Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!
Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Parádní motorka 125 ccm, která jela na TT na Manu rychlejší časy, na kola i v závodě, než Franta Šťastný na třístapadesátce!
Naposledy editováno 11.07.2021 00:36:19
Naposledy editováno 11.07.2021 00:36:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
fomax> Ano to byly rakety, já je viděl jet v Brně v roce 1967-68, paráda. Na Manu rok 1968, Ivy jako první ve 125cc překonal hranici 100 mph průměrem 100, 32 mph, čas na kolo 22, 34 min. super.
tomini> Přesně, jak píšeš, byla to na svou dobu rakety! Ten Man jel Ivy časem 100,3 mil/h, co je 166 km/h. Šťastný tam měl na třistapadesátce nejrychlejší kolo 98 mil/h, co je asi 162 km/h. Docela by mě zajímalo, jaký výkon asi ta Yamaha 125, v roce 1966 měla.
Nedá mně to , abych nepřipojil malou zajímavůstku ze začátku sedmdesátých let minulého století ,
když právě dnes média (i česká) zmínila, že v kalifornském *Údolí smrti* byla po řadě let opět naměřena
teplota vzduchu nad 50°C, konkrétně 54.
Na začátku 70.let poblíž Údolí smrti , konkrétně na silnici US395 na jih od městečka Bishop totiž proběhly
testy tehdejšího dovozce motocyklů Suzuki do USA se sídlem v Santa Anna / Texas ,
konkrétně tehdy nových modelů dvoutaktní řady GT, tříválců GT380 , GT550 a GT750 , jak se jejich motory
budou chovat za místních extrémních teplot .
*** Pochopitelně obstály *** a jejich export do USA se úspěšně rozběhl .
Naposledy editováno 12.07.2021 15:05:20
když právě dnes média (i česká) zmínila, že v kalifornském *Údolí smrti* byla po řadě let opět naměřena
teplota vzduchu nad 50°C, konkrétně 54.
Na začátku 70.let poblíž Údolí smrti , konkrétně na silnici US395 na jih od městečka Bishop totiž proběhly
testy tehdejšího dovozce motocyklů Suzuki do USA se sídlem v Santa Anna / Texas ,
konkrétně tehdy nových modelů dvoutaktní řady GT, tříválců GT380 , GT550 a GT750 , jak se jejich motory
budou chovat za místních extrémních teplot .
*** Pochopitelně obstály *** a jejich export do USA se úspěšně rozběhl .
Naposledy editováno 12.07.2021 15:05:20
2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Vedel by niekto sem dať celý text z tohoto článku?
https://www.idnes.cz...zpravy_mcb?zdroj=top
https://www.idnes.cz...zpravy_mcb?zdroj=top
Přímý link na obrázek musí být platná url.
Tento text podmínku nesplňuje:
Bohuš Staša jezdil Yamahu 350 půjčovanou z Rakouska
a pochybuju, žeby kapotáž přestříkal, nebo jezdil s jinou než originál Yamaha.
Ten motocykl na fotce #18007, aspoň podle mýho názoru, je dvouválcová
dvoutaktní fabrická Jawa 250.
Tu v té době "zkoušela" řada čs. jezdců a lak kapotáže byl úplně jiný než na produkčních Yamahách 250/350, které měly jiný i spodní kryt kapotáže
(se dvěma štěrbinami) .
V článku https://www.moto.cz...uhy/526-brno-pisarky
je lak kapotáže Jawy 2V 250 jasně patrný na fotce jezdce se start.číslem 38,
která je hned na začátku článku .
Naposledy editováno 24.07.2021 19:50:53
a pochybuju, žeby kapotáž přestříkal, nebo jezdil s jinou než originál Yamaha.
Ten motocykl na fotce #18007, aspoň podle mýho názoru, je dvouválcová
dvoutaktní fabrická Jawa 250.
Tu v té době "zkoušela" řada čs. jezdců a lak kapotáže byl úplně jiný než na produkčních Yamahách 250/350, které měly jiný i spodní kryt kapotáže
(se dvěma štěrbinami) .
V článku https://www.moto.cz...uhy/526-brno-pisarky
je lak kapotáže Jawy 2V 250 jasně patrný na fotce jezdce se start.číslem 38,
která je hned na začátku článku .
