Náhon na sajdu, jo nebo ne? Má to smysl? Sere se to?
Důvod, proč jsou ty novodobé spolehlivé tak drahé je stejný, proč jsou nepochopitelně drahé offroady typu Jeep Wrangler atd:
-Je to cool a spousta lidí to chce.
-Ti co to mají, nemají na co lepšího přestoupit, proto nemají důvod prodat. Bytelné offroad sajdy mají úzký trh bez konkurence a bez citelného pokroku.
-Před lety se jich moc neprodalo a ani dnes se moc nových neprodává, proto je málo ojetin.
-Nevhodá fáze ekonomického cyklu, lidi dnes nevědí co s penězma, jsou ochotni hodně zaplatit i za zbytnost a prodávající si řeknou klidně i tolik, za kolik byl ten stroj nový. Dnes je to podobné, jako v roce 2007. O tři roky později byly všechny ojetiny za polovinu nebo ještě méně.
1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?
https://motorky.bazo...UKI-SIDE-VETERAN.php
Podobnejch inzerátů má plno... některý se tvářej seriózně, jiný jako tendle, ale vždycky stejnej člověk.
Ceny některejch "vraků" jsou až neuvěřitelný.. i když vždycky se mi potvrdilo, že nejsem tak bohatej abych si moch dovolit levný věci (samosebou v rámci možností )
Jo a co je blbý, že neumim rusky a ani číst azbuku
Naposledy editováno 09.02.2018 09:54:15
2 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?
rancher píše: Jinak, kdo obouvá na Dněpra Mitasky a jaký??? Origo pneu z CCCP už nemají vzorek...
Jezdím Mitas Speedway (který mám zdarma) na předku a na ostatních kolech teď Haidenau K-37. Který jsou teda pecka, ale i pecka pro peněžěnku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Na asfalt a suché polňačky Heidenau K-37, univerzál s dlouhou životností.
Na mokrý lehký terén, sníh a led Mitas E-05, Přilnavá guma měká i v mrazu, vzorek má nějakou samočistící schopnost, kratší životnost než K-37, ale ne zásadně.
Do bahna, těžkého sněhu a vůbec pořádného terénu drapáky typu Mitas C-20. Fungují o řád lépe než jakýkoliv univerzál. Nefungují na asfaltu a vůbec na ledu. Na poháněném kole na asfaltu ubývají před očima.
Plochodrážní gumy Mitas SW-07 sice můžeš koupit jeté za kilo nebo za odvoz, ale nefungují nijak moc dobře, mají nízkou nosnost, nejsou povolené do silničního provozu. A hlavně na zadním kole je sjedeš za 500km, takže jsou sice zadarmo, ale furt je přezouváš jak blbec. Takže je už nepoužívám.
Naposledy editováno 09.02.2018 19:44:26
1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?
Léta snim o Uralu Solo, až se mi během toho snění narodily dvě děti (toho času 5let) a teď přemýšlím o tom že bych pořídil ural se sadou abychom mohli jezdit všichni... Muze mi to prosím nekdo rozmluvit?
Teď vážně... Má cenu přemýšlet o starších kusech z 70.,80.,90. let? (priklad)
Na motorkach si dělám servis i opravy sam, jawu jsem měl rozebranou několikrát komplet a rozvody a hlavy od ctyrtaktu už jsem taky nějaký rozebral a zase složil.. Docela me to i baví se v tom vrtat..
Samozřejmě soustruh nemám a ani ho neumím používat... Díly na ty starý krámy se dají sehnat v rozumné kvalitě nebo je to porad bida a musí se vyrábět?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Máš nějaký zdroj odkud díly bereš?
Vím, že se ptám jak ocas, ale mám z té motorky trochu respekt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Wenca24 píše: rancher> to jsou vyhlídky ceny těch dílů jsou jako ve srovnání třeba jako na japonskou motorku nebo levnější/dražší?
Máš nějaký zdroj odkud díly bereš?
Vím, že se ptám jak ocas, ale mám z té motorky trochu respekt
U těch dílů je to na rusa hodně specifické. Záleží jakého máš a jaký typ dílu potřebuješ. Ale spolehlivosti bych se nebál. Dával jsem komplet dohromady M-72 a po roce porodních bolestí po renovaci mám k dnešnímu dni najeto cca 18 tisíc kilometrů. Závady by se dali spočítat na prstech ruky a pouze jednou jsem nebyl schopen ji odstranit na cestě a to jen díky tomu, že jsem na to neměl náhradní díly. Odešlo mi soukolí v diferenciálu.....pravděpodobně vada materiálu. Bylo Kyjevské. Teď mám soukolí čínské tak uvidím jak bude držet to. Pro názornost cena téhle opravy byla tenkrát do 5000 Kč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
V_i_c_i píše: U těch dílů je to na rusa hodně specifické. Záleží jakého máš a jaký typ dílu potřebuješ. Ale spolehlivosti bych se nebál. Dával jsem komplet dohromady M-72 a po roce porodních bolestí po renovaci mám k dnešnímu dni najeto cca 18 tisíc kilometrů. Závady by se dali spočítat na prstech ruky a pouze jednou jsem nebyl schopen ji odstranit na cestě a to jen díky tomu, že jsem na to neměl náhradní díly. Odešlo mi soukolí v diferenciálu.....pravděpodobně vada materiálu. Bylo Kyjevské. Teď mám soukolí čínské tak uvidím jak bude držet to. Pro názornost cena téhle opravy byla tenkrát do 5000 Kč.
Tak to nezní úplně beznadějně... Dělal sis nějakou evidenci kolik ta renovace cca stala? Je mi jasný, že je to individuální, ale tak alespon pro predstavu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Wenca24 píše: Tak to nezní úplně beznadějně... Dělal sis nějakou evidenci kolik ta renovace cca stala? Je mi jasný, že je to individuální, ale tak alespon pro predstavu...
