netusi nekdo, jak by se koukali policajti na tohle: https://thelashop.c...?variant=45196599306 ?
Změní se vektor té síly na kouli. Ale IMHO ta maximální dovolená zátěž koule není kvůli tomu tažnýmu, to železo udrží mnohem víc, ale kvůli svislému zatížení auta v tom místě. Posunutím dozazu se odlehčí přední náprava a zvýší se zatížení té zadní nápravy. Je to páka, kde konec je v těžišti auta a to těžiště se při zatížení posune dozadu.
Prostě ta svislá síla na auto v místě koule se posunutím nákladu dozadu zvýší.
Možná by to někdo vysvětlil fundovaněji.
2 reakcí na tento příspěvek Vlek na motorku - co na to legislativa
To ze se tam prida moment, tak se zmeni zatizeni zadni napravy, ale co ja vim, tak resime svislou silu na taznem a ne zatizeni napravy...
Muzes to probrat s kerutem, ten mechaniku celkem ovlada
Ano vyrobce tazneho - respektive predpisy pro jeho schvalovani prilis nepocitaly s tim, ze bude pouzito jinak a proto definovaly svislou silu... ktera v tomhle pripade nestaci pro posouzeni namahani, ale to uz je zase jinej pribeh...
Naposledy editováno 20.09.2020 09:06:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Né svislé, když se změní jeho směr. Píšu, že to někdo vysvětlí líp, než já. jak říkám, to zatížení, co píšou v techničáku není kvůli kouli, ale kvůli zatížení auta v tom místě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Borntobewild píše: assassin>
Né svislé, když se změní jeho směr. Píšu, že to někdo vysvětlí líp, než já. jak říkám, to zatížení, co píšou v techničáku není kvůli kouli, ale kvůli zatížení auta v tom místě.
No ale pise se tam svisle zatizeni a to se nezmeni...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Jako jo, máš pravdu, ale ta koule je určená k připojení přívěsu na kloubu. A ta hmotnost v tp je bezpečná hmotnost, kterou se v tomto místě dá zatížit auto. Použitím pevného spojení s koulí a zatížením dál od auta se zvýší zatížení zadní nápravy a odlehčí přední. A to je, oč tu běží.
Borntobewild píše: assassin>
Jako jo, máš pravdu, ale ta koule je určená k připojení přívěsu na kloubu. A ta hmotnost v tp je bezpečná hmotnost, kterou se v tomto místě dá zatížit auto. Použitím pevného spojení s koulí a zatížením dál od auta se zvýší zatížení zadní nápravy a odlehčí přední. A to je, oč tu běží.
No to sice jo, ale ja reagoval na tvuj prispevek, ze sila na kouli se zvětší tim nosicem.
U tažného je dane omezeni svislým zatížením a to se tímto nemeni, proto vyrobci muzou vsechny tyhle nosiče vesele prodávat...
Řekl bych, že žádný tenhle velký nosič homologovaný není. Nosiče kol mají tu hmotnost menší. Koukal jsem do návodu k nosiči kol a tam to výrobce neřeší. Užitečná hmotnost je zatížení na kouli mínus vlastní hmotnost. IMHO to technicky není správné a spoléhají na to, že je tam dostatečná rezerva a taky, že s těma kolama jede každej opatrně. Ale pověsit na kouli 200kg motorku je přecijen něco jiného.
1 reakcí na tento příspěvek Vlek na motorku - co na to legislativa
Jinak k tomu bazmeku z prvního příspěvku. Vzhledem k tomu, že se to nedává na kouli (příslušenství) ale místo koule, tak bych očekával, že to bude posuzováno jako spojovací zařízení a to musí být homologované + zapsané ve velkém i malém TP.
Pak je tu otázka, jestli je v EU možno použít motorku jako přípojné vozidlo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
1 reakcí na tento příspěvek Vlek na motorku - co na to legislativa
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
akula píše: Číkus> To určitě ne. Na to, aby motorka byla náklad, musí být kompletně naložená.
§§ or GTFO!
edit: Pokud vezu na valníku prkna, která přesahují přes okraj a pruží, pak jakmile se dotknou asfaltu, přestávají být nákladem a stávají se přípojným vozidlem nebo taženým vozidlem?
Naposledy editováno 21.09.2020 11:51:30
MartasUS píše: Co tady všichni blázníte pořád. To že je 200 kilová motorka v tom držáku předního kola neznamená přeci že na tažné zařízení působí 200Kg !!! Odhadl bych to tak na třetinu takže cca 70Kg . Zbytek váhy působí na zadní kolo té tažené motorky.
My jsme řešili tu motorku naloženou na rampě.
Číkus píše: §§ or GTFO!
edit: Pokud vezu na valníku prkna, která přesahují přes okraj a pruží, pak jakmile se dotknou asfaltu, přestávají být nákladem a stávají se přípojným vozidlem nebo taženým vozidlem?
Já viděl v Rumunsku jednoho, co takhle převážel roxory. Výhoda byla, že jsem za ním mohl v noci jet bez světel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Číkus píše: §§ or GTFO!
edit: Pokud vezu na valníku prkna, která přesahují přes okraj a pruží, pak jakmile se dotknou asfaltu, přestávají být nákladem a stávají se přípojným vozidlem nebo taženým vozidlem?
Ne, v takovém případě to máš jen špatně naložené a jde o nezabezpečený náklad
1 reakcí na tento příspěvek Vlek na motorku - co na to legislativa
_Michal píše: +-75km/h, nehrotili jsme to, nastesti 2 km pred benzinou. Nechtelo se mi shanet flasku a tankovat, tak jsem vytahl lano, co furt vozim v kufru a zaprahli jsme to. Proto moje rada zni, vzdy mit s sebou lano/ provaz. Letos mi praskl na cestach drzak givi kufru a nebyt lana, tak bych nemohl jet dál.
tlačit za stupačku...by bylo asi rychlejší než vytahovat lano
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
akula píše: Napadla mě jedna analogie - odtahovka na náklaďáky. Tam se používá podobný princip zaháknutí za přední nápravu a vlečení po vlastních zadních nápravách. Tak jestli se někomu bude chtít prozkoumat, na jakém legislativním principu tohle funguje... Řekl bych, že s moto to bude obdobné
Jo, to jistě. Scanii s brýlemi jsem občas musel použít, ale to je úplně jiná záležitost. Legislativně je to speciální vozidlo, které má nějaké nástavby, povolené tonáže mimo běžné limity a podobně. Musíš mít školení na nadměry, mimo jiné.
Technicky, u toho kamionu to není až takový problém, protože to vychází na běžně povolené hodnoty tlaků na nápravu, jako u běžných návěsových souprav. Skanča měla vzadu jednu nápravu s dvojmontáží a zvedačku, tedy 18 tun společně. Vepředu pak dvě nápravy což je 15 tun. Jeřábové rameno je vlastně nástavba chycená na šasi za motorem. Nástavba je navíc podvázaná a síly od ramene roznese, takže rám auta je zatížen v běžných upínacích bodech pro nástavby.
Navíc, povolené tlaky na přední nápravu kamionu jsou jen kolem 7,5 tuny, po zvednutí to je cca 8.5 tuny na rameni ( projeví se tlak návěsu, který se obvykle táhne společně a zvednutím se odlehčí přední osa a víc váhy sedne na točnu nepojízdného tahače ) .
To jsou hodnoty které ten podvozek bez problémů ustojí, nejsou nijak vysoké v relaci kamionu. 8 tun je v podstatě nic. Za jízdy cítíš potřebu tahu, ale podvozek pod tím skoro nepozná že něco nese. Brzdy pokud je návěs, tak se do něj propojí a stejně tak elektrika, tahač pak nebrzdí, ale to nevadí. Pokud se táhne solo, tak nebrzdí a na zadek musíš pověsit svoje světla z odtahovky.
Odtahovka sama váží 28 tun, takže ubrzdí navěšené nejtěžší možné solo auto i s nákladem ( po navěšení roste poměr váhy přenesením na odtahovku až do 40 tun, takže tam je stále poměr 1:1,5 který je předepsaný na brždění) .
Odtahy s navěšeným předkem jsou běžná věc i u osobáků, ale je to naprosto nepraktické a už i v USA to spíš odbourávají.
Nakládka je pracná, musí se sundávat kardan u prakticky všech aut se zadním náhonem a auto musí být z hlediska podvozku nepoškozené. Tažné auto musí mít rezervu v brzdách, nesmí se s tím jet rychle.... Osvětlení musíš pověsit dozadu...
A celý ten krám je technicky náročnější a dražší než obyčejná odtahovka, navíc ryzí jednoúčelovka, kterou nejde jinak využít. Amíci to mají jako pojízdnou reklamu, to je jediná práce kterou to odvede navíc...
U kamionů je odtah na brýlích nutné zlo, protože celková výška by po naložení na podval byla problém. Ale u jiných vozidel je to nesmyslná věc, o motorkách nemluvě.
Naposledy editováno 21.09.2020 16:40:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
edit: dokonce si čapne auto za zadní a táhne ho po předních. Dálnice taky žádnej problém
Naposledy editováno 21.09.2020 19:09:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
S těma kolečkama a světlama.
Co jsem viděl , tak už hodně natahují na plošinu a nebo to berou rukou. Ty klasický pickupy s brýlemi už nevidíš. Nakonec, z řady to ani brylema nedostaneš , což tam často praktikují když nemáš zaplaceno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Všimni si z jakého úhlu si ho pak i čapne
Naposledy editováno 21.09.2020 19:34:27
3 reakcí na tento příspěvek Vlek na motorku - co na to legislativa
její podélné těžíště bylo přesně ve středu podélného těžiště vozíku ?
cmelda222 píše: čaoo, o kolik se zvedne svislé zatížení na kouli tažného zařízení přívěsem s motorkou 400 kg, kterou naložím tak, aby
její podélné těžíště bylo přesně ve středu podélného těžiště vozíku ?
Moje křišťálová koule mi ukazuje 4,72, ale nevím čeho. Jestli počkáš, podívám se po snídani do kávové sedliny.
Pokud se ti to, co popisuješ povede, tak nula.
Naposledy editováno 21.09.2020 21:14:48