Téma: pneu na Africu
25.5.2021 v 07:05
Ahoj, pomalu nastane doba kdy budu nucen pořídit nové obutí. Rád bych se Vás zeptal na Vaše zkušenosti a doporučení . Jezdím delší cesty ve dvou silnice max. polňačka . zatím dojíždím původní Dunlopy D 610.
díky .m
díky .m
Čau
já po Dunlopech přezul na doporučení na Pirelli Scorpion Trail ll.
Na asfaltu (sucho, mokro) za mě skvělé. Suchou polňačku zvládnou, ale to každé pneu. Nájezd nedokáži ještě říci, mám cca 3000 km. Jezdím podobně jako ty, hodně ve dvou a delší štreky turistickým tempem.
já po Dunlopech přezul na doporučení na Pirelli Scorpion Trail ll.
Na asfaltu (sucho, mokro) za mě skvělé. Suchou polňačku zvládnou, ale to každé pneu. Nájezd nedokáži ještě říci, mám cca 3000 km. Jezdím podobně jako ty, hodně ve dvou a delší štreky turistickým tempem.
Čau, já jezdím jako ty, okresky, občas odbočím mimo asfalt, 98% ve dvou v plné polní na 1100GS a obouvám Mitas 08. Nemám s nima jediný problém a to ani s dojezdem, ani s vlastnostmi, ani s cenovkou. Jestli mě někdo přesvědčí na jiné pneu, dá mu to hodně práce.
Pokud bych se rozhodl pro větší dobrodružství (což máme v plánu), tak nahodím 07+Dakar ... přeju dobrý výběr.
Pokud bych se rozhodl pro větší dobrodružství (což máme v plánu), tak nahodím 07+Dakar ... přeju dobrý výběr.
Kup ty první, na silnici pecka.
https://www.az-pneu....enduro-120-70-19-186
JInak Pirelli v 21 špatný, dělají to v Brazílii a neosvědčilo se mi to......ty nekupuj.
Naposledy editováno 25.05.2021 10:06:01

https://www.az-pneu....enduro-120-70-19-186
JInak Pirelli v 21 špatný, dělají to v Brazílii a neosvědčilo se mi to......ty nekupuj.
Naposledy editováno 25.05.2021 10:06:01
1 reakcí na tento příspěvek pneu na Africu
Ahoj, dobré jsou originální pneu, co dávali na novější modely Bridgestone Battlax A41. Měl jsem je na moto, když jsem jí koupil a spokojenost. Krásně drží na suchu i mokru a polňačku zvládnou bez problémů. Teď jsem přezul na trochu offroadovější AX41 a taky spokojenost.

Já jen, že v návodu je psané s novou gumou i novou duši. Na babetě pojedu klidně 3x lepené a patnáct let staré. Na XT na polňačky a silnice do 100km/h tam nechám zesílenou třeba 5 let a starou strčím do výbavy jako náhradní. Ale na 250kg obru, který jezdí 150km/h a víc, tam bych asi svůj život staré duši nesvěřil. A když bych si výměnu gum nedělal sám, asi bych si vybíral i montážníka, aby to nedělal nějaký nešikovný učeň na brigádě.
V jiném tématu ohledně gum na Afriku už jsem se vyjádřil, že silniční skoro slicky se můžou vymstít, i když na tu polňačku najedeš jen jednou za tisíc kilometrů a bude zrovna ranní rosa na chomáčku trávy.
Edit - ještě k té montáži. Bezdušová guma se o dost hůř montuje a skřípnout duši, to je hned.
Naposledy editováno 25.05.2021 10:29:42
1 reakcí na tento příspěvek pneu na Africu
Pořádná kontrola, klouzek ano a je to v pohodě. Nedělej z komarů velbloudy....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneu na Africu
DZARDINO> Může hloupý mechanik něco pokazit při výměně oleje? Skoro ne, je tam okýnko na hladinu, ale strhnout závit může. Začne to kapat, ale nejspíš tě to nezabije, maximálně trochu zadřeš a přijdeš o ložiska.
Může hloupý mechanik něco pokazit při výměně vzduchového filtru? Při velké smůle dokáže filtr blbě nasadit a na Sahaře by se to mohlo vymstít. Ale neumřeš na to.
Může hloupý mechanik něco pokazit při výměně duše? Smůla, že když si sám nevypustíš kolo a nepodíváš se montpákama, jestli není duše skříplá a jestli je tam klouzek, tak příčina smrti nemusí vůbec zjistit.
Může hloupý mechanik něco pokazit při výměně vzduchového filtru? Při velké smůle dokáže filtr blbě nasadit a na Sahaře by se to mohlo vymstít. Ale neumřeš na to.
Může hloupý mechanik něco pokazit při výměně duše? Smůla, že když si sám nevypustíš kolo a nepodíváš se montpákama, jestli není duše skříplá a jestli je tam klouzek, tak příčina smrti nemusí vůbec zjistit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneu na Africu
Kohlstein> Šel by použít Tubliss na Africu?
Pedl> Ptal jsem se strejdy gugla a tubeless by šel udělat. Ráfek je MT s rantlem, takže proč ne. Akorát v terénu to bude trošku drncat, protože tlaky.
Jeden prý to dělá gumoasfaltem. Tak by si měl dát bacha, aby se mu to nezačalo odstředivou silou odchlipovat.
Plešoun na to jde zase s izolepou
Ale tubliss asi ne , když tam zůstane ten široký zadní ráfek.
Jeden prý to dělá gumoasfaltem. Tak by si měl dát bacha, aby se mu to nezačalo odstředivou silou odchlipovat.
Plešoun na to jde zase s izolepou
Ale tubliss asi ne , když tam zůstane ten široký zadní ráfek.
Please note that the size is determined by the rim, NOT the tire.
18” Tubliss for 18” x (1.85”-2.15”) rims
19” Tubliss for 19” x (1.85”-2.15”) rims
21” Tubliss for 21” x 1.60 rims
1 reakcí na tento příspěvek pneu na Africu
Kohlstein>hele to je divný. Pro mě tenkrát byl přesně tohle důvod, proč jsem do Afry nešel - dušová kola. Koumal jsem to dost a ten tubeless kit se dělá, ale jsem si 100% jistý, že ta kola nemají tu patky - safety bead. Fakt jsou ty kola na tom videu origo?
Animals21> Tubeless systém z pořádné gumy dělá třeba bartubeless, jak jsem zjistil.

Na ebay jsem našel staré kolo s rezavýma drátama , a má prolis a označení MT.

a ještě jedno o trochu lepší


Na ebay jsem našel staré kolo s rezavýma drátama , a má prolis a označení MT.

a ještě jedno o trochu lepší


1 reakcí na tento příspěvek pneu na Africu
Kolik si na těch Dunlopech D610 najel kilometrů?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pneu na Africu
Ahoj,
- zatím je tam 8tis. zadní má ještě 4mm a přední 3mm ,ale chystám se rakousko a slovensko a tak bych chtěl na nových ,aby mne někde po cestě nezmizel vzorek- pojedu ve dvou + tři kufry
- zatím je tam 8tis. zadní má ještě 4mm a přední 3mm ,ale chystám se rakousko a slovensko a tak bych chtěl na nových ,aby mne někde po cestě nezmizel vzorek- pojedu ve dvou + tři kufry

2 reakcí na tento příspěvek pneu na Africu
Já měl originál Dunlopy, vydržely asi 12 tisic, a na vodě byly dost slabé. Pak jsem dal Pirelli Scorpion MT90, to přední kolo byla fakt tragédie, házelo to řídítkama a daly tak osm tisíc, ale na šotolině byly super. Loni jsem dal Michelin anakee adventure a nic lepšího jsem neměl. Na mokru jak na suchu a polňačky a šotoliny taky paráda. Mám na nich asi pět tisíc a moc z nich neubylo.
Potvrzuji nájezd na Michelin Anakee Adventure. Aktuálně najeto 13k a odhaduji nájezd 17-18k. (Na R1200 LC GSA). Pneu jsou v poměrně dobrém stavu. Předek není oskákaný (kupodivu), řiditka se nezavírají (na rozdíl od Metzeler Tourance Next). Jenom trošku vrčí v mírném náklonu (jsou malinko zubaté boky), na funkci to nemá vliv. Více než polovina nájezdu byla ve dvou a plně naloženo, k tomu po dálnicích cca 3,5k a zadek ani není placatý.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Afrika 1100, postřehy a zkušenosti [1 ... 25, 26] Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | Dušan_Sihelský | 780 | Dnes v 04:46 dave-lister |
Apple carplay funguje bez interkomu Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | LuigiCB1300 | 15 | 20.4.2025 v 22:25 legon |
překódování zámků kufrů Honda CRF1000L Africa Twin | Hopppy | 7 | 15.4.2025 v 20:34 MMARTINK |
Kosovo - typy na trasy, místa k náv... Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 18 | 5.4.2025 v 12:09 -MP- |
Sedlo Africa Twin 2016 Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Twin | korela | 18 | 4.4.2025 v 21:17 Ivos |