rozhodla jsem se pro řidičák na A2 a v autoškole jezdím na Kawasaki er-5, ale mám problém, že se svými 50kg mám problém motorku v kritických situacích udržet... zkrátka se převáží a ležíme obě na zemi. Doposud jsem na žádné motorce nejezdila, takže jsem bez zkušeností. Jsou prosím nějaké tipy, jak motorku v případě převážení udržet, nebo jsem si prostě do začátku vzala velké sousto a bude rozumnější zvolit řidičák na A1? Díky.
Naposledy editováno 22.08.2021 22:10:37
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka
Za mě, když ji neudržíte, nemáte na ní co dělat. ( co křižovatky třeba ? ... )
Když ji nezvednete, nemáte na ni co dělat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
Obdélník píše: Dřepy, dřepy a zase dřepy.
Za mě, když ji neudržíte, nemáte na ní co dělat. ( co křižovatky třeba ? ... )
Když ji nezvednete, nemáte na ni co dělat.
Co má bejt s křižovatkama ? I když je potřeba zastavit v oblkouku, tak staci udelat vlnku kontra rizenim, aby se narovnala a pak zastavit. Na motorce silu nepotrebujes, kdyz premyslis, ani na to zvednuti pokud to ma do 200kg, tak zvednes za konec riditka, nebo zadama.
Naposledy editováno 22.08.2021 22:40:15
Pomáhá přidržet si ji stehnama, zapřít se pořádně nohama nebo aspoň jednou na jedné straně, když ji potřebuješ podržet na místě, rukama je to těžší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
Pouze konstatuji, že pokud ji neudrží na křižovatce, nebo pokud ji nedokáže zvednout ze země,ať si raději takovou motku nekupuje.
Neříkám nic o tom, jak a jestli to jde zvednout .......
Bejt tebou, požádám svojeho instruktora, aby ti vzal na další hodinu menší motorku. Je legální odjet část výcviku na nižší skupině. Mohlo by ti to pro tu manipulaci v pomalé rychlosti pomoct, abys dostala trochu grif do těla.
Jinak už ti tu ostatní radili, tak jen zopakuju. Při dobrždění motorku rovně, snažit se na konci spíš ubírat brzdu než domačkávat, zpevněný ramena a lokty, při pomalý jízdě přibržďovat spíš zadní (nerozhazuje to tolik rovnováhu).
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka
ale teď koukám, že to stále ještě není v českém zákoně přepsané
Naposledy editováno 23.08.2021 09:11:34
Je to ideální kompromis co má hmotnost jak 125ccm a výkon dostatečný.
Máme ji doma, polovička na ni přešla z ER5 se kterou se "prala".
Po jedné sezóně a 8tis.km jezdí jak drak..
Pro Kargl> tohle ti přes net nikdo moc neporadí, pokud stojí tvůj učitel za něco, naučí Tě to on.
Čím víc moto nahneš, tím těžší je. Takže držet jí kolmo a dávat obě nohy na zem než si to sedne..
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka
A někdo tu psal o zvednutí: zvednout ležící motorku chce trošku cvik a samozžejmě i dost výkonu, podle toho bych nesoudil, protože asi nikdo nepadá tak často, aby to měl nacvičeno dokonale (a zadní gumu z JohnDeera taky asi nikdo z motorkářů kvůli tomu tréninkově nezvedá). Když motorka leží např. i velmi mírně z kopce, je to makačka jak prase i pro pořádnýho pořeza.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
Obdélník píše: SVSkritek> A tvrdím snad něco jiného ?
Pouze konstatuji, že pokud ji neudrží na křižovatce, nebo pokud ji nedokáže zvednout ze země,ať si raději takovou motku nekupuje.
Neříkám nic o tom, jak a jestli to jde zvednout .......
To je ale dost středověký názor.. Vždy se dřív či později objeví pomoc, která ráda zvedne a optá se, jestli je vše ok. Když na autě nebude vědět, jak otevřit ani hauptnu, tak si ho taky nemá pořídit? Od toho jsou na světě právě ti normalní lidi kolem, že bez keců a blbých poznámek pomohou
Naposledy editováno 23.08.2021 11:55:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
Hančaa píše: To je ale dost středověký názor.. Vždy se dřív či později objeví pomoc, která ráda zvedne a optá se, jestli je vše ok. Když na autě nebude vědět, jak otevřit ani hauptnu, tak si ho taky nemá pořídit? Od toho jsou na světě právě ti normalní lidi kolem, že bez keců a blbých poznámek pomohou
Nevztahuji to přímo na tebe, ale....
Normální lidi? Vzhledem k tomu jak některé z vás mají poslední dobou plnou hubu emancipace a keců o tom co je "normální", budete na tu namakanou nebílou lesbu co vám zvedne mašinu čekat poměrně dlouho... chlapi se vám na to vykašlou aby z toho náhodou nebylo ještě obtěžování. "Neudržíš mašinu? Me too..."