Cca 150 tisic. Tedy trojnasobek porizovaci ceny motorky.
Ale tim ze jsem tu hromadu zeleza daval dohromady cca tri roky tak mi to ani neprislo. Ale delal jsem tedy opravdu komplet vse a snazil se co nejvice zachovat originalitu az na par veci kterym se nevyhnes kdyz na tom chces i jezdit.
E: Muzes kouknout na me par let neaktualizovane stranky M-72.webnode.cz
Mas tam spousty fotek. A par je jich i tady u me v deniku.
Naposledy editováno 24.07.2020 10:33:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Jdu studovat... Diky
Wenca24 píše: V_i_c_i> no ty vole taková raketa Já měl naivní představu tak 50 že do toho může zahucet
Jdu studovat... Diky
Tak jde o to do jakého stavu to chceš dostat. Já to dělal jako veterána a opravdu komplet. V podstatě není díl který bych neměl v ruce a nemusel na něm něco dělat.
A taky v tom mám spousty nových dílů ze starých zásob - klika, válce, setrvačník atd. atd. Spousty věcí celkem nákladně renovovaných - vačka, zadní teleskopy, rozvodová kola, sedačka do side atd. atd. (na moji moto na rozdíl od Dněpra nebo Urala už se to moc sehnat nedá). A spousty blbostí které jsem chtěl mít a neměl (originál kanystr na side, repliky patron tašek) a to taky celkem naskáče.
Neříkám že se to nedá za 50 dát do pojízdného a spolehlivého stavu, ale tak nezněla tvoje otázka
1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?
Jinak za spolehlive moto se daji povazovat Uraly 2008+
Do te doby cekej vice nebo mene obtizi k vyreseni. Ale jak jsem psal. Ja na te babe mam 18 tisic a v podstate bez poruch. A to si uzije i nejaky ten teren, neni to vystavni kus k projeti jen za hezkeho pocasi.
1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?
Naposledy editováno 24.07.2020 12:49:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Jinak ziju už několik let ve vesnici mezi Ostravou a Opavou.. Takže to daleko opravdu nemám... Počínaje tímhle víkendem ale plánujeme dovolenou s rodinou, takže to bohužel nedám.. Nicméně navštívit před pořízením nějaký takový sraz je výborný napad
Jinak veterána z toho dělat nepotřebuju...me by stačilo kdyby to bylo funkční a nebylo to na ostudu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Wenca24 píše: V_i_c_i> Mám tam sice pořád Jeseník ale spíš už z nostalgie a kvůli stesku po rodném městě nejsem schopnej to změnit
Jinak ziju už několik let ve vesnici mezi Ostravou a Opavou.. Takže to daleko opravdu nemám... Počínaje tímhle víkendem ale plánujeme dovolenou s rodinou, takže to bohužel nedám.. Nicméně navštívit před pořízením nějaký takový sraz je výborný napad
Jinak veterána z toho dělat nepotřebuju...me by stačilo kdyby to bylo funkční a nebylo to na ostudu
Tak dalsi sraz byva v Kasperkach, to uz je krapet dal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Naposledy editováno 24.07.2020 14:28:15
1 reakcí na tento příspěvek ural nebo dněpr?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Ani jsem netušil, že je více variant pohonu te sajdy.. Myslel jsem, že je buď hnana s uzávěrku nebo nehnana...
Je to vůbec reálný pořídit něco provozuschopnyho za ty peníze?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Wenca24 píše: V_i_c_i> no, ideálně, kdybych se vešel do kila za relativně bezproblemu pojízdný kus... Takze buď koupit něco slusnyho nebo vybehanej kus a opravit... Hnanou sajdu bych moc rád a zpatecku taky
Ani jsem netušil, že je více variant pohonu te sajdy.. Myslel jsem, že je buď hnana s uzávěrku nebo nehnana...
Je to vůbec reálný pořídit něco provozuschopnyho za ty peníze?
Tech variant je dost. Co se tyka pohonu side, tak best je za me MW750 s vymenenou origo prevodovkou za zpatrckovou. To ma plnohodnotny diferencial s uzaverkou. Jezdi se na tom pekne a v terenu se to neztrati. Nevyhoda je ze je to uz relativne vzacny veteran pro nekoho s relativne slabym motorem SV 22PS. Pak je par dnepru co ma hnanou side s diferakem, ale nemaji uzaverku. Tusim treba MT-15. To ma OHV motor tusim 26 koni. Ale typy Dnepru zas tak neznam. Novejsi Uralove maji sice starter a 40PS, ale zase maji jen pripojitelne kolo side v terenu bez difru a tim padem ta motorka porad nekam taha jako moje eMka bez nahonu. Ale jak rika kamarad, nedostatek vykonu a absenci uzaverky dohanime odvahou a zhovadilou jizdou. A ja dodavam ze v nejhorsim je potreba mit silneho kulometcika.
Jinak top byla Sahara. Ta mela i pulky rychlosti a hydraulicke brzdy. Ale ta je za mega a vic.
Ale na techto moto se toho da dost dobastlit nebo prehodit z jinych modelu...
Žádnou raritu asi nehledám, myslím že uzávěrka bez difu by mi stačila... Většinu času stejně stráví na cestě.. Možná aji bez pohonu by mi stačila, když naznačujes že i tak jde vyjet dost...
Potřebuji spíš nějakej typ, který se bude dobre servisovat, bude mít dostupné díly a nebude to bláto už z fabriky
Což by byl asi ural po 2008 ale to je hrozná raketa...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ural nebo dněpr?
Sice je to dost peněz, ale je tam asi nějaka šance, že by to mohlo chvilu fungovat...