Naposledy editováno 24.07.2021 19:50:53
Ivan
Vďaka za nasmerovanie, asi budeš mať pravdu v tom roku 1974 a 250ccm, fotka je určite z jednosmeriek z Riviéry, tú dôverne poznám. Ten rok potvrdzuje aj text z moto.cz .
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1974.
Zcela zásadní událostí tohoto roku bylo dlouho očekávané oživení strojového parku ve třídě 250ccm. Továrna Jawa konečně předala slibovanou sérii dvouválcových motocyklů a motorů pro silniční závody svazarmovským jezdcům. Vzduchem chlazené dvoudobé dvouválce se suchou spojkou měly v závodech domácího mistrovství nahradit letité jednoválce. Jednotlivým jezdcům byly motory přiděleny prostřednictvím silničních středisek v průběhu roku, bohužel s téměř tříletým zpožděním, neboť silniční sport byl v těchto letech ve VVZ Jawa jen okrajovou činností. Prioritou bylo zajištění státní reprezentace soutěžními motocykly na šestidenní motocyklovou soutěž. Dle jakého klíče byly nakonec nové motory jezdcům přiděleny je tak trochu záhadou..
MR-250: tovární motocykl Jawa pilotoval třicetiletý B. Staša. Další tovární motocykly převzali do vlastní péče jezdci O. Kába ml., K. Chaloupka a J. Novotný, tedy zaměstnanci Jawy. Ve druhé polovině sezóny postupně s novými dvouválci Jawa vyjeli S. Klátil, Z. Havrda, R. Duba a v samém závěru sezony také J. Franc, V. Jarolím a B. Fendrich. Další motory byly v Jawě vyrobeny neoficiálně, přesný počet a komu byly následně prodány se můžeme jen domnívat z výsledků tříd 250 a 350 v dalších letech. Ve startovním poli třídy 250 byly v roce 1974 ještě další dvouválcové motocykly: Jawy s válci Yamaha z dílny F. Srny jezdců M. Srny, J. Krále, F. Tofela a Jawy Miroslava Stružky jezdců M. Mervarta, J. Šafránka a J. Bareše. Doma vyrobené dvouválce měli Z. Bíma a P. Vašíček.
Vďaka za nasmerovanie, asi budeš mať pravdu v tom roku 1974 a 250ccm, fotka je určite z jednosmeriek z Riviéry, tú dôverne poznám. Ten rok potvrdzuje aj text z moto.cz .
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1974.
Zcela zásadní událostí tohoto roku bylo dlouho očekávané oživení strojového parku ve třídě 250ccm. Továrna Jawa konečně předala slibovanou sérii dvouválcových motocyklů a motorů pro silniční závody svazarmovským jezdcům. Vzduchem chlazené dvoudobé dvouválce se suchou spojkou měly v závodech domácího mistrovství nahradit letité jednoválce. Jednotlivým jezdcům byly motory přiděleny prostřednictvím silničních středisek v průběhu roku, bohužel s téměř tříletým zpožděním, neboť silniční sport byl v těchto letech ve VVZ Jawa jen okrajovou činností. Prioritou bylo zajištění státní reprezentace soutěžními motocykly na šestidenní motocyklovou soutěž. Dle jakého klíče byly nakonec nové motory jezdcům přiděleny je tak trochu záhadou..
MR-250: tovární motocykl Jawa pilotoval třicetiletý B. Staša. Další tovární motocykly převzali do vlastní péče jezdci O. Kába ml., K. Chaloupka a J. Novotný, tedy zaměstnanci Jawy. Ve druhé polovině sezóny postupně s novými dvouválci Jawa vyjeli S. Klátil, Z. Havrda, R. Duba a v samém závěru sezony také J. Franc, V. Jarolím a B. Fendrich. Další motory byly v Jawě vyrobeny neoficiálně, přesný počet a komu byly následně prodány se můžeme jen domnívat z výsledků tříd 250 a 350 v dalších letech. Ve startovním poli třídy 250 byly v roce 1974 ještě další dvouválcové motocykly: Jawy s válci Yamaha z dílny F. Srny jezdců M. Srny, J. Krále, F. Tofela a Jawy Miroslava Stružky jezdců M. Mervarta, J. Šafránka a J. Bareše. Doma vyrobené dvouválce měli Z. Bíma a P. Vašíček.
To bylo motorů
A motocyklů ...
Jeden by nevěřil ...
Díky, Rosho, za *osvětu*
=======================
Bohuš Staša a další *federálníci* v roce 1973 jako hosté závodu Krajského přeboru ve Znojmě
Bohuš v tehdejším *motoristickém tisku*
Okruh Pisárky 1975 , Honza Novotný - Jawa 250
Naposledy editováno 25.07.2021 10:05:56
A motocyklů ...
Jeden by nevěřil ...
Díky, Rosho, za *osvětu*
=======================
Bohuš Staša a další *federálníci* v roce 1973 jako hosté závodu Krajského přeboru ve Znojmě
Bohuš v tehdejším *motoristickém tisku*
Okruh Pisárky 1975 , Honza Novotný - Jawa 250
Naposledy editováno 25.07.2021 10:05:56
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
No taky Colin *Texan Tornado* Edwards ,
s Filipem Salačem při jeho začátcích (tuším že při Moriwaki Cupu) ...
s Filipem Salačem při jeho začátcích (tuším že při Moriwaki Cupu) ...
Jako poklonu TVŮRCŮM (tedy nikoliv VÝROBCŮM ... ) unikátního
stroje Suzuki HAYABUSA v roce 1998 , jejich pokračovatelům
a všem ortodoxním českým pilotům tohoto motocyklu ,
*nemohu sem nedat* taky jeho charakteristiku od Pepy Sršně ...
https://www.stream.c...source=www.seznam.cz
Naposledy editováno 28.07.2021 15:15:49
stroje Suzuki HAYABUSA v roce 1998 , jejich pokračovatelům
a všem ortodoxním českým pilotům tohoto motocyklu ,
*nemohu sem nedat* taky jeho charakteristiku od Pepy Sršně ...
https://www.stream.c...source=www.seznam.cz
Naposledy editováno 28.07.2021 15:15:49
VC Československa 1954
******************************
- pravděpodobně zatáčka u lomu ,
- pravděpodobně Jawa 350 *pérák*
- možná *pan mistr* servisu Jawa, Gebauerovova ul. v Brně
Pan Závodník a později "táta" málem všech tehdejších okruhářů Brna, pan Robert Janka ...
Naposledy editováno 31.07.2021 14:13:03
******************************
- pravděpodobně zatáčka u lomu ,
- pravděpodobně Jawa 350 *pérák*
- možná *pan mistr* servisu Jawa, Gebauerovova ul. v Brně
Pan Závodník a později "táta" málem všech tehdejších okruhářů Brna, pan Robert Janka ...
Naposledy editováno 31.07.2021 14:13:03
Jen vyjímečně takovej *oslí můstek*, že už je to dávno (tedy MINULOST) ,
co se v Brně na AMD jel závod WSBK ...
TENTO víkend - už za čtyři dny , se v ČR po té řadě let znovu pojede
WSBK , tentokrát na Autodromu Most - a od 28.7. na M.cz v rubrice Sport ,
kdy jsme tam četli první *informační vlaštovku* , nic dalšího ...
https://www.motorkar...-worldsbk-45965.html
Určitě se toho "v Mostě" při přípravách na premiéru WSBK děje
KAŽDÝ den MNOHO a žeby ACČR neměl dost informací (i pro M.cz),
tak o tom si dovolím pochybovat .
Naposledy editováno 02.08.2021 17:13:29
co se v Brně na AMD jel závod WSBK ...
TENTO víkend - už za čtyři dny , se v ČR po té řadě let znovu pojede
WSBK , tentokrát na Autodromu Most - a od 28.7. na M.cz v rubrice Sport ,
kdy jsme tam četli první *informační vlaštovku* , nic dalšího ...
https://www.motorkar...-worldsbk-45965.html
Určitě se toho "v Mostě" při přípravách na premiéru WSBK děje
KAŽDÝ den MNOHO a žeby ACČR neměl dost informací (i pro M.cz),
tak o tom si dovolím pochybovat .
Naposledy editováno 02.08.2021 17:13:29
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.