Trochu ten středověký názor rozšířím...
Promiň, ale pořídit si mašinu na kterou nemám je stejné jako pořídit si čokla, kterého dotyčný nezvládne.
Z toho prostě kouká akorát průser.
Takže pokud si nedokážeš zvednout položenou mašinu, tak na ni nelez a sežeň si to co zvládneš. Anebo se to nauč, je to jen o technice . I 50kg ženská zvedne 400kg mašinu.
Anebo se tu mašinu bude muset dotyčný naučit zvládat, zvedat a vše okolo. Stejně jako by měl naučit toho čokla poslouchat pokud ho chce mít.
Ale to platí pro obě pohlaví.
A k tématu..
Do budoucna se to dá vyřešit jinou mašinou, snížením motorky, sedla, naučit se sesedávání na půlprdel (na stehno) a podobně. Případně úplné sesednutí jak je to na jednom profláklém videu .
Naposledy editováno 23.08.2021 12:35:41
A zakladatelka teprve ZAČÍNÁ a vy ji hned po pár pádech posíláte nejlépe na elektrokolo...
1 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka
Pokud máš doma JINOU motorku, kterou zvládáš, není nutné jezdit na kawasaki, existuje možnost schválit tvojí vlastní motorku jako výcvikovou a celý výcvik i zkoušku absolvovat na ní....musí to být oficiální včetně záznamu do TP, v autoškole jistě poradí jak na to..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
Hančaa píše: To je ale dost středověký názor.. Vždy se dřív či později objeví pomoc, která ráda zvedne a optá se, jestli je vše ok. Když na autě nebude vědět, jak otevřit ani hauptnu, tak si ho taky nemá pořídit? Od toho jsou na světě právě ti normalní lidi kolem, že bez keců a blbých poznámek pomohou
Nedávno manželka brzy ráno složila Afriku přímo před barákem, když nasedala a chtěla odjet do práce. Prostě jak zvedla motorku z bočáku, pravou nohou blbě došlápla na hranu obrubníku, takže motorku přehodila na druhou stranu a zůstala pod ní. Protože tady máme středověk , tak než aby volala či troubila o pomoc nebo si jinak udělala v ulici ostudu, tak se z pod motorky nějak vysoukala. No a než aby mě šla vzbudit, což moc brzy ráno nemám rád, tak se s tím nějak poprala, zvedla ji sama a práskla to na sebe až při večeři.
Ale je pravdou, že když asi týden před porodem jela pánovi tvorstva nakoupit nějaké zásoby potravin, aby nezůstal o hladu, než se vrátí z porodnice, tak se jí při parkování chytla nohavice za stupačku a flákla s tím na parkovišti před obchodem. Aby nemusela rodit hned tam, tak od padající motorky raději zbaběle utekla a nechala si ji zvednout od někoho, kdo zrovna šel kolem. Dotyčný si ten náběh na kýlu přivodil i přes to, že vzhledem k pokročilé fázi gravidity mu bylo jasné, že je druhej a tady by mu pšenka ještě dlouho nepokvetla, takže dělat ramena nepřinese kýžený efekt v ulovení samičky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
kerut píše: hele nechci se ji zastavat, ale zajimalo by me kolik mistnich silaku zvldane poklopit motorku ve stoje, ze sedla , o vic nez 10-12°od kolmice.. vono treba zvedat to ze zeme je neco uuuplne jinyho
Samozřejmě že je to něco jiného.
Já to s náklonem přehnal jednou, protože byl vedle cesty odvodňovací žlab, kterého jsem si nevšiml. V té době jsem ještě neměl padák..
No, takže namožená záda, rameno a stehenní sval.
A jak jsem to rval v tom nízkém posedu pákou za řídítka, tak praskla horní klema (nebo můstek podle toho jak tomu kdo říká) na řídítkách.
Jo, málem jsem se z toho podělal. I z toho leknutí. Měl jsem zatraceně co dělat. A to nejsem zrovna chudinka.
Ale motocykl jsem zachránil.
Jo, tohle je jeden z důvodů proč nedoporučuju páčit mašinu při zvedání za řídítka. Ta páka je tam hodně velká. A pokud není na řídítkách hrazda, odserou to dost často řidítka nebo horní klema riserů.
Naposledy editováno 23.08.2021 14:55:43
2 reakcí na tento příspěvek Autoškola - těžká motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola - těžká motorka
doktorM píše: Motorku, kterou nezvedneš a neudržíš v náklonu si nekupuj.
Čau, nebuď taký škaredý. To, s tým náklonom je veeeeľmi ošemetné. Záleží aký náklon. Moje enduro HQ 449 váži cca 115 kg a hocikedy s tým spadnem , stačí blbá situácia, a ...ležím. Výšku mám 183 cm a váhu 110 kg. Teda myslím v teréne, no stalo sa mi to aj pri výjazde na hlavnú, trošku svah zle som stál a smiešne spadol, normálne som až urobil kotúľ vzad.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |