globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město
 
9.5.2021 v 22:21
Vesty se už dostali do stavu, kdy výhody pro mě silně převyšují pořizovací náklady, ale vzhledem k tomu, že se věnuji mnoha "podkategoriím" na mnoha různých strojích, nepodařilo se mi najít informace, která z vest je nejvíce všestranná.

Protože velkou část ježdění provozuji v těžším terénu nebo ADV, chtěl bych rozhodně vestu, která supluje límec a ve které se neuvařím, také by bylo fajn, kdyby šla snadno doplňovat, protože mimo silnici je těch pádů dost, také velmi ocením ochranu ramen a žeber, protože rána tam mě může vyřadit na několik týdnů.

Na silnici a město chci hlavně ochranu před ránou zezadu a ochranu v oblasti břicha.

A na okruh pak hlavně ochranu klíčních kostí a nafouknutí už při prvním kontaktu se zemí.

Nejlépe mi z mého porovnání vychází:
Alpinestars Tech-Air 5
a
Helite Turtle 2

U Tech-Air se mi líbí velmi rychlé nafouknutí, možnost při enduru a na okruhu spínat až při pádech přes 30km/h.
Hodně se obávám, že se v tom uvařím, hlavě u toho endura, nandávání je zdlouhavější, takže bych si ji do města za chvilku třeba ani nebral a pak nabíjení, stačí zapomenout a jedu bez vesty, plus Alpinestars vždy mohou ukončit podporu mého modelu a já si můžu jít vybírat další.

Turtle 2 je asi všestrannější, neomezuje tolik možnosti větrání, nasazování je rychlé, bombičky jsou za fajn cenu a mohu jich mít u sebe několik v zásobě.
Obávám se ale, že se často nafoukne až po prvním nárazu a že u endura se mi zase sepne příliš často, i u pádů kde to není potřeba.

Vyzkoušel to někdo v těchto situacích? Budu velmi rád za vaše postřehy :) .

Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město

10.5.2021 v 08:10 | Nahoru | #1
zrovna Helite Turtle je jak plachta na vejtřasku oproti Hit Air.

Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město

11.5.2021 v 20:05 | Nahoru | #2
Mě se naživo i ta V1 docela líbila, V2 vypadá ještě lépe, ale tady mi jde spíše o tu všestrannost. Neřeším tolik už menší rozdíly a v čem jen jeden podobný produkt o trochu lepší, jde mi spíš o základní kameny úrazu, jako že třeba trhací vestu v terénu sepnu 5* za vyjížďku, nebo že se při technické jízdě v té elektrické pod bundu uvařím. Nebo že se ta elektrická dlouho nasazuje, nebo že se ta na bundu roztrhá při průjezdu prvním hvozdím, etc.

Prostě věci, které by tu vestu pro mě zcela vyřadily.

Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město

22.5.2021 v 13:21 | Nahoru | #3
A kde jí koupit ???

Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město

23.5.2021 v 00:37 | Nahoru | #4
Celkem kdekoli, nabízí ji spousta obchodů. Nakonec jsem vzal tu Helite Turtle, nikoho, kdo by po vestě chtěl podobně široký záběr činností, jsem nenašel, tak jsem šel do nejjednoduššího řešení a sám uvidím, v čem to splňuje očekávání a v čem ne a podle toho vyberu tu příští, až na to bude čas. Zatím je rozhodně lepší mít tuto, než žádnou :) .

2 reakcí na tento příspěvek Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město

24.5.2021 v 09:50 | Nahoru | #5
Za mě bych doporučil Hit Air / Helite na cestování a cestu po městě. Jezdím Hit Air. V létě cením vzdušnost (nevím jestli nějak výrazně oproti Helite), snadné a rychlé oblečení i sundání. Super je na delší cesty díky absenci potřeby dobíjet.

Co se aktivace vesty týče, tak tady bude určitě vyhrávat elektronika - Alpinestarts.

Sám jsem už 2x s Hit Air spadnul. Ještě s mokrými papíry jsem ve městě spadl při cca 10 km/h v ostré vracečce (tak jsem se bál, abych nespadl, až jsem se v nízké rychlosti převrátil). Zbytečná aktivace, ale hlavně opožděná. Vesta se nafoukla až po prvotním pádu, ale na druhou stranu mě mile překvapilo, jak mě krásně vesta stáhne a zpevní. Na druhou stranu -600,- Kč za cartridge.

U druhého pádu jsem byl vestě velmi vděčný. Blbec jsem v 7 ráno při kochačce nedával pozor. Chtěl jsem objet "odstavený" důlní bagr u krajnice. Samozřejmě odstavený nebyl, a když se bez blinrku a světel rozjel s umýslem odbočit na vedlejší polní cestu do protisměru, tak jsem věděl, že je zle. Na 90 jsem měl naštěstí "jen" 70, takže jsem zabrzdil cca na 15 - 20 km/h. Narazil jsem z boku a přeletěl přes řídítka. Ještě před prvním nárazem do bagru se vesta krásně nafoukla. Odrazil jsem se a skončil na zádech. Krom roztrženého malíčku bez újmy, ovšem bez vesty by to asi takhle dobře nedopadlo. Vesta mi krásně omezila pohyb hlavy a pohltila náraz jak při prvním nárazu, tak při druhém na záda na zem.

