysokooktanový prémiový benzín a to kvůli biosložce jiného původu. Líh váže vodu (pokud s tím nebudeš jezdit alespoň nádrž měsíčně, může to být problém) a rozleptává některé gumové díly. Dle jejich složení a to je problém prakticky vždy.
1 reakcí na tento příspěvek snížení oktanové číslo benzinu
V_i_c_i píše: A ted mi nekdo vysvetlete, proc stary special byl v pohode a nikdy se mi nestalo ze by se mi “varil” benzin v karburatorech a s dnesnim naturalem v lete bohuzel celkem pravidelne….
Správný postřeh. Vysvětlení je prosté. Současný eurobenzin (EN 228) je primárně určený pro vstřikování. Má výrazně vyšší podíl lehkých složek a neobsahuje již téměř žádnou těžkou frakci oproti původnímu benzinu special. Staré vergly s tím můžou mít problém nejen kvůli vaření v karburátoru, ale i nastavení karbecu se bude lišit od původního továrního nastavení.
2 reakcí na tento příspěvek snížení oktanové číslo benzinu
romanov píše: Jen pro info vysoké oktan.číslo mimo jiné hodně hřeje motor,kterrý na takový benzín není stavěný,
tak tohle bych si prosim, prosim, nechal odborne vysvetlit,.. ale staci do zitra do dopoledne, dnes bych to uz asi stejne nepochopil
V předchozím příspěvku je poněkud nesprávně uvedeno, že vysokooktanový benzín rychleji prohořívá, a ještě výš, že "vysoké oktan.číslo mimo jiné hodně hřeje motor". Tyto dva výroky si ovšem vzájemně odporují.
Co platilo dřív pro olovnaté benzíny, tetraetyl olova zpomaluje hoření, není pro ostatní vysokooktanové složky ve směsi zvané benzín úplně směroplatné. Třetinu obsahu benzínu tvoří toluen, který zvyšuje oktanové číslo směsi ostatních uhlovodíků, ale hoří o dost pomaleji, což se částečně kompenzuje přidáním lihu.
Je tedy možné chemicky problematický líh z benzínu odebrat, ale za cenu pomalejšího hoření, s následkem teplejších výfukových plynů, podobně jako u chudé směsi. Takže bych to nedělal, jezdil na N95, dával VIF a před odstavením tankoval Vervu nebo Maxxmotion 100.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|