Třeba zde si zkus něco naklikat: https://mydrive.tomtom.com/cs_cz/ vše co ti tam naklikat půjde, tak pak půjde přenést i do GPS Tomtom. Co tam nenaklikáš, to v GPS nepůjde.
1 reakcí na tento příspěvek Motonavigace
https://www.doplnkyn...vitel-g550-moto.html
https://www.ebay.com...3:g:IYwAAOSwuTRcmI7O
Do čínskej navigácie môžeš použiť aj iné mapy .......
Naposledy editováno 30.09.2020 19:54:34
1 reakcí na tento příspěvek Motonavigace
1 reakcí na tento příspěvek Motonavigace
Ak jazdíš aj šotoliny, tak to sa môže stať, že niektorá nebude v mape. A ak si budeš chcieť do TomTomu natiahnuť GPX trasu a tá trasa sa nebude v TomTome kryť s nejakou cestou, ktorú TomTom pozná, trasu nenatiahneš.
Takže TomTom na asfalt je skvelý, ale ak chceš aj nejakú šotolinu, neriskoval by som a TomTom určite nie.
Dokonca ak s TomTomom pôjdeš nejakú šotolinu / cestu, ktorú tomTom nemá v mape a robíš si pritom záznam trasy, daný záznam ti TomTom potom spätne nezobrazí, lebo ho nemá podložený nejakou známou cestou.
Naposledy editováno 01.10.2020 17:15:52
1 reakcí na tento příspěvek Motonavigace
odskúšaná len v Poľsku - tam to po voľbe " nespevnené cesty " navigovalo aj po šotoline .
Naposledy editováno 01.10.2020 17:36:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motonavigace
2 reakcí na tento příspěvek Motonavigace
mirapulec píše: Tak pokud tě sere navi V patlafonu,tak se na navitel vyser.Bys zešedivěl a praskla by ti cévka.Jako funguje,a za ty prachy ( ja 3tis) budiž,ale žádná hitparáda to není.A i s antireflexní fólií na slunci čitelnost nic moc.
...kámoš mi poradil (oba jsme tu navigaci měli už dobře přes dva roky ), abych si z displeje sundal tenoučkou ochrannou fólii o který možná taky ani nevíš , že na to nedávno přišel ...ďoubal jsem do toho a říkal si, sakra, vždyť tam snad žádnou nemám a co myslíš, fakt tam byla a viditelnost je skutečně o hodně lepší
1 reakcí na tento příspěvek Motonavigace
Ale zase když povolim nezpevněné cesty,tak mě občas žene i tam,kde to je sjízdné jen na krosce a na chvíli zase nezpevněné cesty zakazuju ?(v Rumunsku)
A za ty roky,co jí mám,se sekla,a musel jsem ji resetovat,jen 2x?
Píšu z patlafonu, takže běs
Naposledy editováno 01.10.2020 21:40:28
U mna je mobil kompromis, ak by som chcel na tvrdo motonavigaciu, tak asi gamin xt.
prvni pouziti na skutru odpovidalo zkusenostem z ruznych recenzi, tak jsem se rozhodl, ze nez poridim poradnou navigaci, budu ji pouzivat i na ostatnich motorkach. na sve prvni masine mam porad fungujici TomTom Rider 1 z roku 2004, ale shanet pro nej nabijeci kolibku a drzak na ostatni moto bylo zbytecne (a drahe), kdyz jsem na letosek stejne planoval upgrade. naproti tomu samostatne prodavana sada origo drzaku na Navitel vyjde asi na 250. obsahuje i zbytecny drzak do auta, ale bohuzel neobsahule kabel s trafem pro pripojeni primo na palubni sit. to jsem nenasel ani v nabidce zadneho e-shopu, nicmene po zavolani vyrobci mi ho obratem poslal. cena byla taky tusim okolo 250 Kc, takze pouziti na kazde dalsi motorce vyjde asi na 500. celkove me teda navigace a napajene drzaky na trech strojich vysly na 4 tisice, coz je opravdu super cena. staci cvaknout navigaci do kolibky stroje, na kterem chci jet, a muzu vyrazit.
jak jsem psal, najel jsem s ni na ruznych strojich asi 20'000 km, takze prihodim par postrehu z jejiho pouzivani. napred asi nastinim, co jsem od ni pri koupi ocekaval a jak jsem ji nasledne pouzival. chtel jsem obcasnou navigaci pri vyletech po CR, kde tu cestu mam plus minus v hlave z predchoziho pohledu do mapy a tu navigaci pouzivam spise pro jistotu nebo jako doplnek, kdyz se proste zatoulam nekam, kde to neznam, a chci se uz vratit. navic s vedomim, ze i kdyby se uplne odporoucela, tak u nas drive nebo pozdeji narazim na znamou cestu nebo ukazatel a proste si jen prodlouzim vylet :) takze jsem ji nikdy nebral jako neco, na co chci nebo musim mit stopro spolehnuti. s ohledem na tyto pozadavky ji hodnotim velice kladne i pres znacne nedostatky, ktere popisu dale. navic pri te cene ji povazuji pro tyto ucely za jedno z nejlepsich reseni a budu ji tak pouzivat i nadale.
zacnu asi displejem, jeho parametry pri te cene asi nikoho neprekvapi. citelnost na slunci je pochopitelne horsi nez u premiovych pristroju za ctyrnasobnou cenu. je plne srovnatelna se zminenym TomTom Rider 1, byt displej je pochopitelne vetsi s vetsim rozlisenim. nicmene i s tim Riderem jsem bez problemu procestoval desitky tisic kilometru, takze ja osobne s tou citelnosti problem nemam. samozrejme jsem si na displej noveho Zuma zvykl rychle a rad, ale pro pouziti toho Navitelu jako cestovni navigace to osobne za limitujici faktor nepovazuji. navic pokud by lepsi displej zdojnasobil cenu tohoto cinana, stal by se neprodejnym.
to, co uz ale povazuji za stezejni pro spolehlivou navigaci, je prijmac GPS. a ten v teto navigaci moc zdarily neni. zacina to uz vyhledavanim satelitu po zapnuti. vetsinou se najdou prvni 3 v pohode behem pul minutu, nekdy je ale lovi bez uspechu i dlouhe minuty. to uz se mi pak v hadrech nechce cekat, az se uraci neco najit, tak ho necham zapnuty a vyrazim. vetsinou je pak za jizdy najde a postupne se i zorientuje, kde ze to jsme, ale mockrat se mi stalo, ze celou cestu (napr. 80 km) porad hledal a bohuzel nenasel. tento stav taky par krat vyustil i v to, ze se cely pristroj sekl a musel jsem ho vyndat z kolibky a pouzit reset tlacitko vzadu (jde i pres kolibku, je tam otvor). jen podotykam, ze hledani po zapnuti probihalo na volnem placku s nezastinenym vyhledem na nebe a v pocasi bez vyraznych meteo poruch. pristroj ma sice moznost uspani misto vypnuti, ale i to ma sve limity. po uspani a probuzeni po relativne kratkem case (pul hodky) se chytne rychle, ale pokud ho necham uspany treba den, tak vyhledavani satelitu probiha stejne tezce, jako kdybych ho vypnul. pro srovnani stary Rider, ktery jsem pul roku nepouzival a stihl se i hluboce vybit, tak po nabiti a zapnuti nasel satelity (6 kusu) a byl plne pripraven k pouziti asi za 20 sekund. taky nikdy nemel problem se startem, pokud byl zapnuty az za jizdy.
dalsi problemy s citlivosti prijmace se obcas objevuji behem jizdy, pokud ztrati primy volny vyhled na nebe. nemusi se jednat hned o husty les, pres ktery ani neprosvita svetlo, nebo jizdu mezi mrakodramy v New Yorku. staci i stromova alej podel cesty. to pak lita udaj o aktualni rychlosti mezi 40 a 130 km/h, i kdyz jedu ustalenou osmdesatkou. v obci pak casto ukazuje, ze jedu po uplne jine ceste, nez na ktere ve skutecnosti jsem. nejhorsi ale je, pokud se chci protahnout nejakym vetsim mestem, verim navigaci a nekoukam na cedule. kazdopadne nedeje se to tak pokazde, rozhodne se neda rict, ze by ho kazdy strom rozhodil. problem ale je, kdyz se to stane zrovna ve chvili, kdy se na tu navigaci chci spolehnout :( asi zalezi i na tom, kolik satelitu videl pred tim, nez se mu zhorsily podminky. a taky bych rekl, ze to ovlivnuje i to, kolik satelitu ho necham po zapnuti najit, nez vyrazim. zase jen doplnim, ze toto pri pouziti stareho Ridera neznam.
