známý mi dovezl skůtr, že mu z něho teče voda, nějaký z předchozích majitelů tam nejspíše nechal zamrznout vodu, válec praskl, udělala se díra, kterou přeplátoval kusem plechu a silikonem... Kupodivu to nevydrželo..
Logická cesta by byla výměna za válec nový, respektivě vzhledem k hodnotě skůtra spíše použitý..
Nicméně kamarád má hluboko do kapsy, tak hledám nějaké levnější řešení...
Zkusil jsem se obrátit na firmu, vařící litinu a cena opravy převyšuje cenu použitého válce, navíc nedají záruku na těsnost...
takže jsou zde následující možnosti... samozřejmě obrousit, odvrtat konec vlasové praskliny, odvrtat tu díru, aby se to nerozlejzalo dál a zkusot to zavařit COčkem, na to si věří kolega, ale dle mě to prostě nepůjde...
nebo vzít tekutý kov a zalepit....
Je ještě nejaká možnost???
Každopádně některé typy litin a ocelolitin se nechají dobře pájet tvrdými pájkami (jen nevím, zda na to bude stačit jako tavidlo klasika Borax). Navíc pájka je dobře zatékavá, tak tolik nehrozí problémy s těsností například v těch rozích (i u svařovaných nádrží se rohy z tohto důvodu přepajují tvrsou pájkou).
Chtělo by to lepší fotku, aby bylo vidět více, ale obecně válec dolů, nechat otryskat velmi jemným korudem a mosazí přepájet - klidně se záplatou z plechu, pokud to bude dobře podpájené, těsnit to bude a korodovat ne, když tam bude zmíněná mezivrstva mosazi.
Howgh a hodně štěstí!
1 reakcí na tento příspěvek Zavaření / zalepení děravého litinového válce
Válec je ještě ve firmě, která to měla svařovat, takže označit fixou budu moci v pondělí, až se mi to vrátí..
Cenu si řekli cca 2000, což je cena použitého válce zde v inzerci.. Ale bez záruky na těsnost a zkroucení.. Což z mého hlediska je lepší koupit použitý válec s pístem..
Vařit litinu elektrodou si netroufnu, proto mě napadlo, že bych tu díru odvrtal, udělal do ní závit, našrouboval šroub a zalepil tekutým kovem.. Je to prasárna, ale v mých silách...
Slitina je asi doma problém.
Litina zní dost archaicky na motorku , nicméně po malých svárech aby nevznikalo velké pnutí rozdílem teplot jsem zavařil elektrodou za studena prasklý litinový blok na traktoru a pak přetáhl tekutým kovem a drží to už léta.
http://svarecskepotr...na-slitiny-medi.html
macmanCZ píše:
Vařit litinu elektrodou si netroufnu, proto mě napadlo, že bych tu díru odvrtal, udělal do ní závit, našrouboval šroub a zalepil tekutým kovem.. Je to prasárna, ale v mých silách...
Žádná prasárna ale regulérní oprava. Říká se tomu kolíčkování litiny. Do trhliny se vyřežou závity a s bočním přesahem jednotlivých děr se zašroubují a zatemují měděné šrouby. Modernější způsob je použití vložek Metalock.
1 reakcí na tento příspěvek Zavaření / zalepení děravého litinového válce
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Piaggio x9 200 Piaggio X9 | peterka95 | 1 | 15.8.2024 v 01:35 Milan1963 |
Piaggio startuje pořád Piaggio X9 | Galuskyn | 4 | 12.6.2024 v 15:36 Galuskyn |
imobilizer Piaggio X9 | Vojto1966 | 1 | 2.3.2024 v 17:39 citron666 |
nereaguje na otočenie klučika Piaggio X9 | Vojto1966 | 13 | 19.2.2024 v 13:43 Vojto1966 |
Piaggio X9 evolution 500 elektroinš... Piaggio X9 | BlackX9 | 2 | 11.2.2024 v 21:21 Ja_Va |