Jak to vidíte ??
A ano, obě dvě jízdou vyrábějí benzin a kudy projedou,
tam vykvetou orchideje …
1 reakcí na tento příspěvek NC nebo forzu (750)
1 reakcí na tento příspěvek NC nebo forzu (750)
Jinak, integra byl bezva stroj, předpokládám, že Forza 750 bude prostě evoluce. Pokud bych jezdil převážně dálku, na všechno ostatní, případně kombinované použití, integru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC nebo forzu (750)
Naposledy editováno 23.02.2022 13:54:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC nebo forzu (750)
CRF1000 píše: Mr.Dreamer> řetěz se musí mazat, ale vodítka, válečky řemen, spojkové obložení, kontrastní pružina atd variátoru se musí také měnit....navíc jsou tam nejmenší ztráty, převod klasickým variátorem spolkne i třetinu výkonu...
Mám 4 motorky s řetězem a jednu s variátorem, variátor mi dá o dost méně práce. Ale o tom tu řeč není, protože si nemyslím, že má klasický variátor nad 400ccm příliš smysl, já jsem řešil řemen a kardan.
Jinak mazání je jedná kategorie, kde jsem čekal, že mě bude někdo rozporovat, protože je pravda, že řetěz se vždy mazat nemusí (pokud není používaný ve vlhkém nebo jinak oxidujícím prostředí a nejezdí se sním příliš rychle (například enduro, bez dlouhých přejezdů), ale rozhodně se vždy musí čistit a dotahovat. Neříkám, že je to nějaká hrozná kupa práce, ale pro mě tyto motorky a skútry jsou hlavně náhrada auta, a na auto nemusím ani sáhnout...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC nebo forzu (750)
Naposledy editováno 23.02.2022 23:48:07
radi5 píše: Mr.Dreamer> Rekl bych, že limitující je cena. Vyrobit řetezové kolo je levnější než řemenici a o kardanu se soukolím ani nemluvě + hmotnost. Z hlediska účinnosti je řetěz rovněž nejlepší.
To by mě docela zajímalo. Že je řemen dražší a kardan dražší a těžší než obojí vím. Také by hodně sportovních motorek asi odrovnalo zadní kolo, protože řetěz zmírňuje rázy do zadního kola, ale když se bavíme o strojích jako NC nebo Integra, máš představu, jaké zdražení by způsobil přechod na řemen a jaké zdražení a nárůst váhy by přinesl kardan?
Motorky jako Deauville a TMax ukazují, že možné to je, ale předpokládám, že někdo v Hondě dobře spočítal, že dělat je s řetězem je výhodnější, jen mě zajímá, jak daleko asi jsme od takového "dvoukolového auta" .
je tam remen. Momentalne na tacho 55 000km a nerobim si iluzie ze nie je stocena (zena ju kupovala z IT stav tacho 34 000kc) - remen je tam povodny, takze usetrene minimalne dve retazovky. Udrzba nula nic, akusticka pohoda paradna
osobne si myslim, ze u NC by ta konverzia na remen zmysel davala a to hodne
1 reakcí na tento příspěvek NC nebo forzu (750)
Časem se to zkurvilo - kdo si dneska vzpomene, že stávala 130litrů nová?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC nebo forzu (750)
callowsick píše: Ono NC bylo od začátku dělaný jako superekonomická motorka, proto i ten řetěz.
Časem se to zkurvilo - kdo si dneska vzpomene, že stávala 130litrů nová?
NC za 130, MT03 (když to byla šestistovka) za 115, chvíli 110, CRF 250 pod 100. Inflace je svině, emisní normy ještě větší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) NC nebo forzu (750)
Johny_Servis píše: Mr.Dreamer> no jo, ale v té době kdo vydělával 20 byl king, takže relativně nakonec možná nula od nuly posla, ale je fakt že kdyby dnes stála třeba nová škoda Citigo 169, fabia 199 a nejlevnější Renault thalia v +/- výbavě 140 tak jako před 10 lety, tak si chrochtam blahem
Ano, proto píšu inflace.
Byť jsem hlasoval pro NC750X, tak je potřeba se rozhodnout, protože Forza 750 má jiné zacílení než měla Integra.
Forza 750 není přímý následník Integry (tím je dle mého spíše NT1100). Forza je vůči Integře menší a také má menší mentální dojezd, je to spíše pro dojíždění než na velké výlety.
Takže za mě:
1.) FORZA 750
Chceš dojíždět tak cca 40-50 km do práce - vezmi si Forzu 750, bude to luxus a můžeš s ní občas vyrazit na dlouhý výlet. Jenom se bojím, že ta 15" vzadu nebude kompatibilní s našimi skvělými okreskami
(české okresky = střední offroad v Německu ).
Velikostí je to fakt už spíše skútr (alespoň z mého zkresleného hlediska s nohama 2m chlapa)
2.) NC750X
Chceš na dlouhé výlety a mít spotřebu nula nula nic.
Koukni na loňské články tady na motorkářích - měli ji na dlouhodobý test.
3.) NT1100
Přežiješ i vyšší spotřebu a nepotřebuješ do terénu (ta NC750X tam taky asi moc parády nenadělá).
NT1100 má poměrně rozumnou cenu (cca 60tisíc víz než Forza) a za ní získáš spoustu techniky vč. motoru z Afriky, pochopitelně bez IMU apod, ale tu žádné NC750 (vč. Forzy) taky nemají.
BTW: NT1100 má zdvihy 150mm vs. 120mm na NC750X takže na český okreskách asi zvítězí NT1100.
Jinak jakákoli Honda s motorem NC750 je skvělý stroj, resp. jak říká Honza Rameš - Honda TDI.
Naposledy editováno 26.02.2022 12:56:06
Takže bych si nejdřív ujasnil na čem chci jezdit. Jestli na motorce nebo na skůtru.
Argument, že mají stejný motor je stejný jako kdybych řekl, že oba stroje jsou Honda
A co se týče automatu DCT, tak ten má např. i taková Afrika...
NCčko opravdu není skůtr.
Co se Forzy týče, tak jsem na tom nikdy nejel.
Ale NCčko vlastním v manuálu a za mě je to výborná motorka. Díky uložení motoru a nádrže má nízko těžiště a to je dobré. Místo nádrže je "kufr" na helmu. Výborná věc, protože tam vozím třeba mikinu, ledviňák apod. Za mě super vychytávka při delších výjezdech. Nemám rád na motorkách kufry.
Také má malé vibrace a táhne hezky odspodu a celkem dost. Spotřeba kolem 3,8 je celkem vyjímečná
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda NC750X úpravy, opravy, zkušen... Honda NC 750X | Suskin | 1 | 11.6.2024 v 14:58 _pat_ |
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X | Lacer | 16 | 9.6.2024 v 20:05 Malp |
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV | Meny33 | 10 | 31.5.2024 v 18:35 HonzaeR |
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 32 | 6.5.2024 v 14:08 Radek_S |
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X | stafler | 11 | 19.4.2024 v 20:44 stafler |