Rozuzlení: Osobně bych doporučil na okruh , kde se očekává lowside případně i highsider - Alpinestars Tech-Air .
Pro jízdu ve městě a cestování , kdy člověk čeká přímý střet s vozidlem -Hit Air / Helite
Do terénu jezdím radši s odpojenou vestou, jelikož kvůli lanku se nemůžu plně postavit. Zde bych radši volil opět Alpinestarts Tech-Air.

Co se té všestranosti týče, tak bohužel taková vesta asi není, každá má pro i proti a je třeba si zhodnotit, co je pro mě důležitější. Já spíš cestuji, město a lehký terén a s Hit Air jsem naprosto spokojený.

Helite Turtle určitě poslouží dobře, jen pozor na lowside, kdy se nestihne dostatečně rychle nafouknout.

(reakce na) Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město

25.5.2021 v 09:04 | Nahoru | #6
vojtacerny> Ahoj. Řeším podobné rozhodnutí, tedy airbag vestu na hobby silnici a hobby terén a tvoje poznatky mi moc pomohou. Tak si představuji správnou diskuzi, tedy předávání zkušeností a ne vzájemné osočování a zesměšňování. Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město

25.5.2021 v 09:20 | Nahoru | #7
vojtacerny> "Pro jízdu ve městě a cestování , kdy člověk čeká přímý střet s vozidlem -Hit Air / Helite" to jako že lanko porazí v rychlosti aktivace v street módu Alpinestar Techair tak to určite ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město

25.5.2021 v 10:26 | Nahoru | #8
JJNN> Rádo se stalo

Kamikadze-Ace> Vesta s lankem samozřejmě nikdy nemůže porazit rychlost aktivace elektroniky. Hit Air deklaruje nafouknutí do 100 ms a Tech-Air 20-40 ms. Těch udávaných 100 ms by ve městě mělo na nafouknutí při středu s vozidlem stačit viz videa od Helite na ytb. Tech Air bude v rychlosti nafouknutí a hlavně rozpoznání pádu vždy lepší, než klasické lanko.

Pokud bych opomenul všechny ostatní aspekty, tak bych volil vždy elektroniku - Tech Air. Když zvážím ostatní faktory (potřeba nabíjení, nutnost nosit vestu pod bundou, vysoká cena (kupoval jsem Hit Air v akci za 10 tisic) tak na úkor menší bezpečnosti, ve prospěch komfortu, bych osobně volil do města a cestování klasické lanko, tedy Hit Air / Helite.

(reakce na) Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město

25.5.2021 v 12:45 | Nahoru | #9
vojtacerny> technologie hold něco stojí ale je fakt lepší i lanko než nic, ono naposledy by mě lanko při pádu nepomohlo při zkoumání videa jsem byl při kontaktu se zemí ještě zároveň blízko moto takže by to mělo efekt až po prvním nárazu .... stejně jako když tě někdo narve na křižovatce zezadu než se odkoulíš někam tak elektronika tě nafoukne a lanko hold čeká na škubnutí :)

píšeš o komfortu a teda pořád mít přes sebe vestu mě komfort nepřijde hold to máme každý jinak, nabíjení je jednou za 3 dny používání takže to je pro porovnání

Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město

26.5.2021 v 21:17 | Nahoru | #10
Je fajn, že se tu přidalo pár dalších poznatků, já už podle toho tedy výběr neupravím, ale je to rozhodně téma, které je dobré diskutovat, protože to může hodně lidem zachránit krk, doslova.

Já jsem už teď narazil na nepříjemnou nevýhodu popruhu, ta dlouhá část je na motorce, krátká na mě, takže když se stále odpojuji, dlouhá část z motorky plandá. Před pár dny se mi tak popruh zamotal do zadního kola a utrhl. Zítra by měl přijít náhradní, už jsem se optal na možnosti nechat na jednotlivé motorky nechat ušít uchycení a pak ten původní popruh upravit tak, aby se připojoval k tomu. Měl bych tak vlastně dvě přezky a mohl si vybrat, jestli odpojím tu blízko u motorky nebo tu daleko od motorky.

Jinak nasazování je rychlejší než páteřák, vzdušnost skvělá. Kombinéza zakomponovaná v kombinéze je samozřejmě naprosto top na okruh i svižnou jízdu, ale pro město, jízdu do práce, ADV, silniční cestování i enduro je to samozřejmě nepoužitelné a ta vesta pod oblečení moc vzdušná není. Budu hodně zvědaví, jak budou vypadat elektronické řešení přes oblečení. Helite už má e-Turtle, ale co jsem koukal, tak to potřebuje dávat senzory na motorky, což by se u 5 motorek možná prodražilo . Třeba Astars doladí ten enduro mód a pak nabídnou verzi přes oblečení, až jim testovací jezdci začnou kolabovat, jen škoda, že i ta elektronická turtle stojí náhradní náplň 1500, u Astars je to za 7 . (tedy alespoň myslím, Ace může poreferovat z první ruky, tvůj držkopád byl můj finální impuls k tomu, abych si nějaký airbag pořídil )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist