Dostala se mi do ruk tahle honda. Puvodne jsem ji chtel tak nejak polecit a nechat v original stavu. podle fotek a inzeratu nevypadala spatne, ale kdyz jsem prijel na misto tak jsem zjistil, ze stav je velice zalostny a uvedeni do original stavu nema naprosto smysl.
Veskere plasty jsou lakovane, motorka disponovala drzakem bocnich kufru a vcetne kufru krusel nebo jak se to jmenuje a sedlem guliany, ale to bylo tak vse co stoji za rec. Takze cena byla jeste to co se zdalo byti lakave.
A rikal jsem si, za ty love kdyz tomu aspon motor pojede, budu rad.
No jenze tekouci karburatory, spatna baterie, povolene vyfuky, no takze se to nedalo ani projet, no nic...dalsi zajic v pytli. Ale vzal jsem to.
Ze teda kupuju vlastne ram, motor , a bude dalsi stavba. bude dalsi covid vlna a nebude zas do ceho pichnout.
Kazdopadne jsem motorku chtel rozjet a pojezdit chvili v original stavu nez to rozrezu, abych zjistil, jak je na tom motor, jestli radi, nemlati a celkove jak se to chova.
Tlumice samozrejme v hajzlu ,ale co uz... narval jsem je vazelinou aby aspon trochu neco delaly , diky vazeline jsem na par kilometru rozchodil i karburatory, bez nutnosti jakekoli investice a po par kilacich jsem zjistil, ze to zere vodu.
No a bylo rozhodnuto, motor rozebrat.
Bylo to padle na levou stranu, bal jsem se praskliny na bloku a jelikoz je valec jeho sucasti, tak je to neresitelne.
Nastesti teda spatne tesneni a vyzrana hlava. Tu jsem dnes dal na prebrus, ale i tak.
Diky tomuto jsem pochopil, proc se CX500 prezdiva "pumpou na sračky"
protoze to co jsem vykydaval v neskutecnem mnozstvi z chladiciho okruhu u prostoru valcu je neskutecny.
Jasne, je to starta motorka, ale i tak to nechapu.
Nicmene vhozena rukavice byla zvednuta a tak se vas soucasne i zeptam.
Karburatory maji podelne prasklou prepadovou tycinku. Snazil jsem se to vyresit ruznejma natazenejma hadickama, ktere odolavaji benzinu, ale zadna z nich to neutesnila tak aby do rana karburatory nevykapaly na zem.
A tak se tedy ptam, pro zajimavost, setkali jste se s tim nekdo na vasich pumpach a jak jste to resili, pripadne spis ocekavam, ze nikoli, tak byl by nejaky napad jak to resit?
diky a valcema nad zemi :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
Samozřejmě stále se jedná o "špatnou opravu".
Naposledy editováno 18.09.2020 13:17:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
2stroke píše: VilemRD> to se v benzinu rozpadne...mám zkušenost že v benzínu dlouhodobě nevydrží žádný epoxid, prostě nic, všechno se to postupně rozpustí...
Jsou speciální nátěry přímo pro odolnost proti benzínu, který taky můžou utěsnit a drží. Například epolex to dělá. Je to sice takový kostrbatý řešení....
2stroke píše: cuir - nemáš strach, že ti z té hlavy upadne do spalovacího prostoru sedlo? Je to kolem nic pěkně vyžrané...
o vypadnuti ani tak moc strach nemem, je to jen tak na okraji..spis ty sedla stoji pomerne dost za prd..tak je ted resim pomoci frezky a az pak teprve vezmu pastu.
No uvidim jak probehne zkouska tesnoti zavrenych ventilu..myslim ,ze to nebude zadna slava
sedla jsem se snazil frezkou lehce vybrousit a pak jsem to zalapoval pastama , ale poskozeni sedel tam proste je, takze to holt netesni zcela dokonale. Ale na to jaka je to hruza, neni vysledek spatnej a na jizdu to nebude mit zas az tak zasadni vliv.
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
To by bylo řešení.
PetrL3 píše: Jedině ještě jestli máš v okolí někoho s mikrotigem...
To by bylo řešení.
tak nakonec jsem koupil od uzivatele "milor " ten jeho srot a musim rict, ze je to pomerne dobra haluz.
Motor kompletne dutej, bez prevodovky, kliky, pistu, ojnic, spojky, proste nic v motoru krom statoru neni a byly tam jen hlavy osazene ventily.
Forek je ten, ze ja mam spatnou levou hlavu a na te Milorove motorce je spatna prva hlava, takze jsem nechal liznout na magnetcce druhou hlavu a dnes jsem zabrousil seda ventilu a vypada to, ze ikdyz na te motorce co jsem od nej koupil je velice malo pouzitelnejch dilu, tak tento problem mi to resi. Coz je velice fajn.
