Na Slovensko problém není, ale jak je to s ostatními státy?
????
To co se vymyslelo se implementuje jako smernice v jednotlivych statech a proto pravidla plati jen takove jak si to ten stat uzpusobi, takze proto Nemecko a Rakousko muze s B na skutru jezdit jen mistni, cizinec ne. Polaci a Slovaci to aplikuji i na cizince a v Polsku zavedli maximum mozneho (a ne jako ti klauni jinde) a to ze s B tam muzes jezdit i na 125ccm motorce s razenim. U nas, Slovensko, Rakousko, Nemecko jen s automatem.
Naposledy editováno 31.05.2020 19:05:25
1 reakcí na tento příspěvek Na skútru do Zahraničí
1 reakcí na tento příspěvek Na skútru do Zahraničí
A řidičák na velkou motorku plánuji až přespříští rok.
???? No nic, budu teda zatím brouzdat po ČR
Naposledy editováno 31.05.2020 19:37:11
Naposledy editováno 31.05.2020 19:39:37
1 reakcí na tento příspěvek Na skútru do Zahraničí
Ze plati ta vzajemna uznatelnost, ale stat si muze dat dalsi podminku. Takze kdyz mas tady B alespon 2 roky a jedes na Slovensko, tak je to to same jako by jsi mel ridicak na Slovensku 2 roky a proto muzes na skutru jezdit i tam. Aby to neplatilo, tak by tam museli do zakona co u nich plati dat doslovne ze se to nevztahuje na obcany SK nebo prihodit podobne nesmysly jako maji v Rakousku/Nemecku.
Pochopitelne krupani ze sboru o takovych vecech nemaji ani paru, pro ne je hlavni pokutovat a kazda berlicka se hodi.
1 reakcí na tento příspěvek Na skútru do Zahraničí
S tím zavedli i tu možnost řízení skútrů a motorek na B s tím, že státy to mohou omezit, ale ne všechny to udělali. Takže proto třeba v Německu se musí dělat nějaké zkoušky a to samé bylo v Rakousku, ale to už v létě 2019 jejich OAMTC nebo jak se to jmenuje uváděl jako zrušené a třeba na Slovensku je tam jen ta podmínka mít řidičák na B alespoň 2 roky. Proto Polsko, Slovensko, Italie, Litva, Portugalsko je třeba ok.
To je EU legislativa platná pro všechny členské státy. Která ale nevylučuje výskyt mameluka s obuškem a to i na těch nejvyšších místech, který o právech ví kulové a jediné co mu jde je represe, i když protizákoná. Taky jsme podepisovali Vídeňskou úmluvu o silničním provozu v roce 1968, která je taky pořád platná a v rámci ní se uznává zákonná úprava jiného státu aneb když ty jako čech jedeš do Španělska na svojí motorce, tak tam na ní nemáš mít vestu jak mají povinnou oni, protože pro tebe má být uznaná tvoje zákonná úprava. Ale tyhle dobré věci samozřejmě nemají rádi policajti v žádné zemi, protože jim to ubírá pravomoce a tak ti tady klidně i ministerstvo vnitra dá papír co jsi tu dal obrázek, kde lžou jak když tiskne, ale otázka co s tím můžeš pak reálně udělat
A to, proč je o tom obecně tak málo informací a bliudy i od státních úřadů je prostě a jednoduše snaha si udržet moc a pravomoc a nevypustit slona do porcelánu.
Vec
Informácia vo veci vedenia motorového vozidla skupiny A1 na základe vodičského preukazu cudzieho štátu - zaslanie
V súvislosti s Vašou žiadosťou ohľadne možnosti viesť v Slovenskej republike motorové vozidlo skupiny A1 na základe vodičského preukazu cudzieho štátu oprávňujúceho na vedenie motorových vozidiel skupiny B uvádzame nasledovné:
držiteľ vodičského preukazu vydaného cudzím štátom, ktorý je zmluvnou stranou k Dohode o Európskom hospodárskom priestore (ďalej len „štát EHP“) po 19. januári 2013 je v Slovenskej republike oprávnený viesť motorové vozidlo tej skupiny, ktorá je vyznačená v jeho vodičskom preukaze. Takýto držiteľ je oprávnený viesť aj motorové vozidlo tej skupiny, ktorá síce vo vodičskom preukaze vyznačená nie je, ale držiteľ je na jeho vedenie oprávnený podľa čl. 6 ods. 2 Smernice Rady a Európskeho parlamentu 2006/126/ES o vodičských preukazoch (ďalej len „smernica“),
v zmysle čl. 6 ods. 3 písm. b) smernice je vedenie motorových vozidiel skupiny A1 na základe vodičského oprávnenia skupiny B možné len na území toho štátu, ktorý udelil vodičské oprávnenie skupiny B a vydal vodičský preukaz oprávňujúci viesť motorové vozidlá skupiny B, pričom takto získané oprávnenie viesť motorové vozidlá skupiny A1 nesmie byť vo vodičskom preukaze vyznačené,
v prípade vodičského štátu vydaného iným štátom EHP pred 19. januárom 2013 je takýto vodičský preukaz platný na vedenie motorových vozidiel na území Slovenskej republiky podľa ustanovení Rozhodnutia Komisie (EÚ) 2016/1945 o rovnocennosti skupín vodičských preukazov.
