Protože velkou část ježdění provozuji v těžším terénu nebo ADV, chtěl bych rozhodně vestu, která supluje límec a ve které se neuvařím, také by bylo fajn, kdyby šla snadno doplňovat, protože mimo silnici je těch pádů dost, také velmi ocením ochranu ramen a žeber, protože rána tam mě může vyřadit na několik týdnů.
Na silnici a město chci hlavně ochranu před ránou zezadu a ochranu v oblasti břicha.
A na okruh pak hlavně ochranu klíčních kostí a nafouknutí už při prvním kontaktu se zemí.
Nejlépe mi z mého porovnání vychází:
Alpinestars Tech-Air 5
a
Helite Turtle 2
U Tech-Air se mi líbí velmi rychlé nafouknutí, možnost při enduru a na okruhu spínat až při pádech přes 30km/h.
Hodně se obávám, že se v tom uvařím, hlavě u toho endura, nandávání je zdlouhavější, takže bych si ji do města za chvilku třeba ani nebral a pak nabíjení, stačí zapomenout a jedu bez vesty, plus Alpinestars vždy mohou ukončit podporu mého modelu a já si můžu jít vybírat další.
Turtle 2 je asi všestrannější, neomezuje tolik možnosti větrání, nasazování je rychlé, bombičky jsou za fajn cenu a mohu jich mít u sebe několik v zásobě.
Obávám se ale, že se často nafoukne až po prvním nárazu a že u endura se mi zase sepne příliš často, i u pádů kde to není potřeba.
Vyzkoušel to někdo v těchto situacích? Budu velmi rád za vaše postřehy :) .
Prostě věci, které by tu vestu pro mě zcela vyřadily.
2 reakcí na tento příspěvek Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město
Co se aktivace vesty týče, tak tady bude určitě vyhrávat elektronika - Alpinestarts.
Sám jsem už 2x s Hit Air spadnul. Ještě s mokrými papíry jsem ve městě spadl při cca 10 km/h v ostré vracečce (tak jsem se bál, abych nespadl, až jsem se v nízké rychlosti převrátil). Zbytečná aktivace, ale hlavně opožděná. Vesta se nafoukla až po prvotním pádu, ale na druhou stranu mě mile překvapilo, jak mě krásně vesta stáhne a zpevní. Na druhou stranu -600,- Kč za cartridge.
U druhého pádu jsem byl vestě velmi vděčný. Blbec jsem v 7 ráno při kochačce nedával pozor. Chtěl jsem objet "odstavený" důlní bagr u krajnice. Samozřejmě odstavený nebyl, a když se bez blinrku a světel rozjel s umýslem odbočit na vedlejší polní cestu do protisměru, tak jsem věděl, že je zle. Na 90 jsem měl naštěstí "jen" 70, takže jsem zabrzdil cca na 15 - 20 km/h. Narazil jsem z boku a přeletěl přes řídítka. Ještě před prvním nárazem do bagru se vesta krásně nafoukla. Odrazil jsem se a skončil na zádech. Krom roztrženého malíčku bez újmy, ovšem bez vesty by to asi takhle dobře nedopadlo. Vesta mi krásně omezila pohyb hlavy a pohltila náraz jak při prvním nárazu, tak při druhém na záda na zem.
Rozuzlení: Osobně bych doporučil na okruh , kde se očekává lowside případně i highsider - Alpinestars Tech-Air .
Pro jízdu ve městě a cestování , kdy člověk čeká přímý střet s vozidlem -Hit Air / Helite
Do terénu jezdím radši s odpojenou vestou, jelikož kvůli lanku se nemůžu plně postavit. Zde bych radši volil opět Alpinestarts Tech-Air.
Co se té všestranosti týče, tak bohužel taková vesta asi není, každá má pro i proti a je třeba si zhodnotit, co je pro mě důležitější. Já spíš cestuji, město a lehký terén a s Hit Air jsem naprosto spokojený.
Helite Turtle určitě poslouží dobře, jen pozor na lowside, kdy se nestihne dostatečně rychle nafouknout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbag vesta na okruh, silnici, enduro, ADV a město
Kamikadze-Ace> Vesta s lankem samozřejmě nikdy nemůže porazit rychlost aktivace elektroniky. Hit Air deklaruje nafouknutí do 100 ms a Tech-Air 20-40 ms. Těch udávaných 100 ms by ve městě mělo na nafouknutí při středu s vozidlem stačit viz videa od Helite na ytb. Tech Air bude v rychlosti nafouknutí a hlavně rozpoznání pádu vždy lepší, než klasické lanko.
Pokud bych opomenul všechny ostatní aspekty, tak bych volil vždy elektroniku - Tech Air. Když zvážím ostatní faktory (potřeba nabíjení, nutnost nosit vestu pod bundou, vysoká cena (kupoval jsem Hit Air v akci za 10 tisic) tak na úkor menší bezpečnosti, ve prospěch komfortu, bych osobně volil do města a cestování klasické lanko, tedy Hit Air / Helite.
píšeš o komfortu a teda pořád mít přes sebe vestu mě komfort nepřijde hold to máme každý jinak, nabíjení je jednou za 3 dny používání takže to je pro porovnání
Já jsem už teď narazil na nepříjemnou nevýhodu popruhu, ta dlouhá část je na motorce, krátká na mě, takže když se stále odpojuji, dlouhá část z motorky plandá. Před pár dny se mi tak popruh zamotal do zadního kola a utrhl. Zítra by měl přijít náhradní, už jsem se optal na možnosti nechat na jednotlivé motorky nechat ušít uchycení a pak ten původní popruh upravit tak, aby se připojoval k tomu. Měl bych tak vlastně dvě přezky a mohl si vybrat, jestli odpojím tu blízko u motorky nebo tu daleko od motorky.
Jinak nasazování je rychlejší než páteřák, vzdušnost skvělá. Kombinéza zakomponovaná v kombinéze je samozřejmě naprosto top na okruh i svižnou jízdu, ale pro město, jízdu do práce, ADV, silniční cestování i enduro je to samozřejmě nepoužitelné a ta vesta pod oblečení moc vzdušná není. Budu hodně zvědaví, jak budou vypadat elektronické řešení přes oblečení. Helite už má e-Turtle, ale co jsem koukal, tak to potřebuje dávat senzory na motorky, což by se u 5 motorek možná prodražilo . Třeba Astars doladí ten enduro mód a pak nabídnou verzi přes oblečení, až jim testovací jezdci začnou kolabovat, jen škoda, že i ta elektronická turtle stojí náhradní náplň 1500, u Astars je to za 7 . (tedy alespoň myslím, Ace může poreferovat z první ruky, tvůj držkopád byl můj finální impuls k tomu, abych si nějaký airbag pořídil )