Dalsi poznatek je ten, ze motorka od milora je 37kw verze, coz teda karburatory jsou v silenem stavu (ale trubicky v plovakovejch komorach jsou OK, takze to taky budu moct pouzit, ale co vic, pouziju 37kw svody a tim padem se nemusim srat s obrusovanim tek mejch 20kw. A diky tomu, ze mam ted v rukach dva typy karburatoru, tak budu schopen zjistit v cem je teda ten rozdil.
Jeste jsem si ze zahranici objednal knizku primo o tehle karburatorech, uz je na ceste, takze kdyz se vse podari, tak XCko bude litat jak z praku
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
1. nápis 20KW či 37KW na svodech
2. nápis 20KW či 37KW na karbuátorech, přičemž jsem již viděl 37KW karburátory (jeden karburátorový pár na jedné konzole) bez nápisu
3. prudké přidání plynu při zařazeném neutrálu, kdy otáčky u verze 20KW jdou nahoru nesrovnatelně pomaleji, než je tomu u verze 37KW
Jestli jsi dokoupil na ND verzi 37KW s papírama a máš tedy i rám, doporučuji zvážit, zda to nelegalizovat jako verzi 37KW. Po případné nehodě šikovnější likvidátor pojišťovny protistrany snadno zjistí, že jsi tomu zvýšil výkon, notabene bude-li to na svodech vyražené.
Naposledy editováno 17.10.2020 14:16:52
PetrL3 píše: Pak dej fotky a info, až bude hotovo. Ať se daří.
dik, hotovo je, motor jede, ale pojedu to projet az zitra za tepla.
Fotky pridam pozdeji aby blo na co koukat. Voda mi u prave hlavy prolina trochu ven, ale myslim si, ze si t sedne, vytekly asi jen dve az tri kapky a uz to vypada ze to drzi. Musim jeste pohlidat, aby to hlavne neteklo do valce. Do vody to netlakuje... no jeste nejake pozorovani dnes provedu a dufam ,ze bude po problemu. Prece jen dosedaci plocha toho bloku nebyla zrovna taky v nejlepsi kondici, ale to jsou holt stare motorky. Pokud by to stale teklo, tak to proste rozhazu cele a necham srovnat i ten blok... ale kuchat vsechno ven vcetne kliky se mi fakt nechtelo.
Martin50 píše: K těm svodům 37KW. Existují 3 způsoby, jak zjisit, o kterou verzi - zavřenou 20KW či otevřenou - 37 KW se jedná:
1. nápis 20KW či 37KW na svodech
2. nápis 20KW či 37KW na karbuátorech, přičemž jsem již viděl 37KW karburátory (jeden karburátorový pár na jedné konzole) bez nápisu
3. prudké přidání plynu při zařazeném neutrálu, kdy otáčky u verze 20KW jdou nahoru nesrovnatelně pomaleji, než je tomu u verze 37KW
Jestli jsi dokoupil na ND verzi 37KW s papírama a máš tedy i rám, doporučuji zvážit, zda to nelegalizovat jako verzi 37KW. Po případné nehodě šikovnější likvidátor pojišťovny protistrany snadno zjistí, že jsi tomu zvýšil výkon, notabene bude-li to na svodech vyražené.
jj to je mi jasne, jak je to znacene, ikdyz zrovna ja mam tu 20kw verzi na svodech oznacenou cislem 27 (asi ps) nic za tim jineho neni. Takze jeste asi nejakej dalsi znacici maglajs... na karburatorech nic oznacene nemam. Osazene byly tryskama pro 37kw, ale vyfuky mely jednoznacne mensi vnitrni prumer.
Co s etyka STK tak bohuzel k te 37kw nemam papiry, ale asi me to netrapi. Ze svodu se to da odbrousit, a navic pochybuju ze by likvidator vedel, ze zrovna u tehle motorky se to tak znaci... zas tak znali nejsou a kdyz mam papiry na neomezenou, tak je jim to asi docela jedno.
Ale ja mam jeste krapet jine plany, pokud tenhle motor bude slapat. Takze je to ve vysledku opravdu jedno. Ty uz ale na verejne forum psat nebudu.
na rovince dlouhe 800m jsem za to tak plusminus zatahnul a podle GPS to jelo 143km/h.
Jizda na tom je hodne k smichu... je to gumove, nebrzdi to, ale velice pekne se to ovlada, je to takove plavne a snadno se to sklada do zatacky a clovek si je na tom prekvapive i dost jistej. Ale mozna je to tim, ze jsem vyskolenej crossovyma motorkama, takze mi moc nevadi, ze motrka plave. Ale na ty leta je to fajn masina. No uvidim co s tim dal.
Tim bych to tady uzavrel, pointu vtipu jsem vlastne jiz davno sdelil, operace se zdarila, pacient nezemrel, takze za me dobry
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 4 | 7.4.2024 v 10:09 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |