Od te doby mam hruzu motorku nahnout. Tim nemyslim jit na kolinko, ale obecne do zatacek. Samozrejme ze ji naklopim jinak bych nezatocil, ale jedu jak p***nej a jsem v kreci. Porad si rikam, ze je to v pohode, ze mas nove pneu, masina je cajk... Ale jakmile se vychylim z osy, tak stres a nevim co s tim.
Ano, mam domluvene nejake kondicky se vsim vsudy u znameho, ale proste hledam zpusob jak "preprogramovat" hlavu.
Mate nejake zkusenosti, cesty, zpusoby, rady jak s timhle nalozit? Blbe je, ze se mi to stalo v dobe kdy jsem si neveril a tohle tomu nepomohlo. Nerad bych motorku poslal zpet do sveta jen kvuli tomu, ze mam strach. Vim, ze bych mel porad chut jezdit, ale tohle potrebuju dostat z hlavy.
Tak diky za cokoliv at z osobni ci cizi zkusenosti.
Naposledy editováno 15.06.2021 08:44:09
Edit: Zkoušej si to někde, kde to můžeš naklonit ve větší rychlosti. Problém toho kruháče nejspíš byl malej poloměr a nízká rychlost.
Naposledy editováno 15.06.2021 08:38:31
1 reakcí na tento příspěvek Jezdeni po nehode
Byl jsem docela potlučenej a dlužno říct že v obou případech se nedostavil žádnej blok. Na motorku jsem sedal relativně brzy po zotavení. Člověk sic přemýšlí jinak, ale nenazval bych to strachem.
Ty jseš nyní v poměrně nebezpečný situaci. Tou " křečí" se vystavuješ velkýmu riziku, že i v průměrný situaci zazmatkuješ, lekneš se a z něčeho, co bys jen ještě větším náklonem a přesměrováním stopy jednoduše vyřešil, sáhneš po brzdách a budeš...
Chce to někoho, motoškolu, nebo soukromou lekci, kdo tě nenásilně, na nějaký ploše, nechá vyzkoušet co ty gumy snesou, jak hodně se dá brzdit (ikdyž už si myslíš, že to musí klouznout) Kdo ti pak v provozu, v zatáčkách ukáže stopu. Mě osobně dalo nejvíc pár volnejch jízd na okruhu, kde se moc nestaráš o situaci kolem ale řešíš brždění, stopu a případný "krizovky" ... chce to naučit se odstranit úlekový reakce ... to nejzásadnější KRIZE = BRZDA ... jak tohle zvládneš (a je to poměrně velkej úkol) budeš už relativně v bezpečí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdeni po nehode
já měl před lety taky trochupád podobně, najednou prostě kloužu pryč (píseček v zatáčce) a pak jsem se bál naklonit, jezdil jsem jak připosranej.
Jednou v neděli brzo ráno jsem vstal, vyjel jsem, projel jsem opatrně těch několik zatáček kousek od byráku prohlíd si je jestli někde něco není a pak postupně přidával na náklonech až jsem se z toho dostal a dostal jsem se z toho strachu.
1 reakcí na tento příspěvek Jezdeni po nehode
Ja jsem i premyslel ceho se vlastne bojim. Protoze ten pad ve vysledku nebyl nijak neprijemny. Spis jsem se citil trapne. O motorku nejde, neni to zadna lestenka a jak rikam, mam ji na nauceni. Nekdy mam pocit, ze ani nemam strach ze samotneho padu, ale spis ze nez se odklidim ze se nekde objevi auto a prehledne me. Nebo jede kousek za mnou (bodejt kdyz jedu predpisove :D) a jak spadnu, tak uz to nevybere a budu mit v nejlepsim pripade na zadech stopu jak Drapalik ve vesnicce strediskove :D
Ve vysledku me asi z toho fakt vychazi nechat se vytahnout na cvicak a pekne si zopakovat autoskolu a krouzit kuzely, osmicky a vyhejbaky.
Co se tyce airbag vesty, tak uz jsem i premyslel. Nejsem ve veku kdy me laka vyjet v zabkach a kratasech a radsi budu vypadat jak sumo a vedet ze jsem pro bezpeci udelal v ramci moznosti maximum. U airbag vesty mam spis problem, ze ty jednorazovky by me staly co nova masina (jestli budu padat casteji :D) a u tech vicerazovek jestli jsou ok.
Cvičení mezi kuželkami velmi doporučuji. Pomůže ti to získat důvěru ve stroj i v sám sebe. Co mohu doporučit, tak zkoušet třeba na parkovišti s kvalitním asfaltem dělat kolečka. Rychlost a náklon neustále zvětšovat až ucítíš nervozitu a "neklid".
S těma autama, která se lepí 1m za tvůj zadek, tak nejlepší je, je pustit a nezávodit.
Jo ještě nezapomeň trénovat kuželky v dešti. Zjistíš, že v dešti se toho moc nemění (až na vodorovné značení).
Tak či onak přeji hodně štěstí k nalezení štěstí na motorce
1 reakcí na tento příspěvek Jezdeni po nehode
Jen mimochodem, den predtim jsem si koupil novy boty. Predtim jsem mel jen nejaky urbanky. Jako chudak to trochu odnesly, ale jeste ze jsem je mel.
No tak asi to vypada na kuzely, kolecka, hriste a vyjezdit. Ja jsem trochu blazen v tom co mi nejde se snazim delat co nejvic. A tady to asi bude stejny. Jen tu mou tvrdou palici potrebuju nekdy vic presvedcit :D
Chlapi (snad neodpovidala i zena abych neurazil) diky moc vsem za rady a povzbuzeni. To jsem asi potreboval nejvic.
Jo a nekdo se ptal co sedlam. Je to Suzuki Bandit 650S.
Jo a ridici auta lepici... Ty me taky stvou. Kazdy by potreboval sednout na motorku a zkusit si to. PRavda ze od doby co jezdim se taky chovam uplne jinak vuci moto. Ne ze bych predtim byl zlej, ale delam mnohem vetsi odstupy, uhnu do boku kdyz me predjizdi a obcas ze zvyku pozdravim (ale neni to z auta videt :D).
1 reakcí na tento příspěvek Jezdeni po nehode
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdeni po nehode
Nejakou motoskolu urcite zvazuju o tom zadna. Ale to bylo i bez toho padu :)
To se stane ještě několikrát, ať už tě překvapí štěrk v zatáčce, nebo louže oleje uprostřed pruhu před semaforem, kde akorát dobržďuješ. Pravda, dnes už nejsou louže oleje před semaforama takovým pravidlem jako v dobách stodvacítek a T815 ale pořád se občas vyskytují.
Procvič si ježdění po bahnitých polňačkách, ať si na tyhle srandapády zvykneš. Pokud je ta motorka moc velká, těžká na to, abys z ní beze strachu seskočil a zvládl ji zvednout, je to pro začátečníka nevhodný příliž těžký stroj. Na lehké motorce se mnohem snadněji naučíš smyk vybalancovat.
Proste si vybrať pekný zátačkový úsek, omrknúť si ho, či nič nie je na ceste a trénovať do zblbnutia. Pomaly a proste tú stopu a náklon nájdeš. V zátačke môže byť aj štrk, základ je zas jazdiť ako je dráha kolies áut, tam to býva často vyjazdené /ak nepršalo, či nerobili záplaty 5 hodín predtým a štrk bude všade na šírku pruhu/.
Ďalej treba mať správne nafúkané pneu, pri podhustených máš pocit, že zadok že Ťa podklzuje.
2 reakcí na tento příspěvek Jezdeni po nehode
Nicméně potom jsou i situace, které moc neovlivníš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdeni po nehode
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jezdeni po nehode
Hokke píše: Ondros> A chceš-li jezdit rychleji musíš častěji přezouvat za kvalitní nové! pneumatiky. a bacha na 2 roky "nové" pneumatiky za lepší cenu vždy kontrolovat datum výroby
Na dvouletých ani na čtyřletých gumách není nic špatného.