Z vyššie uvedeného vyplýva, že v Slovenskej republike je možné viesť motorové vozidlo skupiny A1, len ak je vo vodičskom preukaze táto skupina vyznačená, alebo je vo vodičskom preukaze vyznačená skupina A2 alebo A, alebo ak to umožňuje vyššie uvedené rozhodnutie Komisie
Naposledy editováno 10.06.2020 06:55:52
1 reakcí na tento příspěvek Na skútru do Zahraničí
Ježdění na 125 s B je benefit na ježdění do práce a pro rohlíky, pokud chceš víc, udělej motoškolu a normální řidičák na motorku. Věř, že i to co tě v tej autoškole naučí v jedné stopě se ti hodí, neb ani na babettě to není o tom jen sednout, otočit heftem a kroutit řídítkama tam kam chci jet. Těch rozmázlejch řidičů, co si autoškolu odseděli v klimatizovaném vytápěnem autě a pak sedli na 125 skůtra a davaj do města už bylo a je celkem dost.
Česko oproti Slovensku zapomnělo dát ze směrnice do silničního zákona "jen na svém území" a tím mate. Slovenský policajt slováka s B pustí a čechovi napaří pokutu, opravdová rovnocennost dle eu
Žiadateľovi o udelenie vodičského oprávnenia na vedenie motorových vozidiel skupiny B sa udeľuje vodičské oprávnenie skupiny B. Vodičské oprávnenie skupiny B oprávňuje viesť motorové vozidlá skupiny B, ako aj motorové vozidlá skupiny AM a B1; jazdnú súpravu podľa § 75 ods. 7 písm. b), ktorej najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 3 500 kg a nepresahuje 4 250 kg, oprávňuje viesť len vodičské oprávnenie skupiny B s príslušným harmonizovaným kódom, ktoré možno udeliť po absolvovaní osobitného výcviku v autoškole41a) alebo po zložení osobitnej skúšky z vedenia motorového vozidla. Vodičské oprávnenie skupiny B po dvoch rokoch od jeho udelenia oprávňuje viesť aj motorové vozidlá skupiny A1 s automatickou prevodovkou, a to len na území Slovenskej republiky. Vodičské oprávnenie skupiny B oprávňuje viesť na území Slovenskej republiky aj motorové vozidlá skupiny T, ktorých najväčšia prípustná celková hmotnosť nepresahuje 3 500 kg a jazdnú súpravu pozostávajúcu z motorového vozidla skupiny T a prípojného vozidla za predpokladu, že najväčšia prípustná celková hmotnosť jazdnej súpravy nepresahuje 3 500 kg.
Pochopiteľne, ak by si dostal pokutu, bude asi správny orgán argumentovať tým, že sa tým myslí oprávnenie udelené na Slovensku, otázka je, ako by takýto argument v konaní obstál.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Chybové kódy Kymco Dink 125, Kymco Downtown 125 | mechanik | 6 | 19.4.2024 v 19:48 mirahnath |
Servisý manuál Kymco Dink 125 | Gabriel2 | 1 | 26.5.2020 v 20:08 Kohlstein |
kymco Dink 125 nestartuje Kymco Dink 125 | jantarek | 2 | 18.8.2015 v 05:05 jantarek |
Nerozhodnost při výběru nového skút... Kymco Yager GT 125, Kymco Dink 125 | karlos51 | 25 | 4.12.2013 v 22:48 prackarr |
scháním papíry nemáte někdo?? Kymco Dink 125 | prorokvita | 13 | 21.12.2010 v 23:27 Lasserus |