jako posledni vec jeste zopakuji jiz minene zaseknuti se. za celou tu dobu se mi to stalo ani ne 10x, ale pokazde me to nastvalo. i kdyz nikdy ne ve chvili, kdy jsem tu navigaci opravdu potreboval, ale proste z principu, takovy pristroj by se sekat opravdu nemel. holt WinCE na stabilite nepridavaji :( toto se mi stavalo behem celeho obdobi pouzivani, takze se neda rict, ze by to byl problem jen jedne SW verze, ktery by nasledna aktualizace odstranila.
co se tyka dalsich vlastnosti pristroje, zkousel jsem ho sparovat s HF v helme. samotne parovani i nasledna funcionalita byla bezproblemova, casto to ale nepouzivam. HF zapinam, jen kdyz jedu s pritelkyni (hudbu ani telefon za jizdy nemusim). navigace umi po sparovani i prehravat hudbu, coz jsem nezkousel, ale v nejake recenzi tusim zminovali, ze se pak navigace sekla, sam ale neposoudim. rychlost procaku mi prijde dostatecna, uzivatelske rozhrani a vubec prace s navigaci je zcela ok.
dodavany navigacni SW je delany na cesty, pro offroad bude vhodnejsi jiny pristroj. navigace ma dozivotni aktualizace (proces aktualizace trva asi 3 hodiny, ale nemel jsem s nim nikdy zadny problem). v navigaci bezi Windows CE, takze neni problem do ni doinstalovat i jiny SW, pokud dodavany nevyhovuje. porad to ale neresi zminene HW problemy.
jak jsou na tom ostatni cinske navigace netusim, ale podle obrazku vypadaji stejne, maji stejne parametry a bezi pod stejnym OS, takze predpokladam, ze to na stejne lince bouchaji i ty same cinske deti. tudiz budou mit i obdobne vlastnosti, byt predinstalovany SW se vetsinou lisi.
takze abych to shrnul: na takove motani se a obcasne ostre pouziti uplne super pristroj za super prachy. rozhodne se ho nechystam vyhodit a nahradit na vsech strojich Garminem uz jen proto, ze jeden alu drzak s nabijeci kolibkou stoji vic, nez jsem dal za cely Navitel i se vsim prislusenstvim :) na druhou stranu bych si ho na vetsi vylet (do zahranici) urcite nevzal. a pokud by uz nebylo zbyti, celou cestu bych pocital s tim, ze me muze vysplouchnout v tu nejmin vhodnou dobu, takze bych to jistil mobilem nebo papirovou mapou v tankvaku a podobne. je sice dost mozne a snad i pravdepodobne, ze by zadne problemy nenastaly, ale po zkusenostech bych na to nespolehal.
na druhou stranu rozhodne netvrdim, ze bez premiove navigace za nekolikanasobnou cenu se cestovat neda. cestovalo se i pred tim, nez nejake navigace vubec byly. ani ty premiove navigace nejsou bezchybne a stoprocentni, ale mira nespolehlivosti tech cinanu je vetsi, nez jsem schopen u navigace akceptovat. jen muj nazor a zkusenosti
Ale ta moto navitel G550 je bohužel složitá v tom že běží na WINCE. Něco tam doinstalovat nebo změnit není easy.
Já mám teď ale navku čínskou od Navistore, běží na androidu a tím pádem si tam nahraju co libo, Mapy.cz , Waze , TET....
Originál offline v tom je nainstalované iGo.
Má wifi, takže online navigace řeším tak, že si na mobilu spustím hotspot, mobil mám pak v kapse a navka je připojená i za jízdy přes wifi. Samozřejmě BT párování s kamerou, helmou, normálně... Běží tam i appky od kamer a foťáků, takže se dá použít i jako monitor...
Nemá slot na SIMkartu... skoro škoda, ale prostě nemá.
Totok: https://www.navisto...roid-lifetime-moto5/
Byl jsem s ní letos v Rumunsku, přes Maďary a SK jsem jel na Waze, kvůli radarům. V RO jsem jezdil převážně na iGo, penziony přes booking, nebo mapy.cz...
Je to dobrý, že si třeba naplánuješ v mobilu něco a uložíš do svýho profilu a navka to pak jen otevře a spustí ( pokud je na ten samý účet přihlášená) . Pokud to někdo umí, resp má správnou appku, může si tam i exportovat z mapy.cz body a trasy do toho iGo. Já to neřešil, ale chce to, když třeba někdo tady sdílí trasu v mapy.cz, aby se to dalo překlopit do offline navigace. Před odjezdem do RO jsem ji měl dva dny, tak jsem s tím moc neuměl a místama proklínal že nemám sebou tu starou. Ale v pohodě nakonec.
Dodává se s držáky a podobně, stejně jako ten Navitel. A není úplně nejrychlejší jako soudobé mobily, což ale není žádná navka. Servis na pohodu, podařilo se mi to celý smazat při nějakým zkoušení něčeho a neměl jsem zálohu, hned mi to dali dokupy jen za poštovný, stačilo tam zavolat... týpek vstřícnej a dělá to obratem.
Má dvě mouchy:
zaprvé, dementní android tam je nastavený tak, že se zapne při připojení napájení nebo USB, a to i když je úplně vypnutá. Řešení je to zapojit na trvalý napájení a buď ji po jízdě vyndat, nebo tam dát vypínač. Jinak se ti spustí s každým zapnutím klíčku, ale najíždí android, je to idiotské. Musím pohledat nějaký návod, jak to vypnout v ROM, je to myslím Android 5 a ten problém je známý z mobilů .
za druhé: je vodotěsná, takže USB a slot na kartu kryje kovové víčko se dvěma malými šroubky, takže nabíjí pouze v držáku , nebo pak sundat to víčko . To je blbý pokud si chceš večer na penzionu něco plánovat a nemáš to jak nabíjet, protože držák je na motorce. Ale vodotěsná je dobře, hodně vody snesla a nic na to neříkala.
Není levná, takže jsem docela přemýšlel, jestli spíš nevzít nějakou renomovanou. Ale zlákal mě ten Android, který mi umožní tam nahrát a používat cokoliv. Asi v pohodě.
Naposledy editováno 02.10.2020 16:37:36
3 reakcí na tento příspěvek Motonavigace
Pokud jde o navi, používám na moto Tomtom rider 500 a už bych ho nechtěl. Do auta super, na motorce mě tahá nesmyslama. Nechápu, proč na rovné silnici v obci mě nutí odbočit vpravo, tam objet řadu baráků a zase se vrátit na tu stejnou hlavní silnici. A je toho víc. Tohle ale dělá jen zážitková trasa.
Ale obecně mi vadí že ta podrobná navigace na čísla a nebo na typy cílů je u těch off-line slabá. Jasný, technicky chápu proč. Ale pak abych si pomáhal mobilem na dohledání mi přijde nepohodlné.
A pak, když si dohledám třeba nejbližší rozhlednu, musim to zadat do navky ručně, nebo uz dojet na ten mobil.
Proto jsem se přiklonil k té android variantě.
Jako výhoda navigace se jeví možnost odeslání cílového bodu z telefonu do navigace prostřednictvím aplikace Garmin Smart Link, ale toto bezproblémově funguje pouze s android.
V Google mapách nebo v Mapách.cz si pohodlně vybereš cílový bod a jednoduše ho nasdílíš do navigace. Pravděpodobně takto bude možné vytvořit v telefonu nějakou trasu, kterou odešleš celou do navigace. Bohužel, používám iPhone, tak pouze obklikou odesílám do navigace cílové body. Přesto tento způsob používám, protože jakékoliv plánování, dohledávání, či zadávání adres je v telefonu díky kvalitnějšímu displeji daleko snažší, rychlejší a přehlednější než v navigaci. Zatímco navigace většinou neodpustí chybu v psaném textu adresy, Google mapy mnohokrát poberou i pouhý fragment textu. Potom stačí nasdílet do navigace a jet.
Zadávání cíle cesty je pomocí telefonu natolik pohodlné, že si dnes neumím představit zadávat cíl cesty v navigaci. Naopak, díky výkonu hardware telefonu a kvalitě zpracování Map.cz považuji navigaci za méně kvalitní zařízení a zkouším ji telefonem nahradil.
Na druhou stranu, moto navigace je jednoůčelové zařízení, odolnější vůči okolním vlivům a tím pádem s delší životností. V běžném režimu, stejně jako telefon, ideální nástroj pro dohledání přesné adresy v cílové oblasti, ale pro kvalitní trasování je potřeba plánovat trasu v počítači. Pokud chci aby navigace navigovala mnou zvolenou trasou nebude stačit použítí nástrojů v navigaci ale pečlivě zanést v počítači průjezdné body. Samozřejmě mám na mysli vedlejší silnice a šotoliny, pro navigování 1000km po dálnici pravděpodobně bude stačit omezit v navigaci na užití dálnic